Tervehdys. Soitin tuossa asiakaspalveluun tuosta uudesta Arris VIP 5305W digiboksista. Ajatus oli, että vaihtaisin tuon vanhan VIP 4302W digiboksin Arris VIP 5305W boksiin samalla kun tilasin tuon hybridilaajakaistan telia tv:n kera. Minulle kerrottiin asiakaspalvelusta, että tuossa uudessa boksissa ei ole lainkaan Netflixiä. Onko tosissaan näin? Jos on niin aika ikävä homma tuo on.
kirjoitti:
Laitetaan tähän ketjuun, eli eilen iltana tuli taas päivitys (mistä ei mainita täällä) 8_6_80_cccab72f77_fin ja pakko kysyä, että joka kerta, kun tulee päivitys niin boksi menee täysin jumiin:
- kun klikkaa että "päivitä nyt" niin boksi resetoituu, mutta jää jumiin "load software" kohtaan eikä etene siitä vaikka kuinka odottaisin
- kun ottaa kohdon irti seinästä ja buuttaa boksin, niin boksi käynnistyy mutta mitään ohjelmatietoja ei ole mutta mitä pahinta mitään kanavaa ei näy (kaikki mustana)
- loppujen lopuksi täytyy irrotan johdon boksista ja odotan yön yli josko se sitten toimisi.
Tämä tosiaan tapahtuu jokaisen päivityksen kohdalla mitä on tullut ja lisäksi yleisesti tämä boksin jumiutuminen tapahtuu viikottain joskus useimmin ja joskus harvemmin. On tosiaan arpapeliä onko boksilla hyvä vai huono päivä tulossa.
Kertoisitko mitkä laitteet sinulla on käytössä? Eli digiboksin merkki ja malli (lukee yleensä pohjassa tai takana olevassa tarrassa, esim. Arris 5305W) ja mikä reititin / modeemi sinulla jakaa nettiyhteyttä digiboksille? Reitittimen takana/pohjassa myös lukee laitteen merkki ja malli.
Normaalia toimintaa tämä jumiutuminen päivityksen yhteydessä ei ole. Laitetietojen kanssa voidaan tutkia ongelmaa hieman tarkemmin ja päästään eteenpäin ratkaisussa.
@HenriLie kirjoitti:
Kertoisitko mitkä laitteet sinulla on käytössä? Eli digiboksin merkki ja malli (lukee yleensä pohjassa tai takana olevassa tarrassa, esim. Arris 5305W) ja mikä reititin / modeemi sinulla jakaa nettiyhteyttä digiboksille? Reitittimen takana/pohjassa myös lukee laitteen merkki ja malli.
- Käytössä oleva reititin: Telia X2: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330
- Telia TV-boksi: Arris 5305: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/arris-5305
- Internet-yhteys: Telia taloyhtiönetti: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/taloyhtionetti
- Reititn-Telia TV yhteys: WLAN etäisyys 5 metriä ilman mitään näköestettä.
Sama ongelma Netgearin kanssa. Jos jostain syystä W-lan katkeaa, laitteen uudelleen käynnistää tai tulee päivitys. Sen jälkeen puolen tunnin resetointi ja virtajohdon irroittelu, että saa laitteen toimimaan.
kirjoitti:
- Käytössä oleva reititin: Telia X2: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330
- Telia TV-boksi: Arris 5305: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/arris-5305
- Internet-yhteys: Telia taloyhtiönetti: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/taloyhtionetti
- Reititn-Telia TV yhteys: WLAN etäisyys 5 metriä ilman mitään näköestettä.
Kiitos tarkoista tiedoista! Suosittelen käyttämään irti sekä digiboksin että reitittimen johdot samanaikaisesti ja odottamaan hetken. Pistä sitten reitittimen johto takaisin seinään ja odota että se on valmiustilassa, ennen kuin kytket digiboksin johdon takaisin. Jos boksin jatkuva jumiutuminen jatkuu, suosittelen reitittimen resetoimista ja digiboksin tehdasasetuksille palautusta ja ohjelmiston poistoa.
@VeraEk kirjoitti:kirjoitti:
- Käytössä oleva reititin: Telia X2: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330
- Telia TV-boksi: Arris 5305: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/arris-5305
- Internet-yhteys: Telia taloyhtiönetti: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/taloyhtionetti
- Reititn-Telia TV yhteys: WLAN etäisyys 5 metriä ilman mitään näköestettä.
Kiitos tarkoista tiedoista! Suosittelen käyttämään irti sekä digiboksin että reitittimen johdot samanaikaisesti ja odottamaan hetken. Pistä sitten reitittimen johto takaisin seinään ja odota että se on valmiustilassa, ennen kuin kytket digiboksin johdon takaisin. Jos boksin jatkuva jumiutuminen jatkuu, suosittelen reitittimen resetoimista ja digiboksin tehdasasetuksille palautusta ja ohjelmiston poistoa.
Kyllä näin on tehty, mutta tosiaan mikään päivitys ei mene läpi sellaisenaan vaan vaatii johtojen irroittamiset, odottelut, muutaman buuttaukset ja sadetanssit päälle - niin kysymys kuuluukin, että onko tuo normaalia? Sinänsä reitittmen jatkuva irrottaminen ei ole hyväksi, kun tahtoo olla muitakin laitteita siinä yhteydessä Telia TV-boksin lisäksi...
Ainakin näyttäisi muillakin olevan samankaltaisia ongelma kuten täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Telia-TV-kaynnistettava-uudestaan-joka-paiva/td-p/240664 ja täällä https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-digiboksi-jumittuu-Downloading-software-tilaan/td-p/236283 ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-5305W-ohjelmistopaivityksen-ongelma/td-p/224675 ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-5305W-asennusongelma/m-p/199764 ja täällä: https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Arris-VIP-5305-W-Paivitys-aiheutti-ongelmia/m-p/207863
kirjoitti:
@VeraEk kirjoitti:
kirjoitti:
- Käytössä oleva reititin: Telia X2: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330
- Telia TV-boksi: Arris 5305: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/arris-5305
- Internet-yhteys: Telia taloyhtiönetti: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/taloyhtionetti
- Reititn-Telia TV yhteys: WLAN etäisyys 5 metriä ilman mitään näköestettä.
Kiitos tarkoista tiedoista! Suosittelen käyttämään irti sekä digiboksin että reitittimen johdot samanaikaisesti ja odottamaan hetken. Pistä sitten reitittimen johto takaisin seinään ja odota että se on valmiustilassa, ennen kuin kytket digiboksin johdon takaisin. Jos boksin jatkuva jumiutuminen jatkuu, suosittelen reitittimen resetoimista ja digiboksin tehdasasetuksille palautusta ja ohjelmiston poistoa.
Kyllä näin on tehty, mutta tosiaan mikään päivitys ei mene läpi sellaisenaan vaan vaatii johtojen irroittamiset, odottelut ja sadetanssit päälle - niin kysymys kuuluukin, että onko tuo normaalia?
Ei ole normaalia. Tämä on hyvä tutkia häiriöilmoituksella. Voit ilmoittaa tästä meille näitä kanavia pitkin tai jättää yhteydenottopyynnön tästä. Näin saamme todettua mahdollisen laitevian ja vaihdettua digiboksisi uuteen.
@mickem kirjoitti:kirjoitti:
@VeraEk kirjoitti:kirjoitti:
- Käytössä oleva reititin: Telia X2: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/telia-x2-technicolor-dga4330
- Telia TV-boksi: Arris 5305: https://www.telia.fi/asiakastuki/laitteet/arris-5305
- Internet-yhteys: Telia taloyhtiönetti: https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/taloyhtionetti
- Reititn-Telia TV yhteys: WLAN etäisyys 5 metriä ilman mitään näköestettä.
Kiitos tarkoista tiedoista! Suosittelen käyttämään irti sekä digiboksin että reitittimen johdot samanaikaisesti ja odottamaan hetken. Pistä sitten reitittimen johto takaisin seinään ja odota että se on valmiustilassa, ennen kuin kytket digiboksin johdon takaisin. Jos boksin jatkuva jumiutuminen jatkuu, suosittelen reitittimen resetoimista ja digiboksin tehdasasetuksille palautusta ja ohjelmiston poistoa.
Kyllä näin on tehty, mutta tosiaan mikään päivitys ei mene läpi sellaisenaan vaan vaatii johtojen irroittamiset, odottelut ja sadetanssit päälle - niin kysymys kuuluukin, että onko tuo normaalia?
Ei ole normaalia. Tämä on hyvä tutkia häiriöilmoituksella. Voit ilmoittaa tästä meille näitä kanavia pitkin tai jättää yhteydenottopyynnön tästä. Näin saamme todettua mahdollisen laitevian ja vaihdettua digiboksisi uuteen.
Tosiaan viestiketjujen perusteella tämä sama ongelma on ollut tiedossa jo jonnin aikaa ja näyttäisi olevan suht yleinen, että en tiedä miten paljon digiboksin vaihtaminen toiseen samanlaiseen auttaisi tässä asiassa.
p.s. Miksi tänne ei ole tullut tietoa tuosta uudesta päivityksestä? https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Lukittu-Arris-digiboksien-ohjelmistopaivitykset/td-p/217500
kirjoitti:
Tosiaan viestiketjujen perusteella tämä sama ongelma on ollut tiedossa jo jonnin aikaa ja näyttäisi olevan suht yleinen, että en tiedä miten paljon digiboksin vaihtaminen toiseen samanlaiseen auttaisi tässä asiassa.
Korjaus tehdään silti häiriöilmoituksella Jos toteamme, että kyseessä oleva häiriö johtuu jostakin muusta kuin itse laitteesta niin laitetta ei vaihdeta turhaan uuteen.
kirjoitti:
p.s. Miksi tänne ei ole tullut tietoa tuosta uudesta päivityksestä? https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Lukittu-Arris-digiboksien-ohjelmistopaivitykset/td-p/217500
Hyvä huomio! Tietokatkos kyseessä. Päivitetään mahdollisimman pian!
--
Muokkaus TeroRe: korjasin lainaukset
@mickem kirjoitti:
kirjoitti:
p.s. Miksi tänne ei ole tullut tietoa tuosta uudesta päivityksestä? https://yhteiso.telia.fi/t5/Telia-TV-keskustelut/Lukittu-Arris-digiboksien-ohjelmistopaivitykset/td-p/217500
Hyvä huomio! Tietokatkos kyseessä. Päivitetään mahdollisimman pian!
Pahoittelut viiveestä, lisäsin nyt tiedon uusimmasta päivityksestä.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.