Sopimuksen irtisanominen

  • 5 July 2019
  • 1 kommentti
  • 32 katselukertaa

Olen kauan käyttänyt kotona Huawein modeemia mutta koska hybridiin yhteys ei riitä eikä modeemi niin sammuttaisin sen toistaiseksi. Yhteys ei ole koskaan juuri noussut 20 Mbit/s paremmaksi eikä nettitv edes toimi kunnolla kuin aika-ajoin. Kännykkä toimii ihan samoin mutta en nyt pitäisin. Kuukaudessa siirrot olleet luokkaa 45 Gigaa kun on pidetty kahta iPadia ja iPhonea valvontakameran lisäksi modeemin Wifissä ja joskus vanhaa I Maccia rinnalla. Yhteys ei OK talossa nouse millään kahdesta tolpasta. Mökilläkin lähimmän linkin kantama jää tekniikan laskeman mukaan 500 metrin päähän ja toimii 20 Megasena vain kun lehdet eivät ole puussa. Juhannuksena oli vain 1-2 megaa.


Jättäisin modeemin odottamaan parempia päiviä ja pysyttelisin kännykässä. Telkkarikaan ei kaikilla kanavilla näy vaikka ollaan 2 km Kuopion keskustassa. Kaapelitelkku ja modeemit maksaisivat yli 2000 euroa niin ei tule just mieleenkään liittyä. PITÄÄKÖ TUO MODEEMI kuskata jonnekin tai pitää jemmassa jos lopettaa koko mobiilisimmin koti-wifin? Kaiken lisäksi valvontakameran uusimisessa oli appi valittamassa että modeemin asetus pitäisi pudottaa 5 Gigahertsistä 2,5:een?


 


Edit: muokattu otsikkoa


1 kommentti

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

Hei @Jokeri52 ja tervetuloa Telia yhteisöön!

 

Heikkoja yhteysnopeuksia on tärkeää ensin todentaa kiinteillä yhteyksillä mahdollisuuksien mukaan. Esim hybrid modeemiin kannattaa kytkeä tietokone verkkokaapelilla ja mitata nopeus esim. speed test:llä. 

 

Jos yhteys kiinteästikkin on heikko, kannattaa tästä jutella meidän chat:ssa tai soittaa asiakaspalveluun (020 690 400), jotta nähdään asiakas- ja liittymätiedot ja voidaan asiaa tutkia tarkemmin. Laitteen pidosta en osaa sanoa, koska se riippuu sopimuksesta. Osassa sopimuksista laite jää asiakkaalle sopimuskauden jälkeen, osassa laitteet palautetaan sopimuksen päätyttyä. Tämäkin selviää, kun saadaan asiakastiedot auki.

Vastaa