@mikkhoo@ kirjoitti:
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Mulla on toi sama ongelma wifi-yhteydellä tohon boksiin,piuhan kanssa se toimi ja latasi sitten ihan hyvin.Mulla vaihdettin toi boksi(tosin kuvan pätkimisen takia joka sitten kyllä korjaantui,mutta latausongelma jäi). Sain ohjeen ottaa asetuksista se 2,4G pois jonka jälkeen se kyllä sitten latasi boksiin ohjelmiston.Joku outous tossa hommassa kyllä on.
@mikkhoo@ kirjoitti:
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Olemme huomanneet saman ongelman, kun digiboksi on WiFi -yhteydellä kytketty. Häiriön aiheuttajaa selvitetään ja korjataan se mahdollisimman pian. Suosittelen toistaiseksi käyttämään verkkokaapelia ohjelmistopäivityksen latauksen aikana, kunnes häiriö saadaan korjattua.
Mitenkäs sinä tuon 2.4G:n disabloinnin käytännössä teit sieltä Arriksen asetuksista? Kun koitin sellaista asetusta löytää jolla purkin saisi pakotettua 5G:hen mutta en vaan löytänyt. Minulla siis tuo sama Arris 5305W boksi ja reitittimenä Telian niinikään toimittama Technicolor DGA4330. Reitittimessä band-steering päällä jolloin sekä 5G että 2.4G näkyy samana SSID:nä. Mutta ongelmana on se, että Arris ei oikein tahdo toimia kuin 5G verkossa. Nyt kun reititin ja boksi ovat samassa huoneessa noin 4 metrin päässä toisistaan systeemi toimii pääsääntöisesti aika hyvin - poislukien tuo ohjelmapäivitys joka siis käytänössä pitää aina tehdä ethernet piuhan kautta.
Koitin Technicoloriin asettaa myös erillisen Guest-verkon joka olisi vain 5G. Mutta siihen tuo Arris ei suostunut ottamaan kiinni ollenkaan.
Harmillista tuossa on se, että kun ei sitä laitosta niin kovin usein kaiken kaikkiaankaan tule katsottua niin aika usein homma lakaa sillä, että vedetään ensin kaapelia ja päivitettään purkkia - ja vasta sitten 5 minuuttia myöhemmin pääsee telkkaa katsomaan - siis 5 minuuttia sen jälkeen kun katsotuksi aiottu ohjelma on alkanut. Toisiaan se purkki tosin on muutenkin niin jumissa, että ainoastaan power-cycle (verkkolaiteen johto irti ja takaisin) auttaa. Ja sen tempun jälkeen leikki jatkuukin yleensä tuolla ohjelmistopäivityksellä.
Yksi vaihtoehto olisi, jos koko ohjelmistopäivitykset voisi kieltää. Laite kun tuntuu toimiessaan toimivan ihan hyvin nykyiselläkin softalla enkä minä sinne mitään lisää kaipaa.
Eihän tää vika mihinkään ole hävinny.Reitittimen asetuksista siinä oli kysymys,en arriksen asetuksista tiedä sen enempää.Kaikki temput siinä kokeiltiin ja tv ei vaan oikee toiminu sillä wifillä.Laitoin piuhan kiinni ni sillä se kyllä toimii.Läppäri tekee tätä samaa,se välillä tiputtaa sen 5G --->2,4G ään ja kone jumittuu.Tää wifi on yx ongelma,tiedä sit pitäskö sen hyväks tehdä jotain...?
Aivan, justiinsa ja sillälailla.
Kiitoksia :lle kattavasta linkkilistasta. Eli ei sen kai sitten ole tarkoituskaan toimia... Ja kiitos @jesse56 - sen Arriksen konffausmahdollisuudet tosiaankin ovat heikot ja muutenkin se on kovin "vaitonainen" WiFi-yhteytensä tilasta. Mitään ei kai haittaisi vaikka tuolta jostain Info-valikoista näkisi ihan kaikkikin yheteyden tiedot kuten käytetty kanava, RSSI jne...
Telialaiselle @HenriLie :lle vielä kysymys, että koska aiotte tuon systeemin alakerran kuntoon laittaa? Kun komentti "Häiriön aiheuttajaa selvitetään ja korjataan se mahdollisimman pian." on kirjoitettu reilu vuosi sitten. Onhan se sinänsä hyvä että laitteeseen tulee päivitysten mukana uusia ominaisuuksia - kuten ketjussa "Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset" on hienosti lueteltu. Mutta silti - perusasiat pitäisi laittaa kuntoon ensin: jos laite on tarkoitettu WiFin kautta kytkettäväksi niin silloin sen pitäisi WIFiin kytkettynä toimia. Minäkin pari vuotta sitten siirryin siitä Arriksen edellisesta versiosta tähän 5305:een oikeastaan juurikin tuon WiFin vuoksi. Vanhassa torpasssa kun ei kaapelointeja ole niitten piuhojen vetäminen pitkin lattioita on hiukkasen hankalaa. Ja turhaakin kun kerran WiFi on keksitty.
Yksi helppo parannus olisi sellainen, että kun purkin käynnistää ja siellä on uutta ohjelmistoversiota tyrkyllä niin käyttäjältä kysyttäisiin, että haluaako hän sen nyt ladata. Voisi ensin katsoa sen A-studionsa ihan vaan vanhalla softalla ja vasta sitten sen jälkeen ikäänkuin paremalla ajalla alkaa vetelemään piuhoja reitittimeltä ja päivittelemään softia.
Itse kun olen tällainen vanha jäärä, yhtenäiskulttuurin aikakaudella 70-luvun alussa syntynyt niin katson vielä toisinaan ihan televisiota sellaiseen vanhaan tyyliin. Eli katson ohjelmatiedoista, että "mitäs tänään tulee" ja käynnistän laitteet sitten kun aika on oikea... 🙂>
---
Muokkaus HannaMarikaL: lisätty tägäykset
@Jankkonen kirjoitti:
Aivan, justiinsa ja sillälailla.
Kiitoksia :lle kattavasta linkkilistasta. Eli ei sen kai sitten ole tarkoituskaan toimia... Ja kiitos @jesse56 - sen Arriksen konffausmahdollisuudet tosiaankin ovat heikot ja muutenkin se on kovin "vaitonainen" WiFi-yhteytensä tilasta. Mitään ei kai haittaisi vaikka tuolta jostain Info-valikoista näkisi ihan kaikkikin yheteyden tiedot kuten käytetty kanava, RSSI jne...
Tämä on aivan totta. Wifi-yhteyden asetukset ovat erittäin rajalliset eikä käyttäjälle tietoa juurikaan yhteyden tilasta näytetä. Tietoa kuitenkin on saatavilla esimerkiksi meidän tekninen asiakaspalvelu kyllä näkee yhteyden arvoista enemmänkin, eli tieto on olemassa, mutta käyttäjälle sitä ei ole päätetty näyttää jostain syystä. Todennäköisesti tässä on koetettu pitää asetusvalikon näkymä mahdollisimman yksinkertaisena.
@Jankkonen kirjoitti:
Telialaiselle @HenriLie :lle vielä kysymys, että koska aiotte tuon systeemin alakerran kuntoon laittaa? Kun komentti "Häiriön aiheuttajaa selvitetään ja korjataan se mahdollisimman pian." on kirjoitettu reilu vuosi sitten. Onhan se sinänsä hyvä että laitteeseen tulee päivitysten mukana uusia ominaisuuksia - kuten ketjussa "Arris-digiboksien ohjelmistopäivitykset" on hienosti lueteltu. Mutta silti - perusasiat pitäisi laittaa kuntoon ensin: jos laite on tarkoitettu WiFin kautta kytkettäväksi niin silloin sen pitäisi WIFiin kytkettynä toimia. Minäkin pari vuotta sitten siirryin siitä Arriksen edellisesta versiosta tähän 5305:een oikeastaan juurikin tuon WiFin vuoksi. Vanhassa torpasssa kun ei kaapelointeja ole niitten piuhojen vetäminen pitkin lattioita on hiukkasen hankalaa. Ja turhaakin kun kerran WiFi on keksitty.
En ole @HenriLie mutta uskaltanen tähän vastata. Näistä bugeista ja laitteen sekä sen ohjelmiston ongelmista viemme viestiä palvelun kehitykseen. Valitettavasti kaikkiin asioihin ei korjauksia saada ja osa käyttöön vaikuttavista ongelmista jää elämään koko laitteen elinkaaren ajaksi. Siitä olen samaa mieltä, että perusasiat pitäisi hoitaa aina ensimmäisenä kuntoon. Hyvää on vaikea rakentaa heikon perustuksen päälle.
@Jankkonen kirjoitti:
Yksi helppo parannus olisi sellainen, että kun purkin käynnistää ja siellä on uutta ohjelmistoversiota tyrkyllä niin käyttäjältä kysyttäisiin, että haluaako hän sen nyt ladata. Voisi ensin katsoa sen A-studionsa ihan vaan vanhalla softalla ja vasta sitten sen jälkeen ikäänkuin paremalla ajalla alkaa vetelemään piuhoja reitittimeltä ja päivittelemään softia.
Itse kun olen tällainen vanha jäärä, yhtenäiskulttuurin aikakaudella 70-luvun alussa syntynyt niin katson vielä toisinaan ihan televisiota sellaiseen vanhaan tyyliin. Eli katson ohjelmatiedoista, että "mitäs tänään tulee" ja käynnistän laitteet sitten kun aika on oikea... 🙂>
Käsitykseni mukaan kun laite on käytössä (virroissa) ja kun ohjelmistopäivitys tulee on käyttäjällä mahdollisuus ohittaa kertaalleen päivityksen suoritus. Päivitys asennetaan seuraavan virtabootin yhteydessä tai pakolla jos käyttäjä ei tietyssä ajassa ole asentanut päivitystä.
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Minulla täysin sama tilanne jokaisen päivityksen kohdalla ja nyt kävi niin hieno yllätys, että kun jouduin resetoimaan tuon Arris-boksin niin kovalevy korruptoitu siten että kaikki vailla keräämäni tallenukseni katosivat. Siis kaikki.
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Minulla täysin sama tilanne jokaisen päivityksen kohdalla ja nyt kävi niin hieno yllätys, että kun jouduin resetoimaan tuon Arris-boksin niin kovalevy korruptoitu siten että kaikki vailla keräämäni tallenukseni katosivat. Siis kaikki.
Mitään yleisempää häiriötä ei ole tiedossamme kyseisen boksin ohjelmisopäivitysten osalta. Kannattaa päivittää jos mahdollista, niin nettipiuhan kanssa.
Tallenteiden katoaminen johtunee siitä, että kovalevy on mennyt rikki. Jos kovalevyn USB-johdon irroittelu ja kovalevyn korjaaminen boksin valikossa ei auta, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Minulla täysin sama tilanne jokaisen päivityksen kohdalla ja nyt kävi niin hieno yllätys, että kun jouduin resetoimaan tuon Arris-boksin niin kovalevy korruptoitu siten että kaikki vailla keräämäni tallenukseni katosivat. Siis kaikki.
Mitään yleisempää häiriötä ei ole tiedossamme kyseisen boksin ohjelmisopäivitysten osalta. Kannattaa päivittää jos mahdollista, niin nettipiuhan kanssa.
Tallenteiden katoaminen johtunee siitä, että kovalevy on mennyt rikki. Jos kovalevyn USB-johdon irroittelu ja kovalevyn korjaaminen boksin valikossa ei auta, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Niin, sen seurauksena että päivitys ei mennyt läpi niin minun piti ottaa boksista piuha irti jonka jälkeen boksi käynnistyi mutta kovalevy korruptoitui siten, että se piti uudellaan formatoida… ja tosiaan päivitys ei mene koskaan läpi ilman että ottaa piuhan irti boksista.
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Minulla täysin sama tilanne jokaisen päivityksen kohdalla ja nyt kävi niin hieno yllätys, että kun jouduin resetoimaan tuon Arris-boksin niin kovalevy korruptoitu siten että kaikki vailla keräämäni tallenukseni katosivat. Siis kaikki.
Mitään yleisempää häiriötä ei ole tiedossamme kyseisen boksin ohjelmisopäivitysten osalta. Kannattaa päivittää jos mahdollista, niin nettipiuhan kanssa.
Tallenteiden katoaminen johtunee siitä, että kovalevy on mennyt rikki. Jos kovalevyn USB-johdon irroittelu ja kovalevyn korjaaminen boksin valikossa ei auta, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Niin, sen seurauksena että päivitys ei mennyt läpi niin minun piti ottaa boksista piuha irti jonka jälkeen boksi käynnistyi mutta kovalevy korruptoitui siten, että se piti uudellaan formatoida… ja tosiaan päivitys ei mene koskaan läpi ilman että ottaa piuhan irti boksista.
Suosittelisin sinulle uudempaa boksia (DV8919), mutta siihen ei saa ulkoista kovalevyä.
Ilmoitti jälleen että uusi ohjelmistopäivitys on saatavilla ja jälleen kerran sama ongelma. Loading software palkki rullaa todella hitaasti eikä mene loppuun asti koskaan vaan noin puolen välin jälkeen aloittaa aina alusta. Tämän kyllä saa menemään loppuun hirveän taistelun kanssa eli buuttailemalla digiboksia ja toisinaan myös Technicolorin reititintä tai vetämällä piuhan näiden laitteiden välille.
Eikä tunnu olevan mitään merkitystä onko muita laitteita samassa verkossa vai ei koska nettiyhteys toimii aivan normaalisti. Muuten kaikki toimii hyvin eikä moitittavaa ole mutta nämä ohjelmistopäivitykset eivät ole menneet läpi puolen vuoden aikana kertaakaan ilman ylimääräistä kikkailua. Onko ongelma yleinen vai ainoastaan täällä päässä?
Minulla täysin sama tilanne jokaisen päivityksen kohdalla ja nyt kävi niin hieno yllätys, että kun jouduin resetoimaan tuon Arris-boksin niin kovalevy korruptoitu siten että kaikki vailla keräämäni tallenukseni katosivat. Siis kaikki.
Mitään yleisempää häiriötä ei ole tiedossamme kyseisen boksin ohjelmisopäivitysten osalta. Kannattaa päivittää jos mahdollista, niin nettipiuhan kanssa.
Tallenteiden katoaminen johtunee siitä, että kovalevy on mennyt rikki. Jos kovalevyn USB-johdon irroittelu ja kovalevyn korjaaminen boksin valikossa ei auta, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme.
Niin, sen seurauksena että päivitys ei mennyt läpi niin minun piti ottaa boksista piuha irti jonka jälkeen boksi käynnistyi mutta kovalevy korruptoitui siten, että se piti uudellaan formatoida… ja tosiaan päivitys ei mene koskaan läpi ilman että ottaa piuhan irti boksista.
Suosittelisin sinulle uudempaa boksia (DV8919), mutta siihen ei saa ulkoista kovalevyä.
Ja samalla menettäisi mahdollisuuden tallentaa ohjelmiani, sekä vissiin tilata haluamani kanaviani. Lisäksi minun pitäisi varmaan tehdä teidän kanssa jokin jatkosopimuskin.
Eikös ton arriksen tilalle sit enää saa vastaavaa,jos se rikkoutuu? En mä ainakaa halua tota uutta boksia,mitätön vempele.
Vialliselle laitteelle voidaan tehdä takuuvaihto asiakaspalvelussamme. Uudella DV8919 digiboksilla voi myös tallentaa peruskanavia. Tallennukset tehdään verkkoon, jossa ne säilyvät 90 päivän ajan. Kovalevyllisestä boksista poiketen maksukanavia ei voi tallentaa mutta maksukanavilla on käytössä kirjastot, joista ohjelmia voi katsella jälkikäteen.
Vialliselle laitteelle voidaan tehdä takuuvaihto asiakaspalvelussamme. Uudella DV8919 digiboksilla voi myös tallentaa peruskanavia. Tallennukset tehdään verkkoon, jossa ne säilyvät 90 päivän ajan. Kovalevyllisestä boksista poiketen maksukanavia ei voi tallentaa mutta maksukanavilla on käytössä kirjastot, joista ohjelmia voi katsella jälkikäteen.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Vialliselle laitteelle voidaan tehdä takuuvaihto asiakaspalvelussamme. Uudella DV8919 digiboksilla voi myös tallentaa peruskanavia. Tallennukset tehdään verkkoon, jossa ne säilyvät 90 päivän ajan. Kovalevyllisestä boksista poiketen maksukanavia ei voi tallentaa mutta maksukanavilla on käytössä kirjastot, joista ohjelmia voi katsella jälkikäteen.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Voisiko joku telialainen kuitata tämän olettamuksen.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Voisiko joku telialainen kuitata tämän olettamuksen.
Uudella DV8919 -digiboksilla ei pysty katsomaan Mix-pakettien kanavia, mutta esimerkiksi Europe -paketissa on samoja kanavia nähtävillä kuin Mix-paketeissa. Europe on saatavilla uuteen digiboksiin, suosittelen tutustumaan kyseisen kanavapaketin sisältöön.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Voisiko joku telialainen kuitata tämän olettamuksen.
Uudella DV8919 -digiboksilla ei pysty katsomaan Mix-pakettien kanavia, mutta esimerkiksi Europe -paketissa on samoja kanavia nähtävillä kuin Mix-paketeissa. Europe on saatavilla uuteen digiboksiin, suosittelen tutustumaan kyseisen kanavapaketin sisältöön.
Kiitos mutta ei kiitos, sillä tuossa ei ole haluamiani kanavia tarjolla. Onneksi DNA:n puolella näyttäisi olevan tarjontaa.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Voisiko joku telialainen kuitata tämän olettamuksen.
Uudella DV8919 -digiboksilla ei pysty katsomaan Mix-pakettien kanavia, mutta esimerkiksi Europe -paketissa on samoja kanavia nähtävillä kuin Mix-paketeissa. Europe on saatavilla uuteen digiboksiin, suosittelen tutustumaan kyseisen kanavapaketin sisältöön.
Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.
Ja ilmeisesti uuden boksin myötä en myöskään voi katsoa haluamani Mix-kanavia.
Voisiko joku telialainen kuitata tämän olettamuksen.
Uudella DV8919 -digiboksilla ei pysty katsomaan Mix-pakettien kanavia, mutta esimerkiksi Europe -paketissa on samoja kanavia nähtävillä kuin Mix-paketeissa. Europe on saatavilla uuteen digiboksiin, suosittelen tutustumaan kyseisen kanavapaketin sisältöön.
Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.
Voisiko joku telialainen kommentoida tätä, kun tässäkin ketjussa minulle tarjottiin tuota uutta boksia ratkaisuksi.
Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.
Kyseisellä sivulla ilmoitetaan ne Telia TV -palvelut, joiden kautta MIX-pakettien sisältöjä on mahdollista katsoa. Eli jos sinulla on Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu tai kaapelikortti, voit hankkia MIX-paketin. Uusi android-boksi kulkee nimellä Telia TV digiboksi -palvelu, joten siihen ei MIX-paketteja ole saatavilla.
Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.
Kyseisellä sivulla ilmoitetaan ne Telia TV -palvelut, joiden kautta MIX-pakettien sisältöjä on mahdollista katsoa. Eli jos sinulla on Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu tai kaapelikortti, voit hankkia MIX-paketin. Uusi android-boksi kulkee nimellä Telia TV digiboksi -palvelu, joten siihen ei MIX-paketteja ole saatavilla.
Ai, jopas on sekavaa kun vasta eilen minulle joku telialainen soitti, kauppasi uutta boksia minulle ja nimenomaan sanoi, että MIX-paketit ovat saatavilla uudellekin boksille ja varmistin sen vielä pariin kertaan ja aina tuli vastaukseksi, että “juu näkyy”.
Tämä teidän Telia TV digiboksi laajakaistalla ja Telia TV digiboksi nimet sekottavat meitä kuluttajia… ja näköjään teitäkin sisäisesti.
Mutta ketjuun aiheeseen: tuli eilen joku päivitys 8_12_72_d856e9567_fin (mistä ei ole mitään mainintaa täällä - en ymmärrä miksi tuonne ei voida laittaa tietoja ajoissa), joka aiheutti sen että boksi meni jumiin, että (taas) piti ottaa virtajohto irti. Jännityksellä odotan menikö (taas) kovalevyntallenuksetkin,
Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.
Kyseisellä sivulla ilmoitetaan ne Telia TV -palvelut, joiden kautta MIX-pakettien sisältöjä on mahdollista katsoa. Eli jos sinulla on Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelu tai kaapelikortti, voit hankkia MIX-paketin. Uusi android-boksi kulkee nimellä Telia TV digiboksi -palvelu, joten siihen ei MIX-paketteja ole saatavilla.
Vielä lainaan tätä viestiä eli minulla on teidän kautta laajakaistanettiliittymä taloyhtiön puolesta, sekä Telia TV digiboksi-palvelu jossa käytän tuota pyöreää Arris-boksia ja tätä te kutsuttu nimellä Telia TV digiboksi laajakaistalla.
Tekö nyt sanotte, että tämä palvelu mystisesti muuttaa nimensä muotoon Telia TV digiboksi sen vuoksi, että digiboksi vaihtuisi ja että minun pitäisi kuluttajana ymmärtää tämä palvelun muutos ja ennen kaikkea se iso muutos mitä tapahtuu palvelun suhteen mm saatavilla olevien kanavien suhteen?
Edelleen seison alkuperäisen viestini takana ja totean, että “Miksi muuten esim täällä https://www.telia.fi/kauppa/tv-ja-viihde/mix ei ole mainintaa siitä, että ko kanavapaketti toimii vain vanhoilla bokseilla eikä uusille? Mielestäni se on hieman harhaanjohtavaa olla mainitsematta sitä, kun moni olemassa oleva asiakas saattaisi vaihtaa uuteen boksiin uskoen, että saa näkymään samat kanavat kun mitä ennen oli käytössä.”
Nyt on tosiaan teidän asiakaspalvelu ollut tässä ketjussa sekä eilen puhelimessa aktiivisesti kauppaamassa tuota uutta boksia vaikka sillä on iso ero minun tämän hetkiseen saatavilla olevaan palveluun.
p.s. Vielä yksinkertainen kysymys: mitä kautta saa näkyviin MTV-kanavat ja CNN tuolla uudella boksilla?
Näköjään joillain on edelleen ongelmana tämä. Täällä tuo ongelma hävisi jossain vaiheessa loppukesää ja päivitykset rullaa normaalisti läpi ilman että tarvitsee vedellä nettipiuhoja, mikä nyt sinänsä on huvittavaa koska nimenomaan langattomuuden takia tämän halusin.