Copyright Telia Company 2020
18-07-2017 20:30
Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.
P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?
22-06-2020 01:35
Yhä vaan sama *******aohje? Vastuutonta pöljäilyä
22-06-2020 08:54
@morgooni kirjoitti:
Te olette kyllä nyt möhlineet jotakin. Yli 200 roskapostiviestiä 2 vrk sisällä
Roskapostia on tällä hetkellä liikkeellä todella paljon. Suodattimet estävät niitä tehokkaasti. Mikäli suodattimet ovat kunnossa, niin läpipäässeet viestit ovat niitä, mitkä ohittavat suodattimet jostakin syystä.
Tarvitsisimme teiltä @Murkula63 ja @morgooni esimerkkejä näistä viesteistä tutkittavaksemme. Näitä viestejä ei saa edelleenlähettää meille vaan liitettävä sellaisenaan /syynä otsikkotiedot, mitkä eivät saa muuttua. Pystyttekö tulemaan kanssamme Chat-palvelun kautta tai kirjaamalla meille Häiriöilmoituksen
22-06-2020 10:08
@morgooni kirjoitti:
Yhä vaan sama *******aohje? Vastuutonta pöljäilyä
Laitoin toiseen ketjuun sinulle tästä samaisesta aiheesta viestiä (Telia Yhteisön roskapostisuodattimista koskeva viesti) Suodattimet ovat tosiaan toimivat kokonaisuudet, mutta suodattimien ohipääsevistä roskapostiviesteistä tarvitsemme lisätietoja.
22-06-2020 13:46
Saman asian perässä soitin 20 min asiakaspalveluunne. Roskapostimäärä on 95 % kaikista viesteistä, vaikka olen rakentanut parikymmentä suodantinta. Jäin ilman vastausta peruskysymyksiini:
1. Onko spammääjien uusin keksintö ylämerkit ja erikoismerkit...'Casino', casino, Cas!no, "casino", = 4 eri sanaa listattava spammifiltteriin ? Mahdoton tehtävä asiakkaan puolelta.
2. Neuvottiin epämääräisiä kolmannen osapuolen filttereitä mutta ei osattu kertoa kuinka ne voi liittää Telian spostiin ?
MIten ollaan näin 80 luvulla ? Onko tämä todellakin näin alkeellista ? Palvelutarjoajan eli Telian vastuulla on rakentaa ja tarjota keskitetysti asiakkailleen roskapostin suodatinpaketteja. Teillä on varmasti muutama satatuhatta asiakasta , joilla kaikilla on sama tavoite= välttää casino, potenssi, bicoin, lainatarjoukset jne jne roskapostit.
Onko totta että olette istuneet kaikki nämä vuodet kädet taskussa tämän asian suhteen ?
22-06-2020 14:19
@TapioMatti kirjoitti:
Saman asian perässä soitin 20 min asiakaspalveluunne. Roskapostimäärä on 95 % kaikista viesteistä, vaikka olen rakentanut parikymmentä suodantinta. Jäin ilman vastausta peruskysymyksiini:
1. Onko spammääjien uusin keksintö ylämerkit ja erikoismerkit...'Casino', casino, Cas!no, "casino", = 4 eri sanaa listattava spammifiltteriin ? Mahdoton tehtävä asiakkaan puolelta.
2. Neuvottiin epämääräisiä kolmannen osapuolen filttereitä mutta ei osattu kertoa kuinka ne voi liittää Telian spostiin ?
MIten ollaan näin 80 luvulla ? Onko tämä todellakin näin alkeellista ? Palvelutarjoajan eli Telian vastuulla on rakentaa ja tarjota keskitetysti asiakkailleen roskapostin suodatinpaketteja. Teillä on varmasti muutama satatuhatta asiakasta , joilla kaikilla on sama tavoite= välttää casino, potenssi, bicoin, lainatarjoukset jne jne roskapostit.
Onko totta että olette istuneet kaikki nämä vuodet kädet taskussa tämän asian suhteen ?
Elisa on vienyt liittymiinsä kuuluvan sähköpostin lisäpalveluksi, jossa on erillinen kk-maksu. Roskapostien yms. fillteröinnistä ei kokemuksia. DNA ei laatikoita ole enää tarjonnut uusille asiakkaille. Vanhojen asiakkaiden palveluista en tiedä. Enpä yllättyisi, että jos Teliakin veisi sähköpostipalvelun pois, kun ovat nyt jo sähköpostilaskustakin luopumassa. Onhan tuo jäljessä monilta osin suurien palveluntuottajien sähköposteja ja kuitenkin monella on jo sellainen älylaitteiden käytön vuoksi olemassa. Roskapostin määrä on vain infernaalinen Telian postissa. Oma osoitteeni on roskapostittajille tod.näk päätynyt dropboxin vuodosta joitain vuosia sitten.
22-06-2020 14:42
sähköpostiin pp.inet.fi tulee päivittäin runsaasti roskapostia 10-20 lähetystä päivässä), eikä auta vaikka kaiken määrittää roskapostiksia (ja laittaa eston). Tätä on jatkunur muutamia viikkoja. Mitä asialle voi tehdä? Onko roskapostin suodatus teillä toiminnassa? Vai onko ainut vaihtoehto lopettaa telian sähköpostin (ja netin) käyttö???? ( OpenSreet map toimimattomuuskin huomioiden)
22-06-2020 14:46
Laitoin tänään viestiä Helille ja Katille
ROSKAPOSTISUODATTIMET
Kavi selväksi ettei Telialla ei palvelutarjoana valmiita roskapostisuodattimia. Aika erikoista että yksi ei hoida hommaa satojen tuhansien asiakkaiden puolesta, vaan jokainen asiakas pyrkii suojautumaan parhaansa mukaan värkkäämällä omiaan. Ei tehokasta.
Tilanne on räjähtänyt käsiin 'casino', Casino, Cas!no, eri kepulikonsteillä hämätään asiakkaan rakentamat roskapostisuodattimet, miksi pp.inet.fi tulee niin paljon roskapostia, se on pitkän kehityksen tulos, jossa palvelutarjoajalla lienee osansa.
SPOSTIEN JÄLLEENLÄHETYS
Vinkkeinä tarjotaan mm viestien jälleen lähetystä. Erikoista mutta parempi sekin kun haluaa suojautua massiiviselta roskapostitukselta.
Jälleenlähetys ei onnistu Omat Sivut kautta, mitään ohjetta ei Telian toimesta ole !
Vanha ohje 2017 kommenttikentässä väittää että spostien jälleenlähetys onnistuisi Telian Omat sivut kautta.
SUMMARUM
Vaikuttaa kyllä siltä että hanskat on lyöty tiskiin ja jämähdetty 80 luvulle. Ihan perusasioissa on vakavia puutteita.
Tämä vahingoittaa brändimielikuvaanne ja vaikuttaa asiakkaan ostopäätöksiin muiden Telian tuotteiden osalta.
22-06-2020 17:39
22-06-2020 20:49
"Meillä ei kyllä täällä ole mitään tapaa vastaanottaa näitä en tiedä miksi yhteisössä näin sanottiin. Tai mitä kanavaa pitkin sanoi että pitäisi tänne laittaa? Ei kyllä kuulosta yhtään validilta neuvolta tuo. + normaalisti tun ilmaisen meilipalvelun roskapostisuodatus on kyllä asikkaiden omalla vastuulla, ei telian."
jonka jälkeen asiakaspalvelija mykistyi.....
Ja ilmainenhan tuo pp.inet.fi ei ole ja vastuu on Telian!
22-06-2020 21:41
Asiakaspalvelu lyttäsi minut TAAS!