Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Epämääräinen laskutus

Koti teevee laskuni ovat yllättäen nousseet ja minua laskutetaan kanavista joita minulla ei edes ole.

Tämä on myönnetty chatin kautta olleessa keskustelussa mutta mitään ei ole tapahtunut. Juuri tuli taas uusi lasku 14e ja risat kanavista ja myöhästymismaksu päälle. 

Koti tv palvelu ja laajakakaistan yhteishintakin noussut yllättäen yli 60e kk??

Sonera jos hoitaa asiansa tällä tavalla niin eikös minulla ole oikeus irtisanoa sopimus?

Turhasta ei huvittaisi maksaa pätkääkään ja luulen kyllä että löytyy myös semmoinen palveluntarjoaja jolta saa vastinetta rahoilleen eikä tarvitse maksaa tyhjästä

19 vastausta
Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1706 custom-general.kudos
  • 2185 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions


@matruusii kirjoitti:

Koti teevee laskuni ovat yllättäen nousseet ja minua laskutetaan kanavista joita minulla ei edes ole.

Tämä on myönnetty chatin kautta olleessa keskustelussa mutta mitään ei ole tapahtunut. Juuri tuli taas uusi lasku 14e ja risat kanavista ja myöhästymismaksu päälle. 

Koti tv palvelu ja laajakakaistan yhteishintakin noussut yllättäen yli 60e kk??

Sonera jos hoitaa asiansa tällä tavalla niin eikös minulla ole oikeus irtisanoa sopimus?

Turhasta ei huvittaisi maksaa pätkääkään ja luulen kyllä että löytyy myös semmoinen palveluntarjoaja jolta saa vastinetta rahoilleen eikä tarvitse maksaa tyhjästä


Hei @matruusii,

 

Näissä tilanteissa suosittelen lämpimästi ottamaan yhteyttä Soneran asiakaspalveluun p. 0200 1 7000 tai jättämällä yhteydenottopyynnön. Silloin ongelmasi ratkeaa alta aikayksikön! 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vai ratkeaako? Soneralla ei tunnu olevan halua ratkaista ongelmaa vaan lisää laskuja tulee. Edellisen kyselyn jälkeen en ole varma onko kanavista laskutettu nyt jopa kahteen kertaan. Koti tv laskun yhteydessä ja erillisellä laskulla. Seuraavaksi varmaan kolmesti

Sekunti
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 1706 custom-general.kudos
  • 2185 custom-general.replies
  • 177 custom-general.solutions

Olen täysin varma. Olen monesti hoitanut erilaisia laskutus- ja liittymäasioiden ongelmatilanteissa puhelimitse. Olen aina saanut hyvää palvelua ja ongelmat ovat ratkaistu aika nopsasti 🙂

¸¸.•*¨*•♫Telia 5G lähettiläs 2021¸¸.•*¨*•♫
"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich
matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Selviäähän se sillä että uusi 24kk sopimus tarjoushinnalla. Eli taas 24kk ansassa.

Vanhoille asiakkaille saa ilmeisti nostaa kk maksuja kesken sopimiskauden 69e kk  ja sen lisäksi veloittaa olemattomista kanavoista jonka jälkeen kun asiakas valittaa niin ollaan pahoillamme ja tehdään uusi sopimus ettei asiakas vaan pääse sopimuksestaan irti. Vaihtoehtona tietysti maksaa tupla hintaa vielä vuoden jostain käsittämättömästä syystä mitä eivät itsekkään tienneet.

Paljonko muilla maksaa laajakaista + koti tv kuukaudessa?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5092 custom-general.kudos
  • 4425 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Morjesta matruusii ja tervetuloa Klaaniin 🙂

 

Kuten @Sekunti opastikin niin tällaisissa asioissa rohkeasti vain yhteys asiakaspalveluun niin saadaan homma ratkaistua.


@matruusii kirjoitti:

Selviäähän se sillä että uusi 24kk sopimus tarjoushinnalla. Eli taas 24kk ansassa.

Vanhoille asiakkaille saa ilmeisti nostaa kk maksuja kesken sopimiskauden 69e kk  ja sen lisäksi veloittaa olemattomista kanavoista jonka jälkeen kun asiakas valittaa niin ollaan pahoillamme ja tehdään uusi sopimus ettei asiakas vaan pääse sopimuksestaan irti. Vaihtoehtona tietysti maksaa tupla hintaa vielä vuoden jostain käsittämättömästä syystä mitä eivät itsekkään tienneet.

Paljonko muilla maksaa laajakaista + koti tv kuukaudessa?


Kesken määräaikaisen sopimuksen palvelun hinta ei nouse. Näkemättä tietojasi on vaikea sanoa mistä johtuu tuo 69 euron hinnannousu, veikkaan että se on mahdollisesti joku lisäpalvelu kuten esim. kanavapaketti. Voi olla niinkin että määräaikainen sopimus ja sen aika umpeutui ja palvelulle tuli voimaan sen normalit hinnat.

 

Mutta nämä kaikki ovat puhtaasti arvailuja, asiakaspalvelun kanssa näihin tulee kyllä selvyys.

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Vanhaa sopimusta oli kylläkin vielä melkein vuosi jäljellä joten ei ainakaan siitä syystä noussut että sopimus olisi loppunut. Jos olisi niin olisin irtisanoutunut palvelusta.

Kanavoista kyllä laskutettiin joita minulla ei edes ollut. Tämä myös myönnettiin soneran puolesta mutta asialle ei tehty mitään muuta kun lähetettiin uusi erillinen lasku kanavoista eräpäivänä heti ja myöhästymismaksu päälle.

Ei näköjään voi luottaa pätkääkään vaan täytyy käydä kaikki laskut läpi niin näen olenko maksanut teille kuinka paljon liikaa.

Kuluttajasuojaan tekisi mieli ottaa yhteyttä ja pyytää sopimuksen purkua jos ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. 

Saittepa taas minut 24kk ansaan uuden sopimuksen kera.

Näinkö niitä sopimuksia teillä on tapana tehdä? Tarjotaan sovintoa uudella pidemmällä sopimuksella

matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Niin siis tuo 69e oli perusmaksu jonka päälle tulivat vielä kanavista lasku joita minulla ei edes ollu jolloin hinta oli jo joitain senttejä vailla 80e.  Kohtuullista, eikö?

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5092 custom-general.kudos
  • 4425 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ok. En spekuloi enempää koska se on turhaa, pitäisi nähdä asiakastietosi. Oudolta kyllä kuulostaa.

 

Otahan reilusti yhteyttä asiakaspalveluun vaikka huomenna, tähän ei mitään kuluttajaneuvojaa tarvita 🙂

⎮Telia Yhteisön capitán⎮Apple iPhone 12 Pro Max⎮Apple iPad Air 2⎮ Apple TV 4K⎮Apple MacBook Pro⎮

matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tässä nyt on jo painittu sen verran asian kanssa että ainoo vaihtoehto on kuluttajasuoja ja sitä kautta tein reklamaation.

Asian piti ties monennen kerran jo hoitua mutta tänään taas tuli postilaatikosta kanavapaketista lasku mitä minulla ei ole ja koti tv:n lasku vanhalla hinnalla vaikka luvattiin tarjoushinnalla.