peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58796 Jäsentä
163286 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

E-laskun käyttöönotto.



Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
1/18

E-laskun käyttöönotto.

Terve.

Haluaisin ottaa e-laskun käyttöön. Sitä tehdessä vaaditaan asiakasnumero ja sopimusnumero. Mikä on tämä sopimusnumero?

Omatsivut ovat matkapuhelimelle, eikä mikään oleellinen linkki toimi. Soittaessa asiakaspalveluun jono oli nolla minuuttia, mutta nauhoite ilmoitti palvelun olevan ruuhkainen ja potkaisi pihalle. Edes jonottaa ei voinut. Onko tosiaan ainoa tapa hoitaa asioita soneran kanssa raahautua kauppaan ja jonottaa puoli tuntia / vähäpätöinen asia? Perheemme maksaa yli sata euroa kuukaudessa soneran palveluista ja kaikki on hyvin kunhan ei tule ongelmia. Ongelmien hoito on aikaaviepää ja hankalaa. Viestejä lukiessa näin on ollut kauan eikä muutoksia näy. Onko todellisia toimenpiteitä menossa, jotta asiat paranevat? Raahaudunko minimaalisen kysymyksen takia tiskille tänä internetaikana?
0 tykkäystä
17 vastausta
Vanhan Palstan telialainen
Vanhan Palstan telialainen
Rekisteröitynyt: ‎21-03-2012
Kirjoituksia: 1 499
2/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Hei SaSa!

Ihan ensin käytkö korjaamassa tyhjän välilyönnin pois asiakasnumerostasi. Meille näkyy vain muutama numero josta ei selviä asiakasnumeroa. Pääsisimme sillä tarkistamaan mikä liittymä sinulla on voimassa jolle olet e-Laskusopimusta tekemässä.

Oletko katsonut e-Laskun kytkentäohjeet osoitteesta http://www.sonera.fi/etsi+apua+ja+tukea ... sku/elasku ? Siellä ei tuosta sopimusnumerosta kyllä mainita, yleensä yksilöintitieto ja/tai viimeisimmän laskun viitenumero riittää.

Ja uskon että asia saadaan myös tätä kautta ratkaistuksi jotta sinun ei tarvitse liikkeeseen asti mennä.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
3/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Merja_J kirjoitti:
Hei SaSa!
Ihan ensin käytkö korjaamassa tyhjän välilyönnin pois asiakasnumerostasi. Meille näkyy vain muutama numero josta ei selviä asiakasnumeroa. Pääsisimme sillä tarkistamaan mikä liittymä sinulla on voimassa jolle olet e-Laskusopimusta tekemässä.


Moikka.

Kiitoksia nopeasta vastauksesta. Enpä voi mitään muuttaa. Minulla on omat sivut matkapuhelimelle eri asiakasnumerolla (3000298498) ja tämä keskustelu maksutv:n asiakasnumerolla (5959111).
0 tykkäystä
Vanhan Palstan telialainen
Vanhan Palstan telialainen
Rekisteröitynyt: ‎21-03-2012
Kirjoituksia: 1 499
4/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Hei SaSa!

Aivan, sinulla on siis meiltä Kaapeli Tv -liittymä. Tässä ohjeet e-Laskun kytkemiseksi:

* Hae viimeisimmän paperilaskusi tilisiirto-osasta viitenumero.
* Kytke e-Lasku Kaapeli-TV-laskullesi omassa verkkopankissasi valitsemalla laskuttajalistasta TeliaSonera Finland Oyj ja laskutusaihe KAAPELI-TV.
* Anna e-laskun kytkentäikkunassa viitenumero ilman välilyöntejä.
* E-Laskun kytkennän jälkeen saat seuraavan laskun e-laskuna, mikäli kytkentä on ehtinyt Soneralle ennen laskutusajoa. Mikäli kytkentä ei ole ehtinyt ennen seuraavaa laskutusajoa, saat ao. laskun vielä entisellä laskutustavalla (paperilasku tai sähköpostilasku).
* Voit ottaa verkkopankissasi käyttöön e-Laskun yhteyteen lisäpalvelun, jossa pankki maksaa laskun loppusumman automaattisesti tililtäsi ilman erillistä hyväksymistä. Palvelun voit ottaa joko e-Laskun kytkennän yhteydessä tai myöhemmin.

Onnistuuko noilla ohjeilla? Käytäthän viitenumerona tuota -07142 loppuista viitenumeroa niin kytkennän pitäisi onnistua.
Asiakaspalvelu palvelee sinua osoitteessa http://www.sonera.fi/asiakastuki/. Osoitteesta löydät Useimmin kysytyt kysymykset, Keskustele ja kysy –palstan sekä Ohjeet ja vinkit. Löydät meidät myös Facebookista http://www.facebook.com/sonera sekä Twitteristä http://www.twitter.com/sonera_palvelu
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
5/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Kokeillaan.

Ainakin sain nyt lisättyä. Minulla myös oli jo kaapeli-tv siellä. Olin ilmeisesti koittanut homman jo tehdä. Poistin vanhan ja lisäsin uudelleen uusimmalla viitenumerolla.

Tuota sopimusnumeroa ja asiakasnumeroa järjestelmä muuten kysyy, jos yritän lisätä e-laskuttajan suoraan ilmestyvästä linkistä laskun maksamisen jälkeen. Jos taas haen erikseen laskuttajien joukosta ilman laskua nimellä, niin sitten pyytää viitenumeroa. Mukavan epäloogista.

Toivottavasti nyt kuitenkin toimisi. Kiitoksia.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
6/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Ja ei ole toiminut missään vaiheessa.

Olen niin hiilenä, että asiakkuus soneraan JA MYÖS (lähitapiola/s-pankki) pankkiin on vaakalaudalla. Tätä samaa asiaa on vatvottu puoli vuotta ja taas tuli paperilasku 2,90 euron laskutuslisällä. Minä sitten makselen näitä iloisena.

Soneralta käsketään olemaan yhteydessä pankkiin ja pankista soneraan. Kaikki kertoo, että riippuu toisesta. No jollei KUKAAN kummassakaan puljussa voi tätä asiaa korjata, niin miksi olen asiakas? Vastaus alkaa olemaan ilmeinen.

Tässä linkki kuvaruutukaappaukseen valtuutuksesta joka on VÄÄRÄ. https://drive.google.com/file/d/0B4Cu0I ... sp=sharing

Pankki tarjoaa tätä linkistä jossa lukee suunnilleen "voit lisätä e-laskuihin", kun on maksanut laskun. Jos menee erikseen tekemään valtuutuksen, niin sieltä löytyy tämä Kaapeli-TV valtuutus, jossa pyydetään viitenumero. Olen sen tehnyt ja sen jälkeen lasku tulee paperisena, kun sitä ennen olin sen saanut paperisesta sähköpostiin tulevaksi soittelemalla soneralle.

Mikä perkele tässä nyt oikein on ongelmana? Minä teen valtuutuksia ja odotan kaksi kuukautta kun eihän se heti vaikuta... samalla laskuja pukkaa milloin sähköpostista ja milloin paperisena mutta ei e-laskuna. Oikeasti... miten voi olla, että ei ehdi heti seuraavaan ajoon, jos jo ennen EDELLISEN laskun eräpäivää koittaa SEURAAVAA laskua e-laskulle?


Seuraava laskutuslisä saattaapi poistaa soneralta kahden asiakkaan puhelinliittymät, nettiliittymän ja kaapeli-tv liittymän. Vuodessa vajaat 2000€. Olen aivan kurkkuani myöten täynnä ratkaisemaan tätä asiaa. Miksi hommaa ei saada soneran ja pankin yhteistyöllä hoidettua. Osoittakaa halua ja hoitakaa se homma. Itse en tule tekemään tämän asian eteen enää yhtään retkeä pankkiin tai soneran tiskille tai tekemään valtuutuksia. Olen todella pettynyt siihen, että olen kaapeli-tv sopimuksen aikana maksellut myöhästymismaksuja ja laskutuslisiä toistakymmentä euroa kun en tiedä missä foorumissa milloinkin lasku luuraa tai se tulee tahtomattani paperisena.

Surkeaa.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
7/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Summa summarum.

Kytkös kaapeli-tv:n laskujen ja e-laskun välillä on jotenkin viallinen pankin ja soneran välillä. Jos tekisin sopimuksen pankin tarjoamalla tavalla, se sinällään toimisi, mutta sonera lähettää laskut eri aiheen kanssa. Näin en saa kytköstä aikaiseksi. En siis voi tehdä mitään asian ratkaisemiseksi.

Ehdotus:
1) Tehkää yhteistyötä mainitun pankkini (lähitapiola) kanssa, jotta kaapeli-tv:n laskun maksamisen jälkeen ehdotettu e-laskuvaltuutus menee oikeaan laskutusaiheeseen. Nyt ei mene, kuten edellisen viestin linkki kuvankaappaukseen osoittaa. Tämä kohta ei koske pelkästään minua vaan myös kaikkia tulevia e-laskun haluavia.

2) Tehkää minun luvalla kytkös pankin ja soneran välille e-laskujen käyttöön ottamiseksi.

3) Älkää koskeko mobiililaskutukseen! Se toimii!

4) Lähettäkää tyhjä lasku tai sentin lasku minulle (voin maksaa mielelläni jos 2.90 euron paperilaskut tällä loppuvat) ja todetkaa yhdessä pankin kanssa, että e-lasku tuli perille.

Tässä ratkaisuehdotus asian kuntoon saattamiseksi.
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
8/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

No comments?
0 tykkäystä
Uusi keskustelija
Rekisteröitynyt: ‎24-07-2014
Kirjoituksia: 9
9/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

Jahas.

Seuraava paperilasku on taas pöydällä. On se kumma. Edelliseen viestiin ei edes vastattu. Oliko liian tulikiven katkuinen?

Onko siellä joku tietoinen, että kun sähköpostilaskua yrittää e-muotoon ja se epäonnistuu niin alkaa lähtemään paperilaskuja à 2,90 €? Ja artisti maksaa. Ehdottaako joku hyvitystä, no ei tietenkään.

Asiakkaita uhataan sitten vaikka perinnällä ettei vain jää ropoakaan saamatta ajallaan, mutta palvelu voi olla mitä kuraa tahansa. Eilen ei edes tämä kaiken murheen alku edes suostunut poistamaan salausta kanavista.

Semmoinen tatti kasvaa otsalla, ettei paremmasta väliä.

Oliko siellä joku vielä halukas kommentoimaan vai laitetaanko kirjoitus lehteen ja erotaan pastillin maku suussa?
0 tykkäystä
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎27-04-2015
Kirjoituksia: 3
10/18

Re: E-laskun käyttöönotto.

E-laskua valuttaessa verkkopankista pitäisi valita laskuttajaksi "Telia Company Finland Finance" ja "Sonera Rahoitus".

 

No, ainakaan Nordeassa ei ole tuon nimistä yritystä laskuttajavaihtoehdoissa ja sieltä vielä löytyvän vanhan muodon "TeliaSonera Finland Finance" käyttäminen aiheuttaa sen että maksu ei mene perille ja postista tipahtaa maksullinen paperilasku.

 

Olisi hienoa jos laskuttaja itse tietäisi minkä oman yhtiön nimi on ja ilmoittaisi sen pankille.

0 tykkäystä