Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 52 custom-general.kudos
  • 116 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 

 

--

 

Muokkaus TeroRe 20.12.2021

 

Tuoreimmat kuulumiset Telia TV -tiimistä:

 


@LuMaria  kirjoitti 20.12.2021

Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂

 

Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

 

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

 

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

 

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

  

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

 

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

 

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.


 

347 vastausta
Ocxid
Kommentaattori
  • 38 custom-general.kudos
  • 73 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Alunperinhän hehkutettiin kaikkea uutta ja mahtavaa tulevaksi, kun tämä pyöryläpurkki lanseerattiin. Eipä ole paljon tullut... Samaa tölkin eteenpäin potkimista koko matkan.

wTemeW
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 9 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@LuMaria  kirjoitti:

@wTemeW  kirjoitti:

AppleTV appin kautta lähetyksen tarkkuutta tarvitsee nostaa, se lienee tällä hetkellä 720p?

streamin valinta käytettävän alustan mukaan, esim AppleTV 4K voi käyttää korkeinta UHD


Tällä hetkellä suurin streamin koko on suurimmassa osassa sisältöä 720p50, koska lähtömateriaalikaan ei pääsääntöisesti ole sen tarkempaa Lisäksi 720p50 toistaa urheilun paremmin kuin 1080p25. Haasteena on se, että jos lähtömateriaali on HD-tasoista, sen konvertointi ylöspäin ei auta kuvan laatuun. Streamin laatu vaihtelee tottakai myös nettiyhteyden nopeuden mukaan.


vertaamalla Telia TV (UHD)  digiboxin kuvaa Apple TV 4K / Telia TV appin kuvaan, niin boxissa vaikuttaa oleva korkeampi tarkkuus ja bitstream kuin appin kautta tulevassa streamissa, vai mistä kyse? 

TeroRe
Yhteisömanageri
Yhteisömanageri
  • 5582 custom-general.kudos
  • 5223 custom-general.replies
  • 44 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tiedoksi ketjuun, että olemme uudistamassa Telia TV -sovelluksen tallennusnäkemää ja sinulla on nyt mahdollisuus käydä sitä kliksuttelemassa etukäteen. Samalla haluaisimme kuulla huomioitasi uudistuksista 🙂

 

Muokkaus: Testi on päättynyt, kiitos kaikille kommenteista 🙂

Tero, Yhteisömanageri

Jos kommentti ratkaisi ongelmasi paina "Hyväksy ratkaisuksi" | Paina tykkää, jos pidit kommentista

Kuluttaja-asiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Yritysasiakkaat: Apua ongelmatilanteisiin

Häiriötiedotteet ja -kartat 

Minun Telia -sovellus palveluiden hallinnointiin

jarkko35
Konkari
  • 340 custom-general.kudos
  • 573 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Vielä lokakuussa luvattiin, että lisää sovelluksia Telia tv:n digiboksille olisi tulossa vielä loppuvuoden aikana. Mitä tapahtui, kun nyt niitä sovelluksia ei tulekaan? Ihme meininkiä taas Telialta! Ensin hehkutetaan ja luvataan, ja sitten vedetään matto alta. Ettekö edes saa tuotua Yle Areenaa digiboksille? Yle itse tiedotti syksyllä, että uudistettu Yle Areena tulee Elisan ja Telian digibokseille - Elisalla se on ollut jo kauan, mutta Telialle ei näytä tulevan. Missä mättää? Ja miksi ette halua kilpailla tv- palveluntarjoajana? Ei tarvitse ihmetellä, miksi Telia tv- tilaajia on niin paljon vähemmän kuin Elisan vastaavalla palvelulla, kun esimerkiksi sovelluksia on boksilla rutkasti vähemmän, ja tallenteet säilyvät katsottavissa naurettavat 90 päivää! Miksi näin? Nyt parannusta palveluun jos haluatte olla tv-palvelujen tarjoajana relevantti jatkossa!

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 52 custom-general.kudos
  • 116 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@MES63  kirjoitti:

Hei, joskus ottelu voi kestää jopa tunnin tai enemmänkin kuin ohjelma-aikaan on merkitty.

Myös jääkiekossa voi käydä niin, jos ohjelma-aikaa on varattu vain varsinaista peliaikaa varten. Jos ottelu sitten menee jatkoajalle ja rangaistuslaukauskilpailuun, niin aika ylittyy vähintään parikymmentä minuuttia. Parasta olisi jos tallennuksen voisi ohjelmoida niin, että se kestää niin kauan kuin lähetys kestää.


Olemme viime viikkojen aikana tutkineet miten tallennusten kestoa voisi järkevällä tavalla lisätä, ja tämä tutkimustyö jatkuu edelleen. Palataan siis asiaan. 🙂

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 52 custom-general.kudos
  • 116 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@wTemeW  kirjoitti:

@LuMaria  kirjoitti:

@wTemeW  kirjoitti:

AppleTV appin kautta lähetyksen tarkkuutta tarvitsee nostaa, se lienee tällä hetkellä 720p?

streamin valinta käytettävän alustan mukaan, esim AppleTV 4K voi käyttää korkeinta UHD


Tällä hetkellä suurin streamin koko on suurimmassa osassa sisältöä 720p50, koska lähtömateriaalikaan ei pääsääntöisesti ole sen tarkempaa Lisäksi 720p50 toistaa urheilun paremmin kuin 1080p25. Haasteena on se, että jos lähtömateriaali on HD-tasoista, sen konvertointi ylöspäin ei auta kuvan laatuun. Streamin laatu vaihtelee tottakai myös nettiyhteyden nopeuden mukaan.


vertaamalla Telia TV (UHD)  digiboxin kuvaa Apple TV 4K / Telia TV appin kuvaan, niin boxissa vaikuttaa oleva korkeampi tarkkuus ja bitstream kuin appin kautta tulevassa streamissa, vai mistä kyse? 


Multicastia käyttävässä digiboksissa on tosiaan isompi streamikoko käytössä. Eli Telia TV digiboksi Telian laajakaistalla käyttää hiukan isompia ja parempia streameja kuin Telia TV sovellus.

LuMaria
Telialainen
Telialainen
  • 52 custom-general.kudos
  • 116 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Heipähei, pitkästä aikaa olisi tarjolla väliaikatietoa siitä missä Telia TV:n kehityksessä mennään ja mitä on tulossa. 🙂

 

Heti alkuun hienoja uutisia - pääsen lopultakin kertomaan, että olemme rakentaneet tuolla kulisseissa jo hyvän aikaa uutta tulevaa Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuvaa Telia TV digiboksia. Android TV -käyttöjärjestelmä tuo mukanaan, kuten tiedättekin, lähes rajattoman sovellusten kirjon sekä kaikkea muutakin uutta ja kivaa.
Alkuperäinen suunnitelmamme oli julkaista uusi digiboksi aivan tämän vuoden lopussa. Päätimme nyt kuitenkin siirtää digiboksin julkaisua alkuvuoteen 2022, sillä löysimme vielä muutamia asioita, jotka pitää hioa kuntoon ennen boksin julkaisua jotta julkaistava digiboksi on käyttäjäkokemukseltaan ensiluokkainen. Palaan siis tarkemman aikataulun osalta vielä asiaan.

 

Varmasti osaattekin päätellä, että nyt, kun meiltä tulee uusi Android-pohjainen digiboksi niin meiltä tulee saataville myös todella kauan odotettu Telia TV sovellus Android TV:lle. Sovelluksen julkaisu Android Smart TV:ssä tulee tapahtumaan uuden digiboksin julkaisun jälkeen.

 

Isoja ja kauan odottamianne uudistuksia on siis tulossa.

 

Android-pohjaisen digiboksin kehitys on ollut syksyllä yksi tärkeimmistä kehityshankkeistamme ja kehittäjämme ovat työskennelleet ahkerasti projektin parissa. Valitettavasti tämä tarkoittaa, että osa keväällä arvioimistani sovellusten julkaisuista olemassa oleville bokseille viivästyy hieman. Julkaisemme kuitenkin kaksi toivomaanne sovellusta (mm. Yle Areenan) Arris 5305-digiboksille alkuvuodesta. Netflix ei valitettavasti tässä yhteydessä ole tulossa Arris 5305-bokseille.

  

Tähän lopuksi vielä siitä, kun aiemmin kerroin, että tavoitteemme on yhtenäistää Telia TV -palvelua sekä sen käyttökokemusta. Tämä tarkoittaa käytännössä esimerkiksi sitä, että Telia TV:n selainversion marraskuussa julkaistu uusi ilme on lähellä tulevia Android-pohjaisia alustojamme eli uutta digiboksia ja Android TV -sovellusta. Uuden Android-version kehitys näkyy myös Arris-digibokseillamme modernimpana käyttöliittymänä, jota on päivitetty syksyn mittaan.

 

Telia TV -käyttäjätunnus tulee myös linkittämään tulevan Android TV-pohjaisen digiboksin, selainversion ja sovellukset saumattomaksi kokonaisuudeksi: kun käytät tulevaa Telia TV digiboksia Telia TV -käyttäjätunnuksella, saat samat sisällöt ja tallennukset käyttöön myös esimerkiksi Telia TV mobiilisovelluksella.

 

Kaikki tämä herättää varmasti paljon kysymyksiä. Tarkempia tietoja esimerkiksi saatavuudesta ja sovelluksista kerromme myöhemmin.

 

Miltä uudistukset kuulostavat ja mitä sinä odotat eniten? 🙂

 

Eeros
Vakiokalustoa
  • 43 custom-general.kudos
  • 95 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Loistavia uutisia ja toivottavasti tuo uusi boxi saa paremman startin kuin aikoinaan se pinkin firman vastaava. Meillä on käytössä tuo uusin Arris ja kysymys kuuluukin että miten saan vaihdettua tuohon uuteen Android boxiin kesken sopimuskauden, kun se aikanaan julkaistaan🤔

Luultavasti tulee vanhoille asiakkaille jokin aivan vastustamaton tarjous 😃

jarkko35
Konkari
  • 340 custom-general.kudos
  • 573 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Kuulostaa todella hyvältä! Miten tuohon uuteen digiboksiin päivittäminen onnistuu, ja onhan päivittäminen maksutonta?

jarkko35
Konkari
  • 340 custom-general.kudos
  • 573 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Pakko vielä kysyä, minulla on tällä hetkellä uusin Arris digiboksi kovalevyllä, miten on - toimiiko tulevassa Android pohjaisessa boksissa kovalevyn tallenteet? Jos ei toimi, niin pitää unohtaa tuo boksin vaihtaminen. Ja jos ei halua ottaa tuota tulevaa uutta boksia, niin toimiiko nämä nykyiset Arris boksit edelleen, ja päivitetäänkö niitä jatkossa ollenkaan?

Tämän osion uusimmat keskustelut