Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
Tomppa_1
Vakiokalustoa
  • 14 custom-general.kudos
  • 105 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Webmailin roskapostisuodattimet eivät toimi ?

Minulla on viime aikoina tullut reilusti mainosroskapostia Telian pp.inet-sähköpostiin samoilta lähettäjiltä. Kirjauduin webmailiin käyttäjätunnuksella ja salasanalla, ja sitten valitsin Asetukset/Sähköposti/Suodattimet. Tein kuusi suodatinta muotoa "Lähettäjä" / "on" ( kokeilin myös "sisältää" ) "Lähettäjän nimi", ja valitsin "Toiminto": Poista. Kun kuitenkin luen sähköposteja älypuhelimella, niin estettyjen lähettäjien roskapostia tulee edelleen. Puhelimessa on IMAP-sähköposti ( asetukset: mail.inet.fi / portti:993 / SSL/TLS.

 

P.S. Onko Telialla käytössä omaa massapostitussuodatinta  ? ( eli välittäisin Telian "listalle" haittallisen viestin ?

 

103 vastausta
JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions


@J170689  kirjoitti:

Millä saa loppumaan roskapostit, joiden edessä on  ´hipsu. Yhtäkkiä alkoi tulemaan kymmeniä päivässä ja kun katson sähköpostin asetukset ja sieltä suodattimet, siellä on punaisella teksti: 
" Sähköposti suodattimiesi luetteloa koottaessa tapahtui virhe. Yritä myöhemmin uudelleen." 
Ei auta yrittäminen uudelleen. 


Selvitetään meidän puolelta että onko yleiseen roskapostinsuodatukseen tehty jotakin muutoksia. 

 

Oletko tarkistanut omien suodattimien sisällön että suodattimissa ei ole ristiriitaisuuksia?

zipper
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kyllä on, Mailwasher pro, mutta joutuu klikkailemaan sieltä poistettavaksi aina kourallisen spammeja kun tsekkaa, aikaisemmin vain satunnaisesti.

JuhoOlliLo
Telialainen
Telialainen
  • 145 custom-general.kudos
  • 499 custom-general.replies
  • 48 custom-general.solutions

Tämä on joku kolmannen osapuolen ohjelma joka ei ole itselle tuttu. 

 

Suodattimilla tarkoitin ihan meidän sähköpostin omia suodattimia, jotka luodaan webmail.inet.fi-sivulta, sähköpostin asetuksista. 

zipper
Uusi keskustelija
  • 0 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

On niitä omia sisäänrakennettuja filttereitä aika läjä ja nappaa ehkä kolmasosan spämmistä, spämmääjät käyttävät kai kertakäyttöosoitteita ja kaikenlaisia kiertotemppuja ja jatkuvasti saisi olla laatimassa uusia sääntöjä. Etenkin kun webmailin filttereissä ei ole mitään heuristiikkaa.

 

Edit HannaMarikaL: Muokattu otsikkoa

pankola
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Sama vika täällä, viikon sisällä jotain on muuttunut sillä aikaisemmin toimineet suodattimet ovat täysin hyödyttömiä.

J170689
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

En saa tehtyä mitään suodattimia. Ei avaa suodatin valikkoa!

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 105 custom-general.kudos
  • 339 custom-general.replies
  • 15 custom-general.solutions

Moikka @J170689 

 

Voit luoda Webmailin kautta suodattimen joka päästää läpi viestit mikäli määrittelemäsi ehdot täyttyvät. Mikäli ehdot eivät täyty viesti hylätään roskapostina. Suodattimen luomisessa ja muissa siihen liittyvissä kysymyksissä saa apua myös Helpin kautta.

 

| Telia Yhteisön moderaattori |
Esa74
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Hei,

 

sähköposti on alkanut tulvimaan roskapostia ennätysmääriä. Tällä menolla Telian sähköpostiosoitteella ei tee enää mitään, sillä roskien seasta ei löydä edes tarpeellisia posteja. Yhteisön keskusteluja selatessa sekä 15.6.2020 päivätyssä häiriötiedotteessanne ohjeistatte meitä käyttäjiä tekemään sähköpostiin lisää suodattimia ja taklaamaan ongelmaa loppukäyttäjän suunnasta. Yhtä käsittämättömältä kuulostaa teidän ohjeistuksenne välittää Telian sähköpostit esim. Googlen sähköpostiosoitteeseen, jossa Google hoitaa roskapostien monitoroinnin ja tuhoamisen paremmin. Miksi ihmeessä te ette ratkaise ongelmaa?

 

Roskaposteissa on mukana myös SPAM -tunnisteella valmiiksi merkittyjä posteja, joiden suodatamatta jättäminen on käsittämätöntä. SPAM scoret ovat valmiiksi 100%, mutta silti te reititätten ne loppukäyttäjille. Lisäksi joidenkin postien headertiedoista näkee suoraan, että jotkut postit tulevat Telian käyttäjiltä (eli kaapatuilta tileiltä). Tilikaappauksiakin on mahdollista monitoroida ja estää niiden käyttäminen roskapostittamiseen.

 

Ette voi ulkoistaa ongelman hoitamista loppukäyttäjillenne. Tai voitte, mutta silloin loppukäyttäjistä voi tulla jonkun muun palvelun loppukäyttäjiä.

 

 

Edit HannaSu: siirretty viestiketju tähän ketjuun

Murkula63
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

RoskapostiVYÖRY täyttää sähköpostini perusteellisesti. Ohje että tee suodatin jonka läpi saat haluamasi sähköpostit on hölmö - mistä tiedän jos joku oikeasti haluaa lähettää tärkeän sähköpostin minulle? Tilanne on muuttunut täysin mahdottomaksi - ilmeisesti Telian roskapostisuodatus ei toimi mitenkään. Mikäli tämä ei lopu on PAKKO lopettaa tämän sähköpostin käyttö kokonaan. Onko Telialle tehty juhannuksen aikaan jokin tietomurto kun näin on?

Muutenkin roskapostisuodatin ei toimi ollenkaan vaikka olen yrittänyt tietyistä osoitteista tulevat postit lisätä suodattimeen... ei mitään vaikutusta. Tänään roskaposteja on tullut yli 120...

morgooni
Kommentaattori
  • 0 custom-general.kudos
  • 20 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Te olette kyllä nyt möhlineet jotakin. Yli 200 roskapostiviestiä 2 vrk sisällä