Putsaus Klaanin palstoille

  • 14 April 2016
  • 8 kommenttia
  • 0 katselukertaa

  • Anonymous
  • 0 kommenttia

Hei,

 

Olisi mukava mikäli saisimme klaanille systeemin, että vanhat tai liian pitkään epäaktiivisena olleet viestiketjut menisivät lukkoon tai arkistoon talteen. Olisi mukava vastata hieman ajankohtaisempiin viesteihin kuin yrittää etsiä mahdollisimman uutta viestiä mihin vastata sillä kuukausien vanhoihin viesteihin ilman vastausta/ratkaisua on hyvin todennäköisesti löytynyt vastaus muualta kuin klaanin palstalta jolloin vastaaminen kyseisiin viestiketjuihin nostattaa viestin ylös eikä monikaan henkilö huomaa tai muista katsoa viestin päiväystä ollenkaan. Voi olla, että ihmiset vastaavat kaksi vuotta vanhaan viestiin, koska se "herää henkiin" siitä syystä, että yksittäinen ihminen ei ole katsonut viestin päiväystä ja vastaa viestiin.

 

 

Ohjelmoin edelleen käyttäen kuutta(6) eri ohjelmointikieltä joten käyttöjärjestelmän sekä sen toiminnallisuuden tuntemus on korkea. Haluaisin mielelläni auttaa ihmisiä hieman hiljaisemmassa yhteisössä kuten Sonera Klaani, mutta tuntuu, että kaikki viestiketjut ovat sekaisin, koska vanhat ja ajankohtaiset viestit ovat sekaisin keskenään eikä niitä voi mitenkään suodattaa.

 

Muokkaus: Lisään vielä, että tottakai "Viimeisimmät aiheet" kohdasta löytää viimeisimmät aiheet, mutta se ei ole kauhean käytännöllinen mikäli viesti on viikon tai kaksi vanha.


8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Kiitos palautteesta :)

Nostit esiin hyvän ja tärkeän asian jota mietimme jo silloin kun vaihdoimme alustan tähän nykyiseen ja samalla mm. nimi muuttui Sonera Klaaniksi. Siirsimme wanhalta palstalta KAIKKI viestit ja ketjut tänne Klaaniin, mutta siten että jos sillä siirtohetkellä ketjun tuorein viesti oli kuukautta tai vanhempi niin se lukotettiin ja siirrettiin Klaanin arkisto-osioon talteen --> linkki. Jos ketjussa tuorein viesti oli alle kuukauden vanha silloin se löytyy täältä muista osioista ja niihin pääsee edelleen kirjoittamaan jatkoksi.


 


On ihan totta, että ainakin osaan kysyjä on jo löytänyt avun joko wanhan palstan tai Klaanin kautta tai jostain muualta. Ei toki kaikissa tilanteissa mutta vaikka näin olisikin niin ko ketjusta voi hyötyä kyllä muutkin ja jos ko ketjusta ei ole suoraan itselle apua niin siihen on hyvä jatkaa keskustelua ja kysyä lisää.


 


Jos haluat seurailla täysin uusia keskusteluita niin siihen on olemassa parikin vaihtoehtoa, klikkaa Klaanin yläreunasta Foorumi ja scrollaa alaspäin. Silmäile sivun oikeassa reunassa olevia pikalinkkejä, siellä on mm. "Näytä vastaamattomat aiheet" -linkki joka vie tänne --> linkki ja toinen hyvä on tämä "Viimeisimmät aiheet" --> linkki.


 


Olethan huomannut nämä, vai onko näin ettei nämä vastaa tarvettasi ja edelleen haluaisit että tarpeeksi vanhat ketjut lukotettaisiin?


 


EDIT: mulla oli tämä sun kysymys niin pitkään selaimessa auki että kerkesit jo vastata osin kysymykseeni :)


 


Miksi tuo Viimeisimmät aiheet ei ole hyvä? Vaikka olisi mennyt se viikko tai kaksi niin se voi olla silti sille kysyjälle tilanne jossa hän ei ole vielä apua saanut ja tilanne on siis auki? 

Sain paremman näkökulman asiasta viestisi perusteella. Työkalut ovat ihan hyvät, mutta tietenkin vanhat epäaktiiviset viestit voisi lukita automaattisesti. Jos mietin itseni kohdalle, että pyytäisin apua enkä saa siihen ratkaisua mm. vaikka viikkoon en todellakaan jäisi odottelemaan vastausta klaanin foorumeille vaan tässä vaiheessa soittaisin apua paikan päälle, mutta tottakai meitä on erilaisia. Toiset eivät välttämättä pidä kiirettä asioiden hoitamisessa mikäli asia ei ole kovinkaan kriittinen, mutta tämä olikin vain kehitysidea eikä palaute! 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

kirjoitti:
Sain paremman näkökulman asiasta viestisi perusteella. Työkalut ovat ihan hyvät, mutta tietenkin vanhat epäaktiiviset viestit voisi lukita automaattisesti. Jos mietin itseni kohdalle, että pyytäisin apua enkä saa siihen ratkaisua mm. vaikka viikkoon en todellakaan jäisi odottelemaan vastausta klaanin foorumeille vaan tässä vaiheessa soittaisin apua paikan päälle, mutta tottakai meitä on erilaisia. Toiset eivät välttämättä pidä kiirettä asioiden hoitamisessa mikäli asia ei ole kovinkaan kriittinen, mutta tämä olikin vain kehitysidea eikä palaute! :)

Palaute oli hyvä, kiitos siitä 🙂 Näitä asioita pitää miettiä aina, että miten yhteisöstä saa parhaiten ja helpoiten apua.


 


Tiedoksi sinulle ja muillekin että teemme parhaillaan taustalla muutostöitä, lähikuukausien aikana Klaanialusta muokataan sellaiseksi että se toimii kaikilla laitteilla eli Klaani mukautuu käyttäjän päätelaitteeseen sopivaksi (responsiivisuus). Tässä yhteydessä teemme monia muutoksia, yksi niistä on hakukoneiden parantaminen. Nyt etusivulla oleva ehdottava hakukone otetaan pois ja käytämme jatkossa vain sitä hakua joka löytyy nyt foorumin puolelta (Löytyy esim. täältä sivun oikeasta yläreunasta --> linkki). Tämä viimeksi mainittu on todettu toimivammaksi hauksi mutta se on nyt vähän piilossa - tuomme se muutoksien myötä paremmin esiin.


 


Foorumien luonne on vähän eri kuin muu sosiaalinen media, foorumeilla jutellaan verkkaisesti jopa viikkoja/kuukausia, esim. Facebookissa tilanteet elää muutamia tunteja max vuorokauden :)


 


 

Hieno homma. Mietin tossa juuri 5 minuuttia ennenkuin luin viestisi, että mobiilisovellus olisi hyvä mikäli klaani ei tule koskaan "responsive" muotoon mobiililaitteille! Mainiota :D

Vähän aiheesta poikkeava kysymys, että miksi klaani ei alunperin ottanut käyttöön mm. vaikka vBulletin:ia tai Invision Power Board:ia? 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

kirjoitti:
Hieno homma. Mietin tossa juuri 5 minuuttia ennenkuin luin viestisi, että mobiilisovellus olisi hyvä mikäli klaani ei tule koskaan "responsive" muotoon mobiililaitteille! Mainiota :D

Vähän aiheesta poikkeava kysymys, että miksi klaani ei alunperin ottanut käyttöön mm. vaikka vBulletin:ia tai Invision Power Board:ia? :)

Klaanista on olemassa mobiiliversio mutta se on todella suppea ja vähän kökkö käyttää jopa. Emme tehneet Lithiumin perus mobiiliversioon mitään muutoksia, vaihdoimme ainoastaan värit Soneran mukaiseksi.


 


Itseasiassa en tiedä tarkkaan tämän muutosprojektin taustoja, itse hyppäsin mukaan kun oltiin jo implementoimassa ja lähellä livetystä eli tosi tosi loppuvaiheessa 🙂 Mutta sen tiedän että meiltä haluttiin kaupallinen toteutus liittyen esimerkiksi siihen että saatiin tarvittavat featuret, tietoturvan näkökulmasta kaikki on ok ja siihen, ettei meidän tarvitse huolehtia itse täysin alustan ylläpidosta, yms yms.


 


Meillä olisi talossa osaamista vaikka itse koodata koko foorumi mutta tiettyjä asioita ei ole järkeä tehdä itse vaan ostaa valmis tuote :)

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +11
Miksi muuttaa mobiiliversiota? Tämä toimii kännykällä oikein hyvin, nytkin puhelimella kirjoitan. Toisella foorumilla kerran kokeilin mainostettua Tapatalkia, se oli sellaista sontaa etten toista kertaa aio yrittää.

Tämän klaanin nykyisessä mobiiliversiossa on tarvittava eikä turhaa ruuduntäytettä kuten onnettomassa selainversiossa. Kuinka mobiiliversiota saisi käytettyä tietokoneen selaimella?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

 



@VMJ kirjoitti:
Miksi muuttaa mobiiliversiota? Tämä toimii kännykällä oikein hyvin, nytkin puhelimella kirjoitan. Toisella foorumilla kerran kokeilin mainostettua Tapatalkia, se oli sellaista sontaa etten toista kertaa aio yrittää.

Tämän klaanin nykyisessä mobiiliversiossa on tarvittava eikä turhaa ruuduntäytettä kuten onnettomassa selainversiossa. Kuinka mobiiliversiota saisi käytettyä tietokoneen selaimella?


Mobiiliversio säilyy semmoisena kuin se on ainakin jonkin aikaa, voi olla että säilyy senkin jälkeen kun responsiivinen sivusto on tehty.


 


Mobiiliversio on toki nopea ja simppeli mutta omalla kohdalla en tykkää siitä että sen avulla foorumilla navigoimine vaatii useampia täppäilyjä kuin mitä desktop-versiossa. Pari muutakin juttua siinä on mistä en pidä, mutta makuasioita toki.


 


Tietokoneella saat mobiiliversion käyttöön kun laitat suosikkeihin tämän urlin http://klaani.sonera.fi/?device-view=mobile

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

Hups tuo fonttikoko :)


 


Ja vielä sen verran että mobiiliversio on kuitenkin liian suppea, se ei sisällä mm. lainaustoimintoja, siitä ei erota että mikä viesti on kenenkin kirjoittama (Soneran henkilökunta vs. muut jäsenet) jne.


 


Ja onhan se kätevämpi muutoinkin että päätelaitteesta riippumatta näyttää samalta ja käytettävyyskin on lähes sama, ja kaikki samat toiminnotkin on käytössä. Ei tarvi muuta kuin käyttää :)

Vastaa