Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
salmol1973
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

MTV3 HD ei toimi enää kaapelissa

MTV3 HD toimi vielä tänään 20.6.2018 aamulla telian kaapeliverkossa, mutta nyt samana päivänä illalla se ei enää näy. TV sanoo MTV3 HD kanavan kohdalla "Valittu ohjelma ei ole mahdollinen". Olen hakenut kanavat uusiksi ja olen kokeillut boxia ja TV:tä ja kummassakaan ei näy. Missä vika?

8 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2415 custom-general.kudos
  • 3734 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions

Hei @salmol1973 ja tervetuloa Telian yhteisöön!

Kannattaa tarkistaa ensimmäisenä löytyykö vian syy täältä : https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot

Jos ei sieltä löydy syytä niin kerro uudestaan tänne missä päin vika on (kaupunki tai kunta).

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
salmol1973
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei löydy tuolta tietoa. Kyseessä on siis Helsinki, kantakaupunki.

Olympiastadion
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ei toimi YLE-Teema HD myöskään, tämä siis Helsingin kantakaupungissa.

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

Kiitos hyvistä havainnoista  @salmol1973 ja @Olympiastadion. Löysimme vian täältä verkon puolelta ja korjasimme sen. Nyt kanavien pitäisi pelailla jälleen normaalisti.

Luolavuori
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama ongelma pari vuotta myöhemmin Turun Luolavuoressa. Esim. MTV3 HD ja Yle Teema HD eivät näy: sd-versiot ja muut monet muut HD-kanavat kyllä. Kanavahaku ei auttanut (sekoitti vaan järjestyksen). 

HenriLie
Telialainen
Telialainen
  • 124 custom-general.kudos
  • 654 custom-general.replies
  • 61 custom-general.solutions

Moikka @Luolavuori ja tervetuloa Telia Yhteisöön! Mukavaa kun päätit kirjoittaa tänne. Yhteisöstä löydät varmasti mielenkiintoista luettavaa ja keskusteluja, joihin osallistua!

 

En löytänyt suoraan syytä tai käynnissä olevaa korjausta tälläisestä ongelmasta alueellasi. Milloin häiriö on alkanut ja onko tiedossa, että samaa ongelmaa olisi monella muulla? Kertoisitko myös televisiosi merkin ja mallin, sekä tuleeko kyseisillä kanavilla "Ei signaalia" vai eikö kanavat tule ollenkaan kanavalistaukseen? Jos vielä useampi kuin MTV3 HD ja YLE Teema HD ei toimi, luettelethan nekin tähän.

Tekniikasta aina mielenkiinnolla keskusteleva. Päivitän myös meidän asiakastukisivustoa osana asiantuntijatiimiämme. Kerrothan tarvittaessa palautetta sivuston ohjeista.
Luolavuori
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei, 

 

Ongelma alkoivat, sanoisin, kolme-neljä päivää sitten. Kanavalistauksessa kanavat näkyvät, myös uudelleenvirittäessä.

 

Televisio on LG 65LX331C . Näkymättömät kanavat: MTV3 HD ja Yle Teema&Fem HD. Lisäksi mietin, pitäisikö minulla näkyä MTV HD ja TV5 HD kun nekään eivät toimi.

 

Ohjelman tilalla pyörii LG:n logo ja teksti "Ainoastaan data" tai välillä "Ei signaalia". 

AnneAn
Telialainen
Telialainen
  • 117 custom-general.kudos
  • 392 custom-general.replies
  • 41 custom-general.solutions

KaapeliTV-verkossa kanavat on jaettu kanavanippuihin. Mainitsemasi MTV3 HD sekä Yle Fem & Teema-kanavat kuuluvat samaan kanavanippuun. Kanavat kannattaa kokeilla asettaa käsin televisioon, mikäli automaattihaku niitä ei löydä. MTV HD ja TV5 HD kuuluvat toiseen kanavanippuun mutta taajuudeltaan lähes samaan suuruiseen.

 

Toista antennijohtoa kannattaa myös testata sekä mahdollista toista televisiota, jotta voidaan varmistua ettei ongelma jää laitteisiin.