Skip to main content

Telia Yhteisö on aktiivinen yhteisö, jossa tapahtuu koko ajan: Yhteisöllä oli maalis-elokuu 2024 aikana noin 62 500 käyttäjää kuukaudessa.

Voi olla, että ensi hetket menee tutustuessa, että mitä kaikkea täällä onkaan ja mitä olisi hyvä tietää. Haluamme helpottaa Yhteisöön tutustumista, joten kasasimme tietopaketin, josta löydät hyödyllistä tietoa jäsenyyden alkutaipaleelle kuin myös myöhemminkin hyödynnettäväksi.

 

Tietopaketin sisältö:

 

Lue myös nämä:

Tätä on Telia Yhteisö 

 

Kysymyksiä, keskusteluja ja ratkaisuja – Telia Yhteisössä puhutaan digitaalisesta elämästä ja otetaan kaikki irti Telian tuotteista.

Keskusteluja moderoi Telian ammattilaiset, mutta sana on vapaa: jaa vaikkapa parhaat kuvausvinkkisi puhelimella, kysy 5G-liittymistä tai puhu suusi puhtaaksi lasten ruutuajoista. Jos sinulla on mielessäsi Telialle idea tai palaute, niin täällä olemme kuulolla sitä varten.

Telia Yhteisön käyttäjät ovat asiakkaita kuten sinäkin, ja he auttavat digitaalisissa ongelmatilanteissa yleisillä neuvoilla, vinkeillä ja ohjeilla. Jos tarvitset henkilökohtaista apua Telian palveluiden ja tuotteiden kanssa, käännythän asiakaspalvelukanaviemme puoleen.


Osallistu keskusteluun ja voita palkintoja 

 

Telia Yhteisön sisältöjen lukeminen on kaikille avointa ja kommentoimaan pääsee tekemällä tunnukset. Rekisteröityminen kannattaa, sillä avuliaimmat ja aktiivisimmat käyttäjät palkitaan kuukausittain maksuttomalla kuukaudella valikoiduista Telian palveluista. Tutustu tarkemmin Telia Yhteisön pisteisiin ja palkintoihin tästä.

Rekisteröitynyt käyttäjä voi myös asettaa itselleen muistutuksia sekä saada sähköposti-ilmoituksia kiinnostavista keskusteluista. Jäsenenä voit myös lähettää yksityisviestejä muille käyttäjille.

Telia Yhteisön aktiivisimmat jäsenet voivat myös hypätä mukaan kehittämään Yhteisön toimintaa ja osallistumaan erilaisiin tuote- ja palvelukehityksiin, testipilotteihin ja lanseerauksiin.

 

Yhteisön tiimi ja Telia-asiantuntijat 

 

Yhteisö on paikka asiakkaillemme, nykyisille tai mahdollisesti tuleville asiakkaille. Menossa mukana on ajoittain myös Telian henkilökuntaa. Minä @TeroRe vastaan yhteisömanagerina Telia Yhteisöstä. Apunani on iso joukko moderaattoreita.

Yhteisön moderaattorit:

@AaTanja / @Katjane / @Merja_J / @SakuMik@SannaMKoo / @SonjaMelina 

Moderaattorit auttavat ongelmatilanteissa muun Yhteisön kanssa. He ovat varmistamassa, että Yhteisö on mukava paikka keskustella ja kaikki noudattavat yhteisiä sääntöjä. He myös vievät Yhteisössä keskusteltuja asioita laajemmin koko Telian tietoon ja tuovat Yhteisöön Telian asiantuntijoiden virallisia kommentteja.

 

Tekniset asiantuntijat:

@AnneAn / @HeikkiSul / @HenriLie / @KaPetri / @PiaJo 

Telian tekniset asiantuntijat osallistuvat hekin keskusteluihin tarvittaessa ja auttavat sinua esimerkiksi erilaisissa teknisissä vikatilanteissa. Kuten moderaattoritkin, niin myös tekniset asiantuntijat toimivat viestinviejinä yhteisöläisten ja Telian välillä.

Telialainen-arvonimestä tunnistat kaikki Telian henkilökuntaan kuuluvat henkilöt.

Ex-Telialainen tarkoittaa työntekijää, joka on vielä viestin kirjoitushetkellä ollut Telialla töissä mutta sittemmin hän on siirtynyt muihin hommiin. Lukitsemme työntekijöiden tunnukset työsuhteen päättyessä, joten sinun on helppo varmistua siitä, että henkilö on viestiä kirjoittaessaan ollut telialainen.

Työntekijämme kirjoittelevat Yhteisöön työnsä puitteissa sekä vapaaehtoisesti töidensä ohella. Jokaisen työntekijän profiilin kautta löydät tietoa mm. hänen toimenkuvastaan yrityksessämme.

Yhteisön pelisääntöjä voidaan päivittää tarvittaessa. Rekisteröitymällä Yhteisöön hyväksyt samalla myös yleiset käyttöehdot.

 


Kerää pisteitä ja ansaitse arvonimiä sekä voit voittaa maksuttomia kuukausia valikoiduista Telian palveluista

 

Auttaminen on Yhteisön ydin. Auttaminen on ilo jo itsessään, mutta sen lisäksi haluamme kannustaa jokaista aktiivisuuteen rahanarvoisella edulla. Yhteisön jäsenyys ja osallistuminen kannattaa, siitä on nyt myös ihan konkreettista hyötyä!

Kirjoittelemalla aktiivisesti kerrytät itsellesi samalla pisteitä. Kuukausittain top 10 eniten pisteitä keränneet voittavat halutessaan maksuedun, joka on yksi maksuton kuukausi yhdestä valitsemastaan palvelusta:

  • Telian puhelinliittymästä tai
  • Telian nettiliittymästä tai
  • Telia Play -kanavapaketista tai Telian laskuttamasta MTV Katsomo -suoratoistopalvelusta

Edun arvo jopa 69,90€ (arvo riippuu voittajan valitsemasta palvelusta).

Aktivoimme edun olemassa olevaan Telian palveluusi, tai voit tilata uuden palvelun ja hyödyntää edun sitä kautta. Mikä parhainta - jos innostut niin voit voittaa maksuedun vaikka useampana kuukautena peräkkäin.

 

Lue lisää maksuedusta ja siihen liittyvästä kuukausittaisesta kilpailusta tämän kirjoituksen lopusta.

 

Miten pisteitä kertyy 

 

Yhteisössä keräämäsi pisteet määrittävät myös Yhteisö-arvonimesi: Savumerkittäjästä Virtuaalihahmoon. Alla olevasta taulukosta näet miten voit kerryttää pisteitä ja miten pisteet vaikuttavat arvonimiin Yhteisössä:

Ratkaisu = Kysymyksen esittäjä voi merkitä ratkaisuksi kommenttien joukosta yhden sellaisen kommentin, joka hänen mielestään oli ratkaisu hänen kysymykseensä. Myös Yhteisön ylläpito voi merkitä kysymykseen ratkaisun. Ratkaisu on mahdollista merkitä aiheisiin, joiden tyyppi on “Kysymys” (Ei "Keskustelu”).

Uusi keskustelu = Uusi aihe, joka voi olla “Keskustelu” tai “Kysymys”.

Kommentti = Kirjoittamasi vastaus joko keskusteluun, kysymykseen tai artikkeliin.

Saatu peukku = Muiden jäsenten kommenttiisi tai uuteen aiheeseesi painama tykkäys.

Painettu peukku = Sinun painama tykkäys jonkun muun kirjoittamaan aiheeseen, kommenttiin tai artikkeliin. Huomioithan, että näitä pisteitä ei kuitenkaan huomioida kuukausittaisessa kilpailussamme.

Näet omat pisteesi, kun kirjaudut Yhteisöön ja menet tämän jälkeen Pistetilanne-sivulle.

Keskustelemalla Yhteisössä voi myös saavuttaa erilaisia tarroja, jotka kertovat virstanpylväiden saavuttamisesta Yhteisössä. Näet omat tarrasi, kun kirjaudut Yhteisöön ja menet tämän jälkeen omalle profiilisivulle.

Arvonimet ja ansiomerkit ovat pienimuotoinen ylpeilyn aihe ja merkki siitä, että olet jeesannut kanssakäyttäjää. Muiden profiileita vilaisemalla on myös nopeasti nähtävissä, kenen vinkkeihin on helppo luottaa.

Eikun keskustelemaan ja keräämään pisteitä! Aloita vaikka täältä: Kysymykset ilman ratkaisua.

 

Säännöt: Osallistu keskusteluihin ja voita maksuetu valikoiduista Telian palveluista -kilpailu

 

Kilpailun säännöt Osallistu keskusteluihin ja voita maksuetu valikoiduista Telian palveluista -kilpailu

 

Kilpailun järjestäjä

Telia Finland Oyj, jäljempänä "Telia" (Telia Finland Oyj, Pasilan asema-aukio 1, 00520 Helsinki, Y-tunnus: 1475607-9, puh. 020401).

 

Osallistumiskelpoisuus

Kilpailuun voivat osallistua kaikki vähintään 18 vuotta täyttäneet, Suomessa asuvat luonnolliset henkilöt pois lukien Telian henkilökunta ja heidän perheenjäsenensä, sekä niiden yhtiöiden ja organisaatioiden työntekijät, jotka ovat olleet tekemisissä tämän kilpailun kanssa.

 

Osallistumisaika

Kilpailu on voimassa kalenterikuukausittain ja toistaiseksi. Kilpailu alkaa kuukauden ensimmäinen päivä ja päätyy kunkin kuukauden viimeinen päivä.

Yhteisön ylläpito julkaisee jokaista kilpailukuukautta varten uuden kirjoituksen Näin pääset alkuun -osiossa, jossa se tiedottaa mm. kuukausittaisten pisteiden kertymisestä sekä voittajien nimimerkit.

Telia Yhteisön ylläpito myös ilmoittaa erikseen kilpailun päättymisestä samassa osiossa.

 

Palkinnot

Kilpailukuukauden aikana kymmenen eniten pisteitä kerännyttä Telia Yhteisön jäsentä voittaa halutessaan itselleen maksuetuna yhden maksuttoman kuukauden johonkin seuraavien palveluiden joukosta valitsemaansa palveluun:

  • Telian puhelinliittymä tai
  • Telian nettiliittymä tai
  • Telia Play -kanavapaketti taikka Telian laskuttama MTV Katsomo -suoratoistopalvelu

Edun arvo jopa 69,90€ (edun arvo riippuu valitusta palvelusta).

Etu myönnetään vain liittymän tai kanavapaketin taikka Telian laskuttaman MTV Katsomo -suooratoistopalvelun kuukausimaksusta, ei niihin mahdollisesti sisältyvistä lisäpalveluista tai laitteista.

Jos liittymässä tai kanavapaketissa taikka Telian laskuttamassa MTV Katsomo -suoratoistopalvelussa on tällä hetkellä voimassa oleva kampanja tai alennus, kilpailun kautta voitettu etu myönnetään kampanjahinnasta tai alennetusta hinnasta.

Etua ei voi siirtää eteenpäin käytettäväksi myöhemmin.

Jos palkinnon voittajalla ei ole voimassa olevaa tilausta yllä lueteltuja palveluiden osalta, voittaja voi hyödyntää voittamansa edun myös uuteen tilaukseen. Tällöin edun hyödyntämisen edellytyksenä on kuitenkin se, että voittaja tilaa jonkin yllä luetelluista palveluista kahden viikon kuluessa siitä, kun Telia on lähettänyt hänelle tiedon voitosta.

Edun voi lunastaa ja aktivoida vain palkinnon voittaneen Telia Yhteisön jäsenen tilaamaan palveluun. Etua ei voi aktivoida jonkun toisen henkilön tilaamaan palveluun.

Palkintoja ei voi vaihtaa rahaksi tai muuksi hyödykkeeksi. Palkinto on henkilökohtainen eikä sitä voi myydä tai siirtää eteenpäin.

 

Kilpailuun osallistuminen

Kilpailuun osallistuminen ei edellytä tuotteen tai palvelun ostamista, mutta kilpailun palkintoja ei voi hyödyntää ilman jonkin edellä kohdassa ”Palkinnot” mainitun palvelun tilaamista Telialta. Kilpailuun osallistuminen edellyttää Telia Yhteisön jäsenyyttä. Yhteisön jäseneksi voi liittyä maksutta kuka tahansa.

Telia Yhteisöön voi liittyä joko Telia-tunnusta tai olemassa olevaa sähköpostiosoitetta käyttäen. Yhteisöön rekisteröitymisen yhteydessä kysytään vähintään seuraavat tiedot:

  • Yhteisön käyttäjänimi
  • Salasana
  • Sähköpostiosoite


Olet automaattisesti kilpailussa mukana, kun olet Telia Yhteisön jäsen ja olet aktiivinen kilpailukuukauden aikana Telia Yhteisössä. Tällaisella aktiivisuudella tarkoitetaan seuraavaa toimintaa:

  • Muiden Telia Yhteisön jäsenten kysymysten ratkominen. Keskustelun aloittaja voi merkitä kysymykseen ratkaisuksi kommentin, joka ratkaisi juuri hänen kysymyksensä. Myös Telia Yhteisön ylläpito voi merkitä kysymykseen hyväksytyn ratkaisun. Kilpailussa lasketaan, kuinka monta kysymystä jäsenet ratkovat keskenään, eli kuinka monta hyväksyttyä ratkaisua jäsenet tuottavat Yhteisöön. Hyväksytty ratkaisu on merkitty kysymyksessä ja kommentissa vihreällä ikonilla.
  • Keskusteluihin osallistuminen kommentoimalla muiden tai jäsenen itsensä aloittamia keskusteluita. Jäsen voi kommentoida myös Yhteisön artikkeleita.
  • Uusien keskustelujen avaaminen. Jäsen voi avata Yhteisöön uusia keskusteluita haluamastaan Telia Yhteisöön soveltuvasta aiheesta.
  • Tykkäysten saaminen omiin kirjoituksiin ja kommentteihin.


Pisteitä kertyy yllä mainitusta toiminnasta tietyn laskukaavan mukaisesti, joka on puolueeton ja joka antaa kaikille jäsenille yhtäläiset mahdollisuudet voittaa kilpailussa. Voimassa oleva laskukaava löytyy Telia Yhteisön tietopaketista kohdasta Kerää pisteitä ja ansaitse arvonimiä sekä voit voittaa maksuttomia kuukausia valikoiduista Telian palveluista. Telia pidättää oikeuden muokata laskukaavaa ilman eri ilmoitusta. Muutokset astuvat voimaan uuden kilpailujakson alkaessa.

Telia pidättää lisäksi oikeuden tehdä muutoksia siihen, millainen toiminta kerryttää pisteitä kilpailussa. Jos Telia tekee tällaisia muutoksia, Telia Yhteisön ylläpito kertoo muutoksista Telia Yhteisön tietopaketissa kohdassa Kerää pisteitä ja ansaitse arvonimiä sekä voit voittaa maksuttomia kuukausia valikoiduista Telian palveluista. Muutokset astuvat voimaan uuden kilpailujakson alkaessa.

Kilpailuun osallistuva sitoutuu noudattamaan Telia Yhteisön sääntöjä ja sitoutuu myös siihen, ettei kerää pisteitä sääntöjen vastaisella toiminnalla, kuten esimerkiksi aloittamalla useita keskusteluita samasta aiheesta, lähettämällä toistuvasti tarpeettomia tai sisällöttömiä viestejä ainoastaan pisteiden kerryttämistarkoituksessa, tai avaamalla useita käyttäjätilejä Yhteisöön. Kilpailuun osallistuvien keskusteluiden ja kommenttien sekä niiden sisältöjen tulee olla muutoinkin hyvän tavan mukaisia eivätkä ne saa sisältää asiatonta sisältöä.

Osallistumalla kilpailuun ja julkaisemalla materiaalia Telia Yhteisössä kilpailuun osallistuva Telia Yhteisön jäsen myöntää Telialle oikeuden hyödyntää kaikkea toimittamaansa materiaalia kaikessa toiminnassa ja eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai eri korvausta ja ilman aikarajaa. Kilpailuun osallistuva jäsen vastaa siitä, että hänellä on oikeus luovuttaa kyseessä oleva materiaali Telian käyttöön, materiaali ei loukkaa kolmansien osapuolten oikeuksia, mukaan lukien immateriaalioikeuksia tai yksityisyydensuojaa.

Kilpailussa kerätään tietoa siihen osallistuvista ainoastaan kuukausittaisten kilpailujen voittajien osalta, palkintojen lunastamista varten. Palkintoa varten voittajalta kerätään seuraavat tiedot:

  • Nimi
  • Puhelinnumero
  • Telian asiakasnumero

Yhteystietoja ei luovuteta ulkopuolisten käyttöön.

 

Voittajien valitseminen ja palkinnon lunastus

Telia Yhteisön ylläpito julkaisee jokaista kilpailukuukautta varten uuden kirjoituksen Näin pääset alkuun -osiossa. Ylläpito laskee pisteet ja tiedottaa kirjoituksen kommenteissa top 10 jäsenten pisteet sekä nimimerkit:

  • Keskiviikkoisin lista jäsenistä, joilla eniten pisteitä edellisen viikon sunnuntaihin mennessä.
  • Kilpailukuukauden kokonaistilanne seuraavan kuukauden ensimmäisellä viikolla.

Jäsenet on @-mainittu, jolloin he saavat tästä tiedon itselleen automaattisesti sähköpostiinsa (jäsen voi halutessaan myös ottaa ilmoitukset pois päältä profiilinsa kautta).

Kilpailun voittajille lähetetään tieto voitosta Telia Yhteisön kautta yksityisviestillä, kilpailukuukautta seuraavan kuukauden ensimmäisellä viikolla. Samalla sovitaan voittajien kanssa palkinnon toimittamiseen liittyvät yksityiskohdat. Viestin lähettäjänä on nimimerkki @Yhteisötiimi. Voittaja saa tiedon uudesta yksityisviestistä automaattisesti myös sähköpostiinsa (jäsen voi halutessaan myös ottaa ilmoitukset pois päältä profiilinsa kautta).

Maksuetu näkyy laskulla liittymän tai kanavapaketin tai Telian laskuttaman C More -suoratoistopalvelun kuukausimaksua vastaavana euromääräisenä hyvityksenä, omalla rivillään. Hyvitys talletetaan voittajan laskulle kuukauden kuluessa siitä, kun hänen kanssaan on palkinnosta sovittu. Riippuen voittajan laskutusrytmistä sekä edun talletushetkestä, etu voi näkyä hänen laskullaan viiveellä.

Telia ei korvaa palkintoa, mikäli osallistujaa ei tavoiteta seitsemän (7) vuorokauden kuluessa yksityisviestin lähettämisestä. Telialla on oikeus julkaista voittajan nimi ja kotipaikkakunta sekä Yhteisön nimimerkki eri medioissa ilman erillistä suostumusta tai korvausta.

Telia varaa oikeuden olla palkitsematta jäseniä, jotka ovat rikkoneet Telia Yhteisön sääntöjä tai Telia Yhteisön yleisiä käyttöehtoja, taikka jäsenen tuottamat sisällöt (aloitetut aiheet ja kommentit) ovat muutoin ylläpidon näkemyksen mukaan hyvän tavan vastaisia tai eivät edistä tai hyödytä Yhteisöä millään tavoin.

  

Verot ja muut kustannukset

Kilpailussa palkitut vastaavat itse palkinnon vastaanottamiseen mahdollisesti liittyvistä veroista (esim. ansiotuloverotus) sekä muista mahdollisista palkinnon vastaanottamiseen tai käyttämiseen taikka kilpailuun osallistumiseen liittyvistä kustannuksista.

 

Henkilötietojen käsittely

Henkilötietoja käsitellään Telian tietosuojalausunnon mukaisesti. Tietosuojalausunto on luettavissa osoitteessa: https://telia.fi/tietosuoja.

 

Kaikki oikeudet muutoksiin pidätetään.

 

Telia Finland Oyj

Helsingissä 3.6.2024

 

 


Yhteisön säännöt

 

Nyt tiedämme mikä Yhteisö on, mistä täällä voi keskustella ja mitä hyötyä jäsenyydestä on. Seuraavana käydään läpi yhteiset pelisäännöt, jotka kaikilla on syytä ottaa huomioon, jotta Yhteisö pysyy mukavana paikkana kysyä ja keskustella. Meille kaikille.

 

Ollaan ihmisiksi ja noudatetaan lakia

Telia Yhteisö on kuin mikä muu tahansa sosiaalinen tila – täällä on hyvä olla ihmisiksi. Ollaan siis ystävällisiä kaikissa tilanteissa ja hyväksytään se, että Yhteisöä käyttävät monenmoiset ihmiset hyvin erilaisista lähtökohdista. Pidetään kynnys avun antamiselle sekä pyytämiselle mahdollisimman matalana.

Yhteisössä ei suvaita rasismia tai seksismiä eikä mitään muuta toisen uskontoon, rotuun tai seksuaalisuuteen liittyvää herjaamista. Spämmääminen, floodaaminen tai muu häiriköinti on kiellettyä.

Ei provosoida eikä itse provosoiduta, joten jos kirjoitus herättää voimakkaita tunteita niin kannattaa pitää hetki taukoa ja kenties palata keskusteluun vähän myöhemmin.

Yhteisössä ei kiroilla, suutuksissaan eikä leikillään, vaan käytetään aina soveliasta kieltä.

Ei kiistellä makuasioista ja muistetaan, että jos joku sopii sinulle niin se ei välttämättä sovi minulle. Ja toisin päin.

Yhteisössä jaetaan vain sellaista materiaalia johon materiaalia jakavalla itsellään on oikeus. Yhteisömme jäsen on vastuullinen varmistamaan tämän aina kun hän lataa Yhteisöön kuvia ja/tai videoita tai muuta materiaalia.

Yhteisöön kirjoitetut viestit sisältöineen ja mielipiteineen edustavat aina kirjoittajan omaa mielipidettä, eivät Yhteisön tai sen ylläpidon linjaa.

Jos törmäät Yhteisössä asiattomiin viesteihin, ilmoitathan niistä ylläpidolle ”Raportoi sisällöstä ylläpidolle” linkin kautta, jonka löydät jokaisen kirjoituksen kohdalla olevan valikon kautta. Valikko näkyy vain kirjautuneille jäsenille.

Yhteisöä ei käytetä muiden yritysten tuotteiden mainostamiseen tai tarjoamiseen. Myös kaupankäynti ja Yhteisön käyttäminen muuhun kaupallinen tarkoitukseen on kielletty.

On hyvä tapa peukuttaa hyviä kommentteja ja osoittaa näin kommentin kirjoittajalle, että tällaisia kommentteja olisi mukava lukea lisää. Vaikka voit peukuttaa myös omia kommenttejasi niin Yhteisössä tykätään kuitenkin vain muiden kommenteista, ei omista.

 

Älä luovuta tietojasi kenellekään

Yhteisössä käyttäjät jakavat vinkkejä toisilleen. Telia ei ole vastuussa käyttäjien tekemien ohjeiden tai vinkkien toimivuudesta.

Jos saamasi vinkki kuulostaa oudolta tai jopa väärältä, älä kokeile sitä. Jos joku pyytää sinulta henkilökohtaisia tietoja kuten asiakasnumeroa, osoitetta, salasanaa tai luottokortin numeroa, älä luovuta niitä hänelle vaan raportoi tilanteesta ylläpidolle.

 

Apua saat parhaiten, kun kysyt harkiten

Kun etsit apua, katso aina ensin, jos kysymykseesi on vastattu jo aiemmin. Jos tarvitset lisätietoa, voit lisätä kysymyksesi jo olemassa olevan keskustelun jatkoksi.

Jos et löydä vastausta kysymykseesi, tee uusi keskustelunavaus sille sopivaan keskusteluosioon. Otsikoi kysymyksesi muutamalla sanalla, asiaasi mahdollisimman hyvin kuvaavasti. Näin saman aiheen löytävät myöhemmin helpommin myös muut, joilla on sama kysymys mielessä.

Lisää kysymykseesi mahdollisimman tarkat tiedot siitä mitä on tapahtunut, mitä sinä tai joku muu on jo tehnyt ja miten ongelma ilmenee.

Ethän lisää kirjoitukseesi henkilötietojasi, joista sinut voi tunnistaa henkilönä, joko yhdessä tai erikseen. Tällaisia tietoja ovat esimerkiksi henkilötunnus, nimi, osoite, asiakasnumero, puhelinnumero, sähköpostiosoite. Laitteen IMEI-koodiakaan ei kannata laittaa näkyviin julkiselle foorumille.

Jos haluat allekirjoittaa viestisi niin lisää se oman profiilisi asetuksien kautta, jolloin allekirjoitus näkyy aina ja automaattisesti kaikkien kirjoituksiesi lopussa.

Yhteisössämme jäsenet auttavat toinen toisiaan, kertomiesi tietojen ja oman osaamisensa sekä netistä löytyvien yleisten ohjeiden pohjalta. Jos ongelman ratkaisemiseksi tarvitaan henkilökohtaisia asiakas- tai tunnistetietoja, ota yhteyttä Telian chat-asiakaspalveluun. Chat on avoinna 24/7 ja löydät sen kirjautumalla telia.fi -sivustolle. Voit myös ottaa yhteyttä asiakaspalveluun muiden kanavien kautta.

 

Avun saatuasi

Klikkaa ratkaisun tarjonneen viestin kohdalla ”Ratkaisu” -painiketta. Näin muut löytävät ratkaisun helposti, jos törmäävät samaiseen ongelmaan. Keskustelut, joissa on hyväksytty ratkaisu, löytyvät näin helpommin myös eri hakukoneilla. 

 

Moderointi

Tavoitat Yhteisötiimin nimimerkin @Yhteisötiimi kautta.

Yhteisössä toimivat moderaattorit ovat Telian henkilökuntaa, ja he voivat jälkikäteen muokata tai poistaa näiden sääntöjen tai lainvastaisia keskusteluita ja/tai yksittäisiä kirjoituksia. Jos moderaattorit muokkaavat kirjoitustasi tai poistavat sen kokonaan, koska se oli näiden sääntöjen tai lainvastainen, saat siitä tiedon yksityisviestillä.

Moderaattorit voivat myös muokata keskusteluiden otsikoita kuvaammaksi ja näin helpommin hauissa löytyväksi. Modet myös siirtävät tarvittaessa aiheen paremmin sopivaan keskusteluosioon.

Jos kirjoitustasi muokataan niin muista, että se voi johtua siitä miten ilmaisit asiasi. Muokkaus ei siis välttämättä johdu siitä mitä kirjoitit. Ollaan aina ystävällisiä muita kohtaan, oli tilanne mikä tahansa.

Jos moderaattorit tulkitsevat kirjoituksen tekoälyn kirjoittamaksi, tai tulkitsevat kirjoituksen tekoälyn avulla kirjoitetuksi, he lisäävät siitä maininnan kirjoituksen yhteyteen. Jos kirjoitus on kuitenkin täysin sinun itsesi kirjoittama, laitathan meille ylläpitoon yksityisviestiä (käyttäjälle @Yhteisötiimi) ja poistamme maininnan tekoälystä tarvittaessa.

 

Toistuvasta sääntöjen rikkomisesta voidaan antaa käyttäjälle varoitus. Tilanteesta riippuen käyttäjätunnus voidaan lukita tilapäisesti tai pysyvästi.

Yhteisön sääntöjä päivitetään tarvittaessa. Rekisteröitymällä Yhteisöön hyväksyt samalla myös Yhteisön käyttöehdot.

Säännöt on päivitetty viimeksi 3.10.2024.