Skip to main content

21184iA28A019B0D7B519F.jpg

Muokkaus 24.1.2024

Keskustelu on lukittu uusilta kommenteilta ja kysymyksiltä. Jos asiasi on kesken niin avaathan uuden aiheen, kiitos :)

Miksi keskustelu on lukittu? Lue täältä lisää.

 

Telia Play digiboksi uudistui. Nykyiset Arris-digiboksit säilyvät edelleen käytössä ja niidenkin kehitys jatkuu, mutta uusinta uutta on nyt boksi, joka kulkee lempinimellä DV8919.

DV8919 on Android TV -käyttöjärjestelmään pohjautuva digiboksi. Android-alusta mahdollistaa uudenlaisia ominaisuuksia ja aiempaa yhtenäisemmän käyttökokemuksen digiboksin, sovelluksen ja tv.telia.fi:n välillä.

 

Mitä uutta DV8919 tarjoaa käytännössä?

 

  • Sovelluksia! Digiboksille on esiasennettu useita suosikkisovelluksia, kuten Yle Areena, C More, MTV, Netflix, Youtube… Lisäksi digiboksille voi ladata Google Play Kaupasta lisää haluamiaan sovelluksia Google-tilin avulla.
  • Laaja kattaus katsottavaa: Kanavapaketeista löytyy samat vaihtoehdot kuin Telia Play digiboksi -palvelusta, esimerkiksi C Moren suositut kanavapaketit. Näet kaikki saatavilla olevat kanavapaketit kanavakartasta.
  • Uusi käyttöliittymä
  • Uusi pienempi kaukosäädin. Kaukosäätimessä on painike myös Google Assistant -ääniohjaukselle. Google Assistant ei tue Suomea, mutta sitä voi hyödyntää englanniksi. Äänikomentojen ystäville toiminnallisuus on varmasti hyödyllinen.
  • Digiboksi on todella pieni, vain 12 cm x 12 cm x 2,5 cm. Koska kaukosäädin toimii bluetoothilla niin voit halutessasi laittaa boxin kaappiin piiloon. Tai pitää sen esillä, mielestämme se on kyllä makeen näköinen boxi!
  • Vanhat Arris-maailmasta tutut ominaisuudet ovat tietenkin myös mukana, esimerkkeinä mainittakoon elokuvien vuokraus ja tallennuspalvelu.
  • Olette toivoneet, että tallenteita voisi selailla listanäkymässä ja tässä boxissa se on mahdollista 😉

 

Lisää uuden boxin ominaisuuksista

 

Rauta, käyttöjärjestelmä, sovellukset ja päivitykset

 

  • Prosessori, muisti ja Flash: Quad-core Cortex-A55 24000+ DMIPS, 3G RAM, 16G Flash 
  • Voit yhdistää digiboksin nettiin joko verkkokaapelilla tai wlanin avulla langattomasti. Boksi on Wi-Fi 6 sertifioitu.
  • Digiboksi tukee Dolby Soundia ja se ei tue Dolby Atmosta. Jos katseltavan ohjelman oletusääni kuitenkin on Dolby Atmos -ääni, ohjelman pitäisi automaattisesti kuulua vaihtoehtoisella ääniraidalla. Ohjelmasta/sovelluksesta riippuen tätä vaihtoehtoa ei kuitenkaan aina ole tarjolla.  
  • Digiboksi tukee HDMI-CEC-ominaisuutta ja digiboksin asetuksista saat sen halutessasi pois/päälle.
  • Digiboksin käyttöjärjestelmänä toimii Androidin versio 10 ja päivitämme sen uusiin versioihin tulevaisuudessa aina tarpeen mukaan 
    • Androidin turvapäivitykset tulevat boksille laiteohjelmistopäivityksien yhteydessä ja muut turvapäivitykset Telia TV:n päivitysten yhteydessä.
    • Android-käyttöjärjestelmän, Telia TV:n ja esiasennettujen sovellusten päivittäminen tapahtuu automaattisesti, eikä sinun tarvitse olla kirjautunut digiboksille Google-tilillä päivitysten saamiseksi.
    • Jos ohjelmisto- tai sovelluspäivitykset eivät jostain syystä toimisi, voit etsiä päivityksiä Asetukset-valikon kautta.
  •  Google-tili:
    • Voit käyttää Telia TV:tä sekä boksin esiasennettuja sovelluksia ilman, että kirjaudut digiboksille Google-tiliäsi käyttäen. 
    • Jos haluat ladata boksille myös muita sovelluksia Google Play -kaupasta, sinun pitää kirjautua Google-tiliäsi käyttäen tai rekisteröityä Google-käyttäjäksi. Google Play -kaupasta ladatut sovellukset päivittyvät asetustesi mukaisesti, joten suosittelen, että laitat sovellusten automaattiset päivitykset päälle. Näin sinun ei tarvitse erikseen hakea päivityksiä, vaan boksissa on aina automaattisesti sovellusten uusimmat versiot.

 

 

Kuvanlaatu

 

  • Muistathan, että kuvalaatu riippuu digiboksin lisäksi televisiosi ominaisuuksista sekä käyttämäsi netistä ja sen nopeudesta.
    • Telkkarin pitää olla HD/UHD-yhteensopiva.
    • Tarvitset noin 7mbit/s-nopeudella toimivan netin HD-kanavien toistoa varten. Paras saatavilla oleva kuvanlaatu edellyttää noin 15mbit/s tai suurempaa nopeutta. 
    • UHD-kanavien toistoon tarvitset noin 18mbit/s-nopeuden, mutta nopeutta olisi hyvä olla 25mbit/s tai enemmän.
    • Jos netin nopeus vaihtelee, myös ohjelman kuvanlaatu vaihtelee. Tämä koskee erityisesti mobiilitekniikalla (4G, 5G) toteutettuja yhteyksiä, joissa nopeuden vaihtelut ovat tyypillisiä. 
  • Sovelluksissa, esimerkiksi suoratoistopalveluissa kuten Netflix ja C More, kuvanlaatu riippuu boksin, netin ja telkkarin ominaisuuksien lisäksi myös sovelluksen itsensä tarjoamasta kuvanlaadusta.

  • Perustelevisiokanavista lähes kaikki kanavat ovat HD-laatua (720p50, jotkin kanavat 1080p50). Kanavakartoissamme ei ole HD-merkintää peruskanavien kohdalla. 

  • Kaikilla kanavilla ei ole tarjolla HD-laatua, joten nämä näkyvät matalampilaatuisina käytetystä tekniikasta riippumatta:  
    • Peruskanavista TV7, TV7 Himlen ja France 24 eivät ole HD-laatuisia  
    • Maksukanavista jotkin lastenkanavista, SF-kanalen, V-Film Family, V Sport live 1-5, Venäjän kanavat, MTV00, BBC World, CNN ja Al Jazeera eivät ole HD-laatuisia 
  • Liiga UHD on tällä hetkellä ainoa tarjolla oleva UHD-kanavamme.
  • Antennitelkkariin verrattuna uuden digiboksin peruskanavien kuvanlaatu on suunnilleen samaa kuin antenniverkon HD-laatu, ja parempaa kuin antenniverkon SD-laatu.  
  • Kaapeli-TV- ja Telia TV digiboksi laajakaistalla -palveluihin verrattuna kuvanlaatu on heikompaa. Näissä palveluissa resoluutio on 1080i50, mutta tätä lomitettua kuvaa Telia TV digiboksi -palvelu ei tue.  
  • DV8919:n ja Arris 5305:n kuvanlaatu on sama. Kuvanlaatu riippuu palvelusta, kuten yllä mainitsin.  

 

 

Löydät tietoa tämän digiboksin ohjelmistopäivityksistä täältä.

Kerro mikä sinun mielestäsi kuulostaa parhaalta ominaisuudelta, ja mitä haluaisit nähdä DV8919-boksilla seuraavaksi?


@TeroRe  kirjoitti:

@Kyreasser  kirjoitti:

@TeroRe : mainitsit täällä olevan parikymmentä tyytymätöntä asiakasta ja, suhteutit sitä asiakasmääriin. Vinkiksi. Nämä palstat ei korreloi kaikkien tyytymättömien kanssa. Kaikista tyytymättömimät ovat kiitä ihmisiä joille it ja, atk hommat ovat hepreaa eivätkä eksy tänne kirjoittamaan ja, jonottavat helppiin monta kertaa viikossa kalliilla, maksulla.


Olet oikeassa, ei korreloi mutta se toimii mielestäni molempiin suuntiin. Meidän suomalaisten tapa on tosiaan tuoda esiin epäkohtia, ei niinkään kehua. Ja jos vielä kyseenalaistetaan henkilön motiivi, joka kertoo olevansa tyytyväinen asiaan x niin voi olla, että jatkossa kukaan ei tule kertomaan niitä positiivisia kokemuksia. Tietyntyyppinen käytös ruokkii usein ruokkii itseään.


Hetkinen, kieltämättä yllä olevasta vastauksesta välittyy melko holhoavat ja alentavat vibat... Tässä on puhtaasti siitä, että maksava asiakas ei saa rahoilleen vastinetta eikä mistään suomalaisesta kulttuurista. Sen sijaan, että suoritatte psykoanalyysia asiakkaistanne, niin kannattaisiko, kaikella kunnioituksella, keskittyä korjaamaan niitä tänne esille tuotua epäkohtia? Nimittäin olin minä sitten tyypillinen suomalainen vai ei, niin palvelu ei vaan yksinkertaisesti toimi vaadittavalla tasolla mutta samalla vaaditte samaa hintaa minulta joka kuukausi tästä (riippumatta siitä palvelun laadusta mitä tarjoatte).


Olisi todellakin hienoa, että Telia oikeasti lähettäisi niille käyttäjille, joilla tämä uusi hieno boksi on, jonkilaisen kyselyn. Että onko tuote ollut sitä, mitä on mainostettuja onko käyttö ollut helppoa vanhaan verrattuna (jos sellainen on ollut). Eihän ne uudet käyttäjät, jotka ensi kertaa Telia TVeen hankkivat, voi tietää, että joksus on ollut tomivampiaikin tuotteita television katseluun.

 

Vain muutama prosentti edes vanhoista käyttäjistä viitsii tulla/on edes tietoisia tälläisesta palstasta. Ja suurin osa niistäkin jotka täällä käyvät lukemassa näitä, vetävät pään syvälle hartioiden väliin ja toteavat vaan sortuneensa shaibaan, kuin että viitsisisvät erikseen rekisteröityä tänne ja vielä kirjoittaa "olen samaa mieltä.. tuote ei toimi". 

 

Itselläni sentään on vielä vanha tuote (Motorolan laatikosta asti), mutta kaveri joka on Telian teeveetä käyttänyt niin kauan kun on ollut tarjolla, meni tietysti vaihtamaan. Koska pitää olla aina "uusinta uutta".. Nyt se on kuukauden verran yrittänyt vaimonsa kanssa opetella sitä käyttämään. Molemmat vetää ihan hirveitä itkupotkuraivareita, että ei tämä voi olla näin hankala ja kamala käyttää. Sitten aloin itsekin katsoa että mikä tässä nyt mättää. Täytyy sanoa, että 21-vuotisella Systeemi testaajan uralla, en ole yhtä huonoa käytettävyyttä nähnyt tuotteella, jota myydään "televisiona". Tuote on täysi susi vanhaan verrattuna.

 

Kuten tuotteen nimikin kertoo on se ensisijaisesti television katselua ja mahdollisesti tallentamista varten, kuten oli vanhatkin boksit. Kyllä ne appien asentamiset jne on ihan sitten vaan plussaa, koska suurimman osan niistä saa nykyään suoraan televisioonkin asennettua. Ei sellaisia tarvitse välttämättä lainkaan olla tässä "televisio" boksissa. Television käytön pitää olla jouhevaa. Tuotteen pitää aueta televisioon ja kanavien vaihto pitää toimia nopeasti ja jouhevasti kaukosäätimen numeronäppäimillä tai ylös/alaspainikkeilla. Kaikenmailman ylimääräisten valikkojen näyttäminen pitää olla minimissä, jotta tuote toimii kunnolla.

 

Sanoin kaverille että koska hänellä vielä vanhakin Arris kotosalla, niin kantaa tuon uuden lähimpään Telian liikkeeseen ja vaatii ne samat kanavapaketit (joita on vuosien varrella maksanut tuhansien eurojen edestä Telialle) siihen vanhaan boksiin. Jos kitisevät vastaan, niin aina voi ehdottaa siellä taloyhtiön hallituksen kokouksessa, että Telia vaihtuu johonkin toiseen palvelun tarjoajaan. Kuitua kun kuitenkin tulee ihan kaikilta palvelutarjojilta talojakamoon.


Hienoa, että osaaja laittaa mielipiteensä. Minä tarvis mummona, olen yrittänyt tuota samaa tuoda esiin, mutta vedetään ikä/tyhmyys kortit esiin. Tämä uusi boxi on todella huono raakile, joka keskeneräisenä tuupattiin väkisin markkinoille. Vanhan hyvin toimivan boxin tilalle minullekin pakkomyytiin väittämällä sen sisältävän aivan loistavia toimintoja. Totuus on,että toimintoja puuttuu verrattuna vanhaan ja oikeastaan mikään ei toimi suoraan napin painalluksella.

Kun tv:n avaa,kestää "tunnin" ennenkuin mitään näkyy, vain mustaa ruutua joka latauuuutuuuu..... ensin tulee ohjelmavalikko joka on useimmiten eilinen. TV;tä ei enää saa ajastettua kääntymään lempiohjelmille vaikka koko illaksi. Ei ollenkaan, miten muistutusta ei ole. Ei nappia josta nopeasti painat tallennuksen päälle kesken ohjelman ja vaikka mitä.....Ihan surkea.


Niin, että paras on sulkea ketju ja "valittajien" = maksavien tyytymättömien asiakkaiden suut ja keskittyä mieluummin kehumaan omia toimintojaan. Miksi Teliassa on vaikea saada ketään vastaamaan mihinkään ongelmiin? Millään välineellä? Ei puheluihin vastata,ei takaisin soiteta ei vastata sähköpostiin ja chat on nykyisin keskittynyt vain myymään ja markkinointiin, ei pienimpäänkään ongelmaan? Voisitteko edes tähän vastata, missä asiakas Telialla saa äänensä kuuluviin ja ongelmiinsa ratkaisuja. HELPPI josta maksan 100e????


Hei

 Joko nämä onnistuu uudella boksilla?

 

Tallennetun sarjan yksittäisen jakson poisto on nyt hankalaa kun ei voi heti suoraan poistaa osiosta toistuvat vaan pitää käydä erikseen poistamassa osiossa kaikki.

Ohjelmaa ei pysty alkamaan katsomaan alusta sen tallennuksen ollessa käynnissä.

 

Katsoessa tv-ohjelmia aiemmassa digiboksissa pystyi kelaamaan näitä taaksepäin tai aloittamaan alusta.

 

Mikäli jättää tallennetun ohjelman katselun kesken ja alkaa uudelleen katsomaan seuraavana päivänä ei pääse suoraan kohtaan mihin ohjelma jäi kesken vaan ohjelma alkaa alusta ja pitää itse etsiä kyseinen kohta.

 

Kello ei näy kuin näytössä missä näkyy ohjelmat

 

Nämä ominaisuudet löytyi aikaisemmasta digiboksista.


Niputan nämä kaksi samaan:



 




  kirjoitti:
kannattaisiko, kaikella kunnioituksella, keskittyä korjaamaan niitä tänne esille tuotua epäkohtia?



@Marttamuija  kirjoitti:


Niin, että paras on sulkea ketju ja "valittajien" = maksavien tyytymättömien asiakkaiden suut






Kyllä, ehdottomasti, keskitymme epäkohtien korjaamiseen.



 



Ketjuja emme sulje, se ei ole tapamme toimia. Olen puhunut siitä, että nämä kaksi ketjua eivät toimi, koska ovat niin pitkiä ja kaikkien osapuolten on vaikea tätä enää seurata ja myöskään hallita. Pyrimme löytämään tänne Yhteisöön paremmin toimivan ratkaisun 🙂>



 



Muokkaus ja lisäys:



 




@Marttamuija  kirjoitti:


Voisitteko edes tähän vastata, missä asiakas Telialla saa äänensä kuuluviin ja ongelmiinsa ratkaisuja. HELPPI josta maksan 100e????






Täällä Yhteisössä, tämä on paikka kertoa mielipiteensä, toiveensa, täällä voit tuoda esiin epäkohtia ja niin edelleen. Täällä kuuntelemme, kaikkea emme voi kuitenkaan toteuttaa mutta kuuntelemme kyllä. Täällä myös autamme yleisellä tasolla, yleisillä vinkeillä. Kaikki ongelmat eivät toki ratkea yleisillä vinkeillä, silloin asiakaspalvelu ja tarvittaessa vikapalvelu auttaa pidemmälle.



 



Helppi auttaa tarvittaessa, jos joku tarvitsee apua vaikka uuden digilaitteen käyttöönotossa. Esimerkiksi asetuksien määrittelyissä ja muissa laiteasioissa. Tietokoneet, kännykät ja muut digilaitteet.



 



@TeroRe  kirjoitti:

Niputan nämä kaksi samaan:

 


  kirjoitti:
kannattaisiko, kaikella kunnioituksella, keskittyä korjaamaan niitä tänne esille tuotua epäkohtia?

@Marttamuija  kirjoitti:

Niin, että paras on sulkea ketju ja "valittajien" = maksavien tyytymättömien asiakkaiden suut


Kyllä, ehdottomasti, keskitymme epäkohtien korjaamiseen.🙂>


Hyvä. Tässä ketjussa on tuotu ilmi tämän uuden raudat puutteet ja suoranaiset ongelmakohdat. Tämä lisäksi voisitte korjata esim:

yms yms.

 

Tuossa nyt näin alkuun. Sen jälkeen voidaan vaikka keskustella miten hankalia asiakkaita suomalaiset ovat kuluttajina.



  kirjoitti:


 



Hyvä. Tässä ketjussa on tuotu ilmi tämän uuden raudat puutteet ja suoranaiset ongelmakohdat. Tämä lisäksi voisitte korjata esim:



yms yms.



 



Tuossa nyt näin alkuun. Sen jälkeen voidaan vaikka keskustella miten hankalia asiakkaita suomalaiset ovat kuluttajina.






Kyllä meillä töitä riittää, sitä ei käy kiistäminen.



 



Nämä on Telia TV -tuotteen ympärillä olevia asioita, ja ne eivät liity Yhteisön uudistukseen eikä se meidän ratkaisu asiaan olekaan. Yhteisössä on hyvä tehdä uudistuksia, jotta voimme parantaa Telia TV:n ympärillä käytävää keskustelua.



 



@Kyreasser 


Boxi on susi ja ei menisi kaupaksi kunnolla ilman sitovia määräaikaisia sopimuksia kenellekään. Jos ennen osti tuotteen siihen sai takuun ja jos se vikaantui niin se korjattiin, vaihdettiin tai annettiin rahat takaisin. Täällä Telia-maailmassa sanotaan, että oottakaa vielä hetki ja sitten vielä isompi hetki niin kyllä se päivä paistaa sinne risukasaankin joskus, kunhan muistatte maksaa vain meiltä tulleen laskun niin ollaan yhteydessä. Nyt täällä sitten joku vierittää syytä jo asiakkaan pään sisälle ylimielisesti. Telia lampaat, tehkää jotain oikein ja myöntäkää edes tosiasiat. Laittakaa pystyyn arvonta, jossa palkintona joku onnekas vapautuu määräaikaisesta sopimuksesta, sillä tämä boxi on parhaimmillaan pahvilaatikossa matkalla Toijalaan.



@TeroRe  kirjoitti:

Nämä on Telia TV -tuotteen ympärillä olevia asioita, ja ne eivät liity Yhteisön uudistukseen eikä se meidän ratkaisu asiaan olekaan. Yhteisössä on hyvä tehdä uudistuksia, jotta voimme parantaa Telia TV:n ympärillä käytävää keskustelua.

Luulin, että tämä nimenomainen keskustelu ja ketju nimenomaan koskee "Telia TV digiboksi uutta rautaa" eikä "Telia yhteisöä" yleisesti.



  kirjoitti:
Luulin, että tämä nimenomainen keskustelu ja ketju nimenomaan koskee "Telia TV digiboksi uutta rautaa" eikä "Telia yhteisöä" yleisesti.


On on, viittasin tuolla kommentillani tähän, siksi myös tägäsin ko. kirjoittajan:



 




@Kyreasser  kirjoitti:

Telian ratkaisu on laittaa keskustelupalsta uusiksi. 





Viime viikolla boksi ei tallentanut Eduskuntalähetystä ollenkaan vaikka oli jatkuva tallennos siihen. Tänä aamuna tarkastin tallennokset ja kaikki oli ok. Tai niin luulin. Kun aloin katsomaan eduskunnan kyselytuntia, niin puhuivat vanhasta asiasta joka oli jo loppuunkäsitelty. Soitin äidilleni, joka aina katsoo sen ja kysyin, että mitä asiaa siellä oli käsitelty ensimmäisenä. Tallennokseni oli vanha. Tänään siis tuli viime viikon tallennos. Miksi tuota tallennosjuttua ei saada korjattua? Siellä on aina joku -tai yleensä monta ongelmaa yhtäaikaa.

Kun minulle suositeltiin tätä uutta boksia, niin jäi mieleen sanat: "Siinä on mukavia yllätyksiä" Yllätyksiä kyllä, mutta ei yhtään mukavaa. 

Onko tietoa milloin ohjelmat tallentuu siten kuin ne ohjelmoidaan?



@Hannele2022  kirjoitti:

Viime viikolla boksi ei tallentanut Eduskuntalähetystä ollenkaan vaikka oli jatkuva tallennos siihen. Tänä aamuna tarkastin tallennokset ja kaikki oli ok. Tai niin luulin. Kun aloin katsomaan eduskunnan kyselytuntia, niin puhuivat vanhasta asiasta joka oli jo loppuunkäsitelty. Soitin äidilleni, joka aina katsoo sen ja kysyin, että mitä asiaa siellä oli käsitelty ensimmäisenä. Tallennokseni oli vanha. Tänään siis tuli viime viikon tallennos. Miksi tuota tallennosjuttua ei saada korjattua? Siellä on aina joku -tai yleensä monta ongelmaa yhtäaikaa.

Kun minulle suositeltiin tätä uutta boksia, niin jäi mieleen sanat: "Siinä on mukavia yllätyksiä" Yllätyksiä kyllä, mutta ei yhtään mukavaa. 

Onko tietoa milloin ohjelmat tallentuu siten kuin ne ohjelmoidaan?


Tämä ei ole boksin vika vaan se sama jo aiemmin mainittu yleinen vika Telia TV-palvelussa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_420613213&lang=fi
Voipi viedä aikaa, niinkuin minkä tahansa vikakorjauksen kanssa, onhan kyseessä Telia - ruåtsalainen firma jolla pääkonttori Solnassa😣> Siellä ensin diskuteerataan pari kuukautta ja sitten huomataan että eihän se vika ole vaan ominaisuus🤣>
 
 


Boxi ollut nyt noin kuukauden päivääkäänn se EI ole toiminut kunnolla . muutaman tunnin päivässä toimii usein katkeaa kesken filmin jne  koska muita malleja ei ole jäänee ainoaksi vaihto ehdoksi firman vaihto . kun edes 100e helppi ei anna toimivuus takuuta.



@Traveller  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Viime viikolla boksi ei tallentanut Eduskuntalähetystä ollenkaan vaikka oli jatkuva tallennos siihen. Tänä aamuna tarkastin tallennokset ja kaikki oli ok. Tai niin luulin. Kun aloin katsomaan eduskunnan kyselytuntia, niin puhuivat vanhasta asiasta joka oli jo loppuunkäsitelty. Soitin äidilleni, joka aina katsoo sen ja kysyin, että mitä asiaa siellä oli käsitelty ensimmäisenä. Tallennokseni oli vanha. Tänään siis tuli viime viikon tallennos. Miksi tuota tallennosjuttua ei saada korjattua? Siellä on aina joku -tai yleensä monta ongelmaa yhtäaikaa.

Kun minulle suositeltiin tätä uutta boksia, niin jäi mieleen sanat: "Siinä on mukavia yllätyksiä" Yllätyksiä kyllä, mutta ei yhtään mukavaa. 

Onko tietoa milloin ohjelmat tallentuu siten kuin ne ohjelmoidaan?


Tämä ei ole boksin vika vaan se sama jo aiemmin mainittu yleinen vika Telia TV-palvelussa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_420613213&lang=fi
Voipi viedä aikaa, niinkuin minkä tahansa vikakorjauksen kanssa, onhan kyseessä Telia - ruåtsalainen firma jolla pääkonttori Solnassa😣> Siellä ensin diskuteerataan pari kuukautta ja sitten huomataan että eihän se vika ole vaan ominaisuus🤣>
 
 


Telialla vallalla ongelmien vähättely. Edellä mainittu yleinen vika "osalla asiakkaista" varmaankin pitää lukea "kaikilla Telia TV-asiakkailla joilla tallennuspalvelu käytössä." Vikailmoituksessa kerrottu että vikaa vain Nelosella ja YLEn kanavilla. Tämäkään ei pidä paikkaansa, samanlaista vikaa ainakin  TV5:lla havaittu. Teliaa ei oikeasti tunnu kiinnostavan vikoja korjata - eihän tällaisia voi olla jatkuvasti, ja nytkin mennyt vain kehnommaksi ja kehnommaksi. Pitäisi kaikille joilla on tallennuspalvelu antaa palvelu ilmaiseksi siihen saakka että ongelmat saatu korjattua ja vielä pari lippua vuokraamoon/kuukausi.    


En tiedä mitä on tehty, mutta nyt on boxi toiminut pari viikkoa moitteettomasti. No, kanavien vaihto on edelleen hidas ja ohjelman aloittaminen alusta monen painalluksen takana. Mutta ainakin ohjelmat näkyy, ei ole jäänyt latautumaan.

 



@Zipriina  kirjoitti:

En tiedä mitä on tehty, mutta nyt on boxi toiminut pari viikkoa moitteettomasti. No, kanavien vaihto on edelleen hidas ja ohjelman aloittaminen alusta monen painalluksen takana. Mutta ainakin ohjelmat näkyy, ei ole jäänyt latautumaan.

 


Nyt olen kateellinen sulle 😀> Käytätkö tallennuspalvelua?



@Traveller  kirjoitti:

@Traveller  kirjoitti:

@Hannele2022  kirjoitti:

Viime viikolla boksi ei tallentanut Eduskuntalähetystä ollenkaan vaikka oli jatkuva tallennos siihen. Tänä aamuna tarkastin tallennokset ja kaikki oli ok. Tai niin luulin. Kun aloin katsomaan eduskunnan kyselytuntia, niin puhuivat vanhasta asiasta joka oli jo loppuunkäsitelty. Soitin äidilleni, joka aina katsoo sen ja kysyin, että mitä asiaa siellä oli käsitelty ensimmäisenä. Tallennokseni oli vanha. Tänään siis tuli viime viikon tallennos. Miksi tuota tallennosjuttua ei saada korjattua? Siellä on aina joku -tai yleensä monta ongelmaa yhtäaikaa.

Kun minulle suositeltiin tätä uutta boksia, niin jäi mieleen sanat: "Siinä on mukavia yllätyksiä" Yllätyksiä kyllä, mutta ei yhtään mukavaa. 

Onko tietoa milloin ohjelmat tallentuu siten kuin ne ohjelmoidaan?


Tämä ei ole boksin vika vaan se sama jo aiemmin mainittu yleinen vika Telia TV-palvelussa:
https://www.telia.fi/asiakastuki/hairiotiedote?id=sabre_420613213&lang=fi
Voipi viedä aikaa, niinkuin minkä tahansa vikakorjauksen kanssa, onhan kyseessä Telia - ruåtsalainen firma jolla pääkonttori Solnassa😣> Siellä ensin diskuteerataan pari kuukautta ja sitten huomataan että eihän se vika ole vaan ominaisuus🤣>
 
 


Telialla vallalla ongelmien vähättely. Edellä mainittu yleinen vika "osalla asiakkaista" varmaankin pitää lukea "kaikilla Telia TV-asiakkailla joilla tallennuspalvelu käytössä." Vikailmoituksessa kerrottu että vikaa vain Nelosella ja YLEn kanavilla. Tämäkään ei pidä paikkaansa, samanlaista vikaa ainakin  TV5:lla havaittu. Teliaa ei oikeasti tunnu kiinnostavan vikoja korjata - eihän tällaisia voi olla jatkuvasti, ja nytkin mennyt vain kehnommaksi ja kehnommaksi. Pitäisi kaikille joilla on tallennuspalvelu antaa palvelu ilmaiseksi siihen saakka että ongelmat saatu korjattua ja vielä pari lippua vuokraamoon/kuukausi.    


Olen niin samaa mieltä kanssasi tuosta tallennuspalvelu hommasta. 👍>



@Traveller  kirjoitti:



 Vikailmoituksessa kerrottu että vikaa vain Nelosella ja YLEn kanavilla. Tämäkään ei pidä paikkaansa, samanlaista vikaa ainakin  TV5:lla havaittu. 






 





Kiitos ilmoituksesta! Selvitellään tilannetta TV5-kanavan osalta myös. 


Laitanpa ihan kertauksen vuoksi tms kaikki viat mitä minulla on telia tv:ssa.

Suurinta osaa kanavista ei voi katsoa tallentamatta. On Telialta netti. Ylen ja Nelosen tallennokset pitää aina tarkistaa, että toimiiko tallennos. Joskus toimii joskus ei. Sininen viiva joka tulee katsotun merkiksi, joskus toimii joskus ei. Jos katson jotain sarjaa Toistuvat välilehdeltä niin useimmiten se ei näy katsotuissa. Ei siis pääse katsomaan kesken jäänyttä ohjelmaa ja poistaminen on hankalaa etsiä pitkältä listalta. Kun ohjelmia poistaa, ne jäävät Jatka katsomista välilehdelle. Ei voi katsoa eikä poistaa. Nettiyhteys on huonontunut niin paljon, että tv ei toimi välillä ollenkaan. 

Tallennusten nimet -sarjoista- eivät näy. Ainoastaan jaksojen nimet.  Pian poistuvat sivulla on ilmestynyt kauan sitten katsottuja ja poistettu ohjelmia ja niitä voi katsoa taas. Tässä näin nopeasti miettien vikoja. Ja ei tule johtoa boksiin modeemista.


Aina silloin tällöin, mutta olen tällä hetkellä tyytyväinen, kun edes suoratv-toisto toimii, eikä lataile. 


Tv 5 pukkaa katsottuja ja poistettuja ohjelmia takaisin Kaikki listalle. Tällä hetkellä niitä on tullut jo 18kpl.

 



@Hannele2022  kirjoitti:


Tv 5 pukkaa katsottuja ja poistettuja ohjelmia takaisin Kaikki listalle. Tällä hetkellä niitä on tullut jo 18kpl.



 








Onko kyse kenties yksittäisistä jaksoista, joita on sarjatallennuksesta poistettu? Tallennuspalveluun kun on tehty päivityksiä ja se voi palauttaa näitä takaisin tässä tapauksessa. Tilan loppumisen takia ei toki ole tarvetta poistella tallennuksia ollenkaan.


Kiitos kaikille osuvasta palautteestanne.

Vielä ennen kuin nykyinen yhteisö sulkeutuu, halusin käydä kootusti läpi asioita, jotka ovat herättäneet paljon keskustelua viime aikoina.

 

Telia TV ei ole toiminut laatuvaatimustemme mukaisesti viime aikoina, ja olemme tästä erittäin pahoillamme. Asiakkaamme eivät ole beta-testaajia, mutta tuotantoon on päässyt livahtamaan sen verran monta virhettä, että ymmärrän että olo on kuin beta-testaajalla. Olemme selvittäneet kokonaistilannetta ja käyneet aiheesta useita keskusteluja tiimin sisällä. Nykyinen laadunvarmistaminen ei ole ollut riittävällä tasolla, ja tilanteeseen tullaan puuttumaan monin eri tavoin.  

 

Palautteenne perusteella aiomme rakentaa uuden testausmallin. Tämä työ ei valmistu yhdessä yössä, mutta työstämme prosessejamme niin, että testaukseen panostetaan aiempaa enemmän. Käytännössä tämä voi hiukan hidastaa seuraavien päivitysten tuotantoonvientiä, mutta lopputavoitteenamme on aiempaa laadukkaampi tuote. Kerron teille myöhemmin tämän uudistuksen etenemisestä.

 

SDMC DV8919-digiboksin verkkokaapelilla yhdistämiseen liittyvä virhe on vaivannut osaa asiakkaistamme jo pitkään. Ongelma on monimutkainen ja niin on ollut sen korjauskin, mutta tunnustamme kyllä, että korjaustyö on kestänyt luvattoman kauan. Testaamme korjausta parhaillaan ja uskoisin päivityksen tulevan DV8919-digibokseille parin viikon sisään.

 

Tallennuspalvelun ongelmat kulminoituvat tällä hetkellä asiaan, josta täällä yhteisössä harvemmin puhutaan: metadataan. Metadata kertoo ohjelmista ja elokuvista mm. niiden genren, kauden ja jakson numeron ja muuta sellaista. Olemme päivittämässä aiempaa parempaan metadatan käsittelyohjelmistoon, mutta valitettavasti tämä on johtanut siihen, että metadata koostuu tällä hetkellä osittain väärin. Sarjatallenteet perustuvat metadatan tarjoamiin tietoihin, eli kun metadata sekoilee, tallennuksetkin ovat paikoitellen toteutuneet virheellisesti. Työstämme ja testaamme parhaillaan korjausta ongelmaan. Testauksen etenemisestä riippuu, miten nopeasti saamme ongelman korjattua kaikilla kanavilla. Palaan tähän kun aiheesta on lisää kerrottavaa.

 

DV8919-digiboksin uutta ohjelmaopasta vaivasi aiemmin virhe, jossa ohjelmia piti tallentaa ennen katsomista myös silloin, kun digiboksia käytettiin Telian nettiyhteydellä. Tämä virhe on korjattu, mutta joskus harvoin voi käydä niin, että digiboksi ei heti tunnista olevansa Telian verkossa. Tällöin muutaman minuutin kärsivällinen odottelu yleensä korjaa tilanteen.

 

Tässä ketjussa on myös juteltu hyvityksistä, joten haluan sanoa muutaman sanasen niistäkin. Moni täällä yhteisössä on todella aktiivinen ja tarkkaavainen Telia TV:n käyttäjä, ja teiltä tulee äärimmäisen arvokkaita havaintoja ja palautetta palvelun toimivuuteen liittyen. Jos meidän palvelussamme on jotain rikki, yhteisössä tiedetään siitä kyllä 🙂> ja keskustelu auttaa meitä virheiden korjaamisessa. Telia TV:n kehityksessä tarkastelemme yhteisön lisäksi koko asiakaskuntamme kokemusta. Tutkimme esimerkiksi dataa: miten paljon lokeihimme kertyy virhetilanteita, miten paljon sisältöjä katsotaan onnistuneesti ja niin edelleen. Tämän perusteella näemme, miten suurta osaa asiakkaista jokin virhetilanne koskee. Yleensä virheet onneksi koskevat vain pientä osaa asiakkaista. Siitä huolimatta joku asiakas saattaa törmätä virhetilanteisiin useita kertoja, toinen törmää ehkä vain kerran, ja kolmas ihmettelee, että mistä virheistä on puhe. Lisäksi eri asiakkailla on erilaisia palvelukokonaisuuksia, mm. eri digibokseja ja kanavapaketteja, ja käytössään erilaisia yhteyksiä. Koska virheiden kohtaamisen ja palvelukokonaisuuksien kirjo on niin valtava, kaikki hyvitykset käsitellään tapauskohtaisesti. Hyvitämme kyllä kunkin asiakkaan tilanteen mukaan. Olkaa siis yhteydessä asiakaspalveluun, jos haluatte keskustella hyvityksestä.

 

Olette antaneet palautetta myös kanavapaketteihin ja ohjelmakirjastoihin liittyen. Joskus ohjelmakirjastoista puuttuu jaksoja tai sisällöissä on muita virheitä. Näitä pyrimme korjaamaan aina sitä mukaa kun ilmeitä ilmenee. Näissä tilanteissa häiriöilmoitukset ovat äärimmäisen tärkeitä. V Film kirjastoa vaivannut tekstitysongelma on myös työn alla: yksittäisiä elokuvia on korjattu erikseen sitä mukaa kun virheitä on ilmennyt, ja pidempiaikainen ratkaisu etenee myös. Lisäksi Viaplayta on toivottu osaksi V-kanavapakettejamme. Tätä asiaa en valitettavasti voi juuri nyt kommentoida, mutta haluamme ehdottomasti tarjota asiakkaillemme mahdollisimman laajan kattauksen viihdettä. 

 

Kun palaamme yhteisöön sitten uuden yhteisöalustan myötä, muutamme hiukan keskustelumallia, kuten @TeroRe mainitsikin. Nämä TV-alueen kymmeniin sivuihin paisuneet ketjut ovat hankalia seurata, eivätkä toimi kovin hyvin siinä, missä yhteisön pitäisi loistaa: ideoinnissa ja kokemusten jakamisessa. Haluamme jatkossakin kuulla rehelliset mielipiteenne Telia TV:stä - niin ilon hetket kuin turhautumisetkin. Asiakaspalaute on ollut avainasemassa Telia TV:n kehityksessä, ja asiakaspalautteen merkitys ei tule vähenemään jatkossakaan. Päinvastoin, uskon yhteisön ja muiden palautekanavien roolin muuttuvan entistä tärkeämmäksi tulevaisuudessa.

 

Palataan asiaan uuden yhteisön myötä! 🙂>


Yhteisön päivityksen aikana tuli kaksi päivitystä Telia TV Box-sovellukseen. Voisiko @TeroRe lisätä ohjelmistopäivitysketjuun, että mitä uutta ja korjauksia ne sisältävät.