Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 65847
Kirjoituksia 178453

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?



Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Vakiokalustoa
Viestejä 102 kpl

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

1/104

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 

Vastaa
103 vastausta

Uusi keskustelija
Viestejä 13 kpl

91/104

@HenriLie  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Lähetin ohjeiden mukaisesti 5 roskapostia. .

Vaimoni s-postin suodattimet eivät toimi, mutta minulla toimivat. Sama kone.

Erikoista on myös se, että vaimolleni tulevat uudet s-postit menevät "hännille", eivätkä siis

siis näy ensimmäisinä vaan viimeisinä. Tuossakin suhteessa oma postini toimii normaalisti.

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 513 kpl

92/104

Tässä on käynyt pieni erehdys, tämä uusin viestini oli osoitettu @UMP67:lle, sinulle vastasin hieman aiemmin tästä sähköpostitilin suodattimien toiminnasta:



@HenriLie  kirjoitti:

Koska ongelma on samalla koneella ja selaimella vain toisella tilillä, on häiriötä syytä tutkia tarkemmin. Ottaisitko meihin yhteyttä puhelimitse tai chatissa, niin saadaan tilin tiedot ja häiriöilmoitus eteenpäin tutkittavaksi.



 

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 6 kpl

93/104

 


@HenriLie  kirjoitti:

Kiitos jälleen tärkeistä huomioista ja tiedoista. Varmistaisin vielä, että lähetithän tiedot (saamasi roskapostit liitteenä) siis blogin ohjeen mukaisesti osoitteeseen spam.sample@pp.inet.fi?

Suosittelen tämän postilaatikon käyttöä, jolloin ne ohjautuu suoraan roskapostin tutkijoille. Välitän nämä tiedot myös itse nyt suoraan, jotta ne menevät varmasti pian tutkintaan ja mahdolliseen blokkiin.


Hei,

 

kiitokset, ja tosiaan laitoin jo aamulla useamman liitteenä juurikin mainitsemaasi spostiinkin. Toivottavasti saatte pian tämän ongelman selätettyä, oma sanafiltteröinti hipoo jo sellasia sanoja että muutakin spostia saattaa jäädä jo saamatta.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

94/104

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.

Vastaa
0 tykkäystä

Telialainen
Viestejä 804 kpl

95/104

@zipper  kirjoitti:

No olihan muutama kuukausi hieman rauhallisempaa mutta nyt pari päivää tunkenut kymmeniä spämmejä päivittäin. On se kummaa ettei suodatus paremmin toimi - roskatilini on varsinaisesti yahoossa eikä sinne tule alkuunkaan tällaista tulvaa, taitavat hallita homman hieman paremmin.


Kannattaa tehdä suodattimia ajantasalle niiden kanssa. Kyllä roskapostin lähettäjät ovat ajantasalla näistä kohteista, mihin viestejä lähettävät ja kokeilevat kaikkea mahdollista. Vastaan ei ole tullut nyt roskasähköpostien osalta mitään valtaisaa tungosta, ainakaan meille ei ole tullut tietoomme. 

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 12 kpl

96/104

Toissa päivänä alkoi taas pukata pp.inet.fi osoitteeseen kymmeniä roskaposteja (spam) päivässä ja sama meno jatkuu. Johan tässä olikin muutama kuukausi ihan rauhallista. Se osoittaa, että kyse ei ole mahdottomasta. Teliaa ei taidan asian kuntoonlaitto pysyvästi kuitenkaan kiinnostaa, joten siirtyminen muun s-postin käyttäjäksi on kai ainut vahtoehto. Jos tämä ei kiinnosta, niin kiinnostaako mikään muukaan ( pätkivä netti ja puhelut keskellä kaupunkia) joten ehkä nämäkin ongelmat ratkeavat vain siirtymällä toiseen palveluun?

Ihmettelee pitkäaikanen asiakas. 

 

Edit JoonasLam: yhdistetty saman aiheen ketjuun

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi jäsen
Viestejä 3 kpl

97/104

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !

Vastaa

Telialainen
Viestejä 470 kpl

98/104

@MrNappopaa  kirjoitti:

Hieman oudoksun tapaa jossa vastuu roskapostin suodatuksesta ulkoistetaan loppukäyttäjälle. Ilmaisessa palvelussa voisin hyväksyä asian mutta itse maksan palvelusta / x-määrästä laatikoita. Surkuhupaisan tilanteesta tekee se, että nämä ns. ilmaiset hoitavatkin suodatuksen itseasiassa oikeasti hyvin. Luulisi että yritysoston kautta Telian riviin hankittu Cygate hoitaisi asian kuntoon vaikka vasemmalla kädellä (Huom! ei mitään vasenkätisyyttä vastaan) Tai sitten tästä tuleekin uusi ”normaali” jossa yrityksetkin poistavat spostinsa suodatuksen ja duunareille jaetaan vain A4 jossa ohje kuinka rakennat päheen suodatuksen ihan ite. Mielestäni sen ei pidä mennä näin !


Tarkoitus roskapostin suodatuksen siirtämisestä loppukäyttäjälle ei ole kysymys. Teemme myös pellin alla suodatuksia ja blacklistauksia osoitteille sitä kautta kun niitä tulee esille. Käytämme myös blokkilistoja, mutta aina jotain tuntuu pääsevän läpi kun roskapostitus aalto tulee.

Omien suodattimien käyttöä suositellaan tehtävän siinä rinnalla, jotta asiakas itse saa nopeasti blokattua juuri hänelle tulevat roskat pois.

Vastaa
0 tykkäystä

Uusi keskustelija
Viestejä 7 kpl

99/104

Moi,

 

Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?

 

Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois

Vastaa
0 tykkäystä

Moderaattori
Viestejä 499 kpl

100/104

@Tiammatj  kirjoitti:

Moi,

 

Hämmentävää. Telian suodattimet ovat toimineet (en muista milloin) tehdyn järjestelmän päivityksen jälkeen... mutta viikonlopusta lähtien tuntuu kuin kaikki roskaposti tulisi läpi - kymmenittäin per päivä. Mikä kummallisinta, kaikki tunnisteella [Suspected Spam]. Joudunko todellakin loppukäyttäjänä säätämään jotain webbiliittymästä vai tekeekö Telia asialle jotain asiakkaiden puolesta?

 

Edit JoonasLam: muokattu allekirjoitus pois


Tässä asiassa komppaan hieman aiempaa @KaPetri kommenttia eli teemme myös blacklistauksia ja suodatuksia. Eli konepellin alla tapahtuu meidän päässä myös, mutta suositellaan myös omien suodattimien käyttöä nopeana keinona blokata liikennettä.

Vastaa
0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.