Hei @RISTOJOKISALO!
Kyllähän se siitä etusivulta heti löytyy, kun on kirjautunut telia.fi - sivustolle.
Mutta tässä vielä suora linkki laskuihin : https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do#/invoices
Tervehdys, @RISTOJOKISALO!
- Mene osoitteeseen telia.fi/kirjaudu ja kirjaudu sisään Omille Sivuille
- Valitse "Laskut ja viestit"
- Napsauta vielä sivun välilehdeltä "Laskut"-osio
Tässä sivulla näet avoinna olevat laskusi ja kun täppäät "Arkisto"-osiota niin näet kaikki maksetut laskusi. Excel-taulukon muotoinen "Laskuarkisto" taas sijaitsee "Liittymäni ja palveluni" oman liittymäsi sivulla, josta voi paremmin tarkastella avoinna olevia ja maksettuja laskuja.
Huom.! Laskut ja viestit -osio ei toimi oikein tällä hetkellä Internet Explorer -selaimella. Lisätietoa täällä.
Onko tästä apua ongelmaasi? :smileyhappy:
Jaa nyt oli aikaa, kiitos vastauksista, joten katselin omia-sivuja uudelleen ja uudellen, mutta en löydä minulle avatussa sivulla, mitenkään LASKU-osiota asikkaalle SUORAAN.
Varmemmaksi vakuudeksi tänään otettu kopio sivusta.
Risto.
Jäi vielä tämä, missä po. LASKU-osio. Missä se on minulta ?
Risto
@RISTOJOKISALO kirjoitti:
Jäi vielä tämä, missä po. LASKU-osio. Missä se on minulta ?
Risto
@RISTOJOKISALO, älä kirjaudu sisään puhelinnumerolla vaan joko Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella liittymän omistajana :smileyhappy:
@Sekunti kirjoitti:
@RISTOJOKISALO kirjoitti:
Jäi vielä tämä, missä po. LASKU-osio. Missä se on minulta ?
Risto
@RISTOJOKISALO, älä kirjaudu sisään puhelinnumerolla vaan joko Telia-tunnuksella, pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella liittymän omistajana :smileyhappy:
@RISTOJOKISALO mainostenesto ohjelma ( adblock plus ) pitää ottaa pois kun käyt omilla sivuilla (ota se pois käytöstä vain sillä sivulla), se estää myös laskujen näkymisen ;)
Vastaajat.
En ole kirjautunut muilla tunnuksilla kuin mitkä Telia on antanut, en ole mennyt vielä p-tunnuksilla Telian omille sivuille, onko ne saadut tunnukset jotain rajotuksen alaisia "pilipali" tunnuksia mitkä olen saanut ?
Telia soppari ei sisällyttänyt mainosten "pakko" katselua eikä se tullut esille sopparia tehtäessä, Toisin on kilpailevalla yrityksellä Saunlahti, jossa se on sopimusehtona, kun katselin vaimon sopimusta.
Asiakkaan on oikeus päästä katsomaan omia tietoja mainosten estämättä, muu sopimus on mitätön.
Toisaalta Telia voi antaa vaikka e-mail sellaisille asiakkaalle, joka ei halua nähdä mainoksia, josta sitten voi kysellä laskujensa määrää ja oikeelisuutta, ja jatkaa mainosten syöttöä muille.
Muutoinhan tilanne on mahdotton asiakkaan näkövinkkelistä.
Jaa vai "mainosten esto" (ABD Firefox) estää laskutuksen näkymisen hm...
Ei se niin ole vaan Telia´lta uupuu kokonaan se minun asiakkuudesta se LASKU-osasto.
Todistan, seuraavassa ei ole mitään "mainosten estoa" selain Edge.
Hei @RISTOJOKISALO!
Viesti on lähetetty eteenpäin, mutta asiakkaan tunnistamista vaativia tehtäviä ei pystytä hoitamaan yhteisössä. Tarvittaessa voit olla yhteydessä asiakaspalveluun asiasta ja näin joulun aikaan chatin kautta : https://yhteiso.telia.fi/t5/Blogi/Chat-apunasi-24-7/ba-p/147767
Kysyvä ei tieltä eksy eli chat-asiakaspalveluun yhteyttä näin joulun alla. Tuossa ei jää vaihtoehdoiksi kuin:
A.) Et ole liittymäsopimuksen omistajana.
B.) Tietokoneessa on ohjelmisto tai Microsoft Storen eli Kaupan sovellus, joka estää sivuston näkymisen oikein (esim. Avast! tai F-secure) :)
Vastaus 1´n.
Tyhmyys tyhmentää ok. Ollaan sitten tyhmiä. Chat on aivan liian monimutkainen P-tunnuksilla kirjautuminen h-tietojen tarkistukseen ja asioinnin jatkumiseen sen kautta.
Vastaus 2´n:
A. Jaa kyllä minä olen henkilökohtaisesti usita vuosia asikkaana ja netti-liittymän omistaja ja maksaja.
B. Ei ole mitään "ylimääräistä" Avast F-Secure tms. vaan PC on varustettu sillä Win.10 josssa Defender.
Neuvoa täältäkin saa hm... ja yritystä on vierittää muualle, kuin missä "syltty"-tehdas on, siis sehän on Telia´n minulle aukeavassa omassa sivustossa, jonka muodostukseen inulla ei ole osaa eikä arpaa.
Edelleenkin asiakkaalla on oltava oikeus katsoa laskun muodollisuus tarkistaakseen sen oikeudellisuutta.
On kai parasta ottaa e-mail yhteys, jos sellainen jostain löytyy, asiakaspalveluun tai niin sitten kirjallisesti. Osoite on tietysti myös "kätketty" jonnekkin vaikeasti löydettäväksi.
Sehän kyllä löyty vaikka tuolta:
https://tietopalvelu.ytj.fi/yritystiedot.aspx?yavain=1260547&tarkiste=877D6EEBE7712AFD28BCBD846C0030760E5D6FE9
Siis on:
Telia Finland Oyj Y-tunnus 1475607-9 puh. 020 401
Kaikki yhteydenottokeinot löytyy sivulta löytyvän Yhteystiedot-linkin takaa. Jos chatin käyttö ei innosta, suosittelen soittamista tai ajavarausta, jolloin soittavat sinulle Telialta.
Erittäin ikävää, että laskua ei löydy. Pankkitunnuksilla tai muulla vahvalla tunnistautumisella tehtävä tunnistautuminen on vain välttämätön tunnuksia luotaessa. Niin on muidenkin operaattoreiden itsepalvelukanavissa. Tulee nyt mieleen, että olet yrittänyt kirjautua laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella (yleesä joitain kirjaimia nimestä + numero). Sen sijaan tulee luoda Telia Tunnus.
Olethan tietoinen, että me "VIP" merkityt ei olla Telian edustajia vaan asiakkaita. Äkkiä katsoin, niin ei yhtään Telialaista ole tähän vastannut.
Kuten @Mika992 hyvin kirjoitti, kannattaa laittaa Telialle viestiä vaikka tältä sivulta löytyvän lomakkeen kautta.
https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
@Purnipsi kirjoitti:
Erittäin ikävää, että laskua ei löydy. Pankkitunnuksilla tai muulla vahvalla tunnistautumisella tehtävä tunnistautuminen on vain välttämätön tunnuksia luotaessa. Niin on muidenkin operaattoreiden itsepalvelukanavissa. Tulee nyt mieleen, että olet yrittänyt kirjautua laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella (yleesä joitain kirjaimia nimestä + numero). Sen sijaan tulee luoda Telia Tunnus.
Olethan tietoinen, että me "VIP" merkityt ei olla Telian edustajia vaan asiakkaita. Äkkiä katsoin, niin ei yhtään Telialaista ole tähän vastannut.
Kuten @Mika992 hyvin kirjoitti, kannattaa laittaa Telialle viestiä vaikka tältä sivulta löytyvän lomakkeen kautta.
https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
Niin ja viestiä on tästä laitettu kyllä Telialle. Vastaavat kunhan arki koittaa ja tuo Stupid is as stupid does - Forrest Gump ei tarkoita että kukaan olisi tyhmä, kuvastaa vain minua :smileyvery-happy:
@kiisseli67 kirjoitti:
@Purnipsi kirjoitti:
Erittäin ikävää, että laskua ei löydy. Pankkitunnuksilla tai muulla vahvalla tunnistautumisella tehtävä tunnistautuminen on vain välttämätön tunnuksia luotaessa. Niin on muidenkin operaattoreiden itsepalvelukanavissa. Tulee nyt mieleen, että olet yrittänyt kirjautua laajakaistan pääkäyttäjätunnuksella (yleesä joitain kirjaimia nimestä + numero). Sen sijaan tulee luoda Telia Tunnus.
Olethan tietoinen, että me "VIP" merkityt ei olla Telian edustajia vaan asiakkaita. Äkkiä katsoin, niin ei yhtään Telialaista ole tähän vastannut.
Kuten @Mika992 hyvin kirjoitti, kannattaa laittaa Telialle viestiä vaikka tältä sivulta löytyvän lomakkeen kautta.
https://www.telia.fi/asiakastuki/lomakkeet/yhteydenottopyynto
Niin ja viestiä on tästä laitettu kyllä Telialle. Vastaavat kunhan arki koittaa ja tuo Stupid is as stupid does - Forrest Gump ei tarkoita että kukaan olisi tyhmä, kuvastaa vain minua :smileyvery-happy:
Kyllä tuo ongelma ratkeaa Telian asiakaspalvelun kautta. Ei muuta kuin hyvää tulevaa uutta vuotta 2018! :smileyhappy:
Oletkin saanut @RISTOJOKISALO jo erinomaisia neuvoja meidän Yhteisön jäseniltä. Kuvakaappauksesi kertoo tosiaan sen että olet kirjautunut sivuille joko puhelinnumerolla ja salasanalla TAI laajakaistan käyttäjätunnuksella. Molemmilla tunnuksilla näet liittymän perustiedot mutta laskuarkistoon niillä ei ole pääsyä eikä niillä voi myöskään tilata tai muokata palveluita.
Suosittelen että teet Telia-tunnuksen verkkopankkitunnuksillasi jonka jälkeen pääset tekemälläsi tunnuksella kirjautumaan sivuillemme ja hallinnoimaan liittymää. Jos jostain syystä et halua luoda tunnusta, voi sivuille kirjautua myös verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Kokeilehan onnistuuko ja jos ei onnistu niin huikkaa tänne, katsotaan sitten kuinka voidaan asiassa edetä.
Jaa ok. Merja.
Täytyy siis kokeilla, mutta odottaisin Telia´n informoivan sivullaan, etta vain p-tunnuksilla pääsee laskuihin ?
Enpä okomaa kiemuraan ole trmännyt kaikkialla muille palveluntarjoaajille kenen palveluja ostan.
Palaan asiaan, kun käyn nyt tekemässä p-tunnistautumisen.
Risto
Hei vaan, täällä jälleen.
Nyt käyty p-tunnuksilla omalla saitilla ja ihme tapahtui.LASKU-osio avautui.
Kyllä Marja J. hyvä ohjaus, mutta sivuston kehitteliä voisi laittaa sinne maininnan, että pääsy
LASU-osioon on vain p-tunnusten takana.
Kiitos viela Merja´lle.
@RISTOJOKISALO kirjoitti:
Hei vaan, täällä jälleen.
Nyt käyty p-tunnuksilla omalla saitilla ja ihme tapahtui.LASKU-osio avautui.
Kyllä Marja J. hyvä ohjaus, mutta sivuston kehitteliä voisi laittaa sinne maininnan, että pääsy
LASU-osioon on vain p-tunnusten takana.
Kiitos viela Merja´lle.
Totta, sivustolla puhutaan yleisesti ottaen kirjautumisesta mutta ei tarkemmin siitä että millä tunnuksella mitkäkin tiedot ovat saatavissa. Laitetaan tästä palautetta eteenpäin!