Skip to main content

Kyllä on hankalat sivut. Oma Sonera oli helppo mutkaton ja nopeasti avautuva. Nyt en tiedä mistä hitosta pääsen katsomaan omia liittymiä, laskuja jne ????



Tulee vain joku yhteisö johon kirjauduttava. Todella turhauttavaa ja monimutkaista !!



 



Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa


@Sulopuisto kirjoitti:


Kyllä on hankalat sivut. Oma Sonera oli helppo mutkaton ja nopeasti avautuva. Nyt en tiedä mistä hitosta pääsen katsomaan omia liittymiä, laskuja jne ????



Tulee vain joku yhteisö johon kirjauduttava. Todella turhauttavaa ja monimutkaista !!






Hei @Sulopuisto ja tervetuloa Telia Yhteisön keskustelupalstalle! :smileyhappy:



 



Ei hätiä mitiä! Telia Yhteisö on kaikille avoin ja kuka tahansa voi keskustella täällä sekä vastata oman osaamisensa puitteissa. Asiakastietoja vaativat asiat ohjataan aina asiakaspalveluun.



 



Oletko tutustunut tähän sivustoon:



https://www.telia.fi/kirjaudu



 



Ylävalikossa on hahmo, jossa lukee kirjaudu. Napsauta sitä ja kirjaudu Telia-tunnuksella (ent. Sonera- ja Tele Finland -tunnus), mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksien kautta. Tarvittaessa voit luoda tai muokata tunnustasi täällä. Lisää aiheesta https://www.telia.fi/asiakastuki/laskutus-ja-asiakkuus/asiakkuus :smileywink:



 



Telian Omat Sivut (https://www.telia.fi/OmatSivut/main.do) voidaan jakaa niin sanotusti 3 eri ryhmään, joka helpottaa asiointia palvelussa vaikka onkin kokonaisuus:



 





Laskuarkisto, laskujen maksaminen ja viestiarkisto (mm. chat-keskustelut ja toimitus-/tilausvahvistukset)



 





Liittymien hallinnointi, excel-muotoinen laskumappi ja chat-palvelu (ohjelinkki)



 





Asiakastiedot ja kirjautumis-, markkinointi-, laskutus- että tilausasetukset sekä salasanan vaihto



 



Tämä kuva antaa siihen osviittaa kyseiseen valikkoon, joka löytyy aina kirjatuneena napsauttamalla sinun nimelläsi varustettua hahmoa ylhäällä:



 






Toinen valikko on lähinnä oikopolut Telian verkkokaupan tuotteisiin ja hyödyllisiä linkkejä esim. asiakaspalvelun yhteystiedot. Telia.fi-sivuston alhaalta löydät periaatteessa kaikki linkit Kaupasta töihin Teliaan.



 



Loppujen lopuksi käytännössä kirjaudut Omille Sivuille mistä haluat:





  • telia.fi (pääsivu)


  • telia/omatsivut (ohjautuu telia.fi/kirjaudu)


  • telia.fi/kirjaudu


  • yhteiso.telia.fi (mikäli olet käytät Telia-tunnusta)




 



Lisäksi todella hyödyllinen tukisivusto löytyy osoitteesta https://www.telia.fi/asiakastuki, johon lämpimästi suosittelen tutustumaan!



 



Oletko jo tutustunut älypuhelimen käyttöjärjestelmän Kaupasta saatavilla olevaan Minun Telia -sovellukseen? Todella kätevä työkalu ja kulkee aina mukana taskun pohjalle :smileyhappy:



 



Mikäli vielä askaruttaa, niin laita toki viestiä miten asiasi etenee.



 



Yhteisön tukisivusto löytyy täältä, joten pääset alkuun:



https://yhteiso.telia.fi/t5/help/faqpage



 



Yhteisön manageri on @TeroRe eli käytännössä yhteisön isä ja jokaisella Telian työntekijällä on nimimerkin yhteydessä Telia-logo ja titteli. He päivystävät täällä Yhteisössä arkipäivisin.



 


Tosi hankalaa, kun vain haluaa laskuaan katsoa.Ei ymmärrystä tämmöiselle yhteisölle.Tehkää sivu helppokäyttöiseksi ilman mitään kommervenkkejä.


Hei @koohelen ja tervetuloa Telian yhteisöön!



 



Jos haluat katsoa laskujasi niin ne löytyvät telia.fi -sivustolta kun kirjaudut sinne.



Täältä pääset suoraan omiin laskuihin : https://www.telia.fi/OmatSivut/messagingCenter.do#/invoices 



@koohelen@  kirjoitti:

Tosi hankalaa, kun vain haluaa laskuaan katsoa.Ei ymmärrystä tämmöiselle yhteisölle.Tehkää sivu helppokäyttöiseksi ilman mitään kommervenkkejä.


Eipä sinun tarvitse tänne yhteisöön kirjautua , jos haluat vain laskujasi katsella. Laskut näkyvät Omilla sivuilla.

 

https://www.telia.fi/kirjaudu/ 



@koohelen@  kirjoitti:


Tosi hankalaa, kun vain haluaa laskuaan katsoa.Ei ymmärrystä tämmöiselle yhteisölle.Tehkää sivu helppokäyttöiseksi ilman mitään kommervenkkejä.






Hei @koohelen! En oikein ymmärrä, koska Telia Yhteisö on keskustelufoorumi, jossa voit hakea apua, lukea itsellesi mielenkiintoisia artikkeleja, osallistua arvontoihin, vaikuttaa Telian tuleviin uutuuksiin ja rupatella ajankohtaisia ilmiöistä maailmalla. 



 



Jos haluat edelleen hallinnoida omia liittymiä, laskujasi ja palveluitasi, niin mene nettiselaimellasi osoitteeseen:



 



telia.fi/kirjaudu



 



Kun olet kirjautunut onnistuneesti (pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella) Omille Sivuillesi, niin valitset "Laskut ja viestit"-osion. Löysitkö tämän sivun? Vai tuliko jotain esteitä? Huomioithan että yritysasiakkaille on omat sivut:



https://www.telia.fi/yrityksille



 



 



Jos omistat älypuhelimen, niin voit ladata maksutta "Minun Telia" - sovelluksen. Siinä on myös kaikki tarvittavat toiminnot oman asiakkuuden hallintaan. 



 



@Sulopuisto@  kirjoitti:

Kyllä on hankalat sivut. Oma Sonera oli helppo mutkaton ja nopeasti avautuva. Nyt en tiedä mistä hitosta pääsen katsomaan omia liittymiä, laskuja jne ????

Tulee vain joku yhteisö johon kirjauduttava. Todella turhauttavaa ja monimutkaista !!


 

 


Kyllä se on vaan hankalaa. Olen tässä kaksi päivää yrittänyt löytää kohtaa mistä voi poistaa käytöstä kanavia, pakettia 16,90 kuussa. Löytyy kylläkin ohjeista sivun mallikin, mutta siitä ei pääse sivulle, eikä sitä sivua löydy muutakaan kautta.

 



@klontti@  kirjoitti:


Kyllä se on vaan hankalaa. Olen tässä kaksi päivää yrittänyt löytää kohtaa mistä voi poistaa käytöstä kanavia, pakettia 16,90 kuussa. Löytyy kylläkin ohjeista sivun mallikin, mutta siitä ei pääse sivulle, eikä sitä sivua löydy muutakaan kautta.



 






Kanavapakettien irtisanominen onnistuu, kun kirjaudut telia.fi:hin täällä, klikkaat nimeäsi ja valitset Liittymäni ja palveluni -> Telia TV -> TV-kanavapaketit -> Tilatut -> Muokkaa -> Irtisano. Samaa polkua pitkin pääset myös tilaamaan uusia kanavapaketteja. Onnistuuko näillä ohjeilla?


 




@IlariJR@  kirjoitti:



@klontti@  kirjoitti:


Kyllä se on vaan hankalaa. Olen tässä kaksi päivää yrittänyt löytää kohtaa mistä voi poistaa käytöstä kanavia, pakettia 16,90 kuussa. Löytyy kylläkin ohjeista sivun mallikin, mutta siitä ei pääse sivulle, eikä sitä sivua löydy muutakaan kautta.



 






Kanavapakettien irtisanominen onnistuu, kun kirjaudut telia.fi:hin täällä, klikkaat nimeäsi ja valitset Liittymäni ja palveluni -> Telia TV -> TV-kanavapaketit -> Tilatut -> Muokkaa -> Irtisano. Samaa polkua pitkin pääset myös tilaamaan uusia kanavapaketteja. Onnistuuko näillä ohjeilla?



 






Telia tunnuksilla kun menee, näyttää vain liittymän tyypin L ja nopeuden, ei kanavia. Pankkitunnuksilla kun menee näyttää kanavapaketit. Kanavapaketissa on kylläkin ruksi, että voi irtisanoa, mutta sitä ei voi käyttää, on ilmoitus, että pitää asia hoitaa asiakaspalvelun kautta.



 



Edit ReOlivia: korjattu lainaus kohdilleen


Okei siinä tapauksessa on parasta avata omilta sivuilta/Minun Telia sovelluksesta chat ja kysyä sieltä. Siihen on varmasti jokin looginen selitys miksei irtisanominen onnistu tällä hetkellä itsepalvelusta.


Laskujen maksaminen vaikeaa.Ennen oli helppo,omilla si vuilla MAKSA LASKU,sitä klikkas se oli siinä.


Hankalaa on


Moikka @antero901 ja tervetuloa Yhteisöön! Laskujen maksaminen omilla sivuilla ei ole muuttunut, eli laskuarkiston kautta laskuja pääsee maksamaan kuten ennenkin. Tuleeko sinulla jotain herjaa, kun koitat laskua maksaa vai mitä tarkoitat, että ei meinaa laskujen maksu onnistua?



@Sulopuisto@  kirjoitti:

Kyllä on hankalat sivut. Oma Sonera oli helppo mutkaton ja nopeasti avautuva. Nyt en tiedä mistä hitosta pääsen katsomaan omia liittymiä, laskuja jne ????

Tulee vain joku yhteisö johon kirjauduttava. Todella turhauttavaa ja monimutkaista !!

 

Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa


Samaa mieltä. Naurettavaa.



@marjoketo1972@  kirjoitti:



@Sulopuisto@  kirjoitti:


Kyllä on hankalat sivut. Oma Sonera oli helppo mutkaton ja nopeasti avautuva. Nyt en tiedä mistä hitosta pääsen katsomaan omia liittymiä, laskuja jne ????



Tulee vain joku yhteisö johon kirjauduttava. Todella turhauttavaa ja monimutkaista !!



 



Edit ReOlivia: Muokattu hieman otsikkoa






Samaa mieltä. Naurettavaa.






Moikka @marjoketo1972 ja tervetuloa Yhteisöön! Mikä Omilla Sivuilla/Minun Telia -sovelluksessa mietityttää? Jokin aika sitten kerättiin kasaan ohjeet kumpaankin palveluun 🙂> Käy ihmeessä tsekkaamassa nuo ohjeet!


en halua tehdä mitään erillisiä maksusopimuksia.Minulla on e-lasku sopimus pankin kautta ,jos ette saa laskujanne jo olevan sopimuksen kautta niin lähettäkää paperilasku muuhun en suostu.??



@ilpot  kirjoitti:


en halua tehdä mitään erillisiä maksusopimuksia.Minulla on e-lasku sopimus pankin kautta ,jos ette saa laskujanne jo olevan sopimuksen kautta niin lähettäkää paperilasku muuhun en suostu.??






Ihan alkuun tervetuloa Yhteisöön! Huomaan, että tuo oli ensimmäinen kommenttisi täällä😁> Mukavaa, että löysit tänne ja hyödynnät foorumin mahdollisuuksia löytää tietoa ja tarjota sitä. 



 



Tulkitsenko oikein, että e-laskun kanssa on nyt jonkinlaista kytkemis- / toimitusongelmaa? Onko laskut aiemmin tulleet e-laskuna, mutta nyt eivät yllättäen toimitukaan, vai onko uudesta e-laskutuksesta kyse? Maksusopimus on hyvä vaihtoehto sellaisessa tilanteessa, kun haluaa lisää maksuaikaa laskulleen, mutta ilmeisesti nyt ei kuitenkaan nimenomaan siitä ole kyse.



 



Yleisenä ohjeena annan aina e-laskun kytkemisongelmassa sen, että kannattaa omasta verkkopankista poistaa e-laskusopimus ja seuraavana päivänä kytkeä sen uudelleen. E-laskun voi kytkeä joko Minun Teliassa tai verkkopankissa. Myös pankki voi toimia tässä apunasi. Paperilaskusta voit lukea lisää meidän asiakastukisivuilta. Se kannattaa huomioida, että siitä veloitamme siitä paperilaskutuslisän, ja tätä nykyä ihan jo kustannussyistä, tietoturvan, yksityisyydensuojan jne. jne. vuoksi kannustetaan valitsemaan jokin sähköisistä laskutustavoista. 


Vastaa