Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Epämääräinen laskutus

Koti teevee laskuni ovat yllättäen nousseet ja minua laskutetaan kanavista joita minulla ei edes ole.

Tämä on myönnetty chatin kautta olleessa keskustelussa mutta mitään ei ole tapahtunut. Juuri tuli taas uusi lasku 14e ja risat kanavista ja myöhästymismaksu päälle. 

Koti tv palvelu ja laajakakaistan yhteishintakin noussut yllättäen yli 60e kk??

Sonera jos hoitaa asiansa tällä tavalla niin eikös minulla ole oikeus irtisanoa sopimus?

Turhasta ei huvittaisi maksaa pätkääkään ja luulen kyllä että löytyy myös semmoinen palveluntarjoaja jolta saa vastinetta rahoilleen eikä tarvitse maksaa tyhjästä

19 vastausta
klontti
Vakiokalustoa
  • 21 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Jos sulla on määräaikainen sopimus ja muutat kanavapaketteja, niin ne ei vaihdu ennenkuin määräaika on mennyt umpeen. Itse en muistanut milloin menee umpeen määräaika ja muutin pakettia, se ei muuttunut kuin vasta parin kuukauden päästä, kun vanha sopimus meni umpeen.

Kun oli määräaikainen niin hinnat oli 29,90 netti ja 9,90 viihdepaketti.

Kun en ottanut määräaikaa, hinnat 39,90 netti ja 9,90 viihdepaketti.

Kun kaapeli-tv tuli taloon, hinnat 9,90 netti ja 9,99 viihdepaketti.

 

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Asia ilman muuta olisi selvinnyt asiakaspalvelun kautta, joko soittamalla tai laittamalla meille viestiä vaikkapa Facebookin kautta. Mutta kyllähän se hoidettua saadaan kuluttaja-asiamiehenkin kanssa, mielellään tietysti heidänkin kanssa asioista keskustellaan Hymiö Onnellinen

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


matruusii
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Asia olisi selvinnyt asiakaspalvelun kautta? Monestikkohan olen sitä yrittänyt asiakaspalvelun kautta hoitaa eikä ole vieläkään selvinny. 

Lupaillaan kyllä mutta mikään ei muutu. 

Koti tv laskulla oleva kanavapakettin hinta jota minulla ei ole hyvitettiin mutta silti siitä lähetettiin erillinen lasku. 

Melkosta hyvitystä, eikö? Olen maksanu ties kuinka monta kanavapaketin laskua mitä se nyt on vähä päälle kymppi ettei tarvitse perinnän kanssa taistella. 

 

 

 

naur1s
Vakiokalustoa
  • 16 custom-general.kudos
  • 96 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Pyydä asiakaspalvelun esimiestä soittamaan. Ne yleensä tajuaakin jotain.
Kaarlo73
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tuo on vähäistäsiihen verrattuna, että meille tulee 76€ lasku sopimuksesta jota en ole edes tehnyt koskaan. Eivät peru laskua missään palveluissa, eivät muka näe missään etteikö  sopimusta olisi tehty. Reklamaatio pitää kai tehdä sitten teliasoneraan vaasaan ja luultavasti joudun myös tekemään ilmoituksen kuluttajaviranomaiselle.

AaTanja
Moderaattori
Moderaattori
  • 160 custom-general.kudos
  • 344 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Moi @Kaarlo73 ja tervetuloa tänne Yhteisöön keskustelemaan ja etsimään tietoa!

 

Olethan ollut meidän asiakaspalveluun yhteydessä jotain asiointikanavaamme pitkin? Kaikista sopimuksista lähtee asiakkaalle aina mustaa valkoisella joko sähköpostiin tai perinteisesti paperipostilla. Laskulla puolestaan on palvelut eritelty omille riveilleen (jos lasku koostuu useammasta palvelusta), jotta asiakas näkee mistä laskun loppusumma koostuu. 

Kaarlo73
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun kahdesti. Cattiin, uuden sopimuksen tehneeseen paikkaan marketissa, laskutukseen, mutta en todellakaan ole uusinut määräaikaista sopimusta jonka väitetään minun tehneen  vaan olen tehnyt uuden sopimuksen ja palauttanut sovitusti vanhat laitteet takaisin telialle jauudet olen maksanut kertamaksulla  uudet laitteet ovat kokonaan edillainen palvelu kui edellinen. Joten minulla ei todellakaan ole edes mahdollisuutta entiseen palveluun jonka minun väitetään tehneen kahdeksi vuodeksi eteenpäin 

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions


@Kaarlo73  kirjoitti:

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun kahdesti. Cattiin, uuden sopimuksen tehneeseen paikkaan marketissa, laskutukseen, mutta en todellakaan ole uusinut määräaikaista sopimusta jonka väitetään minun tehneen  vaan olen tehnyt uuden sopimuksen ja palauttanut sovitusti vanhat laitteet takaisin telialle jauudet olen maksanut kertamaksulla  uudet laitteet ovat kokonaan edillainen palvelu kui edellinen. Joten minulla ei todellakaan ole edes mahdollisuutta entiseen palveluun jonka minun väitetään tehneen kahdeksi vuodeksi eteenpäin 


Ikävä kuulla, ettei homma ole selvinnyt asiakaspalvelunkaan kautta. Sinulla on toki mahdollisuus tehdä asiasta reklamaatio. Tämä onnistuu näppärimmin, kun lähetät meille palvelupyynnön Omien Sivujen kautta kirjautumalla telia.fi:hin. Toki voit tehdä sen myös kirjallisena. Osoitetiedot löydät täältä. Toivottavasti asia tulee viimeistään sitä kautta kuntoon.

hkaivos
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia on kyllä ansioitunut hienosti asioiden sotkemisessa! Siirsin joulukuussa 6 liittymääni Elisalta Telialle, säästinhän siinä lähes 10€ per kk. Ei olisi kannattanut! Näin jälkikäteen sanottuna siis.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun tuon siirron jälkeen pitkästi yli kymmenen kertaa, sekä chatillä että puhelimitse. Viimeksi viime viikolla. Heti ensimmäisenä huomasin, että kaikkia minulle tarjottuja ja tilaamani liittymätyyppejä ei ollut edes olemassa, joten siellä oli laitettu voimaan huomattavasti kalliimpia "vastaavia" (not!), ja sanomattakin on selvää että muillakaan liittymillä tarjotut hinnat eivät olleet voimassa, vaan laskua alkoi kertyä listahinnoilla. Ja jokainen varmasti arvaa miten luvatut 0 euron kytkentämaksut oli laitettu. Tämä sama show on jatkunut viime viikkoon asti. Nyt jännityksellä odotan seuraavaa laskua, netistä en jaksa tuota enää tarkistella, mitä sitä suotta masentamaan itseään. 

Vaimon älykelloon tilaamani multi-SIM liittymän hankkimisesta ja kytkemisestä käyttöön saisi kirjoitettua useammankin sketsin, milloin on puhelin lakannut toimimasta ja vain kellolla pystynyt soittamaan, välillä kellossa oli ihan oma liittymä (tietty 200M datalla jne täysihintainen). 

Kaiken kaikkiaan, kyllä on Elisaa ikävä.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions


@hkaivos  kirjoitti:

Telia on kyllä ansioitunut hienosti asioiden sotkemisessa! Siirsin joulukuussa 6 liittymääni Elisalta Telialle, säästinhän siinä lähes 10€ per kk. Ei olisi kannattanut! Näin jälkikäteen sanottuna siis.

Olen ollut yhteydessä asiakaspalveluun tuon siirron jälkeen pitkästi yli kymmenen kertaa, sekä chatillä että puhelimitse. Viimeksi viime viikolla. Heti ensimmäisenä huomasin, että kaikkia minulle tarjottuja ja tilaamani liittymätyyppejä ei ollut edes olemassa, joten siellä oli laitettu voimaan huomattavasti kalliimpia "vastaavia" (not!), ja sanomattakin on selvää että muillakaan liittymillä tarjotut hinnat eivät olleet voimassa, vaan laskua alkoi kertyä listahinnoilla. Ja jokainen varmasti arvaa miten luvatut 0 euron kytkentämaksut oli laitettu. Tämä sama show on jatkunut viime viikkoon asti. Nyt jännityksellä odotan seuraavaa laskua, netistä en jaksa tuota enää tarkistella, mitä sitä suotta masentamaan itseään. 

Vaimon älykelloon tilaamani multi-SIM liittymän hankkimisesta ja kytkemisestä käyttöön saisi kirjoitettua useammankin sketsin, milloin on puhelin lakannut toimimasta ja vain kellolla pystynyt soittamaan, välillä kellossa oli ihan oma liittymä (tietty 200M datalla jne täysihintainen). 

Kaiken kaikkiaan, kyllä on Elisaa ikävä.


Todella ikävä kuulla, että homma on lähtenyt näin heikosti käyntiin meidän osalta. Luvattiinko ylimääräiset veloitukset hyvittää ja onko asia niiltä osin saatu jo kuntoon? Entäs vieläkö multi-SIMin kanssa on ongelmia? Näin Yhteisössä emme valitettavasti pääse asiakastietoihin käsiksi, mutta mieluusti autetaan yleisellä tasolla tarvittaessa. Joka tapauksessa pahoittelut omasta puolestani kokemistasi ongelmista.