Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
BYSIYS
Uusi jäsen
  • 16 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Uusi tallennusnäkymä on käyttökelvoton

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tausta

Telia-TV on ollut hyvä palvelumuoto sen jälkeen kun alkuhankaluuksista on päästy. Meillä sitä on käytetty paljolti niin, että televisioa on katsottu kolmen kuukauden viiveellä. Ts. on tallennettu ohjelmat, jotka saattaisivat kiinnostaa, ja lähellä määräajan päättymistä on katsottu ne, jotka oikeasti ovat olleet kiinnostavia.

 
Uusi käyttöliittymä
Uudessa käyttöliittymässä pitää monimutkaisen näppäilyn jälkeen päästä ensin kohtaan KAIKKI TALLENNUKSET. Sen jälkeen tulee mielettömän pitkä lista tallennuksia kokonaisina sarjoina aakkosjärjestyksessä. Ainoa tapa löytää tietty ohjelma olisi hakea sitä nimellä.
 
Ongelma nro1:
Kun valitsee tekstihakua varten kohdan A-Ö, kaukosäädin ei näytä kirjaimia vaan ainoastaan numeroita. Ohjelmaa ei siis voi hakea edes nimelllä.
 
Ongelma nro 2:
Vaikka kaukosäädin tuottaisi kirjamia, ne ovat säätimessä niin pienet ja hankalat, että käytössä pitäisi aina olla kirkkaat valot ja suurennuslasi. Vaikka kaikki tämä toimisi, tekstihaku on äärettömän hankala käyttää valikkoon verrattuna.
 
Ongelma nro 3:
Kiinnostavan ohjelman nimi ei välttämättä muistu mieleen. Kun tallenteita on paljon eivätkä ne ole aikajärjestyksessä, haku on mahdoton.
 
Ongelma nro 4:
Tallennusvaiheessa järjestelmä ei hyväksy läheskään kaikilta kanavilta yksittäisen jakson tallennusta vaan vaatii tallennettavaksi koko sarjan. Tämä lisää tallenteidän määrää tolkuttomasti.
 
Ongelma nro 5:
taannehtivia tallennuksia on tullut valtava määrä automaattisesti. Näyttää siltä, että jos olet tallentanut yksittäisen jakson jostakin sarjasta, systeemi on siitä lähtien tallentanut koko sarjan kaikki jaksot.
 
Päätelmät
Uusi käyttöliittymä on käyttökelvoton. Isot kuvat hukkaavat tallennuskapasiteettia ja tilan ruudulta. Mitään lisäarvoa kuvat eivät tuota vaikka ovatkin muodin mukaisia. Haun kannalta välttämätöntä olisi, että tallennukset näytettäisiin edes aikajärjestyksessä.
 
Järjestelmän pitäisi olla tavallisen kansalaisen kannalta mahdollisimman helppokäyttöisiä. Nyt on tehty kvanttihyppy väärään suuntaan. Miksi yksinkertaisesta ja helppokäyttöisestä tallenteiden listauksesa luovuttiin?
 
Kuten Telialla näyttää olevan tapana, muutos tehtiin tälläkin kertaa kertomatta siitä asiakkaille. Vaikka järjestelmä toimisikin, siitä olisi pitänyt informoida ja sen käyttö olisi pitänyt opastaa ja ohjeistaa. Palvelun tarjoajan on syytä ottaa  huomioon, etteivät läheskään kaikkien asiakkaiden digitaidot riitä monimutkaisen käyttöympäristön omaksumiseen omatoimisesti.
 
Mikäli asiaa ei viipymättä palauteta tai paranneta, joudumme luopumaan Telia-TV:stä, koska palvelu ei enää toimi. Emme myöskään ole valmiita maksamaan sellaisesta palvelusta, jonka toiminta lakkaa kesken sopimuskauden. Toivottavasti tästä ei synny erimielisyyttä, jotta järeämpiin oimiin ei tarvitse ryhtyä. Mainehaitta tästä on Telialle jo joka tapauksessa tullut. Tällaista joululahjaa ei olisi kaivattu.
 
79 vastausta
Nipa1315
Kommentaattori
  • 13 custom-general.kudos
  • 53 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Ainiin ja vieläkin ohjelmaoppaassa näkyy rec teksti ohjelmissa mitä ei ole tallentanut, ne ei tallennu eikä tallennusta saa pois.

Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 190 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nipa1315@  kirjoitti:

Tallennusnäkymässä on nykyään ihan eri ohjelmien kuvat, mitä itse tallennettu ohjelma on. 


Tämä tilanne on tiedossa ja tutkinnassa, pyritään selvittämään asap ja korjaamaan. 

Telia Yhteisön moderaattori
Katjane
Moderaattori
Moderaattori
  • 190 custom-general.kudos
  • 411 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nipa1315@  kirjoitti:

Ainiin ja vieläkin ohjelmaoppaassa näkyy rec teksti ohjelmissa mitä ei ole tallentanut, ne ei tallennu eikä tallennusta saa pois.


Toistuuko tämä sama tilanne koko ajan? Mitään yleistä ongelmaa ei ole noiden kohdalla havaittu. Auttaisiko asiaan jos käytät digiboksin kokonaan virrattomana, vai oletko jo sitä testannut? Mikäli ei tee muutosta tilanteeseen niin otathan yhteyttä häiriöilmoituksiin tarkempaa tutkintaa varten. 

Telia Yhteisön moderaattori
motr_
Uusi keskustelija
  • 1 custom-general.kudos
  • 17 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jarkko35@  kirjoitti:

Itse näen tämän Tallennuspalvelun uudistumisen hyvänä asiana. Nyt sarjojen kaikki jaksot löytyvät samasta "nipusta", saman kuvakkeen alta. Mahtava uudistus. Ennen oli työlästä kahlata pelkkää tekstipötköä ja etsiä tietyn sarjan eri jaksoja. Hyvä uudistus joka varmasti entisestään vielä paranee päivityksillä. Toivoisin kuitenkin, että tallennuksiin saataisiin Tallennukset- välilehdelle ensimmäisenä "Jatka katselua"- lista. Näin olisi helppoa katsella katselussa olevia tallenteita. Tuo "pian tallennuksessa"- lista mikä nyt on ensimmäisenä on ihan turha. Lisäksi päivittäkää viimeinkin tuo antiikkinen 90 päivän tallennusaika siihen kahden vuoden maksimiaikaan!


Uudistumien saattaa olla useammissa asiayhteyksissä erittäin hyvä ja jopa toivottava asia.

Näin ei ole käynyt tässä uudistuksessa mikään ei ole vielä toiminut hyvin eikä edes keskinkertaisesti. Lähestytään asiaa loppukäyttäjän tai kehittäjän näkökulmasta. Todella paljon ponnisteluja monta viikkoa ja mitään pysyvää muutosta parempaan ei ole ainakaan vielä havaittavissa. Paljon on tullut hyviä muutosehdotuksia joita tuskin pystytään lähitulevaisuudessa toteuttamaan yhtäkään koska koko uudistuksen perusidea ei lähtökohtaisesti toimi kovinkaan vakuuttavasti. Tätä on todistettu kuvien, teksteien, viestien sekä puheiden voimin. Tällä hetkellä tuntuu siltä että ehjää on alettu korjaamaan kun sitä olisi vain pitänyt "kevyesti" päivittää. Keskeneräistä ei pitäisi arvostella mutta keskeneräisyys ei saisi jatkua iäisyyttä siltä tämä on alkanut tuntua ainakin omalla kohdallani.

hakore9
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Uudistus on todella huono, tallennettu ohjelma ei välttämättä tallennu ,tai se on vaikea löytää. Kun tallennat kaikki jaksot, tallentuvat kaikki uusinnat ja uusintojen uusinnat. Myös tallenteita häviää. Onko asiakkailta kysytty, haluntaanko tällaista uudistusta. Vanha lista oli paljon parempi

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 835 custom-general.kudos
  • 1196 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hakore9@  kirjoitti:

Uudistus on todella huono, tallennettu ohjelma ei välttämättä tallennu ,tai se on vaikea löytää. Kun tallennat kaikki jaksot, tallentuvat kaikki uusinnat ja uusintojen uusinnat. Myös tallenteita häviää. Onko asiakkailta kysytty, haluntaanko tällaista uudistusta. Vanha lista oli paljon parempi


Huomasitko tämän ketjun, jossa on muutama tunti sitten kirjoitettu viesti noista tallennuksista ja niiden korjauksista.

Tässä suora lainaus kyseisestä ketjusta: "Olemme julkaisseet digiboksille tallennuspalvelun virheisiin korjauksia alkuviikosta ja viimeksi tänään n. klo 11, ja lähipäivien aikana julkaisemme tarpeen mukaan lisäpäivityksiä. Tällä hetkellä tilanne on parantunut oleellisesti alkuviikkoon verrattuna. Raportoikaa meille jos huomaatte vielä virheitä. Voitte kirjoittaa löydöksiänne tähän ketjuun, ja lisäksi suosittelen olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta saamme kaikki virheet viankorjauksen tiedoksi tarvittavien asiakas- ja lisätietojen kera". Eli tuo ketju kannattaa ehdottomasti ottaa seurantaan myös. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
tonitakala
Uusi keskustelija
  • 3 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

On huomattu. Mä oon tapellut joulusta asti tallenteiden kanssa eikä mitään kompensaatiota ole edes yritetty tarjota. Varmaan kuluttajasuojan kautta saisi jotain apua, mutta en jaksa tätä byrokratiaa yhtään enempää.

Nyt oon selvittämässä oikeuttaako tällaiset viat lopettamaan sopimuksen kesken sopimuskauden?

Eipä sieltä ole muutamaan päivään mitään kuulunut.

 

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 835 custom-general.kudos
  • 1196 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tonitakala@  kirjoitti:

On huomattu. Mä oon tapellut joulusta asti tallenteiden kanssa eikä mitään kompensaatiota ole edes yritetty tarjota. Varmaan kuluttajasuojan kautta saisi jotain apua, mutta en jaksa tätä byrokratiaa yhtään enempää.

Nyt oon selvittämässä oikeuttaako tällaiset viat lopettamaan sopimuksen kesken sopimuskauden?

Eipä sieltä ole muutamaan päivään mitään kuulunut.

 


Totta, niiden kanssa on ollut ongelmia jo pidempään. Yksi häiriö kun on korjattu niin toinen on hetken päästä voinut tulla tilalle. Pahoittelut omasta puolestani. Tilanne on siis tiedossa ja parhaamme tehdään jotta homma saadaan niin sanotusti kuosiin. Korjauspäivityksiä tulee nyt onneksi aika hyvällä tahdilla, joten ehdottomasti parempaan suuntaan ollaan menossa. 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
hakore9
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 13 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Lisää ongelmia, kun yritän tallentaa tulevan jakson ei välttämättä tallennu tai sitten se katoaa bittiavaruuteen. Toiseksi tallennetun jakson poistaminen ei onnistu. Kun tallenteita on kymmeniä ei tiedä onko tallennustila täynnä paljonko on jäljellä. Ennen oli parempi lista takaisin edes vaihtoehtona.

PiaJo
Telialainen
Telialainen
  • 214 custom-general.kudos
  • 931 custom-general.replies
  • 70 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Tallenteiden poistossa on tiedossa oleva häiriö parhaillaan päällä @hakore9 Aiheesta pääset lukaisemaan tarkemmin tästä. Tallennustila on muutettu rajattomaksi ja tallenteet poistuvat automaattisesti 3 kuukauden jälkeen, joten voit tallentaa niin paljon kuin tahdot haluamiasi ohjelmia.