Telia TV - kerro mikä toimii ja mikä ei **ketju on lukittu kommenteilta**



Näytä ensimmäinen kirjoitus
Aihe on suljettu kommenteilta.

772 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@Eeros@  kirjoitti:

Yle Areena ja Spotify olisi kova juttu tuossa boxissa. Lisäksi se että samat palvelut on käytössä kaikilla tilaajilla, oli laajakaistaa tai ei. Esimerkiksi meillä Kiinteä 5G-laajakaista asiakkailla toimisi varmasti tuo kovalevykin mutta sitä ei saa edes rahalla 😞>


Kiitos myös tästä kovalevyyn liittyvästä palautteestasi. En voi luvata mitään mutta palaute on tullut perille. 🙂>

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@kshji@  kirjoitti:

Mitä yhdessä kehittämistä on se, että kaukosäätimellä käytettävä käyttöliittymä uusittiin täydellisesti ja vaikka miten sitä käyttää, niin käytettävyydessä häviää vanhalle 100-0. Ei löydy mitään hyvää. Olisi edes asetukissa valittavissa tekstiversiona vai karmeina kuvakematriisina, joissa joku kuva pääosissa jos silloinkaan, varsinainen asia fonttikoko pienennetty liikaa, liian vähän informaatiota. Joku onneton kuva tai ei kuva pääosassa.

 

Aikamoinen opettaminen isäukolle ja vaimolle. Toinen osaa käyttää perinteisiä kaukosäädin + digibokseja sujuvasti, toinen sitäkin vain pakollisen katsomisen verran. Ei omista älypuhelinta, ei tarvitse. Käyttää puhelinta vain puhumiseen.

Telian digiboksi valinta juuri siksi, että oletusarvoisesti toimii kuten TV on toiminut kaukosäätimineen. Lisätoiminnot löytyy valikoista, ei pakko käyttää.

 

Mistä saisi Digiboksiin takaisin osioon Tallennukset vanhan version. Tää uusi on kopsattu jostain hiplausnäytöistä. Ihan karmea kaukosäädin versiona. Nakuttelun määrä lisääntynyt huomattavasti, nuolilla siirtyminen ihan epäloogisen sekavaa ja määrä kasvanut 2-3 kertaiseksi.. Kaikilla ei ole >50" näyttö => fonttikoko meni ihan liian pieneksi. 

Mont ayhden nappulan -toimintoa vaatii useita nakutteluja, näytön lukemista, ...

 

Hyvin näkee, että aikanaan tehty ammattitaidolla fonttikoot yms. Vrt. Ohjelmalista matriisi. Onneksi se on edelleen sitä mitä on. Kauhulla odotan, että sekin muuttuu joksikin kuvakollaasiksi navigointiin mennen koko ilta.

 

Vanha oli tehty sopivalla fontilla lista tallenteista. Juuri ja juuri luettavissa. Vanhentuminen näkyi joka rivillä. Siihen kun olisi lisännyt viereen vielä prosenttilukuna paljonko katsottu, niin vasemman reunan tiivis lista oli kätevä. 

 

Oikealle puolelle olisitte lisänneet sen datan, joka nyt näkyy kun klikkaat "ruutua", jotta saisi luettavaa tekstiä. 

 

  • vasen reuna listana kuten ennenkin fonttikoko kuten olikin
  • siihen viereen pv paljon jäljellä ja symboli, joka kertoo onko katsottu yhtään vai ei tai kuten alempana
  • lajittelu iän ja nimen mukaan vaihtoehtoina
  • ajastetut kuten ennenkin vaihdettavissa tilalle - harvoin tarvitsee säätää, koska ohjelmalistasta valittu tallenteet, siellä ne tulee sitten joskus - nyt ruutumatriisisäkkäsn ylimpänä ? Miksi ? Tallenteet se kiinnostavin eikä mitä laittanut tallentumaan.
  • ajastetuissa voi vaihtaa sarjan seurannaksi/yksittäinen - nyt pitää poistaa ja tehdä uudelleen
  • vanhaan täydennys nykyisestä oikea reuna

Oikea reuna

  • näytetään vasenta selatessa ohjelman koko nimi - tämähän vanhassa katkesi monessa ohjelmassa
  • näytetään milloin nauhoitettu ja kesto
  • näytetään ohjelmakuvaus
  • näytetään milloin vanhenee
  • näytetään minkä verran katsonut, mielellään jopa milloin viimeksi, kerran tallennetaan tietoa katselusta
  • voi näyttää kuvan , jos kerran kuvaa yritetään tyrkyttää, vaikka sen informaatioarvo usein aika nolla

Poistaminen toimi sinisellä suoraan listasta tarvitsematta porautua tallenteen "sisään".

 

Tallennus laittaminen ohjelmalistasta

  • todella typerä oletusarvo, esittää sarjaa vaikka kyseessä esim. elokuva = harvoin sarjaa voi laittaa, koska nauhoittaa kaikki uusinnatkin
  • et voi koskaan tietää mitä tarkoittaa , kun tallennat oletuksilla = kuten tallennus on toiminut aina, nyt sämplättävä jotakin, jotta saa tallennettua
  • laittakaa asetuksiin valinta kumman haluaa oletusarvoksi. Nyt on varmasti juuri väärä. Silloin vielä hyväksyttävissä että entisen yhden klikin REC vaatisi REC+REC (aivan OK toki myös mutta REC + REC tulisi olla "tallenna tämä" eikä tarvetta navikoida ja painella muita nappuloita - hukattu totaalisesti kaukosäätimen ominaisuudet ja käytettävyys. Appi versioille voitte tehdä mitä vaan, mutta älkää sotkeko sitä kaukosäädin versioon

 

Mitä hauskaa nykyisessä matriisiversiossa - muutahan siinä ei olekaan:

  • jos on yhtään perehtynyt ja käynyt käyttöliittymäkursseja, puhumattakaan, että olisi tutkinut niitä, niin tietäisi että luettava lista on nopein tapa lukea
  • matriisi on haastava nopeaan hahmottamiseen etenkin kun data ripoteltu ihan miten sattuu, häviää ylhäältä alaspäin listalle 100-0
  • navigointi: paina ylös - riippuen missä laatikossa olet niin  hyppäät edelliselle laatikkoleikki riville johonkin kohtaan - hölmö luulisi kun painaa ylöspäin, että sarake säilyy ... ja sama alaspäin mennessä - lottokone tämä
  • muutama laatikko näkyy ja sitten onkin laatikko "näytä loput". Ja kun painat sen, niin etsipä uudelleen missä äsken olit
  • ...

 

Lyhyesti ilmaistuna: täysin susi käyttöliittymä kaukosäädin käytössä. Huomaa, ettei tekijä käytä kaukosäätimellä, on joku nuoremman sukupolven hiplaaja ymmärtämättä mitään ikänäöstä, kontrastista, kokonaisuuden hahmotuksesta - nopea lukeminen, "de facto" navigoinnista nuolilla, yhden nappulan -tekniikasta, ...  Ns. on juniorit päästetty sähläämään asiasta, josta ei ole kokonaisvaltaista käsitystä käyttäjäryhmistä ja kuinka käyttöliittymiä uusitaan, jos on tarvetta.

 

Toki lisäämällä asetusvalikkoon vaihtoehtoja säätää käyttöliittymää, voi varmaan palvella käytettävyydestä kiinnostuneita ja omalla versiolla ruutuleikkimisestä kiinnostuneille.

 

Aina ei todellakaan pidä paikkaansa, että "ennen oli paremmin", mutta nyt se on helppo osoittaa.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Kiitos paljon palautteestasi! Olet kirjoittanut mahtavan laajasti ajatuksiasi, ja ne herättivät meillä kehityksessä paljon hyvää keskustelua. Digiboksin käytettävyys on meille todella tärkeää. Käyttöliittymää käydään läpi ja kehitetään niin, että jokainen voisi löytää sieltä haluamansa asiat helposti. Palautteesi auttaa meitä kehittämään Telia TV:n käyttöliittymiä mahdollisimman monenlaiset käyttötarpeet huomioiden.

 

Nykyinen tallenteiden käyttöliittymä on niin sanotusti versio yksi, ja kehitys jatkuu tämän vuoden aikana edelleen. Esität todella hyviä huomioita, ja tutkimme näitä tarkemmin. Tutkimustyötämme helpottaisi jos antaisit vielä pari esimerkkiä.

  • Missä näkymissä tekstikoko on liian pieni? Onko esimerkiksi sarjojen ja elokuvien kuvakkeiden alla näkyvät ohjelmien nimet tarpeeksi suurta vai liian pientä tekstiä?
  • Tarkoitatko, että yksittäisen jakson poistaminen sarjasta vaatii porautumista tallenteiden sisään, vai onko mielessäsi jokin muu näkymä, jossa poisto sinisellä painikkeella ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla?  
Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@jarkko35@  kirjoitti:

@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


Olisiko mahdollista saada imdb-arvio myös sarjojen yhteyteen? Helpottaisi katseltavan valintaa huomattavasti. Ihmettelen myös miksi Telian kautta V film- kanavapaketin tilanneet eivät saa Viaplay- koodia, jolla myös Viaplayn saisi käyttöönsä? Dna:n, Elisan ja Maxivisionin asiakkaat saavat. Miksi Telian asiakkaat ovat huonommassa asemassa?!


Todella hyvä kehitysidea. Sarjojen kohdalla kysymykseksi nousee se, halutaanko näyttää yksittäisten jaksojen tai kausien arvosanoja vai koko sarjan arvosanaa. Itse esimerkiksi pidän koko sarjan IMDB-arvosanaa hyvänä viitteenä siitä mitä muut ovat sarjasta pitäneet, ja se yleensä riittää minulle. Tosin joskus eksyn tutkimaan jopa yksittäisten jaksojen arvosanoja. Mitä mieltä olet: riittääkö yksi arvosana per sarja, vai pitäisikö jokaisella kaudella tai jopa jaksolla näkyä oma IMDB-arvosana?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +7

@DigiHate@  kirjoitti:


"Suuri" joulunalus-uudistus toi tallennelistaksi kuvakkeet - ja nyt 26.1 päivityksen jälkeen nuo loorat ovat järjestään tyhjiä...

 

Kestotallennuksessa on käsittämätöntä, että katseltua jaksoa ei voi yksinään poistaa - vaan siinä katoo kaikki talletetut jaksot + myös sarjan tulevat talletettavaksi halutut jaksot poistuvat talletuslistalta...

 

Viime aikoina on ollut useasti tilanteita, että muuten toimiva Telia-boxi "ei näe" talletus-osiossa mitään eli ikään kuin yhteys "talletus-serverille" olis poikki.  Tätä ei tapahtunut koskaan ennen joulukuun suursäätöä...

 

Komeita toiminteita...


Yksittäisiä sarjan jaksoja voi poistaa näin:

  1. Mene haluamasi sarjan infosivulle
  2. Valitse Jaksot
  3. Selaa sen jakson kohdalle, jonka haluat poistaa, ja paina kaukosäätimen sinistä painiketta.
  4. Vahvista jakson poisto.

Eli koko sarjatallennuksen ja kaikki tallennetut jaksot voi poistaa tuon sarjan infosivun kautta valitsemalla ”Hallinnoi tallennuksia”, mutta yksittäisten jaksojen poisto onnistuu tuolta Jaksot-osiosta. Esimerkiksi kun olet katsonut jakson, voit palata jaksolistaan kaukosäätimen stop-painikkeella ja sitten poistaa juuri katsomasi jakson sinisellä painikkeella. 

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

@Eeros@  kirjoitti:

Yle Areena ja Spotify olisi kova juttu tuossa boxissa. Lisäksi se että samat palvelut on käytössä kaikilla tilaajilla, oli laajakaistaa tai ei. Esimerkiksi meillä Kiinteä 5G-laajakaista asiakkailla toimisi varmasti tuo kovalevykin mutta sitä ei saa edes rahalla 😞>


Kiitos myös tästä kovalevyyn liittyvästä palautteestasi. En voi luvata mitään mutta palaute on tullut perille. 🙂>


Hieno homma että meitä jotka rahoittaa toiminnan kuunnellaan 🙂>

Jos kaipaatte vaikka testaajaa tuohon kovalevylle kiinteän 5G-laajakaista asiakkaista, niin täällä olisi yksi käsi pystyssä.

Muutenkin olisi kiva jos olisi Beta-testaaja ryhmä niin kuin kilpailijoilla.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

Kiitos @Poksuvau, @kiisseli67, @Eeros ja @VAHAKIVELI toiveistanne!

Kuten sanottu, sovellus- ja sisältöasiat ovat sopimusasioita, joten en voi näitä kommentoida. Kerromme kyllä heti kun on jotain mitä julkisesti voi kertoa 🙂>


Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.

 

Alan pikkuhiljalleen uskomaan siihen teoriaan jonka joku esitti, että Telia vaatii maksuja noilta yrityksiltä siitä että palveluita lisätään boksille jossain suuruudenhuuruissaan. Tai että päätökset ja sovelluskehitys näistä tehdään ruotsin puolella ja täällä vain odotellaan ja toivotaan.

Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista. 

Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän. On sääli miten nämä asiat on valittu tai käsketty hoitaa. Toivoa paremmasta ei ainakaan näillä näkymin ole. Eipä siinä, tallennelistan muokkaaminen asiakkaiden toiveiden mukaiseksi on varmaan ihan hyvä juttu. Onneksi televisiokannan uusiutuessa sovellukset löytyy sieltä ja naapurioperaattorilta saa jopa TV:seen asennettavan sovelluksen jota kautta pystyy tallenteitakin katselemaan ilman boksia. 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@LuMaria@  kirjoitti:


@jarkko35@  kirjoitti:


@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!


 


Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.


 


Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>


 


Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.


 


Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 




Olisiko mahdollista saada imdb-arvio myös sarjojen yhteyteen? Helpottaisi katseltavan valintaa huomattavasti. Ihmettelen myös miksi Telian kautta V film- kanavapaketin tilanneet eivät saa Viaplay- koodia, jolla myös Viaplayn saisi käyttöönsä? Dna:n, Elisan ja Maxivisionin asiakkaat saavat. Miksi Telian asiakkaat ovat huonommassa asemassa?!




Todella hyvä kehitysidea. Sarjojen kohdalla kysymykseksi nousee se, halutaanko näyttää yksittäisten jaksojen tai kausien arvosanoja vai koko sarjan arvosanaa. Itse esimerkiksi pidän koko sarjan IMDB-arvosanaa hyvänä viitteenä siitä mitä muut ovat sarjasta pitäneet, ja se yleensä riittää minulle. Tosin joskus eksyn tutkimaan jopa yksittäisten jaksojen arvosanoja. Mitä mieltä olet: riittääkö yksi arvosana per sarja, vai pitäisikö jokaisella kaudella tai jopa jaksolla näkyä oma IMDB-arvosana?




Riittäisi yksi arvosana per sarja. Harvemmin tulee katsottua tuotantokauden jakson arvosanaa erikseen. Sarjoissa ja elokuvissa katson usein IMDB-arvosanan. Ne ovat hyvinkin luotettavia, vaikka erehtyisin katsomaan sarjan tai elokuvan, niin en ainakaan pety.

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +4
  • fonttiko: yritin jo sanoa, että vanha merkkipohjainen oli kaikki kohdallaan. Uudessa kuvakeversiossa ei oikeastaan mitään hyvää. Vertaa vaikka asetusvalikko - katsokaa siitä mallia. Käytettävyyys juuri sitä mitä oli tallenne. Fonttikoko on hyvä - epäilen vahvasti, että vanhassa oli tiedettä ja kokemusta mukana koko käyttäjäkunnasta. Jotain hyvää parannusta tuli päivityksessä: REC näkyy paremmin, mutta ei paljoa lohduta.
  • tämä nykyinen on buginen kuten muutkin ovat kommentoineet. Vanha merkkipohjainen Tallenne osio toimi. Nyt välillä ei näy mitään listoilla, et saa REC pois mitenkään, jumissa. Käytännössä pitää boottailla liian usein. Eikä silti saa välttämättä REC pois. Ihan sama missä pyörit, poraudut, ..taputat käsiä, ei auta. Sitä ennen 9 kk aikana ehkä kahdesti piti buutata jumin tai ääni-kuva epäsynkan takia.
  • pikanäppäimet käyttöön kuten kaukosäädinn käyttöliittymissä on ollut tapana - ei ne huvikseen ole keksitty. Jotain on pielessä kun täällä pitää ohjeistaa, että paina sinne ja tuonne ja sitten sieltä niin saat pois. Ei hyvää päivää. 
    • joka paikassa, jossa voi vain poistaa, niin SININEN on poista tai tarjoaa POISTA dialogin. Nyt pitää välillä navigoida johonkin tallenteiden kohtaan, painaa OK ja sitten listalta valita. Vaihtoehtoinen: paina sinistä: jos on vaihtoehtoja - valitse listalta ja SININE N vie defaulttina "poista TÄMÄ"
  • REC-pika: Oletuksena oltavana : Tallenna TÄMÄ. Optiona sarja, koska sarjasta ei todellakaan tiedä mitä tarkoittaa suurimmassa osassa tapauksia. Kun painat REC, oletus TÄMÄ, paina REC EIKÄ etsi joku nuoli vasemmalle (ei edes toimi renkaana ...)  ja paina OK. Vertaa vanha versio REC+REC ja se oli siinä. Sitä tarkoittaa helppokäyttöisyys ja pikanäppäimet
  • tarjotkaa pikanäppäimiä enemmän käyttöön: niitä on 4 + REC
  • iso toive: pikanappula tallenteisiin - yksi noista värillisistä. Ja että se on merkkipohjainen kuten se oli ja kuten on esim. Asetusvalikko: lista vasemmassa reunassa ja sisältö oikeassa reunassa. Olisi helppoa.
  • päivitys mosaiikkiversiossa meni vain huonompaan: nyt muutama laatikko ja sitten valitse kaikki ... Vertaa vanha: Heti näit kaikki ja aloit rullailla alaspäin tai jos lähti ylöspäin, niin hyppäsi viimeiseen. Ai että oli helppoa, nopeaa, loogista. Painot SIN ja oli pois. Nyt sininen on joskus käytössä ja joskus taas ei. Haloo.
  • Kuljepa nyt nuolilla matriisissa alaspäin ja painele sitten nuoli ylöspäin. Mitä tekee ? Ensin tuntui ettei logiikan häivääkään, mutta olihan siinä: Palaa samaa idioottireittiä kuin olit päässyt jollakin konstilla esim. keskikaistalla alaspäin.
  • mikä idea on noista laatikoista matriisissa ja noiden kuvista (kun joskus on) ? Mikä käyttöliittymätutkimus osoittaa, että on kaukosäädin käytössä järkevää ? Ei varmasti mikään. Kuva harvoin auttaa - nyt nostettu primääriksi. Niin kuin olisi merkittävin. Ei ole.
  • Poisto: Jos olet yhden jakson kohdalla ja haluat poistaa, niin sininen pitää riittää ja jos on pakko, niin siinä kohtaa dialogi: tämä vai koko sarja ja oletus TÄMÄ, jos oli osa sarjatallennusta - vrt, vaikka Outlook kalenteri. Voit poistaa helposti yhden poistamatta sarjaa.
  • Lyhyesti: Älkää sovittako kosketusnäytölle tehtyä käyttöliittymää kaukosäädin käyttöön. Tehkää omat template:t kaukosäädin käyttöön. Etenkin kun ne oli jo olemassa, nyt vaan jätetty jonnekin git branch juttuun jemmaan, palauttakaa päähaaraan mukaan.
  • Perustoiminnot joillakin pikanäppäimillä:
    • X tallenteet
    • Y tallenna TÄMÄ - (varmaan edelleen joku punainen nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Y = ko. dialogissa voi olla vaihtoehto lähteä sarjan juttuihin - oletus TÄMÄ JA VAIN TÄMÄ, kuten se on ollut kautta aikain eri tallentimissa, TV:ssä, ...
    • Z poista tämä (varmaan edelleen sinin nappula), jos vaatii kuittauksen, sama Z
    • V ohjelmaopas
    • W sovellukset lista = omat "kanavat" (Areena, Netflix, Youtube, .... mitä sitten onkaan tarjolla)
  • IO-event käyttöön. Nyt on kuin *nix IO asynkrooninen. Kun vapautat painalluksen, niin pysähdyttävä siihen = event, eikä lukea io-jono loppuun ja katsoa minne käyttäjä joutuu. Jonnekin pysähtyy. Ohjelmaoppaassa kaikkein ärsyttävin.
  • Tai toisinpäin sitten toimiikin: saattoi olla aikasemmin, että paina 2xREC niin se oli siinä - ei tarvinnut näyttöä katsoa. Nyt antaa dialogin ja siinä kohtaa ei voikaan painaa puskuriin vaan odotettava, että ko. kohdan io on käytettävissä, jotta voi jatkaa. Tulee tosiaan tunne, että eri kohdissa on eri io-kirjasto käytössä. Välillä asynkki, välillä synkki ja välillä hukkaa.
  • asetuksiin Kaukosäädin painalluisten äänen voimakkus 0-2 tai edes on/off. Talomme ainoa kaukosäädin, joka metelöi. Ja voin kertoa: niitä on riittävästi.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@Poksuvau@  kirjoitti:
Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.

 


Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista. 


Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän.




Poimin viestistäsi omaan kommenttiini yllä olevat.


 


Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.


 


Ymmärrän ja me kaikki ruudun tällä puolen ymmärrämme, että tämä tilanne on asiakkaan näkökulmasta todella ärsyttävä. Sitä se on myös meille, voit uskoa 🙂> Ymmärrän myös, että asioiden salassa pitäminen voi herättää erilaisia teorioita, ja siksi avoimuus olisi ehdottoman hyvä asia niiden estämiseksi.


 


Tämä ketju on avattu siksi, että voimme kuitenkin käydä keskustelua ja kertoa aina niistä asioista, mitä kulloinkin pystymme. Koen tämän ketjun tosi hyväksi ja tärkeäksi päänavaukseksi, jos vertaa aiempaan. Ollaan päästy kuitenkin ihan mukavasti alkuun ja tästä on hyvä jatkaa. Yritetään tosiaan löytää aina tapauskohtaisesti hyvä kompromissi, että mitä voimme milloinkin kertoa.


 


Itse toivoisin, että jossain kohtaa otettaisiin sellainen next step, että saisimme teille betatestiin erilaisia uudistuksia. Vuosien varrella ollaan jotain yksittäisiä asioita testailtukin, ja olisi hienoa alkaa tekemään sitä säännöllisesti. Joku kommentoikin ketjussa jo, että olisi halukas testaamaan. Tämä on siis minun henkilökohtainen toive yhteisömanagerina tässä kohtaa, jos toteutuu niin palaamme tämän suhteen asiaan 🙂>


@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku? 

tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?

 

entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?

 



@LuMaria@  kirjoitti:

Tallennuspalvelu


 


Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).


 


Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden  tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.


  


Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:



  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa

  • Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu

  • Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin

  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.

  • Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina




Tähän varsinkin toivelistaa


 


Telia digiboksilla tallennuksien selaaminen vaatii kyllä jotain selvyyttä. Juuri tallennettua sarjaa ei oikeen helposti löydä. Voisiko ohjelmaopas näyttää myös digiboksilla historiaa taaksepäin ja sieltä poimia tallennettuja? Voisiko olla ”juuri tallennetut” ja muutenkin parempi haku? 


tallentaessa, vaikuttaa hassulta kun tallennat elokuvaa ja tallennus kysyy ”kaikki jaksot vai tämä jakso” eikö elokuvaa saa teknisesti erotettua niin ettei kyselisi tuota turhaan?


 


entäpä tallentaessa, näenkö sääntöjä mistään? Esim sarjan nimellä tallentaessa, ottaako ainoastaan kyseiseltä kanavalta täysin samalla nimellä olevat vai onko joku tekstisääntö? Voisiko niitä saada muokattavaksi?


 


edit katjane: muokattu sijoittelua

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@LuMaria@  kirjoitti:

Hei kaikille ja terveisiä Telia TV:n tuotekehitystiimiltä!

 

Minun nimeni on Maria, ja työskentelen Telia TV:n asiakaskokemustiimissä. Jatkossa osallistun keskusteluihin kanssanne tuomalla tuoreimpia uutisia tuotekehityksestä. Tavoitteenani on lisätä avoimuutta ja yhteistyötä, jota olette toivoneet. Toivon teiltä kuitenkin hiukan kärsivällisyyttä, sillä tämä uusi tapa toimia varmasti hakee muotoaan jonkin aikaa.

 

Olette esittäneet paljon kehitystoiveita erityisesti tässä ketjussa, ja palaute on tullut perille kehitystiimille. Kiitokset kaikesta mahtavasta palautteestanne, voitte kirjoittaa lisää palautetta esimerkiksi tähän ketjuun. 🙂>

 

Olette myös toivoneet lisätietoa siitä, mitä uusimmat Telia TV:n päivitykset ovat pitäneet sisällään. Telia TV Sovelluksen viimeisimmät tiedot päivityksistä löytyvät aina sovelluskaupasta, ja jatkossa tieto Telia TV digiboksin viimeisimmistä päivityksistä löytyy omasta ketjustaan täältä Yhteisöstä. Ketju on lukittu pelkille päivitystiedoille, jotta niihin on helppo palata jatkossakin. Jos siis mieleenne tulee kysymyksiä tai kommentteja viimeisimpään päivitykseen liittyen, voitte kommentoida tähän ketjuun.

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ja muiden meidän viihdepalvelujen kehittyvän jatkossa? 


En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. Lisäksi todella toivoisin, että jos Telia oikeasti alkaa nyt panostamaan omaan tv-palveluunsa, niin tallenteisiin saataisiin se oma Jatka katsomista- listansa. Helpottaisi todella paljon kesken katselun olevien tallenteiden katsomista.


@jarkko35@  kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. 

Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä. 

Kunniamerkki +6

Täytyy sanoa että on sekavaa. Tällä hetkellä ohjelmat eivät tallennu joiltain kanavilta (esim Jim). Tallennusten poistaminen hankalaa jos jatkuva tallennus. Tallennuksia häviää, välillä niitä ei näy ollenkaan. Muutenkin ei vaikuta kovin loppuun ajatellulta koko uudistus. Mihin on hävinnyt vanha kansanviisaus, yksinkertainen on kaunista. Turhat kikkailut pois ja monimutkaiset valikot. Varmaan yli 80% katsoo ja valitsee palvelut kaukosäädöllä. Ehdotan tämän uuden systeemin kehittämistä ajatuksella, ja vanhan palauttamista siksi aikaa.

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +14

@JuhoOlliLo@  kirjoitti:

@jarkko35@  kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. 

Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä. 


Mitähän tarkoittaa tuo "tulevaisuudessa"? Joskus kahden vuoden päästä, vai?

Mites olis, joko seuraavaan päivitykseen saataisiin tallenteiden haku-toiminto? Vai lukeutuuko tämä asia salaisiin bisnesneuvotteluihin, joita ei voi kaikille avata?

Voi tulispa jo syyskuu, niin pääsisin eroon kaksivuotisesta pakkoavioliitosta Telian kanssa.


 


edit katjane: poistettu lainaus

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +6

@TeroRe@  kirjoitti:

@Poksuvau@  kirjoitti:
Vähemmän yllättäen tässä kävi taas näin. Vuosikausien aikana boksilla on saatu C More yritysoston jälkeen, uudemmasta boksista on viety Netflix pois. That’s it.

 

Tulipa myös selville sekin, että operaattorivapaata TV palvelua ei ole tarkoitus yhtenäistää toimimaan samoin ilman telian laajakaistaa koska sehän on ihanan moniulotteista. 

Voimmekin siis todeta, että sovelluksia ei kannata odottaa, ulkoasuhinkkaamista sitäkin enemmän.


Poimin viestistäsi omaan kommenttiini yllä olevat.

 

Kuten tuolla yllä aiemmin varoittelin niin kaikkea emme voi avata. Etukäteen siis. Emme voi avata, että millaisia neuvotteluja käymme. Tai minkä toimittajan / valmistajan kanssa. Emme voi myöskään avata, että millaisia neuvotteluja olemme jo käyneet tai millaisia on parhaillaan käynnissä. TV-business on tosi sensitiivinen tässä mielessä. On myös otettava huomioon, että kilpailu tällä alalla on tosi tiukka ja kukaan ei halua antaa kilpailijoille etukäteen vihiä siitä mitä on tulossa.

 

Ymmärrän ja me kaikki ruudun tällä puolen ymmärrämme, että tämä tilanne on asiakkaan näkökulmasta todella ärsyttävä. Sitä se on myös meille, voit uskoa 🙂> Ymmärrän myös, että asioiden salassa pitäminen voi herättää erilaisia teorioita, ja siksi avoimuus olisi ehdottoman hyvä asia niiden estämiseksi.

 

Tämä ketju on avattu siksi, että voimme kuitenkin käydä keskustelua ja kertoa aina niistä asioista, mitä kulloinkin pystymme. Koen tämän ketjun tosi hyväksi ja tärkeäksi päänavaukseksi, jos vertaa aiempaan. Ollaan päästy kuitenkin ihan mukavasti alkuun ja tästä on hyvä jatkaa. Yritetään tosiaan löytää aina tapauskohtaisesti hyvä kompromissi, että mitä voimme milloinkin kertoa.

 

Itse toivoisin, että jossain kohtaa otettaisiin sellainen next step, että saisimme teille betatestiin erilaisia uudistuksia. Vuosien varrella ollaan jotain yksittäisiä asioita testailtukin, ja olisi hienoa alkaa tekemään sitä säännöllisesti. Joku kommentoikin ketjussa jo, että olisi halukas testaamaan. Tämä on siis minun henkilökohtainen toive yhteisömanagerina tässä kohtaa, jos toteutuu niin palaamme tämän suhteen asiaan 🙂>


Ymmärrän ettei neuvotteluista puhuta kun saavutuksena on Netflixin katoaminen uudemmasta laitteesta ja C Morekin sen yritysoston vaati. Hävettäisi varmaan minuakin.

 

Sitä en taas ymmärrä että miten ja missä universumissa tieto siitä, että yritätte lisätä X palveluita laitteellenne kiinnostaisi kilpailijoita kun ne on reilusti teitä edellä tässä hommassa. Kyllä, tutiskaa E ja D, Telia neuvottelee taas sovelluksista!

 

Oikeassa olet siinä, että turhauttaa kun venkuloitte vuodesta toiseen samalla mantralla esim. neuvotteluista antaen odotuksia niille jotka sanaanne uskoo vuosienkin jälkeen. Samalla esimerkiksi edelleen tuo operaattorivapaa versio, ihan kuin ominaisuuksien PUUTE sekä sisällön VÄHÄISYYS olisi nyt ulottuvuus ja jollain tasolla haluttu ja tavoiteltu lopputulos. 

Siis kyllä, hienoa on että tällainen avaus on ja olisi mahtavaa jos tästä jotain konkreettista saadaan aikaan 👍>Enkä siis tarkoita nyt, että sössitään jotain ja sitten korjataan tilanne ja sanotaan että me niin teitä kuunneltiin ja kommenttinne on tärkeitä :)))

 

Kyllä betat voi olla myös jees, mutta huolehtikaa vaikkapa 30000 sivun NDA:lla ettei vuosikausia kestäneiden neuvottelujen tulos sitten vahingossakaan lipsahda muille. Olisi sääli jos kilpailija vaikka tietäisi pyrkimyksestä tuoda yksi heidän palveluissaan jo olevista asioista teidän palveluun 😱>

 

 

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +16

@jarkko35@  kirjoitti:


@JuhoOlliLo@  kirjoitti:


@jarkko35@  kirjoitti:
En tiedä oletteko huomanneet, mutta Telia tv:n selainversio (tv.telia.fi) ei keskustele ollenkaan digiboksin tai mobiiliversion kanssa. Selainversion Jatka katsomista- lista ei ole enää viikkoihin päivittynyt sen mukaan mitä sisältöjä on digiboksilla tai sovelluksella katsonut. Selainversio näyttää elävän ihan omaa elämäänsä. Miksi näin? Sekavaa. 

Ongelma on tiedossa ja tämä tullaan korjaamaan tulevaisuudessa päivityksellä. 




Mitähän tarkoittaa tuo "tulevaisuudessa"? Joskus kahden vuoden päästä, vai?




Päivityslistalla tämä on, mutta tosiaan sitä tarkempaa aikataulua en pysty vielä antamaan. Tilanteet elävät yleensä näissä asioissa ja siksi kovin tarkkoja aikataululupauksia ei haluta antaa ennenkuin tiedämme varmemmin miten asia etenee. 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

@LuMaria@  kirjoitti:

 

Kuulisin mielelläni ajatuksianne ja toiveitanne tulevaisuutta ajatellen: mitä toivoisitte keskusteltavan, ja miten haluaisitte Telia TV:n ...   ....kehittyvän jatkossa? 


Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:

 

Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille

1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta

2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen

 

Asiat on nykyään helppo virittää nettisivulle - ja sit vain asiakkaille kerrotaan muutoksesta ja annetaan linkki/osoite ko. ohjesivulle!

 

..ja kas - vältyttäisiin, että jokainen tuskailee täällä, että mitenkähän mikäkin toiminne nyt taas pelaa - ja että onko uudistuksen mukainen toiminne virheellinen vai kuuluu ominaisuuksiin...   ...mutta ei...

 

 

Kas kun Teliassakin hyväksytään ihan noin vain näin edesvastuuton käyttäytyminen asiakkaita kohtaan esim. juuri tämän kohua aiheuttaneen päivityksen osalta....

 

En odota tähän tyypillistä vastaustanne hymiön kera, että "kiva, laitetaan palautetta eteenpäin" ikään kuin mainitut perusasiat tulisivat teidän suureksi ihmetykseksi - VAAN, että häpeäisitte ala-arvoista toimintaanne ja korjaisitte asian pikimmiten!

 

 

 

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +15

@DigiHate@  kirjoitti:




Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:


 


Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille


1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta


2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen


 


 




Kannattaa ottaa nyt samantien seurantaan ainakin Yhteisön ketju:


 Telia TV Digiboksilla ohjelmistopäivitykset


 


Tuonne päivitämme tietoa ohjelmistopäivitysten sisällöistä! 


 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

 



@SannaMKoo@  kirjoitti:


@DigiHate@  kirjoitti:




Yksi ihan perustavaa laatua ja ihan yleissivistykseenkin kuuluva asia puuttuu kokonaan:


 


Kun TeliaTV.hen nyt tuli tuo suurempi uudistus, niin päivityksestä pitäisi ihan automaattisesti kertoa asiakkaille


1) Yleisesti, mitä on muuttunut / tullut lisää / poistunut ko. palvelusta


2) Yksityiskohtainen opas, miten toiminteet pelaavat uudistuksen jälkeen


 


 




Kannattaa ottaa nyt samantien seurantaan ainakin Yhteisön ketju:


 Telia TV Digiboksilla ohjelmistopäivitykset


 


Tuonne päivitämme tietoa ohjelmistopäivitysten sisällöistä! 


 




Teillä on kyllä asiakkaiden sähköpostiosoitteet - kun jotain vastaavaa taas tulee, odotan, että siitä ilmoitetaan sitä kautta - ja sisältäen sitten liitteet ja linkit, mistä itse asiat selkiävät.


 


Täällä on miljoona palstaa ja aihepiiriä - ei voi olettaa, että tiedetään, mitä osiota pitää mennä lukemaan, jotta jonkun tietyn päivityksen sisältö selviää...


 


 


Edit HannaSu: korjattu lainausta


 

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +12

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:

"Päiväys: 26.1.2021

Päivitys versioon: 7.33"

niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +22

@DigiHate@  kirjoitti:

Jos tuolla mainitulla palstalla (minkä otsikkokin hoono-soomi -tasoa) tarkoitetaan tätä ilmoitusta:


"Päiväys: 26.1.2021


Päivitys versioon: 7.33"


niin tiedotuksen sisältö on suorastaan luokaton!!




Kiitos. Kerrotko tarkemmin, että mikä tuolla on luokattoman huonoa, tiedämme parantaa toimintaa? 

Käyttäjätaso 1
Kunniamerkki +6

@LuMaria@  kirjoitti:

Tallennuspalvelu


 


Aloitetaan tallennuspalvelusta, sillä TV-aiheissa on viime aikoina keskusteltu erityisesti sen uudistuksesta (esimerkiksi täällä ja täällä).


 


Julkaisimme joulun alla sarjatallennusmahdollisuuden ensimmäisen vaiheen sekä Telia TV -sovellukselle että -digibokseille. Toimme mahdollisuuden  tallentaa lempisarjoja kätevämmin jo jouluna, vaikka tallennuspalvelun kehittäminen jatkuukin vielä koko vuoden 2021 alkupuoliskon ajan. Samalla tallennusnäkymää uudistettiin, jotta uudet sarjatallenteet olisivat selailtavissa. Käyttöliittymä ja käyttökokemus tulevat kehittymään vielä jatkossakin. Seuraavat päivitykset tulevat tuomaan uusia työkaluja tallennusten nopeampaan selailuun.


  


Tulevissa päivityksissä julkaisemme mm. seuraavia parannuksia:



  • Tallenteiden kuvakkeiden kokoa muutetaan niin että ruudulle mahtuu useampia kuvakkeita yhtä aikaa

  • Sarjatallenteet järjestetään sarjoittain ja kausittain, jotta niiden selailu helpottuu

  • Tutkitaan ja kehitetään muita mahdollisuuksia selata suuria määriä tallenteita tehokkaammin

  • Myös tallentamiseen liittyvät hakutoiminnot tulevat paranemaan alkuvuoden aikana.

  • Lisää parannuksia tulossa lähiaikoina




Siis tallenteiden kuvakkeita muutetaan niin että niitä mahtuu enemmän???? Siis kääntykää nyt ympäri! Ei niitä kuvakkeita tarvita, kuvia tulee sitten kun klikkaa ohjelman nimeä, eikö?


 


 


Edit HannaSu: korjattu lainausta

Vaikuttaisi että nyt myös tallenteiden katsomisen jatkaminen kesken jääneestä kohdasta ei enää toimi. Tallenne alkaa aina alusta.

 

Lisäksi jos haluaa katsoa Viasat NHL tallennetta joka näytetään päivällä (erätauot, mainoskatkot jne. poistettu), niin jos katsomisen keskeyttää ja yrittää jatkaa ottelun katsomista myöhemmin niin palvelu vie aina yöllä näytettyyn live lähetykseen (sis. mainoskatkot jne). Mikä logiikka tässä oikein on?

 

Tuntuu että päivitysten myötä Telian TV palvelut menevät kehityksessä taaksepäin. Ihan normaalit toiminnot joita oli jo 2000 luvun alun digibokseissa eivät vaan enää toimi ja käyttöliittymä menee aikaisempaa hankalammaksi käyttää.