Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
TazmanianDevil
Uusi jäsen
  • 5 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV jatkuvat tallennukset ja mitä ei voi tallentaa

Hei!

Okei olen nyt tutustunut Telia TV palveluun ja jos nyt ymmärtänyt oikein niin aika heikolta vaikuttaa. Okei talonyhtiön kautta netti ja Telia TV ei olisi kallis, mutta taitaa lähteä palautukseen samantien tuo Telia TV digibokseineen. Toki siihen on oikeus koska etämyynnistä kyse. Nettiä nyt ei ole vielä edes kytketty laitteet vaan jo sain.

No niin ensimmäisenä jatkuvat tallenteet eli ne pitää tehdä selaimella internet-sivuillanne mikäli olen ymmärtänyt oikein ja katsottavissa vain tuon sivuston kautta tai digiboksilla joka liitetty laajakaistaan? Niin no näihän se ei ole kilpailijolla vaan jatkuvia tallennuksia on mahdollista tehdä myös mobiilisovelluksella sekä katsoa. En vain ymmärrä logiikkaa tuon takana.


Toinen seikka missä kilpailijat parempia on tuo mobiilisovellus jossa ohjelmaopas kätevästi, kuten guide telkkareissa, digibokseissa jne. ja sitä kautta tallentaminen helppoa eli onkohan siihen teidän sovellukseen tulossa parannusta ja jos niin millä aikataululla?

 

Tallennustilaa luvataan 3000tuntia, no se on kyllä helppo luvata jos tallenteet säilytvät VAIN 90vrk, kun kilpailijoiden palveluissa 2000tuntia ja tallennukset säilyvät 730vrk eli kaksi vuotta. Olisi nyt edes vuosi niin jotenkin ratkaisun vielä ymmärtäisin. Helppo tallentaa 3000h ja katsoa 90vrk aikana? 😄

Ohjeissa mainitaan, että tekijänoikeuksien "Sopimus- ja tekijänoikeussyistä johtuen kaikkia ohjelmia ei välttämättä ole mahdollista tallentaa. Sisällön omistajalla on oikeus kieltää ohjelman tallentaminen verkkoon." niin älkää nyt vaan sanoko, että myös ilmaiskanavilta ei pysty tallentamaan kaikkea sieltä tulevaa? Tiedän jo entuudestaan, että maksukanavia ei voi tallentaa verkkoon ja näin se on muidenkin palveluissa ja vaatisi kovalevyn, mutta kai ilmaiskanavilta voi tallentaa mitä haluaa?

Niin sovelluksia taitaa olla tasan yksi tai kaksi Youtube sekä Netflix eikä nopealla tahdilla taida muutosta olla tulossa? 

 

Korjatkaa toki jos olen väärässä, mutta jos näin vaikeaa on esim. jatkuva tallentaminen, niiden katsominen rajoittunutta niin valmis maksamaan kilpailijan pelkästä viihdeboksista tallennuksineen 19,90€/kk ja Telialle pelkästä netistä + modeemin vuokrasta kun sitoutua käyttämään rajoittunutta palvelua 24kk.

Niin kokemusta on kilpailijoiden ratkaisusta, omasta käytöstä sekä tuttavien niin jos nuo edellä mainitut seikat on totta niin kovin heikolta näyttää Telia TV:n ominaisuudet. Jaa niin no ehkä sitä UHD:ta saisi verkon yli kai katseltua jotenkin, jos olisi UHD tv 😄

22 vastausta
jannel84
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 15 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mites tämä jatkuvan tallennyksen kehitys etenee? Minulla käytössä telia tv pelkällä 4g yhteydellä eikä siis laajakaistalla.

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 812 custom-general.kudos
  • 1095 custom-general.replies
  • 74 custom-general.solutions


@jannel84  kirjoitti:

Mites tämä jatkuvan tallennyksen kehitys etenee? Minulla käytössä telia tv pelkällä 4g yhteydellä eikä siis laajakaistalla.


Laitetaan tästä kyselyä eteenpäin ja palaillaan kun tiedetään enemmän. 

 

edit Merja_J: sain vastausta että askeleita on tämän suhteen otettu eteenpäin. Toivotaan että vielä tämän vuoden puolella saataisiin homma kuosiin. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Ralf1
Uusi keskustelija
  • 4 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@Merja_J  kirjoitti:

@jannel84  kirjoitti:

Mites tämä jatkuvan tallennyksen kehitys etenee? Minulla käytössä telia tv pelkällä 4g yhteydellä eikä siis laajakaistalla.


Laitetaan tästä kyselyä eteenpäin ja palaillaan kun tiedetään enemmän. 


@jannel84 vaihda elisaan niin alkaa hommat toimimaan👍 tätä samaa nyt on jatkunut jo niin monta vuotta että tuskin tulee koskaan paranemaan