Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
JUNNU1059
Kommentaattori
  • 12 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

Häiriö Viihteen tallennuksissa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 Mitä nyt taas??? 14.4 tallennetut ohjelmat kaikki kadonneet listoilta omia aikojaan. Olisi ollut nyt sopivasti aikaa katella niitä. Voitteko selvittää tän heti ja palauttaa ne ohjelmat mieluummiin tän illan aikana. Voi juma............ että alkaa ottaa pattiin! Päivällä ei myöskään ottanu vastaan tallennuksia. Virhekoodia vaan pukkaa. Piuhat on revitty taas moneen kertaan pois ja takas, pois ja takas. Mitä pitää tehdä täällä päässä?Ohjeita kaipaan.

176 vastausta
Sansu
Uusi keskustelija
  • 5 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Eiköhän näin pitkä vika oikeuta ainakin sopimuksen päättämiseen samantien? Itsellä ainakin alkaa pikkuhiljaa mitta täyttymään. 

Jemina95
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Mm, viihde ollut meillä alle viikon. Ensimmäistä kertaa olin vasta tallennetta alkamassa katsomaan tällä vehkeellä kun ohjelmien tallentaminen on sen verran hankalaa, niin eiköhän se ollut poistunut?? Tämä on aika mielenkiintoista, koska kun päivällä meinasin ruveta kyseistä tallennetta katsomaan niin siellä tallenteissa se silloin vielä oli. Vaan eipä ole enään yöllä? Oli parikin jaksoa kyseistä ohjelmaa tallennettuna mutta kaikki kyseisen sarjan jaksot on kadonnut. Ja näköjään salkkarit vielä kaiken lisäksi poistettu??
mpiki
Kommentaattori
  • 14 custom-general.kudos
  • 35 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tämä vika on kestänyt jo aivan liian kauan. Kai korjauspuolella on tajuttu että tämä on ERITTÄIN VAKAVA vika tällaisessa palvelussa. Itse en ole katsonut mitään livenä vuosikausiin ja uskon että tv:n tallennusominaisuus on se tärkein toiminne monelle muullekin käyttäjälle. Kuten joku jo tässä ketjussa mainitsikin niin täytyy kaivella vanha kunnon Topfieldin digiboxi varmentamaan tallennuksia 😞

 

Niin, aloitin toisen ketjun noista MTV Maxin kirjaston F1-tallennuksista. En ole varma kuuluvatko ne täman vian piiriin, mutta eivät siis toimi. Myös Ylen kirjastoissa jotkin tallenteet herjaa virheestä.

mrela
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 23 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ohjatkaa oikeaan paikkaan, jos aiheesta on muualla ratkaisu / selvitystä. Muuten, kaikesta näistä puutteista ja vieoista ei hyvitykseksi riitä, että Sonera aukaisee nähtäväksi kanavia joita ei tulisi katseltua vaikka näkyisivät ympäri vuoden auki ilmaiseksi.

En tule hyväksymään hyvitystä, josta ei ole sovittu palvelun tuottajan ja asiakkaan välillä.

 

Onko kukaan muu erehtynyt ottamaan määräaikaista sopparia Soneralta Viihteestä ja kanavapaketista.

Kertokaa mielipiteenne, onko kanavapaketti ja viihde tarjonta luvatulla tasolla? Minulle kirjoitettiin että kanavapaketti ei ole muuttunut oleellisesti, vaikka esim. mestareidenliigan näyttäminen lopetetaan, koska kanavia ei ole poistettu, vaan kanavan sisältöä. Palveluntarjoaja ei voi myydä pakettia määräaikaisena jos hänellä ei ole takuuta, että kanavan sisältö on saatavilla koko sopimuskauden ajan. Soneran mielestä, vaikka vielä Valioliigakin poistetaan ja tilalle tulee rytmivoimistelun maailmancup, ei riitä määräaiaisen irtisanomiseen?

Jo yhden kanavapaketin, myynnissä käytetyn sisällön poisto on irtisanomisen peruste.

Javai68
Uusi jäsen
  • 3 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Juu täälläkin erehdyttiin ottamaan 2 vuoden määräaikainen viihde paketti. Samoja ongelmia ilmennyt näin Helsingissä. Parin viime kuun ongelmat mm:

-katoavat tallenteet

-netin ja tv kuvan pätkinnät jotka pahimmillaan tulevat n. vartin välein ja kestävät n. 5-10 minuuttia

-muutenkin katkeileva kuva ja ääni = räsähdyksiä äänessä ja n. sekunnin katkoja kuvassa

-katoavat kanavat

-vikojen ilmentyessä n. puolen tunnin puhelut jotka eivät kuitenkaan mitään auta

Aika varmasti viimeinen kokeilumme näistä. Pistäisiköhän youtube kanavan pystyyn johon laittaisi kuvamateriaalia viihde paketin toiminnasta? Noin niinkuin varoituksena muille.

SammyH76
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 33 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa
Klikkasin mtv3 kanavalta eilen ohjelmia tallenukseen. Tänään ajattelin katsoa ja kas kummaa... mitään tallenuksia ei ole tullut!!
LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Viikonloppuisin hieman heikommin klaanissa Soneralaiset päivystää mutta toki kaikki viestit käydään läpi viimeistään maanantaina 🙂 Tilanne tallennusten osalta on yhä sama mikä viime viikolla, eli osa tallenteista saattaa näkyä mutta häviää myöhemmin, saattaa tulla virhekoodia 3 kun tallennusta yrittää ajastaa, tallennuksen ajoitus ei osu oikein (eli tallenne alkaa liian aikaisin ja loppuosa jää näkymättä).

 

Ongelma on yhä tutkinnassa ja tilanne on meille yhtä ikävä kuin käyttäjillekkin. Toivoisin tässä kohtaa vielä malttia ja luottamusta viankorjaukseen! Löydät tilanteesta myös infoa meidän Vika- ja Häiriötiedotteistamme.

LiAntti
Telialainen
Telialainen
  • 144 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 20 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

 

Mitenhän minä tämän viestin oikein aloittaisin... Pahoitteluja on varmasti jo kuultu mutta pahoittelen kuitenkin uudestaan omastakin puolesta tilannetta. Viikonloppuna meiltä ei ole ollut ketään täällä kommentoimassa joten todella piinaava tilanne teillä on todellakin ollut. Kiitokset kuitenkin kaikille palautteista. Vikahan siis edelleen jatkuu.

 

Kuten varmaan jokainen tietää, nämä ongelmat ovat yhä seuraamusta 14.4 olleesta häiriöstä joka kosketti kaikkia tallenteita + ohjelmakirjastoja jotka eivät toimineet laisinkaan. Tämä korjattiin saman päivän aikana mutta jälkioireet jäivät vaivaamaan vielä etätallennusta, 14-15.4 välillä tehtyjä tallennuksia (jotka hävisivät) sekä myös tätä nykyistä TV-ohjelmaoppaan kautta tehtäviä tallennuksia.

 

Tiedossa olevat ongelmat tällä hetkellä ovat:

  • Tallennus ei onnistu ollenkaan, virhekoodi 3.
  • Tallennus menee listalle, mutta ohjelma ei tallennu.
  • Tallennus onnistuu, mutta katoaa myöhemmin listalta.
  • Tallennus ajastuu väärin, eli ohjelma alkaa liian aikaisin ja jää vajaaksi loppupäästä.
  • Tämä ongelma voi vaikuttaa osaan kanavakohtaisiin ohjelmakirjaston tallenteisiin. Tästä syystä esim. osa MTV Max, Sport 1&2 ohjelmista voi puuttua kirjastosta.

 

Tilanne on meillä yhä korjauksessa ja korjaavia toimenpiteitä on toki jo tehty mutta haluttua tulosta ei ole saatu aikaan. Siksi pyytäisimme Teiltä mahdollisimman tarkkoja lisätietoja ongelmasta. Lisätiedoilla pystymme paremmin varmistamaan itse vikasyyn sekä korjaustemme vaikutuksen.

 

Tarvitsisimme vikailmoituksiin tarkentavina tietona ainakin:

  • Milloin tallennus tehty? (viikko sitten vai esim. eilen sunnuntaina)
  • Mikä kanava, ohjelma ja kellonaika. Myös mahdollinen virheilmoitus
  • Onko tallenne x näkynyt listalla, mutta myöhemmin kadonnut?

Todennäköisesti hävinneitä tallenteita ei pystytä palauttamaan mutta aivan toivottomaksikkaan ei kannata heittäytyä. Vikailmoituksen voi jättää joko soittamalla tai suoraan omien sivujen kautta kirjautumalla. Vikailmoitus kannattaa nimenomaan jättää juuri nuiden lisätietojen kanssa.

 

Jos viihteessä esiintyy muita häiriöitä jotka ei liity tallenteisiin (esim. kuva pätkii, ohjelmakirjasto ei toimi ollenkaan, kaukosäädin on rikki) niin näistä kannattaa myös erikseen vikailmoitus tehdä.

Kiha67
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Miksi ainakaan lauantaina ei toiminu TV1 ja 2 kanavien tallennus? Ärsyttää kun jo toinen viikonloppu jää mm. Kova laki näkemättä kun tallennus ei toimi.

Mardex
Kommentaattori
  • 9 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sonera Viihteen tallennusten ohjelmointi netissä ei toimi. Menen sivulle https://www4.sonera.fi/palvelut/tv-tallennus/. Selaimen alalaidassa oleva ilmoitus "Siirretään dataa osoitteesta smetrics.sonera.fi" kestää kutakuinkin minuutin. Saan eteeni kuluvan päivän, mutta ilman ohjelmatietoja. Otan pudotusvalikosta seuraavan päivän. Selaimen viesti "Odotetaan vastausta osoitteesta www4.sonera.fi..." kestää minuutin. Saan eteeni seuraavan päivän, mutta ilman ohjelmatietoja.

 

Kun painan Tallennukset-linkkiä, joudun odottelemaan minuutin saadakseni eteeni tyhjää.

 

Kun painan Ohjelmoinnit-linkkiä, joudun odottelemaan minuutin saadakseni eteeni tyhjää.

 

Vika esiintyy Windows 7:lla Internet Explorerilla, Firefoxilla ja Chromella - Windows 7 -PC:llä ja Android-tabletilla.

 

Missä mättää? Tallennusten teko on muutenkin niin järkyttävän kömpelöä (lue: ei toistuvia tallennuksia), niin nyt sitten sekin vielä, että tallennukset pitäisi tehdä kaukosäätimellä.