@Merja_J@ kirjoitti:
Kerrotko vielä minkä sivuston kautta olet tuota shakkipeliä pelannut? Se näytti olevan useammaltakin sivustolta ilmeisesti saatavilla.
@OTPLr@ kirjoitti:
Olen pelannut The Chess Lv. 100
Olen ladannut sen koneelleni Microsoftin Shopista.
@OTPLr@ kirjoitti:
@Merja_J@ kirjoitti:
Kerrotko vielä minkä sivuston kautta olet tuota shakkipeliä pelannut? Se näytti olevan useammaltakin sivustolta ilmeisesti saatavilla.
@OTPLr@ kirjoitti:
Olen pelannut The Chess Lv. 100
Olen ladannut sen koneelleni Microsoftin Shopista.
Voisiko olla niin, että ne ovat mainosbannereissa sovelluksessa? Olen joskus törmännyt esimerkiksi Google Advertising esittämissä mainoksissa jotka ohjasivat eri sivulle kuin mainoksessa pitäisi, mutta niissä on mahdollisuus raportoida oikeasta yläkulmassa olevasta ikonista :smileyhappy:
Tälläkertaa tallaiset arpajaiset, hyökkäsi torin sivuilta. Yksi kirjoitusvirhe pani epäilemään, niin ja olihan siinä mahdottomat voitotkin, kyllä nyt harmittaa.
Muokkaus Tero: piilotin ip-osoitteen
Sama ilmoitus bongattu hetki sitten, taisi olla Iltalehti.
Moikka @Mauri15 ja @Ninatzu71 ja tervetuloa kumpaisellekin tänne Yhteisöön! Täällä tieto liikkuu, ja kiitokset teille, kun toitte tätä kautta muille lukijoille tietoon tuon huijausilmiön, johon valitettavasti Teliankin nimissä välillä netissä törmää.
Näiden voittoilmoitusten, arpajaisten jne. tarkoituksena on kalastella ihmisiltä luottokortti- ja henkilötietoja, ja tämän tyyppisiin hieman kankealla ja väärin kirjoitetulla suomella kirjoitettuihin sekä muutenkin epäilyttävältä haiskahtaviin juttuihin ei koskaan kannata tarttua.
Onhan teillä asennettuna laitteisiin tietoturvaohjelma kuten Telian Turvapaketti? Turvapaketin turvaselain ja sillä surffailu on hyvä suoja huijausyrityksiä vastaan.
Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.
Voiko Telia tutkia?
Lähettäjä: Telia mailto:xxxxxxxxx.xxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi
Hei,
Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.
Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................
Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.
Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti
Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikkoa ja email osoitetta
@Stens@ kirjoitti:
Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.
Voiko Telia tutkia?
Lähettäjä: Telia mailto:xxxxxxxxx.xxxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi
Hei,
Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.
Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................
Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.
Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti
Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikko
Moi @Stens ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Nämä ovat aina ikäviä ja hyvä, että olet ollut tarkkana. Ilmeisesti tällaista viestiä on ollut liikkellä, aiheesta keskusteltiin myös toisessa ketjussa. Voit laittaa tämän saamasi viestin asiakasturvallisuustiimillemme tiedoksi osoitteeseen abuse@inet.fi Lähetä viesti sähköpostin liitteenä, ei edelleen lähetyksenä. Mikäli käytät Telian sivujen kautta sähköpostia, klikkaa Lähetä Edelleen -painikkeen oikealla puolella olevaa pientä nuolta ja valitse sieltä 'liitteenä'.
@JoonasLam@ kirjoitti:
@Stens@ kirjoitti:
Tällainen huijausviesti tuli sähköpostilla, Telian nimellä.
Voiko Telia tutkia?
Lähettäjä: Telia mailto:xxxxxxxx.xxxxxx@gmail.com]
Lähetetty: tisdag 3 november 2020 11:38
Vastaanottaja: user@pp.inet.fi
Aihe: SRX1263035658ID - Vahvista tilisi
Hei,
Tietokantamme tilien hallintatoimenpiteen aikana huomasimme, että
tiliäsi ei ole vahvistettu. Tekninen valvontamme sulkee kaikki
vahvistamattomat tilit, joten estääksesi tilisi sulkeutumisen sinun
täytyy klikata 'vastaa'-painiketta vastataksesi tähän viestiin sekä
syöttää alla olevat puuttuvat tiedot uudistaaksesi tilisi.
Sähköposti:..........................@pp.inet.fi
Salasana:.....................................
Syntymäpäivä:.............................
Maa/alue:......................................
Varoitus!!! Mikäli tilinomistaja ei suostu uusimaan tiliään viikon
kuluessa tämän varoituksen saamisesta, he menettävät sen lopullisesti.
Ystävällisin terveisin
Telia Sähköposti
Edit JoonasLam: siirretty oikeaan osioon ja muokattu otsikko
Moi @Stens ja tervetuloa keskustelemaan Telia Yhteisöön!
Nämä ovat aina ikäviä ja hyvä, että olet ollut tarkkana. Ilmeisesti tällaista viestiä on ollut liikkellä, aiheesta keskusteltiin myös toisessa ketjussa. Voit laittaa tämän saamasi viestin asiakasturvallisuustiimillemme tiedoksi osoitteeseen abuse@inet.fi Lähetä viesti sähköpostin liitteenä, ei edelleen lähetyksenä. Mikäli käytät Telian sivujen kautta sähköpostia, klikkaa Lähetä Edelleen -painikkeen oikealla puolella olevaa pientä nuolta ja valitse sieltä 'liitteenä'.
Kiitos kommentista.
Olen säästänyt saatu sähköposti ja aikonut lähettää Telialle, mutta EN vaan ole LÖYTÄNYT sähköpostiosoitetta. Nyt löytyi viestistäsi ja sain lähetettyä.
Liitteenä koko jupaska kamerani kuvalla .jpg
Liikkeellä oheisia huijausviestejä, ei edellytä toimenpiteitä?
Edit MinnaLN: siirretty vastaavaan ketjuun ja editoitu kuvasta nimitiedot.
Moi @RaiTuo! Tervetuloa mukaan Yhteisöön. 😁>
Täällä onkin ollut samaisesta huijausviestistä jo puhetta. Jos haluat niin voit laittaa sen viestin asiakasturvallisuustiimillemme osoitteeseen abuse@inet.fi Jos päätät laittaa sähköpostia heille, laita viesti liitteenä, eikä esimerkiksi uudelleen lähetyksenä.
@MinnaLN@ kirjoitti:
Moi @RaiTuo! Tervetuloa mukaan Yhteisöön. 😁>
Täällä onkin ollut samaisesta huijausviestistä jo puhetta. Jos haluat niin voit laittaa sen viestin asiakasturvallisuustiimillemme osoitteeseen abuse@inet.fi Jos päätät laittaa sähköpostia heille, laita viesti liitteenä, eikä esimerkiksi uudelleen lähetyksenä.
Onko tietoa mikä on tämä Telian nimissä saatu sähköposti,, joka pyytää sähköposti osoitteen varmennusta klikkaamalla,,Klikkasin ja mitä siitä mahtaa seurata, ? Voisiko joku raatilainen kertoa kokemuksesta jotain, telia-noreply@sec-post.teliacompany.com Oli tuo lähettäjä
@kujansivu24@ kirjoitti:
Onko tietoa mikä on tämä Telian nimissä saatu sähköposti,, joka pyytää sähköposti osoitteen varmennusta klikkaamalla,,Klikkasin ja mitä siitä mahtaa seurata, ? Voisiko joku raatilainen kertoa kokemuksesta jotain, telia-noreply@sec-post.teliacompany.com Oli tuo lähettäjä
Vaikuttaisi siltä, että asiakastietojesi sähköpostiosoitetta ei ole vahvistettu hetkeen ja tällä viestillä pyritään pitämään yhteystiedot ajan tasalla. Osoite näyttää olevan ihan validi, ei siis syytä huoleen 🙂>
Moi,
sain sähköpostiini äskettäin tällaisen viestin Telialta: "Saat tämän viestin, sillä olet hiljattain tilannut Telialta tuotteita tai ollut meihin muutoin yhteydessä. Tarkistathan, että tietosi ovat oikein." Lähettäjänä oli tuo telia-noreply@sec-post.teliacompany.com. Viestissä pyydettiin vahvistamaan sähköpostiosoite klikkaamalla siinä olevaa linkkiä. En klikannut linkkiä, koska en ole tilannut mitään, enkä ole ollut yhteydessä Teliaan. Miten voin olla varma siitä, että tuollainen viesti on tullut Telialta? Tai onko saamani viesti Telian nimissä lähetetty huijausviesti?
@Panda2021@ kirjoitti:
sain sähköpostiini äskettäin tällaisen viestin Telialta: "Saat tämän viestin, sillä olet hiljattain tilannut Telialta tuotteita tai ollut meihin muutoin yhteydessä. Tarkistathan, että tietosi ovat oikein." Lähettäjänä oli tuo telia-noreply@sec-post.teliacompany.com. Viestissä pyydettiin vahvistamaan sähköpostiosoite klikkaamalla siinä olevaa linkkiä. En klikannut linkkiä, koska en ole tilannut mitään, enkä ole ollut yhteydessä Teliaan. Miten voin olla varma siitä, että tuollainen viesti on tullut Telialta? Tai onko saamani viesti Telian nimissä lähetetty huijausviesti?
Hei @Panda2021 ja tervetuloa Yhteisöön! 🙂>
Saamasi viesti on tullut meiltä ja sen tarkoituksena on juurikin vahvistaa sinun yhteyssähköpostiosoite. Oletko ehkä kirjautunut Minun Teliaasi ja tallentanut yhteyssähköpostin? Tuossakin tapauksessa lähtee tämä viesti, jossa pyydetään vahvistamaan sähköpostiosoite.
Pitäisikö ihan oikeasti luottaa 100 %:sesti sähköpostiviestiin, jossa väitetään, että olen muka tilannut hiljattain tuotteita Telialta tai ollut muutoin yhteydessä Teliaan? Eikö sähköpostiosoitteen vahvistamiseen ole muuta keinoa kuin tuollainen viesti?
@Panda2021@ kirjoitti:
Pitäisikö ihan oikeasti luottaa 100 %:sesti sähköpostiviestiin, jossa väitetään, että olen muka tilannut hiljattain tuotteita Telialta tai ollut muutoin yhteydessä Teliaan? Eikö sähköpostiosoitteen vahvistamiseen ole muuta keinoa kuin tuollainen viesti?
Kieltämättä tuossa viestin muotoilussa voisi olla hieman viilattavaa, sillä nyt tuo aloitus saattaa herättää hämmennystä jos mitään tilausta ei ole tehnyt. Tuossa @MinnaLN mainitsikin jo, että tällainen viesti lähtee silloin, jos olet käynyt päivittämässä asiakastietojasi, kuten tuon sähköpostiosoitteesi. Kävitkö tekemässä tällaisia muutoksia Minun Teliassa?
samaa mieltä, tuohon pitäisi tehdä jokin muutos. Itselleni tuli tekstiviesti teliafinacelta jossa pyydettiin täyttämään asiakastietolomake, viestissä mainittiin, ettei tietoturvasyistä ole linkkiä sivun ositteeseen vaan kirjoita teliafinance.fi ja käy täyttämässä tietosi. Heti itsellänikin nousi epäilys onko huijaus.
Menin sitten telian omille sivuille ja kirjauduin ja sieltä teliafinancen sivuille missä minun tiedot ovat, joten tämä on ainakin turvallinen tapa mennä sivuille mistä aina menen ja olen tänne tunnistautunut. Etsin kaikki välilehdet ja enkä löytänyt mitään asiakastietolomaketta, ajattelin jo, että en ole kirjautunut viimeaikoina sivulle ja siinä alussa taas varmistettiin sähköpostiosoite ja puhelinnumero niin tämä olisi ollut se, tarkistetaan tiedot tasaisin väliajoin.
No, miettisin hetken ja ajattelin vielä tarkistaa puhelimen viestin ja katsoin osoitteen ja laitoin sen selaimeen ja sieltä tuli sivu missä pyydettiin täyttämään asiakastietolomake. Ajattelin tämähän on epäturvallista ja huonosti tehty juttu. Pitäisi mennä jollekin uudelle sivulle pelkästään jättämään tietoja mitä ei voinut jättää virallisille teliafinace sivuille. Kuka tämän on suunnitellut. Ekana tulee mieleen huijaus tässäkin tapauksessa ja sitten pitää varmistella uskaltaako tälläiseen kyselyyn vastata. Eikö yksinkertaisesti ole vaan voitu laittaa menen telian omille sivuilla ja täytä siellä kysely. Tänä päivänä on niin paljon laadukkaita huijausviestejä ja oikean näköisiä huijaussivuja joten näissä saa olla tarkka. Poistatte sähköspostilaskun koska se on epäturvallinen, mutta sitten teette tälläisiä tempauksia mistä juuri varoitellaan ja nämä vasta ovat epäturvallisia.
Myöskin kun menee oma telian kautta rahoitukseen niin telian rahoituksen sivu on teliasonerafinance eikä pelkkä teliafinance. Joten onko tämäkin huijaus tai onko tämä tehty vaan aivan väärin. Tekstiviesti tuli telian numerosta mistä olen saanut kaikki muutkin viestit. En laita linkkinä sivua mihin pyytää kirjautumaan vaan se on ihan teliafinance.fi muotoa ja siellä asiakastietolomake. PS, täytän tuon kyselyn, mutta vain virallisella telian sivulla, joten sanottiin 3 vko aikaa täyttää joten voitteko tuon tehdä turvalliseksi täyttää jos on oikea kysely.
@peekotu@ kirjoitti:
samaa mieltä, tuohon pitäisi tehdä jokin muutos. Itselleni tuli tekstiviesti teliafinacelta jossa pyydettiin täyttämään asiakastietolomake, viestissä mainittiin, ettei tietoturvasyistä ole linkkiä sivun ositteeseen vaan kirjoita teliafinance.fi ja käy täyttämässä tietosi. Heti itsellänikin nousi epäilys onko huijaus.
Menin sitten telian omille sivuille ja kirjauduin ja sieltä teliafinancen sivuille missä minun tiedot ovat, joten tämä on ainakin turvallinen tapa mennä sivuille mistä aina menen ja olen tänne tunnistautunut. Etsin kaikki välilehdet ja enkä löytänyt mitään asiakastietolomaketta, ajattelin jo, että en ole kirjautunut viimeaikoina sivulle ja siinä alussa taas varmistettiin sähköpostiosoite ja puhelinnumero niin tämä olisi ollut se, tarkistetaan tiedot tasaisin väliajoin.
No, miettisin hetken ja ajattelin vielä tarkistaa puhelimen viestin ja katsoin osoitteen ja laitoin sen selaimeen ja sieltä tuli sivu missä pyydettiin täyttämään asiakastietolomake. Ajattelin tämähän on epäturvallista ja huonosti tehty juttu. Pitäisi mennä jollekin uudelle sivulle pelkästään jättämään tietoja mitä ei voinut jättää virallisille teliafinace sivuille. Kuka tämän on suunnitellut. Ekana tulee mieleen huijaus tässäkin tapauksessa ja sitten pitää varmistella uskaltaako tälläiseen kyselyyn vastata. Eikö yksinkertaisesti ole vaan voitu laittaa menen telian omille sivuilla ja täytä siellä kysely. Tänä päivänä on niin paljon laadukkaita huijausviestejä ja oikean näköisiä huijaussivuja joten näissä saa olla tarkka. Poistatte sähköspostilaskun koska se on epäturvallinen, mutta sitten teette tälläisiä tempauksia mistä juuri varoitellaan ja nämä vasta ovat epäturvallisia.
Myöskin kun menee oma telian kautta rahoitukseen niin telian rahoituksen sivu on teliasonerafinance eikä pelkkä teliafinance. Joten onko tämäkin huijaus tai onko tämä tehty vaan aivan väärin. Tekstiviesti tuli telian numerosta mistä olen saanut kaikki muutkin viestit. En laita linkkinä sivua mihin pyytää kirjautumaan vaan se on ihan teliafinance.fi muotoa ja siellä asiakastietolomake. PS, täytän tuon kyselyn, mutta vain virallisella telian sivulla, joten sanottiin 3 vko aikaa täyttää joten voitteko tuon tehdä turvalliseksi täyttää jos on oikea kysely.
Kiitos palautteestasi! Saamasi viesti on aito. Rahoitusyhtiönä Telia Financella on oltava kattavat ja ajan tasalla olevat tiedot kaikista asiakkaistaan, jonka myötä asiakkaita on lähestytty kirjeellä sekä tekstiviestillä, jossa ohjataan täyttämään tämä kyseinen asiakastietolomake Financen kotisivulla, osoitteessa www.teliafinance.fi. Asiakastietolomakkeen pääsee täyttämään, kun skrollaa sivustoa alas kohtaan ”Asiakkaan tunteminen”. Lomaketta ei siis löydy asiakkaan omasta rahoitusportaalista, vaan sen pääsee täyttämään tuolta Financen kotisivuilta.
Telia Financen sivuilla on myös avattu tarkemmin tätä juurisyytä, miksi näitä viestejä lähetetään. Suosittelen lukaisemaan tämän läpi.
Juu ymmärrän miksi se tehdään, toteutus on vaan huono nykypäivälle. Jos ihmiset joutuvat ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun tietääkseen onko tämä oikea ja luotettava kysely. Kirjettä ei tullut ja tuota oma telia palvelua tai omaa rahoitusportaalia olisi pitänyt käyttää hyväksi tässä tapauksessa kun nämä ovat ihmisille ne normaalit asioimiskanavat telian kanssa. Hyvä tietää, että on aito, jatkossa vähän tarkemmin näitä ilmoituksia kun ihmiselle laittaa niin harkitsee tuotakin tilannetta. Nyt netti osoite oli eri kun telian omilla sivuilla rahoitus puolen sivu. Ja nykyään kun saa huijaus tekstiviestin niin tämä viesti voi tulla samaan viestiketjuun kuin oikeat viestit telialta.
@peekotu@ kirjoitti:
Juu ymmärrän miksi se tehdään, toteutus on vaan huono nykypäivälle. Jos ihmiset joutuvat ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun tietääkseen onko tämä oikea ja luotettava kysely. Kirjettä ei tullut ja tuota oma telia palvelua tai omaa rahoitusportaalia olisi pitänyt käyttää hyväksi tässä tapauksessa kun nämä ovat ihmisille ne normaalit asioimiskanavat telian kanssa. Hyvä tietää, että on aito, jatkossa vähän tarkemmin näitä ilmoituksia kun ihmiselle laittaa niin harkitsee tuotakin tilannetta. Nyt netti osoite oli eri kun telian omilla sivuilla rahoitus puolen sivu. Ja nykyään kun saa huijaus tekstiviestin niin tämä viesti voi tulla samaan viestiketjuun kuin oikeat viestit telialta.
Ymmärrän kyllä pointin – hyvä, että olet tarkkana. 😁> Tosiaan Telia Finance on lähettänyt asiakkailleen sekä tekstiviestejä että vaihtoehtoisesti sitten kirjeitä ilmoituksena tämän lomakkeen täytön osalta, eli näistä jommallakummalla tiedotustavalla.
Telia Finance on pyrkinyt lisäämään tietoutta tämän kyselyn osalta muun muassa vahvistamalla kotisivuillaan, että asiakastietolomake on aito. Sivustolle on lisätty myös kysymyksiä ja vastauksia -osio tähän liittyen. Asiakkaille lähetetyissä viesteissä kerrotaan myös, milloin, miten ja mitä tulee tehdä.
koitan nyt tuolla sivulla käydä ja laitta kyselyn. Heti ekana sivu jumittaa ja on todella hidas, ei lataudu kaikki heti kuten muilla sivuilla, ei toimi oikein. Toiseksi ylhäällä ilmoittaa englanniksi tuon käytämme we use necessaty cookies joten jo nuo laittaa myös vähän epäilemään mikä sivu tämä on kun suomesta menee sivulle ja englanniksi on varoitukset. Suomeksi sivu on mitä ehtii latautua ja ylhäällä näkee kirjaimista valittuna fi mutta silti cookies ja tuo ilmoitus lukee englanniksi. Käytän edge selainta ja koko kirjoituksen aika tuo sivu ei vain lataudu.
Ja tuollaiseen sivuun pitäisi luottaa tuollaisten viestien jälkeen, kokeilen toista selainta mutta jos en olisi täältä kysynyt niin olisin jättänyt koko kyselyn väliin , tapahtui sitten rahoitukselle mitä tahansa.
PS. Tuo, että sivuilla lukee tämä kysely on aitoja kysymyksiä ja vastauksia on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska muka huijaus sivulla lukisi tämä kysely on huijaus, kyllä löytyy todella uskottavia sivuja. Ja toisekseen en ole edes koskaan kuullut telia financen omista sivuista, käyn telian sivulla ja sieltä omaan teliaan hoitamaan asioita. Joten sen puolesta tuo sivu voisi olla ihan huijausta. Toivon mukaan kun te vaaditte asiakkailta vahvaa tunnistaumista niin tämä toimisi myös toiseen suuntaan ja jos olen johonkin telian palveluun kirjautunut vahvalla tunnisteella niin täällä samassa palvelussa olisi nuo samat tiedot ja linkit ja kyselyt. chromella sivu on todella hidas mutta edes latautuu joten kuten, ei kuitenkaan kaikki kohdat. Ongelmia ei ole missään muualla.
@peekotu@ kirjoitti:
koitan nyt tuolla sivulla käydä ja laitta kyselyn. Heti ekana sivu jumittaa ja on todella hidas, ei lataudu kaikki heti kuten muilla sivuilla, ei toimi oikein. Toiseksi ylhäällä ilmoittaa englanniksi tuon käytämme we use necessaty cookies joten jo nuo laittaa myös vähän epäilemään mikä sivu tämä on kun suomesta menee sivulle ja englanniksi on varoitukset. Suomeksi sivu on mitä ehtii latautua ja ylhäällä näkee kirjaimista valittuna fi mutta silti cookies ja tuo ilmoitus lukee englanniksi. Käytän edge selainta ja koko kirjoituksen aika tuo sivu ei vain lataudu.
Ja tuollaiseen sivuun pitäisi luottaa tuollaisten viestien jälkeen, kokeilen toista selainta mutta jos en olisi täältä kysynyt niin olisin jättänyt koko kyselyn väliin , tapahtui sitten rahoitukselle mitä tahansa.
PS. Tuo, että sivuilla lukee tämä kysely on aitoja kysymyksiä ja vastauksia on ihan yhtä tyhjän kanssa, koska muka huijaus sivulla lukisi tämä kysely on huijaus, kyllä löytyy todella uskottavia sivuja. Ja toisekseen en ole edes koskaan kuullut telia financen omista sivuista, käyn telian sivulla ja sieltä omaan teliaan hoitamaan asioita. Joten sen puolesta tuo sivu voisi olla ihan huijausta. Toivon mukaan kun te vaaditte asiakkailta vahvaa tunnistaumista niin tämä toimisi myös toiseen suuntaan ja jos olen johonkin telian palveluun kirjautunut vahvalla tunnisteella niin täällä samassa palvelussa olisi nuo samat tiedot ja linkit ja kyselyt. chromella sivu on todella hidas mutta edes latautuu joten kuten, ei kuitenkaan kaikki kohdat. Ongelmia ei ole missään muualla.
Kaikenlaista viestiähän sitä on näinä aikoina näkyy ja on hyvä olla kriittisin silmin liikkeellä. Välitän tästä aiheesta antamasi palautteet viestinnän sekä toteutuksen osalta meillä tiedoksi eteenpäin. Tuo Minun Telian kautta linkki kyselyyn oli mielestäni hyvä idea ja etenkin jatkon kannalta varteenotettava vaihtoehto, jos sen toteutus on mahdollista. Tällä kertaa ohjaus on päädytty tekemään suoraan Telia Financen sivuille, josta löytyy myös eri kielivalinnat. Testauksella ei ainakaan heti saatu toistettua normaalista poikkeavaa sivun hidastelua, mutta tästäkin välitän havaintosi eteenpäin, jos tämän osalta selviää vielä muita havaintoja. Vaikkakin Chromella sivun aukeaminen ainakin vaikutti itsellänikin olevan hitusen Edgeä sujakampi.
@Panda2021@ kirjoitti:
Pitäisikö ihan oikeasti luottaa 100 %:sesti sähköpostiviestiin, jossa väitetään, että olen muka tilannut hiljattain tuotteita Telialta tai ollut muutoin yhteydessä Teliaan? Eikö sähköpostiosoitteen vahvistamiseen ole muuta keinoa kuin tuollainen viesti?
Mihinkään sähköpostiin tai tekstiviestiin ei pidä luottaa! Kuka tahansa voi lähetellä sähköposteja kenen tahansa osoitteesta tai puhelinnumerosta, koska ei näissä ole mitään vahvaa tunnistautumista mukana. Voit itsekin vaihtaa sinne sähköpostiohjelman asetuksiin ihan minkä hyvänsä hatusta repäistyn sähköpostiosoitteen ja sen jälkeen kun lähetät sähköposteja, ne näyttävät ko. osoitteesta tulleille. Myös tekstiviestejä on mahdollista lähetellä siten että lähettäjän numero voi olla ihan mikä hyvänsä. Tämä oli jopa hauska pila joskus 25 vuotta sitten kun GSM yleistyi. Läheteltiin kavereille moikka viestejä hänen omasta numerostaan. Siihen oli joku nettisivu, jossa niitä sai lähetellä jopa täysin ilmaiseksi.
Nämä palautteet lähtivät eteenpäin projektista vastaavilla ja saimmekin heiltä jo kiitoksen kommenttien lähettämisestä. Lupasivat selvitellä jos jotain parannusta olisi tehtävissä. 👍>
Olemme v
iime aikoina törmänneet jälleen huijauksiin operaattoreiden nimissä. Niissä kalastellaan mm. käyttäjätunnuksia erilaisille itsepalvelusivustoille.
Kyseiset sivustot ovat todella hyvin tehtyjä ja aidonnäköisiä. Jos epäilet tunnuksiesi (käyttäjätunnus/salasana) joutuneen vääriin käsiin, suosittelemme että vaihdat Telia -tunnuksen salasanan.