Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 60358
Kirjoituksia 166138

Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä



Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎12-03-2016
Kirjoituksia: 4
21/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Tuolta http://bit.ly/1e2c1Q9 sivulta ei löydy mistään setup-tiedostoa?

0 tykkäystä
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎09-02-2015
Kirjoituksia: 20
22/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Sivua on muokattu ja vanhentuneet tiedostot on sieltä siivottu pois, koska niistä ei ole apua tässä tilanteessa. Ne auttoivat ainoastaan tuossa viime kesän ongelmatilanteessa.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎15-07-2015
Kirjoituksia: 16
23/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Kerrohan AnneS mistä olis nyt sitten apua.

0 tykkäystä
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎29-02-2016
Kirjoituksia: 3
24/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Vastaan Annen puolesta:

itse kävin tänään ostamassa uuden Huawei tikun. Taas pelittää vehkeet. Verkkokauppa.com'sta sai parempaa tukea ja neuvoa, niin ja uuden tikun.

0 tykkäystä
Highlighted
Poistettu käyttäjä
 
Kirjoituksia: 0
25/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä


@AnneS kirjoitti:

Sivua on muokattu ja vanhentuneet tiedostot on sieltä siivottu pois, koska niistä ei ole apua tässä tilanteessa. Ne auttoivat ainoastaan tuossa viime kesän ongelmatilanteessa.


 

No eihän se käy päinsä, että pistetään laitteita rikkova päivitys jakoon ja sen jälkeen jätetään asiakkaat pulaan. Kai tämä asia on viety siellä Soneralla eteenpäin? Nyt myös mahdollisimman vikkelästi tuo rikkinäinen päivitys pois jakelusta!

0 tykkäystä
Highlighted
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎09-02-2015
Kirjoituksia: 20
26/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Nyt täytyy sen verran korjata asiaa, että mikään päivitys ei varsinaisesti ole ollut rikkinäinen. Tämä on sellainen laite, joita on aivan valtava määrä verkossa, mutta päivitykset ovat onnistuneet lähes sataprosenttisesti. Se, että joissain laitteissa tämä kyseinen päivitys ei ole onnistunut, on melko harvinainen tilanne, mutta toki laitteissa, joissa on vielä takuu voimassa ja tikku on epäonnistuneen päivityksen myötä lakannut toimimasta, voidaan tilannekohtaisesti katsoa paras ratkaisu (joissain tapauksissa uusi laite). Se tapahtuu kuitenkin nimenomaan olemalla yhteydessä vikapalveluun esimerkiksi kirjaamalla vikatiketti ja kertomalla lisätietoja.

Päivitys on siis ok, mutta sitä ladatessa on voinut tapahtua jokin virhe, joka aiheuttaa ongelmia. Jos sulle näin on käynyt, pistä viestiä vikapalveluun.
0 tykkäystä
Highlighted
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎15-07-2015
Kirjoituksia: 16
27/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä

Joo, voihan sen nuinkin sanoa, mulle ei päivitys kuitenkaan ilmoittanut mitään virhettä tapahtuneeksi. Ja soittelin reitittimen huoltoon kun tikku ei enää toiminutkaan ja he antoivat ymmärtää, että Sonera (tai oikeastaan itse Telia) olisi vastuussa reitittimen toimimattomuuteen. Tuossa firmwaressahan oli ainakin nimessä mainittu tuo Telia, joten siitä kait linkki heitille. Minulla itsellä kävi sen verran hyvä tuuri, että sain Soneralta Huawei E392-tikun tuon tuhoutuneen tilalle. Toimii, mutta vaikuttaa pikkasen hitaammalta kuin 3276.

Että tämmöinen tapaus tällä kertaa ja tuli taas yksi kunniamerkki lisää. Mutta mitäs nuilla merkeillä tehdään? Kysyin sitä jo heti kun liityin tänä klaaniin mutta eipä kukaan ole antanut siihen vastausta.

0 tykkäystä
Highlighted
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 234
Kirjautuneena
28/40

Vs: Pieni VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä


@Xbowman kirjoitti:

 

Että tämmöinen tapaus tällä kertaa ja tuli taas yksi kunniamerkki lisää. Mutta mitäs nuilla merkeillä tehdään? Kysyin sitä jo heti kun liityin tänä klaaniin mutta eipä kukaan ole antanut siihen vastausta.


Hei Xbowman!

 

Klaanin jäsenenä voit ansaita erilaisia ansiomerkkejä ja arvonimiä jotka määräytyvät sen mukaan kuinka paljon kirjoitat viestejä, ratkaiset ongelmia ja saat muilta jäseniltä Kehuja omiin viesteihisi.

 

Niin eipä niillä merkeillä sinänsä tehdä mitään, mutta osoittavat jollain lailla aktiivisuuden Hymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-04-2015
Kirjoituksia: 49
29/40

Vs: VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä ja tikun tuhoutumisesta!

Viime vuoden kesällä kirjoitin ensimmäisessä viestissäni, että omistan kaksi kappaletta tätä Soneran tikkua. Sekä kuinka silloin ratkaisin tuon päivitys ongelman.

Eli toisen tikun avulla. Nyt viesteissä moni on kertonut, että heillä on alkanut olemaan päivityksen jälkeen täysin toimimattomia E3276s-150 tikkuja.

Sekä toisessa aiheketjussa on myös samoja ongelmia.

 

http://klaani.sonera.fi/t5/Puhelinliittymat-ja-mobiilinetti/Huawei-E3276-lopetti-toimimasta/m-p/1225...

 

Tässä threadissa tim0s kirjoitti ettei tikku toimi Windows 10. Omalla osallani tikku toimi hyvin Windows 10 Home versiossa.

Tosin pääasiassa käytän miellummin Windows 8.1 Prota. Sillä Windows 10 huutelusta mikkisoftalle en tykkää ollenkaan sekä käyttiksissä olevista lukuisista ongelmista mitä valtamedia on kirjoitellut.

 

Mutta nyt tähän varsinaiseen asiaan.....

 

Päätin NYT mielenkiinnosta uhrata tämän varatikun E3276s-150. Eli päivittää tähänkin tikkuun tuon viimeisimmän firmiksen ja ohelmiston. Testakseni, että onko Huawei todellakin korjannut tuon firmis mokan.

 

Sillä he joutuivat viime vuonna vetämään tuon firmis päivityksen pois ongelmien takia sekä aloittamani aiheketjun ja Soneran itse testien takia. Kuten AnneS kirjoitti 1. sivun 9. viestissä. Ja Soneran tarjoamaan omilla sivuilla tuon dashboardin ohjelman.

 

Laitoin siis varatikkuun SIM kortin sisään sekä koneeseen kiinni. Klikkasin Mobile Broadband ohjelman päälle sekä valitsin menusta Verkkopäivityksen. Verkkopäivitys ilmoitti, että on saatavilla uusin firmis (21.491.05.01.07). Mutta SE EI edelleenkään tarjonnut tuota viimeisintä Mobile Broadband dashboard ohjelmistoa (23.015.11.01.07).

 

Päätin kumminkin asentaa tuon viimeisimmän firmiksen. Lataus meni hyvin. Mutta sitten kun pitäisikin alkaa päivittämään tuota firmistä tikkuun niin YLLÄTTÄEN kävikin näin......kuva kertokoon kaiken.

 

huawei.jpg

 

Eli toisin sanoen tuo "korjattu" firmis päivitys TODELLISUUDESSA TUHOAAKIN tikun firmiksen kokonaan. Jolloin tikku on täysin mykkä.

 

TÄMÄ OLKOON VAROITUKSENA KAIKILLE eli ÄLKÄÄ MENKÖ ASENTAMAAN TUOTA OLEVINAAN KORJATTUA FIRMISTÄ. Sillä mokkulanne on sen jälkeen täysin mykkä.

Ja tietokone ei löydä tikkua enää......KOSKA tikulla ei ole tuon päivityksen jälkeen mitään firmistä eikä ohjelmistoa.

 

Nyt pitää vain alkaa tutkailemaan ja tutkimaan, että saako tuohon tikkuun ympättyä millään firmistä sisään.....vai pitääkö sitten todeta, että mokkula on kuollut.

 

PS. Aikaisemmin firmis päivitykset on mennynnä putkeen ilman ongelmia. Toisaalta päivityksen jälkeen aloin miettimään, että ei kai Soneran Turvapaketti voi olla syynä? tuohon firmiksen epäonnistumiseen? Mene ja tiedä?

 

PPS. Tästä linkistä voi katsoa ja / tai ladata tätä tikkua koskevan yksityiskohtaisen 23 sivuisen tuoteselostuksen spekseineen.

 

http://www.starhub.com/content/dam/business/support/Internet/userguides/PDF/e3276-product-spec.pdf

 

Tuotetiedoissa on mielenkiintoinen maininta, että tikku ottaa virtaa 700 mA. Ja että USB portti pitää olla USB 2.0 High speed. USB 2.0 ei anna kuin max. 500 mA virtaa. Näin ollen tikku pitää laittaa joko Y-kaapelilla, tai sitten käyttää virrallista USB-hubia. Tai sitten laittaa tikku USB 3.0 porttiin.

0 tykkäystä
Highlighted
Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎29-04-2015
Kirjoituksia: 49
30/40

Vs: VAROITUS: Huawei E3276s-150 päivittämisestä ja tikun tuhoutumisesta!

Joo-o ikävä kyllä näyttää siltä, että tuota E3276s-150 tikkua(ni) ei saa toimimaan.

 

Image1.jpg

 

Olen yrittänyt vaikka mitä konsteja.....kokeilemalla asentaa eri firmisversioita.

Ilmoitukset on joko, että porttia ei löydy tai sitten tuon kuvan mukainen ilmoitus.

 

On todella erittäin omituista, että Huawei laskenut tuon kyseisen firmiksen uudestaan jakoon. Ja kaiken lisäksi vielä sellaisena, että nyt firmis tuhoaa Mobile Broadband CD-aseman totaalisesti, että asema ei näy enää Oma Tietokoneessa.

 

Sonerankin vastaus on, että ottaa yhteyttä heidän vikapalveluun josta kaite saapi uuden tikun JOS vain takuu sattuu olemaan voimassa. Jos ei niin sitten joutuu itse ostamaan uuden mokkulan Huawein liikkeelle laittaman ja sössimän päivityksen takia. 

 

(Haiskahtaa salaliitolta jotta käyttäjät joutuisivat hankkimaan uuden mokkulan  Hymiö Kieli)

0 tykkäystä