Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64399
Kirjoituksia 175133

Priorisoitu data poistuu



Highlighted

Priorisoitu data poistuu

Kommentaattori
Viestejä 33 kpl

Priorisoitu data poistuu

1/31

Olin selvittämässä asiaa Chat palvelussa ja Telia ei mitenkään tule vastaa asiassa, jossa muutetaan liittymän ehtoja huonompaan suuntaan. Vaatimushan tulee EU-säännöistä ja ei ole sinänsä Telian vika. Aiemmin liittymäni hinta oli 12,90€/kk ja ei ollut rajattu edes 50MB/s. Vaihdoin minulle markkinoituun "priorisoituun data liittymään", jotta ping saadaan ruuhkatilanteissa alas. Hinta tuli 24,90€/kk. Nyt toiminnasta otetaan se osa pois minkä takia tein tuon sopparin ja ei edes keskustelua asiasta nimeltä hyvitys? Meillä vaihtuu nyt koko perheen sisällä palveluntuottaja puhelin ja mobiilinetti asioissa...

0 tykkäystä
30 vastausta
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

21/31

Liittymää markkinoitiin priorisoidulla datalla. Minulle ainakin puhelinmyyjän toimesta. Liittymä on hidastellut paljon ja usein iltaisin nopeus on alle 10megaa, mitä ei ostohetkellä annetun lupauksen mukaan pitäisi tapahtua.

Tänään asiakaspalvelusta kerrottiin, että priorisointi päättyi joulukuussa. Missään vaiheessa siitä ei ole oltu yhteydessä asiakkaaseen, että tuote on muuttunut.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 1 479 kpl

22/31

Sitten on myyjä valitettavasti puhunut hieman väärillä termeillä, kun priorisointi ei ole koskaan ollutkaan merkittävä osa tätä tuotetta. Kuten kerroin, niin yhteyksien laatu ja toimivuus pyritään varmentamaan muilla tavoin. Mikäli sinulla nopeudet heittelee rajusti, niin tästä olisi hyvä laittaa yhteydenottopyyntöä meidän häiriöilmoituksiin, niin voivat tutkia mitä asialle voi tehdä.

Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

23/31

Olen laittanut, useamman. Yhteydenotot ovat vaan tulleet niin, etten ole päässyt vastaamaan ja sitten pitää tehdä taas uusi ilmoitus..

Onhan se harmi, että myyntimies lupailee mitä lupailee ja toiset saavat selitellä jälkeen päin. Meillä ainakin yhteys on hidastellut tuon joulukuun jälkeen..

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari ☆
Viestejä 1 234 kpl

24/31

@temuk kirjoitti:

Onhan se harmi, että myyntimies lupailee mitä lupailee ja toiset saavat selitellä jälkeen päin. Meillä ainakin yhteys on hidastellut tuon joulukuun jälkeen..


Syyttäisin ennemminkin tuotteistusta kuin myyntiä. Keksittiin tuote, jonka kielletään olevan priorisoitu, mutta toimivan vaan paremmin ainakin jossain osoitteissa kuin tavallisen liikkuvan laajakaistan. Sitten priorisointi, jota ei siis ole koskaan virallisesti ollutkaan, joudutaan poistamaan ja aletaan vähättelemään priorisoinnin merkitystä, koska hintaa ei muuteta. Myy tuollaista sitten oikein...

 

Highlighted

Telialainen
Viestejä 733 kpl

25/31

@temuk Eniten huolta aiheuttaa mielestäni se, että mitä nopeutta saat netin kautta. Kun mennään alle 10Mt:n yhteysnopeuksien, niin on syytä tarkistella asiaa paremmin. Lähinnä missä näin tapahtuu ja onko meiltä tulossa kenties siihen parannusta esim. kapasiteetin kautta.  Nämä kapasiteetin lisäykset näkyvät vain meillä teknisellä puolella eli Häiriöilmoituksissa. Voit toki tähän laittaa tarkempaa osoitetta tietoon, niin nähdään paremmin asiasta.

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

26/31

Soitin viimeviikolla, reilun puolen tunnin jonottamisen jälkeen puhelu kääntyi asiakaspalveluun kun klo meni yli 18.. sieltä ei osattu auttaa.. yritin jättää soittopyynnön, aika jolloin olisin ollut varmasti kotona oli varattu. Yritän tällä viikolla uudestaan.

Netin hidastelua esiintyy lähinnä iltaisin, ilmeisesti kun muitakin käyttäjiä on paljon. Harmittaa, kun sitoutetaan tuotteeseen, mikä ei toimi ja sen peruminen on tehty kalliiksi ja hankalaksi..

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

27/31

Tähän keskusteluun olisi kiva saada vastaus, onko asia selvinnyt..Tähän keskusteluun olisi kiva saada vastaus, onko asia selvinnyt..

0 tykkäystä
Highlighted

Ex-telialainen
Viestejä 1 346 kpl

28/31


Liittymän saatavuus tarkistetaan eritavoin kuin tuon perinteisen mobiililaajakaistaliittymän. Saatavuuskysely mobiilitekniikan Yhteys kotiin osalta mm. jättää ulos sellaiset kohteet, joissa tarpeeksi luotettavaa yhteyttä ei voida taata. Tämmöstä ei normaalissa mobiililaaajakaistayhteydessä tehdä. Meillä on myös kattavasti käytössä asiakasdataa, jonka perusteella pystymme nopeammin reagoimaan verkon kapasitettitarpeisiin kohteissa, joissa Yhteys mobiili-käyttäjiä on paljon.
Vähän tuon kuvankaappauksesi perusteella veikkaisin, että ei ihan selvää ole asiakaspalvelijalle asia. 🙂
Tästä voisi kertaustuntia pitää ja pistänkin palautetta eteenpäin aiheen tiimoilta. 

Missään nimessä en koe, että turhasta maksat. Tuolla paketin hinnalla kuitenkin olet saanut reippaan parinsadan euron arvoisen laitteen, 5 sähköpostiosoitetta sekä Yhteyspiste-palvelun. 

 

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 4 kpl

29/31

Oulussakin tätä myydään prioriteetti datalla. Vaihdoin pitkästä aikaa netin telialle kun hyvän tarjouksen sain. Mutta kun ei tällä tee iltaisin mitään. Ensimäisellä viikolla tein kaikki testit päivällä ja ihan ok tuosta antoi (30-40megaa). Nyt iltaisin kyykkää 0.1-1megaan. mikään ei toimi. Ei youtube ei tv (ip-tv käytössä) ei pelaaminen..

Telian pisteellä tarjottiin tätä nettikotiin tai mikä nyt sitten olikaan, mutta jotenkin pisteli takaraivossa, että saakohan nykyään enää kaistaa "varastaa" muilta käyttäjiltä, kun myyjä väitti liittymän/modeemin olevan optimoitu just minun osoitteeseen ja varaavan siitä vähintään 10megan kaistan. Ei taida pitää paikkansa.. ja hinta nousee kympillä samalla lukitaan kahdeksi vuodeksi liittymään kiinni..

 

tuo perustelu: saat 5 sähköpostiosoitetta! Wow! Eikait kukaan ole 90 luvun jälkeen maksanut jonkun toisen domainilla olevasta sähköpostilaatikosta?

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 133 kpl

30/31

Kiistaton fakta on, ettei priorisoitu data ole tällä hetkellä lain mukaan sallittua. Palveluntarjoaja tehnee tässä 'Yhteys kotiin'-laskutustyypissä saatavuus tarkastelun, jossa voivat todeta, onko vähintään 10 Mbitin sekuntinopeudella tapahtuva latausnopeus edes teoreettisesti mahdollinen.

 

Totta lienee myös se, että myydessään 'Yhteys kotiin' matkaviestinverkossa toimivan yhteyden palveluntarjoaja tallentaa osoitetiedon järjestelmäänsä. Saattaa jopa laittaa täpän johonkin ruutuun: --> tästä tulee kiinteä kuormituspiste. Samaan tapaan yhteystieto on tallennettu myös perinteisen mobiililiittymän haltijalta ja operaattori  seuraa tilastomaisesti kuormitusta näiden kaikkien liittymien osalta. Normaalikäyttäjän osalta kuormitus seurannee rataa: koti-liikenneväline-työpaikka/koulu-liikenneväline-kauppa-liikenneväline-koti. Tällainen pyhä kehä kiertää vuoden jokaisena viikkona eri puolella matkaviestinverkon toimialuetta. Erityiskohteita ovat sitten esimerkiksi yleisötapahtumat ja mökkipaikkakunnat, joissa kuormitus on hyvin epätasaisesti jakautunutta vuoden kierrossa.

 

Palveluntarjoaja kykenee reaaliaikaisesti seuraamaan verkkojensa kuormitusta ja samalla näkee, jos esimerkiksi kesäisillä mökkipaikkakunnilla saavutetaan kuormituspiikkejä, joita ei talvella koskaan tulisi. Reagointi verkkokapasiteettiä lisäämällä ei tapahdu silmiä räpäyttämällä.

 

Faktaa on myös se, että ihan sitä samaa mobiililaajakaistakapasiteettiä jakavat sekä tavallinen matkaviestimen käyttäjä että 'Yhteys kotiin'-laskutustyypin käyttäjä. Jos televerkko on paikallisesti kuormitettuna aina iltaisin ei välttämättä päästä edes toimitusehtojen mukaiseen alarajaan keskimääräisesti tietyllä aikajaksolla tarkasteltuna.

 

Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.