Skip to main content

Miksi ihmeessä menette poistamaan sähköpostilaskutuksen asiakkailtanne!? Onko se minun ongelma, jos joillain asiakkailla ei mene sähköpostit perille tai ne joutuvat roskapostikansioon.

 

Ainoat vaihtoehdot, mitkä annoitte, on että joko e-lasku (foorumia lukiessani huomannut, ettei toimi sekään) tai joku typerä ohjelma (kivra, mikälie edes on) tai sitten vain lähetätte mulle laskun PAPERISENA kotiin, joka maksaa.

 

Kuka teillä keksii nämä ideat? Ei ole mun ongelma, jos jollain ei toimi tämä homma. Enkä tosiaan ala maksamaan montaa euroa KAHDESTA eri LASKUSTA.

 

Ja yritäppä tämä sama tilanne selittää sitten muutamille sukulaisilleni, jotka ovat myös laskunsa saaneet sähköpostiin ja nyt pitäisi alkaa sitten säätämään e-laskuja.

 

Hävetkää.

 

Yli 15 vuotta asiakkaana ja nyt ihan tosissani harkitsen, että siirrän liittymäni muualle missä tämä palvelu EI LOPU.

@ReOlivia  kirjoitti:



Kun siirrymme pois sähköpostilaskutuksesta alkuvuoden 2021 aikana saamme käyttöön myös sms-muistutuksen Minun Teliaan tulleesta laskusta. Suosittelen kuitenkin e-laskua, josta tässä ylempänä onkin ollut puhe, jossa lasku tulee liitteineen sinulle suoraan verkkopankkiin hyväksyttäväksi mutta myös Minun Teliaan luettavaksi. 


ja varmaankaan ei sitten tarvitse olla telian liittymä mihin nuo muistutukset tulevat???

Edit SaJoonas: muokattu quotea


@Ansans Sinulla ei tarvitse olla Telian liittymää, jotta saat muistutukset perille. 


Enään  nykyään ei oikeen voi luottaa  mihinkään jos  sille linjalle lähetään 

tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai  se kaapataan

 sama voi käydä testiviesteille ja  puheluille  jos mulle joku soittaa  niin en voi olla  täysin  varma että  on se  taho mikä väittää olevansa 

parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan 

eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole 

en ole vainoiharhanen  yritän  vaan tällä  sanoa että nykypäivänä  mikään palvelöu  ei ole tieturvallisestio aukoton 

eri edes pankkien .



@MMALINEN@  kirjoitti:


Enään  nykyään ei oikeen voi luottaa  mihinkään jos  sille linjalle lähetään 



tekstiviestit voi mennä väärään paikkaan tai  se kaapataan



 sama voi käydä testiviesteille ja  puheluille  jos mulle joku soittaa  niin en voi olla  täysin  varma että  on se  taho mikä väittää olevansa 



parempi olis että lopettais vaan palveluitten käytön kokonaan 



eikä sekään loppujen lopuksi hyvä asia ole 



en ole vainoiharhanen  yritän  vaan tällä  sanoa että nykypäivänä  mikään palvelöu  ei ole tieturvallisestio aukoton 



eri edes pankkien .






Terve varovaisuus onkin aina hyvästä. Epäilyttäviin sähköposteihin ja viesteihin kannattaa aina suhtautua kriittisesti. On ihan totta, että harmillisesti kaikenlaiset huijaussoitot sekä muut verkkokalastelut ovat nykypäivänä yleistyneet. Tähän pystyy kuitenkin omalla toiminnalla vaikuttamaan pitämällä huolen tietoturva-asioista. 🙂>


Huvittaa kun täällä kirjoitellaan, että sähköpostilaskutus oli joku ikivanha maksutapa tai e-laskutus ollut jo 2000-luvun alussa. E-laskutus yleistyi vasta n.5-vuotta sitten kun suoraveloitus loppui ja sähköpostilaskutus yleistyi vasta alle 10-vuotta sitten kun paperilaskuista alettiin periä maita ja mammonaa. Tulevaisuudessa kun ei enään kännyköitä voi hiplailla, niin aivan varmasti nykyiset pari kolmekymppiset purnaavat uusia maksutapoja.
Hyvään asiakaspalveluun kuuluisi eri vaihtoehtojen tarjoaminen eri sukupolville eikä yrittää pakottaa kaikkia samaan kollektiiviseen käyttäytymiseen jossa hyötyjänä ovat vain yritykset.
Nykyään operaattorit tahkovat suuria summia, kun osaamattomat "kelkasta putoajat" soittelevat apua laskujen maksamiseen tai muihin outoihin ATK asioihin.
Nyky-yhteiskunnassa suurin vika on juuri siinä kun palvelut siirtyy nettiin ja vielä oletetaan että kaikille nettiasioiminen olisi yhtä helppoa.Esimerkkinä voisin kertoa äidistäni , joka ei ole koskaan omistanut tietokonetta tai käynyt "netissä" niin hän ei voi varata saunavuoroa taloyhtiössään koska se pitäisi tehdä netissä ja maksaa siellä ja saunaan ei edes pääse ilman älykännykkäsovellusta.


Laskutustietoihini on ilmestynyt tämmöinen:

 

 

Parin viikon kuluttua näemme, onko tämä ainoastaan kosmeettinen vika.



@itsepalveluala@  kirjoitti:


Huvittaa kun täällä kirjoitellaan, että sähköpostilaskutus oli joku ikivanha maksutapa tai e-laskutus ollut jo 2000-luvun alussa. E-laskutus yleistyi vasta n.5-vuotta sitten kun suoraveloitus loppui ja sähköpostilaskutus yleistyi vasta alle 10-vuotta sitten kun paperilaskuista alettiin periä maita ja mammonaa. Tulevaisuudessa kun ei enään kännyköitä voi hiplailla, niin aivan varmasti nykyiset pari kolmekymppiset purnaavat uusia maksutapoja.
Hyvään asiakaspalveluun kuuluisi eri vaihtoehtojen tarjoaminen eri sukupolville eikä yrittää pakottaa kaikkia samaan kollektiiviseen käyttäytymiseen jossa hyötyjänä ovat vain yritykset.
Nykyään operaattorit tahkovat suuria summia, kun osaamattomat "kelkasta putoajat" soittelevat apua laskujen maksamiseen tai muihin outoihin ATK asioihin.
Nyky-yhteiskunnassa suurin vika on juuri siinä kun palvelut siirtyy nettiin ja vielä oletetaan että kaikille nettiasioiminen olisi yhtä helppoa.Esimerkkinä voisin kertoa äidistäni , joka ei ole koskaan omistanut tietokonetta tai käynyt "netissä" niin hän ei voi varata saunavuoroa taloyhtiössään koska se pitäisi tehdä netissä ja maksaa siellä ja saunaan ei edes pääse ilman älykännykkäsovellusta.






Luovumme sähköpostilaskusta, sillä siihen sisältyy tietoturvariskin mahdollisuus. Haluamme varmistaa, että asiakkaillamme on käytössä mahdollisimman turvalliset ja vaivattomat laskutustavat. Laskutustapoja on siis jatkossakin monia, joista kukin voi valita itselleen mieluisan.




On aivan totta, että palvelujen digitalisoituessa on tärkeä pitää huolta siitä, että kaikki pysyvät kehityksessä mukana. Avustamme mielellämme asiakkaitamme kaikissa laskutukseen liittyvissä asioissa esimerkiksi Telia kaupoissa tai muissa yhteydenottokanavissa.



@irritus@  kirjoitti:


Laskutustietoihini on ilmestynyt tämmöinen:



 





 



Parin viikon kuluttua näemme, onko tämä ainoastaan kosmeettinen vika.






Asiakaspalvelumme kautta voidaan vielä varmistaa, että laskutustiedot ovat varmasti ajantasalla. 🙂>


Vaikka laskutustiedoissa lukeekin laskutusosoite: ei osoitetta, lasku tuli siitä huolimatta. Eli kyseessä on kosmeettinen vika.



@irritus@  kirjoitti:


Vaikka laskutustiedoissa lukeekin laskutusosoite: ei osoitetta, lasku tuli siitä huolimatta. Eli kyseessä on kosmeettinen vika.






Mitä luultavammin kuten totesitkin kyseessä on kosmeettinen vika. Varsinkin kun lasku on kuitenkin tullut normaalisti. Ottaisitko kuitenkin yhteyttä asiakaspalvelun kautta niin pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin.



@MikaelMu@  kirjoitti:

Ottaisitko kuitenkin yhteyttä asiakaspalvelun kautta niin pääsemme tutkimaan tilannetta tarkemmin.


Sinne lähti. Samalla kertaa asiakaspalvelu saa myös tutkia, miksi asiakkuus- ja asennusosoitteeni kiertävät laskuilla kehää ja ovat milloin oikein, milloin väärin.

 

  • 17.06.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 17.09.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 17.10.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 17.01.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.
  • 18.03.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.
  • 17.06.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.
  • 05.08.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 03.09.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 05.10.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 04.11.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 03.12.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 07.01.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 03.02.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.
  • 03.03.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


@irritus@  kirjoitti:
Sinne lähti. Samalla kertaa asiakaspalvelu saa myös tutkia, miksi asiakkuus- ja asennusosoitteeni kiertävät laskuilla kehää ja ovat milloin oikein, milloin väärin.

 





  • 17.06.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 17.09.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 17.10.2019 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 17.01.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.


  • 18.03.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.


  • 17.06.2020 asennusosoite oikein, postiosoite laskun yläreunassa väärin.


  • 05.08.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 03.09.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 05.10.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 04.11.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 03.12.2020 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 07.01.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 03.02.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.


  • 03.03.2021 asennusosoite väärin, postiosoite laskun yläreunassa oikein.







No jopas on nyt osoitteet mennyt sekaisin. Asiakaspalvelusta kyllä sitten voivat tuonkin tutkia, miksi osoite vaihtelee laskuilla. 


Laittkaa sitten kaikki laskut sinne Minun Teliaan! Nyt sinne ei saa kaapelitv-laskuja. Olen tästä vääntänyt jo pitempään eikä loppua näy. Levitellään vain käsiä ja sanotaan ettei tiedä milloin tulee mahdolliseksi, jos koskaan. Jos tarjoaa näihin operaattoripalveluita, niin pitäisi olla myös nämä laskut siellä paljon hehkutetussa Minun Teliassa.



@Duijuli  kirjoitti:


Laittkaa sitten kaikki laskut sinne Minun Teliaan! Nyt sinne ei saa kaapelitv-laskuja. Olen tästä vääntänyt jo pitempään eikä loppua näy. Levitellään vain käsiä ja sanotaan ettei tiedä milloin tulee mahdolliseksi, jos koskaan. Jos tarjoaa näihin operaattoripalveluita, niin pitäisi olla myös nämä laskut siellä paljon hehkutetussa Minun Teliassa.






Vastailinkin sinulle jo asiasta aiemmin tähän ketjuun. 🙂> Toive kaapeli-tv:n laskujen lisäämisesta Minun Teliaa on meillä tiedossa, mutta tarkempaa aikataulua ei ole vielä tiedossa. Tiedotamme kyllä sitten asiasta, kun saamme sen osalta lisätietoa.


Nyt kun Omille Sivuille kirjautuminen on ollut jo viikon putkeen rikki, olisikohan Telian syytä laajentaa laskutustapavalikoimaansa.

Sähköpostilasku olisi hyvä lisä.


Nyt kun Omille Sivuille kirjautuminen on ollut jo viikon putkeen rikki, olisikohan Telian syytä laajentaa laskutustapavalikoimaansa.

Sähköpostilasku olisi hyvä lisä.

Kyllä minulla ainakin on toiminut ja toimii kirjautuminen Omille Sivuille 🤔

Myös isällä toimii.


Nyt kun Omille Sivuille kirjautuminen on ollut jo viikon putkeen rikki, olisikohan Telian syytä laajentaa laskutustapavalikoimaansa.

Sähköpostilasku olisi hyvä lisä.

Minun Teliaan kirjautumisessa oli ongelmia parisen viikkoa sitten mutta se häiriö saatiin korjattua saman päivän aikana. Osalla asiakkaista osa uusimmista laskuista ei näy Minun Teliassa tällä hetkellä, eli sellainen häiriö on tällä hetkellä korjauksessa, mutta kirjautumisen pitäisi kuitenkin toimia normaalisti niin mobiilivarmenteella kuin verkkopankkitunnuksillakin. 


Minun Teliaan kirjautumisessa oli ongelmia parisen viikkoa sitten mutta se häiriö saatiin korjattua saman päivän aikana.

@SannaMKoo kyllä kertoi viime viikolla, että Sirullisella henkilökortilla ei tosiaan pysty tällä hetkellä kirjautumaan, ja sama häiriö estää myös mobiilivarmenteen aktivoinnin henkilökortilla.

 

Osalla asiakkaista osa uusimmista laskuista ei näy Minun Teliassa tällä hetkellä

Tätä paremmalla syyllä laskutustapoja pitäisi olla tarjolla monipuolisemmin kuin nyt. Omilla Sivuilla on nyt kaikki munat samassa korissa. Kun Omat Sivut ovat rikki, niin sitten ei toimi laskutuskaan.


 

Osalla asiakkaista osa uusimmista laskuista ei näy Minun Teliassa tällä hetkellä

Tätä paremmalla syyllä laskutustapoja pitäisi olla tarjolla monipuolisemmin kuin nyt. Omilla Sivuilla on nyt kaikki munat samassa korissa. Kun Omat Sivut ovat rikki, niin sitten ei toimi laskutuskaan.

Kyllä minulle on tullut laskut , mutta minulla onkin e-laskutus.


Minun Teliaan kirjautumisessa oli ongelmia parisen viikkoa sitten mutta se häiriö saatiin korjattua saman päivän aikana.

@SannaMKoo kyllä kertoi viime viikolla, että Sirullisella henkilökortilla ei tosiaan pysty tällä hetkellä kirjautumaan, ja sama häiriö estää myös mobiilivarmenteen aktivoinnin henkilökortilla.


Joo totta, tuo henkilökortti ongelma on ollut. Muutoin Minun Teliaan kirjautuminen onnistuu kuitenkin niin mobiilivarmenteella kuin pankkitunnuksillakin. Ja mobiilivarmenteen aktivointi onnistuu myös verkkopankkitunnuksilla, eli siinä on ollut ongelmia ainoastaan tuon henkilökortti osuuden kanssa.

 

Tätä paremmalla syyllä laskutustapoja pitäisi olla tarjolla monipuolisemmin kuin nyt. Omilla Sivuilla on nyt kaikki munat samassa korissa. Kun Omat Sivut ovat rikki, niin sitten ei toimi laskutuskaan.

Kyllä minulle on tullut laskut , mutta minulla onkin e-laskutus.

​​​​​​

eLasku on oma suosikkini, mutta ymmärrän toki että kaikki eivät sitä syystä tai toisesta halua käyttää. Verkkopankin kautta laskun sisältö on kätevä tarkistaakin. Mutta vaatiihan se aina uutta toimintatapaa ja uuden opettelua kun arjen juttuihin tekee muutoksia. 


 

eLasku on oma suosikkini, mutta ymmärrän toki että kaikki eivät sitä syystä tai toisesta halua käyttää. Verkkopankin kautta laskun sisältö on kätevä tarkistaakin. Mutta vaatiihan se aina uutta toimintatapaa ja uuden opettelua kun arjen juttuihin tekee muutoksia. 

Kaikki muuttuu.

Itse aloitin sähköisten pankkipalvelujen käytön jo 1990-luvun puolivälissä ja ei silloin ollut mitään tietoa e-laskusta. Ihan teletype-terminaalilla piti kirjautua pankkiin ja kikkailla tapahtumat. No sittemmin on kaikki kehitysvaiheet käyty läpi ja enää en luopuisi e-laskusta. Siis kun liki kolmekymmentä vuotta harjoittelee , niin kyllä se sujuu. 😉


Vastaa