Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65044
Kirjoituksia 176745

Tekstiviestin lähetys ei onnistu



Tekstiviestin lähetys ei onnistu

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

Tekstiviestin lähetys ei onnistu

1/5

Hei.

 

Seuraava ongelma en pysty lähettämään tekstiviestiä, mutta vastaanottaminen onnistuu.

Näin ollen en pysty myöskään lähettämään ASETUKSET viestiä numeroon 15400.

 

Olen palauttanut tehdasasetukset ja katsonut Telian omilta sivuilta ettei estoja ole päällä.

Puhelin tottakai myös uudelleen kännistetty.

 

Jos katson puhelimesta tallennetun tekstiviestikeskuksen numeron *#*#4636#*H* koodilla.

SMSC kohdassa lukee: ”+358405202000”,145. onko se oikein?

Editoiminen muotoon +358405202000 eikä siinä oleva päivitys onnistu.

 

Puhelimena Nokia 7.1

 

Edit ReOlivia: Muokattu otsikkoa

Vastaa
0 tykkäystä
4 vastausta

Lady
Lady
Viestejä 3 448 kpl

2/5

Hei @Botox1 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

 

Nokia 7.1 on älypuhelin ja siihen ei tarvitse tilata asetuksia tekstiviestillä vaan ne tulevat automaattisesti.

Oletko mistä puhelimesta siirtynyt Nokialaiseen? Ainakin jossain luki jos siirtyy iPhonesta Android puhelimeen niin kannattaa ottaa imessage pois toiminnasta.

Tässä vielä nämä asetukset :

  • Yhteyden nimi : Telia MMS
  • APN: mms
  • Välipalvelimen osoite: 195.156.25.33
  • Välipalvelimen portti: 8080
  • MMSC-osoite: http://mms/
  • Yhteystyyppi: Jatkuva

Ja Internet kohtaan : APN : internet

 

Viestikeskuksen numero on +358 40 520 2000. Viestikeskuksen numero pitää olla tallennettuna puhelimeen, jotta tekstiviestit voidaan toimittaa vastaanottajalle. Ohjeet tallentamiseen löydät matkapuhelimesi käyttöohjeesta.

Selviääkö noilla?

Vastaa
0 tykkäystä

Lady
Lady
Viestejä 3 448 kpl

3/5

Jos ei noilla onnistu niin kokeiles käyttää SIM korttia jossain toisessa puhelimessa tai edes pois Nokialaisesta (tehdasasetukset siihen ja SIM kortti paikalleen sen jälkeen).

Onhan sulla Nokialaisessa messages tekstiviestisovellus käytössä?

Viime kädessä asiakaspalveluun yhteyttä : https://www.telia.fi/asiakastuki/yhteystiedot?intcmp=footer-asiakaspalvelun-yhteystiedot

Vastaa

Konkari
Viestejä 711 kpl

4/5

+358405202000 on aivan oikea tekstiviestikeskuksen numero.

 

Puhelimesi infonäyttö näyttää sen siinä muodossa, jossa vastaus tulee AT-komentoon AT+CSCA? eli +CSCA: "+358405202000",145

 

Salaperäinen pilkulla erotettu luku 145 lopussa kertoo yksinkertaisesti sen, että numero on kansainvälisessä muodossa. Eli +358405202000 eikä esimerkiksi 0405202000.

 

ASETUKSET-viestillä saat tilattua puhelimeesi multimediaviesti- ja internet-asetukset. Nämä eivät vaikuta tekstiviesteihin.

 

Eihän liittymästäsi ole estetty viestien lähettämistä kokonaan? Tarkasta estot Omilta Sivuilta. Kivi muotokuvalla | Liittymäni ja palveluni | liittymän puhelinnumero | lisäpalvelusi | Rajoitukset / Estot ja rajoitukset.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

5/5

Kiitos,

Käytin toisessa puhelimessa korttia ja laitoin takaisin, nyt rupesi pelittämään

Vastaa
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.