Hei!
Tilasin 15.9. uuden iPhone 15 Pron Telialta. Tilauksen aikana tilauspalvelu jumitti ja kaatui mutta lopulta odotin tilauksen onnistuneen koska Telia Financen velkasaldoa oli muodostunut saman verran mikä oli puhelimen hinta. Mitään varmistuksia en kyllä ole saanut. Homma alkoi hieman epäilyttämään ja aloin tiedustelemaan tilaukseni perään reilun viikon päästä Telian chatissa. Kirjoittelun perusteella kaikki tuntui olevan kunnossa ja tiedusteluihini luvattiin vastata mahdollisimman pian. Useiden kyselyiden jälkeen selvisi ettei tilausta ollut tapahtunutkaan ja Telialta tyly vastaus tyliin “Sori, tilaa uusi” ja iPhone jonon perälle. Onko tämä Telian konsernin asiakaspalvelun tavoitetila ja taso piikkiriikksille asiakkaille? Tilasin puhelimen teiltä nyt uudestaan ihan mielenkiinnosta mitenkähän se nyt onnistuu.
Alla kuukauden asiakaspalvelukeskustelusta otteitte:
Telia Chat 25.9.2023
”Kyllä täällä näkyy että tuo tilauksesi on onnistunut päivämäärällä 15.9.2023, joten se toimitetaan sinulle pikimmiten.”
Telia Chat 6.10.2023
“Juu, täätä löytyy tilausnumero xxxxxxxxx…..
”Mun pitää selvittää tätä, jos et ole saanut tilausvahvistusta lainkaan. Kun koitan löytää tilausnumerolla tilaustietojasi niin en saa näkymään. Teen tästä nyt selvitykset ja laitan sinulle tänään tekstiviestinä lisätietoja.”
Telia Chat 9.10.2023
”Kyllä pahoittelut tästä epäselvästä tilanteesta, tämän takia tästä perjantaina on toimitukseen laitettu viestiä ja sieltä valitettavasti ei vielä ole tullut vastausta. Neuvoisin tässä tapauksessa oottamaan vastausta sieltä uskon että kun perjantaina kysely on laitettu että tässä alkuviikosta sieltä vastaus tulee ja suhun ollaan yhteydessä”
Telia Chat 18.10.2023
” Ymmärrän turhautumisesi täysin. Hyvin epäselvä tilanne, mutta voin vahvistaa, että asiaa on kyllä hoidettu eteenpäin jatkuvasti monien eri asiakaspalvelijoiden toimesta.”
Ei vastausta näihin ikinä, mutta kun lähestyin palautesivun kautta niin tuli alla oleva
Telia asiakaspalvelu email 27.10.2025
”Hei XXXXX,
Kiitos yhteydenotosta.
Suuret pahoittelut, ettei asiasi ollut vieläkään ratkennut.
Tuo tilaus on epäonnistunut eikä tilaus ole valunut järjestelmäämme saakka.
Katevaraus on myös nyt peruttu Financelta .
Voit halutessasi tilata puhelimen uudelleen .
Ystävällisin terveisin,
Telia Asiakaspalvelu”
____
Muokkaus AaTanja: poistettu yhden viestin tervehdyksestä nimi.