Rajaton puhelinliittymä


Onko Soneralla enää saatavilla rajatonta mobiilinettiä?


13 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Ei ole saatavilla matkapuhelinliittymänä. Nettitikku liittymissä on rajaton netti. Syy miksi en ota Soneraa.

150Mbps 50Gt datakatto
50Mbps 20Gt datakatto
21Mbps 10Gt datakatto

Saunalahti ja DNA saa liittymän ilman datakattoa.

Harmi ?. Pitää kai odottaa josko soneralta joku vastaisi että miksi asia on niin.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

No jos haluat syyn niin minäkin olen tätä kysellyt mm. Soneran Kaupasta ja sielä mukava myyjä vastasi rehellisesti:

 

Soneran matkapuhelinliittymissä on datakatto ettei asiakkaat jakaisivat sitä muille laitteille (Hostspot). Näin Sonera saa asiakkaat hankkimaan erikseen mokkulaliittymän. 

 

Sanottiin myös että Elisalla on tukossa kaikki verkot koska kaikki jakavat nettiä muille laitteille. 

Ok kiitti sulle ☺️. Ei mulla oo ollu mitään ongelmia vaikka oonkin jakanut netin muille laitteille ja tältä alueelta on toistaiseksi yksi soneran tukiasema pois käytöstä.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16
Olen jakanut 21Mbps netin koneelleni ja helposti menee 10Gt päivässä kun kattoo vähän elokuvia Netflixissä.
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +15

Tervehdys @jokkeli22 


 


Niinkuin @olkitu tuossa vastailikin, niin meillä ei ole rajatonta datapaketti kännykkäliittymissä. Tähän yksinkertainen syy on se, että kännykkäliittymät on tarkoitettu käytettäväksi vain kännykässä. Tarjolla olevat datapaketit riittää mainiosti, mikäli yhteyttä käytetään vain kännykällä. Mikäli tarvitsee yhteyden, joka jaetaan tietokoneille tai muille laitteille, niin silloin oikeampi ratkaisu on ottaa Liikkuva laajakaista tai kiinteä nettiyhteys.


 


Hinnat on kuitenkin nykyisin laskettu niin edulliseksi, että ihmisillä on mahdollisuus ottaa liikkuva netti ja matkapuhelinliittymä erikseen. Tarjoamme myös järkevään hintaan Tuplanetti ratkaisuja, jossa saa kotiin kiinteän netin ja matkalle mukaan liikkuvan laajakaistan. Jokaiselle löytyy varmasti oikeanlainen paketti :)


 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

No 21Mbps netti on tarpeeksi nopea mutta jos vaikka kattoo youtube videota pelkällä puhelimella niin kyllä sen datapaketin täyteen saa helposti... Nykyisin kun ei oikeastaan enään jaa nettiä kun kotona kuitu 100/100 ja matkassa Soneran LTE 150Mbps... 

 

Sitten on minusta turhaa taas hankkia kännykkään netti 50Mbps tai 150Mbps nopeudella... Toki Soneralla positiivista että 21Mbps liittymä on sitten 4G LTE, muilla operaattoreilla tämä on vain 3G liittymä.

 

Lisäksi kannattaa katsoa hintaa, Soneralla melkeinpä 5€ halvempi kun datakatto... Sonera Sopiva liittymät toimivat Pohjolassa ja Baltiassa samaan hintaan kuin Suomessa... 

Minä ainakin jaan puhelimestani nettiä jos olen matkalla. Siltkkään en ymmärrä miksi soneralla on mobiilidata rajoitukset kun muilla operaattoreilla ei ole.

Mulla pääasia on se että Sonera ei myy mun puhelinnumeroa kolmansille osapuolille kuten Dna ja Saunalahti tekee, Soneralla tällaista sopimusta ei ole.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Koska datasiirto ei ole halpaa... Se oikeasti on aika kallista... Mutta ei kuluttajille voi nostaa hintaa koska muuten mennään kilpailijan leiriin. Tästä mm. Sonera on valittanut useasti, mutta esimerkiksi Elisa ei rajoita kaistaa, vaan priorisoi liikennettä. 

 

Ymmärrän kyllä että on pakko rajoittaa kaistaa sillä käyttöjen lisääntyessä verkot eivät kestä Suomessa. Tämä taas sitten huomataan pätkimisenä. 

 

Elisalla puhelinliittymä on ja Huoleton 3G 21 Mbps tyypillinen nopeus on 12 - 18 Mbps välillä. Kelpaa jakaa tabletille matkoilla...

 

@Windstapper  Tuota Saunalahdelta saa +1€ sen että ei myy numeroasi... No ei minua ainakaan paljon häiritse... Roskapostia pääosin tulee mutta niin tulee Soneraltakin... Välillä tulee joku tekstarikin Saunalahdesta, mutta tulee kovin harvoin...

No se on kieltämättä soneran yksi hyvistä puolista.

Ei ole tullut ainuttakaan mainosta, puhelua eikä tekstaria Soneralta, kaikki on estetty.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Sinulla on asiat aika hienosti... Minua kyllä ei ole tuo Saunalahti häirinnyt eikä nyt Sonerakaan muutamilla viesteillä... 

 

Usean kertaan aspaan ollessani yhteydessä kyllä se Soneran myyjä aina yritti myydä... Saunalahdella sentään ei aspassa yrittänyt vielä myydä minulle mitään. 

Vastaa