Operaattorivapaa Viihde


  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Moikka! Ehdottaisin vastaavan tyyppistä ratkaisua kuin muillakin on saatavilla, että Viihteen voisi tilata toisenkin operaattorin laajakaistaan. Mobiiliviihde on aika heikko hoitamaan tätä asiaa kun kuvaa ei ilmeisesti saa isolle ruudulle ilman, että kierrättää koneen kautta(ts. Chromecast tukea ei ole edes tulossa).

 

Saisi siis Viihdeboksin ja kanavapaketit näkymään ilman teidän laajakaistaa ja esim. 4G yhteydellä.


5 kommenttia

Kannatan, mutta saahan Soneran 4G:hen tai kaapelinettiin nytkin viihteen, muttei tosin Soneralta.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +15

Hyvää ideointia teiltä. Tuli sellainen mieleen, että olisiko tuo Mobiiliviihde siinä tapauksessa riittävä ratkaisu, jos sen kuvan saisi jotenkin helposti jaettua televisioon (ilman tietokonetta välissä)?
Nyt en osaa itse sanoa, että olisiko miten helposti/vaikeasti teknisesti mahdollista muuttaa tuo nykyinen digiboksi sellaiseksi, että toimisi missä tahansa nettiliittymässä. Kehitystyötä kuitenkin tehdään kokoajan, joten sitähän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Nykyinen digiboksin IPTV toimii multicastinä ja se tarkottaisi että mobiiliverkkoon pitää tehdä älyttömästi muutoksia.

 

Sonera Viihde IPTV toimii eri verkossa kuin Internet verkko. Verkot eivät ole yhteydessä toisiinsa mitenkään, samassa kaapelissa siis menee ainakin kaksi verkkoa, virtuaaliverkkoja. VLAN 1 (Internet, native vlan) ja VLAN 252 (IPTV). 

 

Virittämällä olen saanut IPTV:n kotini kautta mobiiliverkon yli mutta se nyt ei ole kovinkaan hyvä idea. IPTV on todella herkkä pienellekkin pätkimiselle, joten se mobiiliverkko ei toimi. Onkos joku kokeillut IPTV:tä WLAN verkossa?

Minä saan kuvan tabletista suoraan telkkariin, chromecastilla. Pitkiä aikoja en ole kokeillut kun tämä tapa ei meikäläistä kiinnosta, ainakaan vielä. Kunhan kuvanlaatu paranee mobiiliviihteessä niin mietitään sitten uudestaan.


@NikoNo kirjoitti:

Hyvää ideointia teiltä. Tuli sellainen mieleen, että olisiko tuo Mobiiliviihde siinä tapauksessa riittävä ratkaisu, jos sen kuvan saisi jotenkin helposti jaettua televisioon (ilman tietokonetta välissä)?
Nyt en osaa itse sanoa, että olisiko miten helposti/vaikeasti teknisesti mahdollista muuttaa tuo nykyinen digiboksi sellaiseksi, että toimisi missä tahansa nettiliittymässä. Kehitystyötä kuitenkin tehdään kokoajan, joten sitähän ei tiedä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.


Kyllä voisin tuon Mobiiliviihteen myös hyväksyä jos sen saisi helposti isolle ruudulle ja HD-laatuisia kanavia. Ajattelin digiboksia lähinnä juuri sen takia, että mielellään noita HD-kanavia ja tallenteitakin katselisi. Tässä olisi nimittäin oiva paikka toteuttaa toimiva ratkaisu, suoralla kilpailijalla kun ei ole ihan mennyt putkeen.

 

Tekniset asiat jääköön teknisen puolen kavereille, mutta pääpiirteittäin kuvanlaadun tulisi olla hyvä/vastaava kuin suorana(ml. tekstitysvalinnat yms.) ja toimiva laitteisto ajansiirtomahdollisuudella. Muita suurempia hienouksia ei tarvita kunhan nykypäivän peruskriteerit täyttyy.

 

Ideointia vain! :) 

Vastaa