Puhelujen yhdistyminen

  • 2 April 2015
  • 2 kommenttia
  • 12 katselukertaa

Puhelimeni Sony Xperia Acro S ei aina yhdistä puheluita. Ongelma on esiintynyt useimmiten kotona ollessa. Joku yrittää soittaa niin menee suoraan vastaajaan ja vastaajasta tulee tekstiviesti kyllä perille, mikäli soittaja on jättänyt edes pihauksenkin vastaajaan. Muuten en saa tietoa ollenkaan tavoittelu yrityksestä. Tekstiviestit ja data kulkevat kyllä tuolloin. Yleensä vastaajan tekstiviestin saatuani yritän soittaa vastajaan, mutta puhelu ei yhdisty ollenkaan. Naks vain ja koko puhelu vain katkeaa ennen jo ennen hälytysääntä. Ongelma poistuu kun uudistan yhteyden tukiasemiin Open Signal ohjelmalla. Kotona ollessa aina kun olen ehtinyt tarkistaa niin yhdistämättömyyden aikana on ollut Open Signal ohjelman mukaan kyseessa sama tukiaseman solu. Yhteyden uudistamisen jälkeen solu on vaihtunut. En vain enää tiedä onko vika puhelimessa vai verkossa vai missä, kun sitä on alkanut tapahtua myös työpaikallakin Tampereen keskustassa. Tällöin tietysti eri solu kyseessä. Olisiko jotain keinoa selvittää missä päässä vika on?


2 kommenttia

Puhelun yhdistyminen on ollut mahdollista myös luonnollisen tukiaseman vaihdon jälkeen esim. silloin, kun olen lähtenyt ajamaan töihin ja yrittänyt säännöllisesti soittaa vaan niin kauan että onnistuu. Todennäköisesti olen päässyt silloin riittävän kauas kotoa, että puhelin on vaihtanut tukiasemaan itse ilman pakotusta. Pystyisikö puhelimelle sanomaan, ettei suostuisi ottamaan yhteyttä tiettyyn tukiaseman soluun?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

Pystytkö testaamaan toista puhelinta? Onko aiemmin ollut tällaista ongelmaa samaisessa osoitteessa?

 

Puhelinta ei voi estää käyttämästä jotakin tiettyä solua.

Vastaa