Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64399
Kirjoituksia 175135

Priorisoitu data poistuu



Highlighted

Priorisoitu data poistuu

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

Priorisoitu data poistuu

1/31

Olin selvittämässä asiaa Chat palvelussa ja Telia ei mitenkään tule vastaa asiassa, jossa muutetaan liittymän ehtoja huonompaan suuntaan. Vaatimushan tulee EU-säännöistä ja ei ole sinänsä Telian vika. Aiemmin liittymäni hinta oli 12,90€/kk ja ei ollut rajattu edes 50MB/s. Vaihdoin minulle markkinoituun "priorisoituun data liittymään", jotta ping saadaan ruuhkatilanteissa alas. Hinta tuli 24,90€/kk. Nyt toiminnasta otetaan se osa pois minkä takia tein tuon sopparin ja ei edes keskustelua asiasta nimeltä hyvitys? Meillä vaihtuu nyt koko perheen sisällä palveluntuottaja puhelin ja mobiilinetti asioissa...

0 tykkäystä
30 vastausta
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 151 kpl

2/31

@Toma75 kirjoitti:

Olin selvittämässä asiaa Chat palvelussa ja Telia ei mitenkään tule vastaa asiassa, jossa muutetaan liittymän ehtoja huonompaan suuntaan. Vaatimushan tulee EU-säännöistä ja ei ole sinänsä Telian vika. Aiemmin liittymäni hinta oli 12,90€/kk ja ei ollut rajattu edes 50MB/s. Vaihdoin minulle markkinoituun "priorisoituun data liittymään", jotta ping saadaan ruuhkatilanteissa alas. Hinta tuli 24,90€/kk. Nyt toiminnasta otetaan se osa pois minkä takia tein tuon sopparin ja ei edes keskustelua asiasta nimeltä hyvitys? Meillä vaihtuu nyt koko perheen sisällä palveluntuottaja puhelin ja mobiilinetti asioissa...


Moikka @Toma75, tuo sinulle myyty mobiili kodin laajakaistaratkaisu poikkeaa aikaisemmasta palvelustasi muutenkin. Liittymän pitäisi toimia jatkossakin lupausten mukaisesti. Kollega @RaMaria on avannut hyvin asiaa  tässä vastauksessaan. Käyhän lukemassa! 

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

3/31

Moi. Olen lukenut tuon jo aiemmin. Tiedän myös tukiaseman sijainnin ja ruuhka tilanteen. Ping kasvaa ja nettipelaaminen ei onnistu. Nyt juuri tein nopeustestejä ja downloading pyörii noin 10 megaa. Ennen oli aina 20-40megaa vakiona. Harmittaa.... En tiedä mikä tässä tuotteessa on enää erilaista tavankaistaan oikeasti? Ainut onnopengate jolle minulla on käyttöä. Paikka on katsottu ja havaittu ruuhkaa tukarissa. Lisätukaria ei ole tullut? Suunta-antennit asennettu. Ainoa homma oli priorisointi joka auttoi. Nyt se sitten loppuu niin ei voi oikein muuta kuin vaihtaa? Eihän tämä ole Telian vika vaan säännösten....

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

4/31

Mittaus..

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

5/31

Oletko ollut vikapalveluun yhteydessä tuosta nopeuksien tippumisesta? Kerroit että aikaisemmin on toiminut huomattavasti nopeammin, mutta viimeaikoina on hidastunut. 
Priorisoinnin rooli on näissä liittymissä ollut vähäinen. Tukiasemien rakentaminen tai lisäkapasiteetin lisääminenkään ei ihan sormia napauttamalla onnistu, vaikka pyrimmekin mahdollisimman nopeaan reagointiin. Kaikkien muutosten ja rakentamisten on käytävä kuitenkin läpi tarkka suunnitteluprosessi. 🙂 

Suosittelen nyt ensisijaisesti, että olet meihinpäin yhteydessä noista nopeusasioista. Samalla nähdään millaiset ovat alueen lähitulevaisuuden suunnitelmat ja voidaan käydä keinoja läpi yhteyden parantamiseksi. Yhteydessä voit olla esimerkiksi chatissa, tai vaikkapa palvelupyynnön avulla. 

0 tykkäystä
Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

6/31

Palvelupyyntö tehty. Tuli tekstari " Kiitos, palautteesi otetaan huomioon verkkojen suunnittelussa". Sama tuli jo vuoden 2016 kesällä. Jos priorisoinnin merkitys on vähäinen ja kun sitä markkinoitiin niin sen merkitys oli suuri ja kerrottiin, että tällä liittymällä pääsee ruuhkissa edelle. Nyt se poistuu ja sen merkitys on vähäinen ollut? Aika ristiriita? Kuitenkin fakta on, että nopeudet menneet alas. Liittymän ominaisuuksia karsittu ja hinnoitteluun ei tällä ole mitään vaikutusta?

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 234 kpl

7/31

Kaikkien operaattoreiden mobiilikaistojen markkinointi perustuu ns. *******ukseen. Mainostetaan korkeita, useimmiten vain teoreettisesti saavutettavia, nopeuksia ja jätetään liittymän alin nopeus kertomatta. Asiakkaat taas eivät lue sopimusehtoja, joten osittain tietysti ihan oma vika jos luulee saavansa 150 Mbit/s liittymän mutta 3% nopeus tästä täyttääkin palvelun ehdot.

0 tykkäystä
Highlighted

Lady
Lady
Viestejä 3 433 kpl

8/31

@Toma75 kirjoitti:

Mittaus..


Kyllähän tuo nopeus vastaa mitä on luvattu vähintään liittymän nopeudeksi :

Telia Yhteys kotiin M

Netinkäyttäjän varma valinta.

50 Mbit/s

Mobiili

 

Joka kodin laajakaistalla et jää valoihin, vaan nautit sulavista videoista ja sointuvasta musiikista. Tavallisten nettiaskareiden lisäksi pelailukin luonnistuu tällä yhteydellä.

Nopeuden vaihteluväli 10-50 Mbit/s, max 50 Mbit/s.

Highlighted

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

9/31

On myös mittailtu alle lupauksien olevia testejä. Nyt vaan sattui että meni juuru ja juuri lupausten yli. Nopeuksista on keskusteltu niin kauan kuin mobiilidata on ollut olemassa. Siihen ei hirveästi voi vaikuttaa itse. Ainoastaan ulkoiset antennit ja hyvät päätelaitteet. Itselläni ne on niin hyvässä kunnossa kuin vain osaaminen riittää. Katolla on oltu useita tunteja suuntaamassa antenneja ja autolla ajettu cellmapperin kanssa. Mokkulan signaaleja ja db ja laatua tarkkailtu. Mutta jätetään tämä keskustelu näiltä osin ja palataan sopimus asiaan.

 

Eli Telia möi minulle ratkaisuna nopeusongelmiin liittymän, jossa priorisoitudata. Tämä ominaisuus pelastaa ongelmilta. Möi samalla modeemin, jota en halunnut, mutta pakko ottaa. Homma alkoikin toimimaan epäilyistä huolimatta. Nyt sitten ominaisuus poistuu ongelmat palaavat. Asiakaspalvelusta ei vastataan, että kompensaatiota tähän ei tule? Eli maksan Telialle palvelusta jota ei enää ole? EN tiedä miten se voi olla oikein? Miten voi olla mahdolista, että esim. ostat auton kaksilla renkailla ja kohta haetaan talvirenkaat pois... sorry vaan ilmoituksella?? Mitä mieltä olette tälläisesta toiminnasta?

Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

10/31

Priorisointia ei olla käytetty markkinoinnissa, eikä tätä myös palvelukuvauksessa, sopimusehdoissa tai asiakasmateriaalissakaan mainita tai ole koskaan mainittu. Kuten tuossa aikaisemmin kerroin, muut asiat ovat kuitenkin tässä koko paketissa suuremmassa roolissa olleet kuin tuo priorisointi. Priorisoinnin vaikutus on ollut hyvin pientä ja tämäkin ainoastaan 4G-verkossa.

 

Mikäli koet, että toiminta palvelun osalta on nyt heikentynyt muutosten johdosta, tulee sinun asian tiimoilta olla yhteydessä asiakaspalveluumme. Aikaisempi palvelupyyntösi on ilmeisesti lähtenyt kuuluvuuspalautteena eteenpäin. Suosittelen ehdottamasti kokeilemaan chattia, siinä pystytään reaaliaikaisesti keskustelemaan ja katsomaan tilannetta sen vaatimalla tavalla.

Ei voida tätä valitettavasti täällä Yhteisössä syvällisemmin katsoa tai tutkia, sillä tätä kautta emme asiakastietoihin pääse käsiksi. 

 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.