Milloin Telian Viasat asiakkaat saavat käyttöönsä Viaplayn?

  • 20 February 2020
  • 43 kommenttia
  • 572 katselukertaa


Näytä ensimmäinen kirjoitus

43 kommenttia


@Poksuvau  kirjoitti:



@JoonasLam  kirjoitti:





Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse. Aiheesta on kuitenkin hankalaa käydä keskustelua, sillä emme avaa sopimusasioita tai neuvottelutilanteita julkisesti tarkemmin. Spekulointi ei kuitenkaan ole kiellettyä. Kuten tässäkin ketjussa on tullut ilmi niin tiedämme hyvin, että asiakkaamme kaipaavat Viaplayn mahdollisuutta, mutta kuten todettua, se on osa isompaa kokonaisuutta niin sopimuksien kuin teknisten ratkaisuidenkin osalta.






Valinta on teidän. Siksipä juuri spekuloidaan.






Kyllä, tämä on tietoinen valinta, mutta näin on mentävä. Keskustelu on silti oikein tervetullutta.

"Asiakkaiden ääni kyllä kuullaan nyt ja jatkossakin. Tämä toive ei ole vielä konkretisoitunut ja sen voi joku nähdä piittaamattomuutena, mutta siitä ei kuitenkaan ole kyse"

 

Ei ole ehkä siitä kyse, mutta toisaalta meitä asiakkaita ei loppupelissä kiinnosta miten hyvä tai huono tsemppi teillä on neuvotteluissa tai miten paljon ja tervetullutta keskustelu aiheesta on: meitä asiakkaita lopulta kiinnostaa saatavilla oleva tuote ja sen hinta. Never say never ja kaikki on mahdollista-heitot ovat kuitenkin itsepetosta (ja osin ylimielisyyttä), kun konkretia on se, että hinta-laatusuhde ei kohtaa tässä tapauksessa, kun veloitatte samaa hintaa huonommalla palvelulla.

 

Minä en maksa mahdollisesta palvelusta, joka on ehkä tulossa muutaman vuoden päästä (huom joten kertoo neuvotteluista, että Elisa meni Viaplayn kanssa naimisiin kesällä 2020 - eikä Telia - joten nopeaa muutosta on turha odottaa) - minä maksan (toistaiseksi sopimuskauteni loppuun) joka kuukausi Telia:lle siitä mitä saan tällä hetkellä.

Hassua, että en enää päässyt muokkaamaan / lisäämäään yllä olevaan tekstiini lisätekstiä, mutta haluan myös huomauttaa, että tämä Viaplay ei ole ainoa suoratoistopalvelu jonka kanssa Telia tarjoaa samaan hintaan huonompa palvelua/tuotetta.

 

Voisi sanoa, että jotain tehdään kilpailijan puolella paremmin.

 

 

Formulat alkaa just. Katkaisin Cmoren ja tilasin Viaplayn. Kunnes hetimiten ihmettelin miksi Teliaa ei lue operaattorilistalla. Onneksi tämän saa katkaistua maksutta kun heti huomasin.

 

Formulat alkaa oikeasti nyt. Minulle ei riitä että Viaplay tulee "ehkä joskus". Pelkkä kaapelilähetys ei riitä. Pakko irtisanoa kaikki ja lähteä toisen operaattorin kelkkaan.

Ensimmäiset tiedustelut tästä asiasta on muistaakseni ollut yli viisi vuotta sitten. Onneksemme Telia kuitenkin käy "koko ajan" neuvotteluja asian toteutumisen suhteen... Eli suomeksi sanottuna, ei ole tulossa nyt, eikä koskaan

Nostetaanpas tätä keskustelua taas ylös.


  kirjoitti:


Nostetaanpas tätä keskustelua taas ylös.






Mielelläni kertoisin tähän keskusteluun meidän toimesta jotain uutta tietoa, mutta tässä kohtaa ei sitä harmi kyllä ole antaa! 



Tiedostamme että Viaplay on erittäin toivottu palvelu saatavaksi meillekin, toivotaan että jossain kohtaa mekin pystymme sen asiakkaillemme vielä tarjoamaan. 

Niin, on olemassa syy miksi Viaplay on vahvasti brändätty nimellä Elisa Viaplay. Ja samalla ei tarvitse ihmetellä miksi Telia ei saa samanlaista diiliä kuin kilpailijansa.

Ikävää tässä on se, että kuluttajaa harhautetaan tekemään pitkäaikaisen sopparin Telian kanssa sillä oletuksella että viaplay on samanlainen palvelu kaikilla "palvelun tarjoajilla" (varsinkin kun hinta on sama kaikilla), kun todellisuudessa sillä on merkittävä ero mitä saa rahalleen vastinetta.


  kirjoitti:


Ikävää tässä on se, että kuluttajaa harhautetaan tekemään pitkäaikaisen sopparin Telian kanssa sillä oletuksella että viaplay on samanlainen palvelu kaikilla "palvelun tarjoajilla" (varsinkin kun hinta on sama kaikilla), kun todellisuudessa sillä on merkittävä ero mitä saa rahalleen vastinetta.






Viaplay-palvelua meiltä ei ole saatavilla minkäänlaisilla sisällöillä, eli ei edes suppeammalla. Valikoimistamme löytyy tosiaan erilaisia Viasatin V-kanavapaketteja joiden sisältöjä avaamme tarkemmin esimerkiksi nettisivuillamme. Harmi kuulla jos sinulle on jäänyt mielikuva että nämä olisivat aivan samankaltaisia Viaplayn kanssa, harhauttaminen ei tietenkään ole ollut tarkoituksemme! 

No tätä juuri tarkoitinkin, kun meille kuluttajille on joskus vaikea erottaa Viasat Viaplaysta varsinkin, kun muut operaattorit tarjoavat molemmat samaan hintaan, kun mitä Telia vain toista. Toki on ymmärrettävää, että Telia ei hirveesti halua (erikseen) tuoda esille, että Viaplay ei (poikkeuksellisesti) kuulu osana heidän tarjoamaansa pakettia - olkoonkin, että se ero on merkittävä kuluttajalle.

 

Hassua tässä tosiaan on se, että Viaplay:ta ei saada Telialle, koska Telia on naimisissa CMoren kanssa, mutta taas DNA:lta sekä Elisalta saa sekä Viaplayn että CMoren sisällön täysimääräisenä vaikka Elisa on naimisssa Viaplayn kanssa. Eli tässä suhteen voidaan sanoa, että toinen osapuoli on viennyt toista neuvottelujen suhteen... toki muiden viestiketjujen osalta tämä näyttäisi pätevän myös muihin "paketteihin" kuten HBO, Paramount, Amazon Prime etc...


  kirjoitti:


No tätä juuri tarkoitinkin, kun meille kuluttajille on joskus vaikea erottaa Viasat Viaplaysta varsinkin, kun muut operaattorit tarjoavat molemmat samaan hintaan, kun mitä Telia vain toista. Toki on ymmärrettävää, että Telia ei hirveesti halua (erikseen) tuoda esille, että Viaplay ei (poikkeuksellisesti) kuulu osana heidän tarjoamaansa pakettia - olkoonkin, että se ero on merkittävä kuluttajalle.



 



Hassua tässä tosiaan on se, että Viaplay:ta ei saada Telialle, koska Telia on naimisissa CMoren kanssa, mutta taas DNA:lta sekä Elisalta saa sekä Viaplayn että CMoren sisällön täysimääräisenä vaikka Elisa on naimisssa Viaplayn kanssa. Eli tässä suhteen voidaan sanoa, että toinen osapuoli on viennyt toista neuvottelujen suhteen... toki muiden viestiketjujen osalta tämä näyttäisi pätevän myös muihin "paketteihin" kuten HBO, Paramount, Amazon Prime etc...






Ymmärrän tilanteen asiakkaan näkökulmasta. Asiakaspalvelun ja myyjien tehtävä on tietenkin tehdä selväksi, mitä pakettiin kuuluu ja mitä ei. Olisihan se hienoa, että kanavatarjonta olisi kaiken kattava ja kaikki palvelut olisivat saatavilla, niin ei tarvitse tiettyjä palvelunosia hankkia eri paikasta. Tällä hetkellä mennään näillä ja katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jotkut sopimustekniset syyt saattavat vaikuttaa sisältöihin riippuen siitä, onko paketti tilattu suoraan esimerkiksi suoratoistopalveluntarjoajalta vai operaattorilta. 

"Olisihan se hienoa, että kanavatarjonta olisi kaiken kattava ja kaikki palvelut olisivat saatavilla, niin ei tarvitse tiettyjä palvelunosia hankkia eri paikasta."

 

Tämä lause saa tämän kuulostamaan niinkuin tämä olisi ihan yleinen ongelma, kun tosiasia on se että tämä on täysin Telian oma ongelma, sillä Telian kilpailijat pystyvät tällä hetkellä tarjoamaan esimerkiksi sekä Viasatin että Viaplayn siihen hintaan mitä Telia tarjoaa vain Viasatia.

 

Pitää muistaa, että Viaplay:n suurin hyöty tulee sen huomattavasti suuremmasta (lue: ylivoimaisesta) kirjastosta (vrs Telian oma lite-versio) sekä live-urheilutarjonnasta mitä on tarjolla.

Nyt kun NFL:n lähetyksetkin loppuvat, niin hintaahan voi taas kympillä nostaa... Eikös juu?


@Makelel3  kirjoitti:


Nyt kun NFL:n lähetyksetkin loppuvat, niin hintaahan voi taas kympillä nostaa... Eikös juu?






Hintamuutoksista ei tässä kohtaa ole ainakaan tietoa, mutta se on totta että Viaplay Group on ilmoittanut että heiltä päättyy NFL:n televisiointioikeudet ja muutos koskee toki kaikkia operaattoreita. Toistaiseksi odotellaan myös vielä tietoa mihin NFL alkavalle kaudelle tulee siirtymään!

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Nostetaan tätä taas ylös, eli kaikki Telian kilpailijat pystyvät tarjoamaan asiakkailleen viaplay:n mutta Telia ei. Miksi näin ja onko tähän tulossa jokin korjaus?

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +16

Nostetaan tätä taas ylös, eli kaikki Telian kilpailijat pystyvät tarjoamaan asiakkailleen viaplay:n mutta Telia ei. Miksi näin ja onko tähän tulossa jokin korjaus?

Neuvottelut tämän suhteen ovat edelleen käynnissä. Varmistin asian juuri ja siellä tosiaan neuvotellaan monesta muustakin asiasta samaan aikaan niin homma etenee ehkä vähän hitaasti. Saattaa tosiaan tuntua jo siltä että asia on unohdettu mutta kyllä tämä on työpöydillä edelleen. 

Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki +6

Nostetaan tätä taas ylös, eli kaikki Telian kilpailijat pystyvät tarjoamaan asiakkailleen viaplay:n mutta Telia ei. Miksi näin ja onko tähän tulossa jokin korjaus?

Neuvottelut tämän suhteen ovat edelleen käynnissä. Varmistin asian juuri ja siellä tosiaan neuvotellaan monesta muustakin asiasta samaan aikaan niin homma etenee ehkä vähän hitaasti. Saattaa tosiaan tuntua jo siltä että asia on unohdettu mutta kyllä tämä on työpöydillä edelleen. 

 

Tosiaan en pidätä hengitystäni tämän suhteen, kun nämä teidän neuvottelut on kestänyt jo monta vuotta.

Vastaa