Telia TV:n kuva muuttuu sumeaksi ja ääni katoaa


Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

4G reititin ja digiboksi ei pelitä.Ollut nyt noin viikon tilassa jossa kuva on hetken terävä ja muuttuu sen jälkeen sumeaksi ja ääni häipyy. Olen vedellyt vurtajohtoja irti ja kiinni  kyva on 10s.terävä ja taas mennään äänettömäksi sekä kuva sumeaksi.Alkaa huumori loppumaan kun yrittää NHL katsoa. Helpistä tuli että tutkitaan eikä sen jälkeen ole paljon häiritty. Onko jollakin parempaa neuvoa?

Edit IlariJR: otsikkoa tarkennettu.


79 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

Hyvää huomenta, @Hessuho!


Löysin tälläisen Telian häiriötiedotteen:


https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_233495513&lang=fi


 


Sitä ei ole vielä saatu korjattua, joten sen vuoksi voi vielä esiintyä häiriöitä Telia TV -palvelussa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Ok kiitoksia,odotellaan korjausta.

Tuo ongelma on ollut jo monta päivää. Telialla ei vaikuta olevan mitään kiirettä korjaamisessa.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@Tumpa@  kirjoitti:

Tuo ongelma on ollut jo monta päivää. Telialla ei vaikuta olevan mitään kiirettä korjaamisessa.


Juu,eipä liian nopeeta toimintaa tunnu olevan.

Kaksi viikkoa samaa sumua ja pätkimistä...ohjeena aspasta irrrota piuhja ja resetoi...eipä paljon tunnu kiinnostavan "pikku"ongelmat.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Helpistä sentään ilmoittivat että vikaa on ja ilmoitetaan kun vika korjattu/löydetty.Korjaukset ulkoistettu varmaan halvimmalle niin tietäähän sen että kestää.

Minä chattailin TeliaTv:n ongelmista viikko sitten asiakaspalvelijan ja sitten teknisen puolen kanssa. Sieltä vaan neuvottiin resetoimaan ja nykimään virtapiuhoja irti. Lopuksi kun ei nuokaan neuvot eivät auttaneet, ehdotettiin jos laittavat uuden digiboksin tulemaan. Sanoin että on kokeiltu toisellakin boksilla. No se jäi sitten siihen se keskustelu. Perjantaina sain tutultani vanhemman mallisen Huawein reitittimen, mutta ei sekään auttanut. 
Tänään "onnekseni" tulin tänne Yhteisöön katselemaan ja huomasin etten ole ainoa ongelmista kärsivä. Lähellä oli jo se että kiikutan laitteet Telian liikkeeseen...

Miksei tällaisissa tapauksissa Telia voi laittaa kyseisien laitteiden käyttäjille sähköpostia että TeliaTv:ssä on valtakunnallisesti ongelmia? Asiakkaat tappelevat ja hermoilevat laitteidensa kanssa kun esimerkiksi NHL ja F1 ei näy kunnolla. Ja sitten Telian chattipalvelut ruuhkautuvat kun kysellään mikä mättää. Tuossa jos missä olisi parannettavaa.

Lisätään vielä: olen erittäin pettynyt jos Telia ei korvaa millään tavalla asiakkaille tätä kun TeliaTv:tä ei ole pystynyt katsomaan pätkimisen ja suttuisen kuvan takia. Kuitenkin parisen viikkoa varmaan ollut ongelmia.

Ongelma on meillä selvityksessä. Toki korjauksessa on mennyt harmillisen kauan, mutta korjataan häiriö mahdollisimman nopeaa.


 


Hyvitykset katsotaan aina tapauskohtaisesti häiriön keston ja laadun mukaan. Hyvistysasiasta kannattaa olla meihin yhteydessä kun korjaus on tehty. 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Käyttäjillä sama vika ja kesto eli Telian pitäisi antaa automaattisesti  hyvitys asiakkaille ilman että asiakkaiden pitää siitä soitella ties minne.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

No eilen rupesi pelittämäänn ja aspan kanssa sovittu hyvitys.

Toimii.

Ajattelinpa katsella illan änäripeliä.... Samat viat edelleenkin. Eilen näkyi jopa hyvin, voisi sanoa. Nyt taas nykii ja puuroutuu. Kiitos Telia. TeliaTv:n voi varmaan irtisanoa näillä syin? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Täällä ok

Onnea Hessu! Kyllä käy kateeksi. Nyt sen verran päivitystä tilanteeseen että kokeilin iPadilla heijastaa kuvan telkkariin AppleTv:n kautta. Wifillä. Tekee ihan samaa. Eli vika on varmaan siinä että lähin Telian lähetin on liian kaukana eli kenttää ei ole tarpeeksi... Lähin masto on 400 metrin päässä. Tarttee ostaa varmaan uusi talo lähempää. Tai ehkä kauempaa... Voi hitsin pimpula, taitaa jäädä SaiPan pelit ensi kaudella katsomatta. No, ei se pärjää kuitenkaan, ei ikinä. Kyllä harmittaa kun ei ole enää sitä hybridiboksia jonka kanssa yhteydet pelitti täydellisesti. Voisiko muuten joku Telialainen täällä ottaa selvää ja kertoa minulle milloin Lappeenrannassa kaadetaan puhelinpylväät ja katkotaan puhelinlangat? Teillä on kuulemma tietoa, koska Telian myyjä soitti keväällä ja sanoi että tarttee vaihtaa mobiililiittymään sen takia. Paikalliselta tolpankaaatajalta/piuhojenkatkojalta eli Lappeenrannan Energialta  (vai onko se Elvera) ei ole tullut tiedotetta moisesta urakasta.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Täällä 4G Lasjakaista/teliatv käytössä,toiminut viimeaikaista härdelliä lukuunottamatta ok. 4G nopeus huitelee 80mb.Tosin linkki lähellä ,naapuri kerrostalomme katolla.

No ehkä äsken liioittelin ja hermostuin liian nopeasti, nyt Applen laittteilla näkynyt moitteettomasti. Silloin kun aloitin katsomaan heijastamalla, kertaalleen sumeni kuva. Mutta ei tuosta mobiilireitittimestä ole ollut kuin haittaa. Hd-kanavat väheni verrattaessa hybridireitittimeen. Hinta ei varmaan muuttunut miksikään. Niin ja Ylen uutiset alueeltasi eli niin sanotut paikallisuutiset ovat nykyään Uudenmaan uutiset, Eipä näy Kaakkois-Suomen uutisia. Tietääkseni en asu Uudellamaalla.
Jospa tämä Applen laitteilla sitten toimisi jatkossa, tuon Arriksen superhuippu-UHD-digiboksin voi varmaan lähettää paluupostissa jonnekin Telialle. Säästää siinäkin sen 10€/kk. 
Nyt keskityn katsomaan illan ottelua.
Hyvää ötyä.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

No hyvä että alkoi pelittämään,eikö ihmeellistä kun on terävä kuva ? peliä ja ötyä.

Hessu nyt joo pelittää, mutta vain Applen vehkeillä. 
Mie en noista nopeustesteistä ymmärrä. Äsken tuli seuraavat lukemat: lataus 3,1 Mbps ja lähetys 14,0 Mbps. Parin minuutin kuluttua lataus 26 ja lähetys 22,9.

Viime viikolla olin yhteydessä chatissa sinne Telian tekniseen tukeen, tein saman nopeustestin, lataus oli silloin 18,6 ja lähetys oli 34,8. Tuki sanoi että hyvin pelittää ja riittää varsinkin kun digiboksi ja reititin yhdistetty piuhalla. Kuten nytkin. Asiasta jotain tietävät valaiskaa minua.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

15-20mb riittävä telkkariin.Nyt matsin kimppuun.

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

Vielä sen verran ihmettelen sinulla tuota latausnopeutta,latausnopeus yleensä suurempi kuin lähtevä nopeus.Testasin äsken lataus 92mb,lähtevä 17mb.Telialaiset viisaampina vastatkoon.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +13

@Anselmi_Panda 


 


Mukava kuulla, että Applen laitteilal lähetys on jo toiminut kirkkaasti ja sulavasti, jotta ottelut on pystynyt katsomaan. Digiboksin osalta toiminta tulee myös saada kuntoon, ei palvelu ole tietystikkään tarkoitettu pätkiväksi.

Kun kerroit lataus- ja lähetysnopeuksista, huomasin että tuloksissa on heittelyä aika paljon. Kerroit myös, että kiinteä yhteys on purettu ja yhteys on nyt 4G:n avulla. Tässä tapauksessa ongelmaa kannattaa tutkia myös lähimmän tukiaseman kapasiteetin kannalta, eli kuinka nopeita yhteyksiä se tarjoaa. Tätä varten meidän tulisi tietää tarkempi sijainti (Yhteisössä emme kysy kotiosoitetta), mutta postinumeron perusteella voidaan tarkistaa alueen yleinen tilanne tukiasemien kohdalla. Myös meidän asiakaspalvelusta voi pyytää tätä tarkistusta. Tällä voidaan rajata ongelmaa, johtuuko se verkon kapasiteetista vai ei.

Korkea lähetysnopeus kertoo, että modeemilla on vahva signaali tukiasemaan. Jos tukiaseman jakama nopeus on myös korkeampi kuin mitä laitteesi saavat, voi ongelma jäädä myös Wi-Fi -verkkoon. Oletko kokeillut Arriksen digiboksia käyttää verkkokaapelin kanssa, eli yhdistää digiboksi ja 4G modeemi verkkokaapelilla. Tasaantuuko lähetyksen laatu silloin?



Voisiko muuten joku Telialainen täällä ottaa selvää ja kertoa minulle milloin Lappeenrannassa kaadetaan puhelinpylväät ja katkotaan puhelinlangat? Teillä on kuulemma tietoa, koska Telian myyjä soitti keväällä ja sanoi että tarttee vaihtaa mobiililiittymään sen takia. Paikalliselta tolpankaaatajalta/piuhojenkatkojalta eli Lappeenrannan Energialta  (vai onko se Elvera) ei ole tullut tiedotetta moisesta urakasta.

Tästäkin tarkempi tieto saadaan osoitteen mukaan, koska vanhaa verkkoa puretaan mahdollisesti alue kerrallaan. Pyytäisin siis olemaan yhteydessä meidän asiakasapalveluun, mistä osoitekohtainen kysely voidaan välittää eteenpäin ja tieto selvitettyä.

Ok. Katson illalla vielä miten näkyy lähetys. Voin ottaa myös niitä nopeuksia ylös eri aikoihin päivästä, niin näkee onko kuinka paljon vaihtelua.  Jos pätkii vielä tänään niin otan yhteyttä aspaan. Kiitoksia tästä.

Kunniamerkki +2

Täytyy illalla kokeilla onko nuo ongelmat korjaantunut.

Itse käytän appletv formuloihin ym, ollut ärsyttävää kun kuva vähän väliä pikselöityy.

Mulla on 50meganen netti ja suoraan verkkopiuhalla kiinni laitteesaa, eli tuskin siitä kiinni.

Kunniamerkki +2

@HenriLie@  kirjoitti:

@Anselmi_Panda 

 

Mukava kuulla, että Applen laitteilal lähetys on jo toiminut kirkkaasti ja sulavasti, jotta ottelut on pystynyt katsomaan. Digiboksin osalta toiminta tulee myös saada kuntoon, ei palvelu ole tietystikkään tarkoitettu pätkiväksi.


Milloinkahan tuo vika korjaantuu digiboxiin? Edelleen kuva pikselöityy ja jäätyy, tänään kuva jumiin vielä pahemmin kuin aikaisemmin. Vikatiedotteessa vika kuitenkin ilmoitettukorjatuksi jo 10.8.2020.

Vastaa