Julkinen alue
Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
hkaarto
Uusi jäsen
  • 2 custom-general.kudos
  • 2 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Telia Finance -asiakastietokyselystä

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sain tekstiviestin, jossa kehotettiin vastaamaan Telia Financen asiakastietokyselyyn. Viestissä kehotettiin kirjoittamaan nettiselaimen osoitekenttään teliafinance.fi (suoraa linkkiä ei viestissä ollut tietoturvasyistä). 

Tein työtä käskettyä, ja eteninkin Nordean pankkitunnistuksen kautta ko. lomakkeelle. Lomakkeen suomen kieli oli täyttä siansaksaa, esim. ammattivaihtoehdot olivat aivan järjettömät. Siinä vaiheessa pakitin pois lomakkeelta, sillä aloin epäillä, että se on joku huijaus. Johtuiko tuo käsittämätön suomen kieli ehkä selaimestani =MS Edge, vai onko kieli muillakin selaimilla yhtä virheellistä? 

Kun kysymys on kuitenkin asiakastietojen tarkistuksesta, niin en mitenkään voi vahvistaa tietojani noin kelvottoman lomakkeen avulla. 


Muokkaus TeroRe:

 

Löydät lisätietoa Telia Financen asiakastietokyselystä nettisivuiltamme.

9 vastausta
MinnaLN
Moderaattori
Moderaattori
  • 133 custom-general.kudos
  • 491 custom-general.replies
  • 30 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Telia Financen sivustolta löytyy tosiaan tuo lomake. Kiitos, kun toit asian ilmi, kirjoitusvirheet eivät toden totta anna erityisen virallista kuvaa. Laitoin tästä palautetta eteenpäin, että tuo kirjoitusasu on syytä tarkistaa.

Telia Yhteisön moderaattori | iOS | PC | Nintendo | ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Merja_J
Moderaattori
Moderaattori
  • 830 custom-general.kudos
  • 1158 custom-general.replies
  • 77 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@hkaarto@  kirjoitti:

Sain tekstiviestin, jossa kehotettiin vastaamaan Telia Financen asiakastietokyselyyn. Viestissä kehotettiin kirjoittamaan nettiselaimen osoitekenttään teliafinance.fi (suoraa linkkiä ei viestissä ollut tietoturvasyistä). 

Tein työtä käskettyä, ja eteninkin Nordean pankkitunnistuksen kautta ko. lomakkeelle. Lomakkeen suomen kieli oli täyttä siansaksaa, esim. ammattivaihtoehdot olivat aivan järjettömät. Siinä vaiheessa pakitin pois lomakkeelta, sillä aloin epäillä, että se on joku huijaus. Johtuiko tuo käsittämätön suomen kieli ehkä selaimestani =MS Edge, vai onko kieli muillakin selaimilla yhtä virheellistä? 

Kun kysymys on kuitenkin asiakastietojen tarkistuksesta, niin en mitenkään voi vahvistaa tietojani noin kelvottoman lomakkeen avulla. 

 


Saimme tähän liittyen vielä infoa. Viime viikolla joidenkin selaimien kanssa oli ilmennyt ongelmia. Jos lomake oli valittuna suomeksi, se yritti kuitekin kääntää kieltä vielä uudelleen suomeksi, ja tästä syystä teksti näytti ihan hölyn pölyltä. Tämä häiriö saatiin korjattua perjantaina. Oletko huomannut onko tätä vielä jatkunut senkin jälkeen? 

| Telia Yhteisön moderaattori | Apple iPhone 12 | Apple Watch SE | C More
Poistettu käyttäjä
 

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Sama täällä. Uskomatonta siansaksaa, jos en olisi mennyt omilla käyttiksillä Telian omaan näkymääni, en olisi vastannyt ja silti vieläkin on ohut olo.

Odotan tasoiseltanne toimijallta oikeasti ihan jotain muuta. Puhelimeeni tullut viestikin haisi huijjaukselta.

 

SakuMik
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 22 custom-general.kudos
  • 81 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Anonymous@  kirjoitti:

Sama täällä. Uskomatonta siansaksaa, jos en olisi mennyt omilla käyttiksillä Telian omaan näkymääni, en olisi vastannyt ja silti vieläkin on ohut olo.

Odotan tasoiseltanne toimijallta oikeasti ihan jotain muuta. Puhelimeeni tullut viestikin haisi huijjaukselta.

 


Tervetuloa Yhteisöön!

 

Viestistä olemme tosiaan palautetta laittaneet eteenpäin, jotta jatkossa viestintämme olisi selkeämpää. Itse lomakkeessa oli tuo kääntäjän aiheuttama häiriö mutta se on saatu korjattua. 😊

jesse56
Vakiokalustoa
  • 19 custom-general.kudos
  • 76 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Totta,viesti haiskahti vähä huijaukselta.Mulla oli ainaki ihan selvää suomea ja ei kyselty mitään ammatteja.Pari kysymystä(oletko pep henkilö)sähköposti ja puhelinnumero,siinä kaikki.

HannaSu
Moderaattori
Moderaattori
  • 137 custom-general.kudos
  • 561 custom-general.replies
  • 19 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@jesse56@  kirjoitti:

Totta,viesti haiskahti vähä huijaukselta.Mulla oli ainaki ihan selvää suomea ja ei kyselty mitään ammatteja.Pari kysymystä(oletko pep henkilö)sähköposti ja puhelinnumero,siinä kaikki.



Kaikenlaisia huijausviestejähän sitä on näinä aikoina näkynyt olevan liikkeellä, joten on hyvä olla kriittisin silmin liikkeellä. Hyvä kuulla, että sait tuon kyselyn täytettyä. 🙂

| Telia Yhteisön moderaattori |
S0RR0
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Hyvinhän tuo lomakkeen täyttö nyt kävi. Tuota "asiakkaan tuntemista" vain vähän ihmettelen. Tunnistamisesta kai siinä pikemminkin on kyse. Noilla kysymyksillä ette minua varsinaisesti tunne. Jos nyt ruvetaan hiuksia halkomaan...

 

"Kiitos, että vastasit asiakkaan tuntemista koskeviin kysymyksiimme!"

Nalatsu
Uusi jäsen
  • 0 custom-general.kudos
  • 1 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Menin osoitteeseen ja kirjauduin pankkitunnuksilla.

Ilmoitti vain, että bad jotain.

Eli sivu ei toimi.

Mikäs nyt neuvoksi?

SannaMKoo
Moderaattori
Moderaattori
  • 398 custom-general.kudos
  • 653 custom-general.replies
  • 75 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@Nalatsu  kirjoitti:

Menin osoitteeseen ja kirjauduin pankkitunnuksilla.

Ilmoitti vain, että bad jotain.

Eli sivu ei toimi.

Mikäs nyt neuvoksi?


Tervetuloa @Nalatsu Yhteisöön! 😊 Kiva että löysit paikalle keskustelemaan.

 

Testailimme täältä ja mitään yleistä häiriötä siellä ei ainakaan tällä hetkellä näyttäisi olevan. Oletko vielä testannut toista nettiselainta jos se auttaisi? Kannattaa myös kokeilla tyhjentää käyttämäsi selaimen välimuisti, se on monesti hyvä ensiapu tällaisiin.

 

Toimiko nyt? 

Telia Yhteisö moderaattori | Samsung Galaxy S21 | Garmin Venu 2S | Lukutoukka | TV-sarjat