Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 63871
Kirjoituksia 173946

Telia Tv älytelkkarissa



Highlighted

Telia Tv älytelkkarissa

Uusi keskustelija
Viestejä 8 kpl

Telia Tv älytelkkarissa

1/17

Hei!

 

Minä kun luulin että olisi ollut kätevää saada kaikki palvelut samaan, kuten mm. Cmore, jota olin aiemmin tilannut erikseen heiltä, mutta siirrsin ne tunnukset TeliaTV:lle koska ajattelin että kivempi saada se n. 10/kk laskulle kuin että tililtä lähtisi autom. jolloin ne päivätkin saattaa vaihella vklppujen takia ja sain vihdoinkin sellasen älytelkkarin, jossa oli jopa Cmore. Mutta ei semmonen muutos täysin palvellutkaan mua. Yritin ladata jopa nettiselaimen kautta Teliatv:n (älytelkkarista, jossa on nettiselain myös) mutten tiedä mihin se oli muka asentunut ja silti Cmore ei tunnistanut teliatv-tunnuksiani. Meinasin jo unelmoida että saisin katottua ennakkoon salkkareita isosta älytelkkarista vihdoin ja viimein. Mulla on chromecast mutt majailen tällä hetkellä sellaisessa talossa, jossa wifi ei ole niin hyvä joten se ei auta. Voinhan toki siirtää läppäriä ja katsoa sillä hdmi-kaapelilla.

 

Mutta siis. Tuleekohan Teliatv älytelkkareihin? Palvelisi tosi hyvin silloin ainakin cmore-asiakkaita!

16 vastausta
Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 168 kpl

11/17

@mikkooks  kirjoitti:

No niin, nyt on sitten Liiga-passi irtisanottu. Chatissa jo pyysinkin, että kun viimeinen lasku on maksettu, kaikki tietoni on poistettava rekistereistänne tai jos juuri laskutuksen vuoksi on lakisääteisesti säilytettävä, niitä ei saa mitenkään käsitellä. Koska Android TV sovellusta ei ole tulossa, itseäni ei kiinnosta missään yhteydessä senttiäkään tällaiselle puuhastelijaputiikille maksaa.


Kiitoksia vaan hyvästä taistelusta. 

Miten muuten suoratoistoelämäsi tulee Telian jälkeen jatkumaan, vai onko vielä harkinnassa? 

Highlighted

Vakiokalustoa ☆
Viestejä 243 kpl

12/17

@Baron  kirjoitti:

@mikkooks  kirjoitti:

No niin, nyt on sitten Liiga-passi irtisanottu. Chatissa jo pyysinkin, että kun viimeinen lasku on maksettu, kaikki tietoni on poistettava rekistereistänne tai jos juuri laskutuksen vuoksi on lakisääteisesti säilytettävä, niitä ei saa mitenkään käsitellä. Koska Android TV sovellusta ei ole tulossa, itseäni ei kiinnosta missään yhteydessä senttiäkään tällaiselle puuhastelijaputiikille maksaa.


Kiitoksia vaan hyvästä taistelusta. 

Miten muuten suoratoistoelämäsi tulee Telian jälkeen jatkumaan, vai onko vielä harkinnassa? 


Kiitos!

 

Suoratoistoelämä jatkuu Telia TV tilauksen päättymisen jälkeen pelkästään Android TV sovelluksilla. Kaikkiin muihin käyttämiini palveluihin sellainen on saatavilla, mutta kivikaudella seikkaileva ja boksejansa epätoivon vimmalla vuokralle yrittävä Telia ei tähän taivu. Telia TV sovellustahan ei saa asennettua edes TV-bokseille, joissa mobiili Android. Kuten todettua, kun asiakasta kohtaan on kunnioitusta näin vähän, omalta osaltani Telia ei saa enää mitään.

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

13/17

Laitetaas tänne, kun en koe netiketin mukaiseksi uutta aihetta avata.

 

Taloyhtiö päätti ottaa valokuidun Telialta ja siinä yhteydessä aspan innoittamana päädyin kokeilemaan 14 vrk Telia TV:tä, siis digiboksia + tallennustilaa. Taidanpa palauttaa.

Koska: missä lisäarvo tuolle 10 (+ 6,5) eurolle (taloyhtiölaajakaistan päälle)? Varsinkin kun tallennukset ilmeisesti SD-laatuisina(??!) ja säilyvät ainoastaan 90 päivää (??). Käsittämätöntä.

 

No, ajattelin myös sitä, että siirrän boksin kesäksi mökille ja saan siellä HD-kanavia tuolla boksilla. Mutta edelleen: enkö saa (lähes) samaa esim. sovellus + chromecast/apple tv -yhdistelmällä? Okei, ilmeisesti kanavien näkymisessa on jonkin verran eroja, boksilla näkyy suorana mm. maikkarin kanavia, jotka täytyy sovelluksella tallentaa ja sitten ne pystyy katsomaan (SD-laatuisina?!!).


Äsken chatissä väitettiin, että boksilla saa paremman kuvan- ja äänenlaadun kuin sovelluksella. Onko todella näin, en löydä mistään tämmöistä tietoa?

Ylipäänsä tämän koko Telia TV / digiboksi / sovellus / tallennus ym. paletin selvittäminen vaatii aikamoista salapoliisityötä. Ei nettisivuilta saa mistään yhdestä paikkaa selvyyttä, mitä tulee mihinkin ja miten nuo nivoutuvat toisiinsa. 

Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 2 kpl

14/17

Jep, näin tapahtui. Suosittelen Apple TV:tä. Kuvanlaatu ja toimivuus erinomaisia vrt. Telian oma boksi.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 257 kpl

15/17

Tähän väliin heitän linkkivinkin blogiin, jossa kerrotaan kattavasti Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelusta. Kannattaa käydä lukaisemassa. 

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi jäsen
Viestejä 1 kpl

16/17

Ehkä tähän tarvitsee vähän vielä kurnuttaa perään, kun tuosta naisten lätkän MM:stä ei taida päästä enää valittamaan.

 

Mutta tosiaan, tuo linkki on ihan kiva, mutta tosiaan salapoliisitaidot olisivat tarpeen kuluttajalle tässä palvelussa. Ihan ei alla oleva selvinnyt palvelukuvauksista.

Tuossa tuli kummasteltua hauskaa piirrettä, kun pääsin vaihtamaan laajakaista Viihteeseen. Mukavana yllärinä tuli etuna 6kk Viasat kokeilupaketti. Ja kun vielä oli mobiilin digiboksi käytössä, niin jälkikasvukin oli iloisesti yllättynyt katsellessaan pakettiin kuuluvia Disney kanavia. Ja kun tuli viimein se päivä, että muistin nollata digiboksin tunnarin siirtyäkseni laajakaista aikaan, niin sehän meni tuskattomasti.. Kunnes poika pihisti kaukosäätimen jatkaakseen kirjaston sisältöön uppoutumista... Yllättäen suuri osa kirjastoista (Disneyt + NatGeo)  olikin kadonnut.

 

Ja kun tätä aspan kanssa muutamaan otteeseen selvitettiin (pakko sanoa, että kiitokset aspalle ystävällisyydestä), niin muutamien kummasteluiden ("kyllä ne näyttävät täällä olevan") purkin boottauksien ja resetetointien jälkeen 2. tason tutkinnassa viikon jälkeen kävi ilmi, että mobiilissa (ml. mobiili digiboksi) on 7 päivän "catch-up" toiminto näille kanaville. Mutta laajakaista digiboksissa tätä toiminnallisuutta

ei ole...

Mutta hei! Saisihan tuon ratkaistua ostamalla kovalevyn tallennukseen €€, tai mahdollisesti ostamalla nuo kanavat erillisessä paketissa €€... 

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 233 kpl

17/17

@Officerat  kirjoitti:

 

Ja kun tätä aspan kanssa muutamaan otteeseen selvitettiin (pakko sanoa, että kiitokset aspalle ystävällisyydestä), niin muutamien kummasteluiden ("kyllä ne näyttävät täällä olevan") purkin boottauksien ja resetetointien jälkeen 2. tason tutkinnassa viikon jälkeen kävi ilmi, että mobiilissa (ml. mobiili digiboksi) on 7 päivän "catch-up" toiminto näille kanaville. Mutta laajakaista digiboksissa tätä toiminnallisuutta

ei ole...



Täältä löytyy kanavakartat jokaiseen vaihtoehtoon (Digiboksi Laajakaistalla, Digiboksi, Kaapeli TV ja TV-Sovellus) ja niissä on kanavakohtaisesti kerrottu missä kaikissa tuo catch up -toiminto on. 

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.