peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
50336 Jäsentä
146665 Kirjoitusta
Katso mitä kaikkea voit tehdä Yhteisössä
^

Hienoa, kun tulit Yhteisöön. Täältä löydät valtavasti keskusteluita, blogeja ja ratkaisuja. Voit keskustella yhdessä muiden samanhenkisten jäsenten sekä ajoittain myös työntekijöidemme kanssa. Kokosimme sinulle kolme vinkkiä jotta pääset nopeasti kartalle siitä, mistä Yhteisössä on kyse.

ETSI JA LUE

Etsi tietoa, selaa keskusteluita ja lue blogeja. Joku toinen on saattanut jo painia saman ongelman kanssa ja saada siihen ratkaisun. Jos et löydä etsimääsi, aloita uusi keskustelu ja kysy neuvoa osaavilta jäseniltämme.

HAKUUN

JÄSENET AUTTAVAT TOISIAAN

Yhteisössämme jäsenet neuvovat toisiaan ja keskustelevat keskenään. Törmäät nopeasti myös VIP-jäseniimme. He kaikki ovat tavallisia asiakkaita kuten sinäkin.

TUTUSTU

OSALLISTU JA KEHU

Osallistu keskusteluihin, skaboihin ja pilotteihin. Kerro kokemuksistasi, ratko muiden ongelmia. Samalla keräät arvomerkkejä ja etenet Yhteisössä pidemmälle. Sinulla on mahdollisuus päästä jopa VIP-jäseneksi.

LUE LISÄÄ

Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-05-2018
Kirjoituksia: 16
21/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä

Kiitos tuesta! Minäpä sitten jatkan.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-05-2018
Kirjoituksia: 16
22/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä
 

"Hinnastossa lukee yksiselitteisesti "Mobiilivarmenne on matkapuhelinliittymän maksuton lisäpalvelu".

 

"Kyseessä on veloitusvirhe, joten jatka reklamoimista."

 

 

 

Ei taida reklamointi auttaa. Nimittäin olin uudelleen chatissa ja nyt tuli vastauksena seuraavaa:

 

Käyttö ulkomailla
Mobiilivarmenteen käyttö on mahdollista niissä maissa ja verkoissa, joissa Telialla on paikallisen operaattorin kanssa voimassaoleva SMS-verkkovierailusopimus (SMS-roaming).

Palveluiden käytöstä ulkomailla laskutetaan erillisen ulkomaan SMS-hinnaston mukaisesti. Käytännössä varmennetapahtumassa saapuvia viestejä tulee yksi ja lähteviä viestejä 1–3 kappaletta.

Ulkomailla Mobiilivarmenteen käyttökokemus ja vasteajat voivat olla hieman hitaampia kuin Suomessa. Palvelu kuitenkin toimii kaikin puolin moitteettomasti myös ulkomailla.

 

Eli mobiilivarmenne lisäpalveluna ei maksa mitää, mutta sen käyttö ulkomailla menee normaalin ulkomaan hinnaston mukaan koska joutuu tekemään tekstiviesti varmennukset

0 tykkäystä
Highlighted
Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 297
23/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä

Palveluiden käytöstä ulkomailla laskutetaan erillisen ulkomaan SMS-hinnaston mukaisesti. Käytännössä varmennetapahtumassa saapuvia viestejä tulee yksi ja lähteviä viestejä 1–3 kappaletta.

Missä asiakkaalle annetussa dokumentissa tämä mainitaan?

 

Asiakaspalvelun taukotilan ilmoitustaululla roikkuva ilmoitus ei ole pätevä sopimusehto. Jotta ylläolevalla maininnalla olisi mitään merkitystä hinnan muodostumiseen, sen tulee löytyä aineistosta, joka on annettu asiakkaalle mobiilivarmennepalvelun avaamisen yhteydessä.

 

Ylläolevaa mainintaa ei löydy ainakaan:

 

Täten varmennetapahtumista ulkomailla ei voida veloittaa mitään, koska niistä veloittaminen ei perustu mihinkään toimitusehtoon eikä hinnastoon.

0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-05-2018
Kirjoituksia: 16
24/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä


@irritus  kirjoitti:
Palveluiden käytöstä ulkomailla laskutetaan erillisen ulkomaan SMS-hinnaston mukaisesti. Käytännössä varmennetapahtumassa saapuvia viestejä tulee yksi ja lähteviä viestejä 1–3 kappaletta.

Missä asiakkaalle annetussa dokumentissa tämä mainitaan?

 

 

Eihän tuota missään mainita, mutta miten edetä asiassa, kun vastapuoli ei myönnä mitään? Yksi ihminen suurta ylikansallista organisaatiota vastaan on aina se väärässä oleva osapuoli, kun eivät itse myönnä ilmiselvää virhettään. 

 

Se, että vetoan Telian omaan dokumenttiin, eli   Telia Yhteys hinnastoon 06_2018_FI_v2.pdf, se ei tunnu vaikuttavan mitään, kun heillä on jossain "salaisessa" paikassa kerrottu se minkä asiakaspalvelijat voivat kertoa. Ehkä ainut keino olisi viedä asia käräjille, mutta tavallisen tallaajan terve järki sanoo, että Telian juristit kyllä hoitaisivat asian heille voitoksi vaikka muiten vetoaisin heidän omiin julkisiin dokumentteihin. Ja käräjien jälkeen noille viesteille tulisi jo sellainen hintalappu, että sitä en pystyisi maksamaan. Ehkä minä äänestän jaloillani seuraavaksi joka taitaakin olla enää ainoa vihtoehto.

 

 

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 969
25/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä

Laitoin tämän asian nyt tarkempaan selvitykseen meillä talon sisällä, koska en osaa suoraan antaa tähän vastauksia. Palailen siis asiaan viikonlopun jälkeen, kun saan asiaan tarkennuksia.

Vakiokalustoa**
Rekisteröitynyt: ‎14-12-2015
Kirjoituksia: 297
26/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä


@Kel1952  kirjoitti:

Eihän tuota missään mainita, mutta miten edetä asiassa, kun vastapuoli ei myönnä mitään?


Vähennä laskusta ylimääräiset veloitukset ja maksa riidaton osuus pois. Lähetä Telialle kirjallinen reklamaatio perinteisenä paperikirjeenä. Painota, että toimitusehdoissa ja hinnastossa ei ole mitään mainintaa mobiilivarmenteen toimintaperiaatteesta, eli tekstiviesteistä, tai mainintaa poikkeavasta hinnoittelusta ulkomailla.

 

Telia ei halua viestejä sähköisenä, vaan ohjaa asiakkaat joko soittamaan tai tsättäämään.

 

Tässä on se ongelma, että heti kun käsiteltävä asia on vähänkään monimutkaisempi, asia ei edisty. Koska luurin päässä ja tsätissä asiakaspalvelija joutuu arpomaan vastauksensa reaaliajassa, ilman mahdollisuutta tehdä riittävää taustatutkimusta aiheesta, vastaukset vaihtelevat ihan tuulen suunnan mukaan.

 

Jotta saisit koskaan edes sinne päin vastausta Telialta, vaatii tämä asiakaspalvelijalta, että hän oikeasti tarkastaa mitä sopimusehdoissa ja hinnastossa lukee. Ja huomaa, että nimenomaisesti asiakkaalle annetuissa asiakirjoissa, ei niissä mitä kahvihuoneen seinällä roikkuu. Mahdollisesti hän joutuu kyselemään lisää esimiehiltään ja lakimiehiltä.

 

Puhelu/tsättiarkkitehtuurissa tämä ei vain toimi.

 

Mikäli kirjallinen reklamaatiokin palaa bumerangina takaisin, käräjäoikeutta kevyempi vaihtoehto on Kuluttajariitalautakunta.

 


@Kel1952  kirjoitti:

Ehkä minä äänestän jaloillani seuraavaksi joka taitaakin olla enää ainoa vihtoehto.


No ainakin sen tästä opimme, että älä hanki mobiilivarmennetta.

 

Sirullisen henkilökortin käyttö ei voi johtaa virhelaskutukseen, koska kortti maksetaan etukäteen jo sitä anottaessa. Hinta on sitä myöden täysin selvä. Verkkopankkitunnuksetkaan harvemmin aiheuttavat yllätyksiä, joskin pankin palvelumaksut voivat nousta.

Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎23-05-2018
Kirjoituksia: 16
27/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä


@NikoNo  kirjoitti:

Laitoin tämän asian nyt tarkempaan selvitykseen meillä talon sisällä, koska en osaa suoraan antaa tähän vastauksia. Palailen siis asiaan viikonlopun jälkeen, kun saan asiaan tarkennuksia.


Pari viikonloppua jo mennyt eikä selvyyttä asiassa. Jospa kärsivällisyys joskus kuitenkin palkitaan?

0 tykkäystä
Moderaattori
Moderaattori
Rekisteröitynyt: ‎17-12-2014
Kirjoituksia: 969
28/28

Vs: Laskua viidestä yhtäaikaisesta multimediaviestistä


@Kel1952  kirjoitti:

@NikoNo  kirjoitti:

Laitoin tämän asian nyt tarkempaan selvitykseen meillä talon sisällä, koska en osaa suoraan antaa tähän vastauksia. Palailen siis asiaan viikonlopun jälkeen, kun saan asiaan tarkennuksia.


Pari viikonloppua jo mennyt eikä selvyyttä asiassa. Jospa kärsivällisyys joskus kuitenkin palkitaan?


Tässä on tosiaan kestänyt hieman ja kyselin nyt uudelleen tämän asian perään. Mobiilivarmenne on palvelu joka toimii tekstiviestien välityksellä, eli ulkomailla siis veloitetaan kunkin maan hinnaston mukaisesti. Ymmärrän, että tämä ei ole välttämättä ollut ihan selkeä tilanne. Tämän keskustelun ja palautteiden pohjalta tehdään nyt lisäys telia.fi sivuille, jolloin maininta ulkomaankäytöstä löytyy selkeästi. Kiitokset aktiivisuudesta @Kel1952!