Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64327
Kirjoituksia 174986

Hybridilaajakaistan ja Telia TV -digiboksin kytkentä



Highlighted

Hybridilaajakaistan ja Telia TV -digiboksin kytkentä

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 171 kpl

Hybridilaajakaistan ja Telia TV -digiboksin kytkentä

1/20

Muutettiin uuteen osoitteeseen. Luvattiin uudet laitteet, mutta tuli vain hybridimodeemi. Netti toimii mutta Telia tv ei vanhalla arris digiboksilla.

Mikä digiboksi teillä toimii hybridissä? 

 

Edit SannaMKoo: Otsikkoa hieman tarkennettu

0 tykkäystä
19 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 349 kpl

11/20

Digiboksia ei tarvitse vaihtaa tekniikan vaihtuessa vaan sama boksi toimii kaikilla tekniikoilla. Hybridi-yhteydessä digiboksi käyttää dsl-yhteyttä. 

 

Kaikki asunnosta löytyvät puhelinpistorasiat kannattaa kokeilla läpi. Modeemin tulee olla pistorasiassa virta päällä useampia minuutteja. Laitteen hakiessa yhteyttä dsl-valo vilkkuu ja kun laite on löytänyt dsl-yhteyden, jää valo palamaan kiinteästi.

 

Jos dsl-valo ei jää palamaan kiinteästi modeemissasi, niin ottaisitko yhteyden häiriöilmoituksiimme. Tavoitat meidät esim. Telia.fi sivun alareunan chatissä tai soittamalla numeroon 020 690 400 (mpm/pvm).

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 171 kpl

12/20

Jees, kun tää joskus toimii niin onko nuo ethernet portit saman arvoisia, pc tai digiboksi? 

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 73 kpl

13/20

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.

0 tykkäystä
Highlighted

Konkari
Viestejä 671 kpl

14/20

@EmmaTe@  kirjoitti:

Kaikki keltaiset portit Hybridi modemin takana ovat samanarvoisia, WAN portissa ei tule olla yhtään johtoa kiinni. Tämä on vain käytössä valokuitu liittymissä. Portit digiboksissa ja PCssä ovat samanarvoisia.


@EmmaTe varmaan tarkoittaa, että PC tai IPTV boksin voi kytkeä mihin LAN- porttiin vain. Ei IPTV:tä kannata kuitenkaan portiin 4, jos se on sillattu. Sehän on silloin tarkoitettu ihan muuhun esim. omalle reitittimelle.

 

Jos siten kuitenkin oikein syvällisemmin tutkitaan niin noiden PC:n ja IPTV boksin kytkemisen jälkeen portit eivät enää ole "samanarvoisia". Se portti mihin boksi on kytketty ei käytä enää hybridiominaisuutta eli 4G verkkoa DSL:n lisäksi. Se käyttää vain kiinteää yhteyttä. Lisäksi tuo portti ottaa "väkisin" itselleen käyttöön tarvitsemansa kaistan (bittinopeuden) DSL- linjasta eikä luovuta siitä bittiäkään muille laitteille. Tämä takaa IPTV:lle sujuvan käytön.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 73 kpl

15/20

@kefiirijuurikin näin! Jäi vähän huonosti muodosteltua tuo lause. Kiitos selvennyksestä!

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 171 kpl

16/20

Ei toimi vieläkään. Vikahenkilöstökin on suomalaiseen tapaan hiljaa mieluummin kuin kertoo missä mennään. 

Kolmas päivä tätäkuuta, kun yhteys kytkettiin sain myös viestin, että ongelmissa voi lähettää A viesti numeroon 18100. Kun lähetin tulee vastaus, että sinulla ei ole oikeutta käyttää tätä toimintoa. Mitään estoja ei ole puhelinliittymässäni. Hohhoijaa.. 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

17/20

Tämä täytyy meidän ilman muuta @Baron nyt tarkistaa!

Olitko ollut vielä yhteydessä meidän asiakaspalveluun / häiriöilmoituksiin jotta pääsisimme tilannetta vilkaisemaan tarkempien asiakastietojesi kautta?

Voimme sieltä tarkistaa että kytkentä on tapahtunut, ja selvitellä lisää mistä voisi olla kyse. 

 

Pääsisitkö esimerkiksi täältä kirjautumaan asiakassivuille, ja sisäänkirjautumisen jälkeen availla chattia kanssamme? Paikalla ollaan ihan vuorokauden ympäri Hymiö Onnellinen

 

Mikäli chat ei ole vielä asiointikanavana tuttu, voit vielä vilkaista ohje-videon sen käyttöön

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 171 kpl

18/20

On varnasti tehty häiriöilmoitus. Telia tv piti alkaa näkymään 3.9. Olisi sivistynyttä, jos häiriökorjaajat vaivautuisi ilmoittamaan mitä he on yrittänyt tähän mennessä. 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

19/20

Mikäli häiriöilmoitus on jo tuolloin 3.9. tehty, niin siitä olisi ehdottomasti pitänyt tulla jo jotakin väliaikatietoa. 

Emme täältä Yhteisön kautta pääse asiakastietoihisi käsiksi, joten siitä syystä olisi tärkeää että otat meihin vielä yhteyden jonkin asiakaspalvelukanavamme kautta. Pääsemme sitten vilkaisemaan missä tuo viankorjaus etenee!

0 tykkäystä
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 171 kpl

20/20

Teliä TV alkoi jo osittain toimimaan. Asunnossa on neljä puhelinpistoketta, joista ainoa toimiva on se joka on sohvan takana piilossa, heh.

 

Nykyinen ongelma on se, että Arris vip2853 ei suostu enää tallentamaan HD kanavia. Ei edes yritä. Kovalevyllä on kyllä tilaa. Ajansiirto ei myöskään toimi millään kanavilla. Tästä teen oman ketjun. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.