peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
58838 Jäsentä
163358 Kirjoitusta

Telia yhteisö on nyt myös laiteyhteisö

Lue lisää
Yhteistyössä OnePlus

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎23-09-2015
Kirjoituksia: 25
1/9

Huijaus

Miksi ei voida ehkäistä noita huijauksia. Se on ärsyttävää kun ne tuppaavat jonkun facebookissa olevan jutun päälle. Se on tietoista sillä niihin ei kiinnitettäisi huomiota muutoin niin suurta huomiota.

0 tykkäystä
8 vastausta
Ex-telialainen
Ex-telialainen
Rekisteröitynyt: ‎16-12-2014
Kirjoituksia: 734
2/9

Vs: Huijaus

Olet oikeassa, ne ovat todella häiritseviä, ja tarkoitus on varmasti herättää huomiota.

Netissä on oltava tarkkana, siellä ei kaikilla ole niin sanotusti puhtaat jauhot pussissa. Mutta miten näitä voisi ehkäistä? Siinäpä kysymys.

Tietoturvaohjelmat pitäisi tänä päivänä olla jo itsestään selvyys kaikilla käyttäjillä, mutta miten estää väärinkäytökset netissä muuten? Itse ajattelen että merkittävin tapa huijausten ehkäisemiseen on, että me käyttäjät ollaan itse tarkkoina. Aina pitäisi miettiä hetki, ennen kuin klikkaa.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7

0 tykkäystä
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 153
3/9

@MiaSL kirjoitti:

Olet oikeassa, ne ovat todella häiritseviä, ja tarkoitus on varmasti herättää huomiota.

Netissä on oltava tarkkana, siellä ei kaikilla ole niin sanotusti puhtaat jauhot pussissa. Mutta miten näitä voisi ehkäistä? Siinäpä kysymys.

Tietoturvaohjelmat pitäisi tänä päivänä olla jo itsestään selvyys kaikilla käyttäjillä, mutta miten estää väärinkäytökset netissä muuten? Itse ajattelen että merkittävin tapa huijausten ehkäisemiseen on, että me käyttäjät ollaan itse tarkkoina. Aina pitäisi miettiä hetki, ennen kuin klikkaa.

Ghostery + jokin mainonnanesto, niin aika paljon estyy mainontaa. Jopa Youtube -mainokset. uBlock on myös hyvä esto-ohjelma.

On myös hyvä tiedostaa, onko nuo mainokset "mainoksia" vai esim. haittaohjelman luomia. Joskus jotkin haitakkeet saattavat tuoda käyttäjän näkyville ties mitä mainoksia ja muuttaa nettisivujen sisältöä.

Kommentaattori
Rekisteröitynyt: ‎27-03-2017
Kirjoituksia: 23
4/9

Tällä pääset eroon youtube videoiden mainoksista ja eipä tarvii huijauksia katsella enää facebook " Paras" chrome laajennus suosittelen.

Eroon mainoksista ! Ratkaisu kaikkeen !!!! 

https://adblockplus.org/

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 880
5/9

@Purnipsi kirjoitti:

@MiaSL kirjoitti:

Ghostery + jokin mainonnanesto, niin aika paljon estyy mainontaa. Jopa Youtube -mainokset. uBlock on myös hyvä esto-ohjelma.

On myös hyvä tiedostaa, onko nuo mainokset "mainoksia" vai esim. haittaohjelman luomia. Joskus jotkin haitakkeet saattavat tuoda käyttäjän näkyville ties mitä mainoksia ja muuttaa nettisivujen sisältöä.

Näin juuri ja ne kaikki ovat maksuttomia ohjelmistoja Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⚒ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚝ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚈ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Herrasmies
Herrasmies
Rekisteröitynyt: ‎26-05-2016
Kirjoituksia: 1 880
6/9

@Ludikka kirjoitti:

Tällä pääset eroon youtube videoiden mainoksista ja eipä tarvii huijauksia katsella enää facebook " Paras" chrome laajennus suosittelen.

Eroon mainoksista ! Ratkaisu kaikkeen !!!! 

https://adblockplus.org/

Totta! Tämä voi myös muokata nettisivujen tärkeää sisältöä kuten esimerkiksi Telian Omia Sivuja, joten tiettyjä sivuja kannattaa lisätä ns. valkoiselle listalle Hymiö Onnellinen

Viat ja häiriöt | ✆ Asiakaspalvelu | ⚒ Omat Sivut | ♲ Mobiilivarmenne | ⚝ Telia TV | ♫ Spotify | ❤ Minun Telia | ⚈ Telia DOT

"Erehtyminen on inhimillistä, mutta asioiden perinpohjaiseen sotkemiseen tarvitaan tietokone." -Paul Ehrlich

0 tykkäystä
Lady
Lady
Rekisteröitynyt: ‎06-06-2015
Kirjoituksia: 3 097
7/9

Facebookin käyttäjät olkaapa varovaisia, sillä taas on haittaohjelmia liikkeellä : https://www.is.fi/digitoday/tietoturva/art-2000005565949.html 

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
Highlighted
Uusi jäsen
Rekisteröitynyt: ‎04-05-2018
Kirjoituksia: 2
8/9

FB purity on aika tehokas facebookin siistintään jos käytät koneella facebookkia. Tosin shokki siirtyessä puhelimelle voi olla melkoinen.

0 tykkäystä
Velho
Velho
Rekisteröitynyt: ‎15-08-2015
Kirjoituksia: 2 153
9/9

@Ekylmis@  kirjoitti:

FB purity on aika tehokas facebookin siistintään jos käytät koneella facebookkia. Tosin shokki siirtyessä puhelimelle voi olla melkoinen.

Itse olen käyttänyt FB:tä puhelimella selaimessa mobiilisivujen kautta jo ties kuinka pitkään. FB -sovellus kun tuntui syövän akkua ja enkä tee yhtikäs mitään push-ilmoituksilla. Kerrn-pari päivässä kun tulee FB:ssä katsottua oman seudun ilmoitusryhmät yms. niin se riittää. Kovasti se yrittää tyrkyttää sovellusta, mutta ei kiitos.

0 tykkäystä