Kysymys

Telian asiakaspalvelun uhri

  • 27 October 2023
  • 1 kommentti
  • 119 katselukertaa

Kunniamerkki

Hei!

Tilasin 15.9. uuden iPhone 15 Pron Telialta. Tilauksen aikana tilauspalvelu jumitti ja kaatui mutta lopulta odotin tilauksen onnistuneen koska Telia Financen velkasaldoa oli muodostunut saman verran mikä oli puhelimen hinta. Mitään varmistuksia en kyllä ole saanut. Homma alkoi hieman epäilyttämään ja aloin tiedustelemaan tilaukseni perään reilun viikon päästä Telian chatissa. Kirjoittelun perusteella kaikki tuntui olevan kunnossa ja tiedusteluihini luvattiin vastata mahdollisimman pian. Useiden kyselyiden jälkeen selvisi ettei tilausta ollut tapahtunutkaan ja Telialta tyly vastaus tyliin “Sori, tilaa uusi” ja iPhone jonon perälle. Onko tämä Telian konsernin asiakaspalvelun tavoitetila ja taso piikkiriikksille asiakkaille? Tilasin puhelimen teiltä nyt uudestaan ihan mielenkiinnosta mitenkähän se nyt onnistuu.

Alla kuukauden asiakaspalvelukeskustelusta otteitte:

Telia Chat 25.9.2023

”Kyllä täällä näkyy että tuo tilauksesi on onnistunut päivämäärällä 15.9.2023, joten se toimitetaan sinulle pikimmiten.

Telia Chat 6.10.2023

“Juu, täätä löytyy tilausnumero xxxxxxxxx…..

Mun pitää selvittää tätä, jos et ole saanut tilausvahvistusta lainkaan. Kun koitan löytää tilausnumerolla tilaustietojasi niin en saa näkymään. Teen tästä nyt selvitykset ja laitan sinulle tänään tekstiviestinä lisätietoja.

Telia Chat 9.10.2023

”Kyllä pahoittelut tästä epäselvästä tilanteesta, tämän takia tästä perjantaina on toimitukseen laitettu viestiä ja sieltä valitettavasti ei vielä ole tullut vastausta. Neuvoisin tässä tapauksessa oottamaan vastausta sieltä uskon että kun perjantaina kysely on laitettu että tässä alkuviikosta sieltä vastaus tulee ja suhun ollaan yhteydessä

Telia Chat 18.10.2023

Ymmärrän turhautumisesi täysin. Hyvin epäselvä tilanne, mutta voin vahvistaa, että asiaa on kyllä hoidettu eteenpäin jatkuvasti monien eri asiakaspalvelijoiden toimesta.

 

Ei vastausta näihin ikinä, mutta kun lähestyin palautesivun kautta niin tuli alla oleva

 

Telia asiakaspalvelu email  27.10.2025

”Hei XXXXX,
Kiitos yhteydenotosta.

Suuret pahoittelut, ettei asiasi ollut vieläkään ratkennut.
Tuo tilaus on epäonnistunut eikä tilaus ole valunut järjestelmäämme saakka.
Katevaraus on myös nyt peruttu Financelta .
Voit halutessasi tilata puhelimen uudelleen .

Ystävällisin terveisin,
Telia Asiakaspalvelu”



____
Muokkaus AaTanja: poistettu yhden viestin tervehdyksestä nimi. 


1 kommentti

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

Hei @Vulpus ja tervetuloa Yhteisöön! Mukavaa, että löysit tänne ja toivon mukaan viihdyt😊

Heti alkuun omasta puolestani pahoittelut ettet ole saanut asiakaspalvelustamme tarvitsemaasi apua ja asianhoito on vaatinut näin monta yhteydenottoa. On hyvin ikävää, että tilauksen selvittelyn kanssa on vierähtänyt melkein koko syksy, että olet saanut ristiriitaista tietoa meiltä, ja että asiaan ei ole meidän puolelta lupauksista huolimatta palattu eikä avattu syitä tapahtuneelle. 


Kyselin laitemyynnistä ja verkkokaupasta vastaavalta taholta mikä tilanteen voisi selittää ja lisäksi lueskelin tätä aiempaa iPhone-ketjua lävitse, ja johtopäätös näillä tiedoin on se, että koska osaa 15.9. tilauksista jouduttiin selvittelemään ja kaivelemaan jälkikäteen manuaalisesti, sillä jokin tilauksissa oli estänyt niiden loppuun saattamisen, niin vaikuttaisi siltä kuin kohdallasi ainakin osin olisi siitä kyse.

Haluan kuitenkin vielä vastata varsinaiseen asiakaspalvelun tavoitetilaan liittyvään kysymykseesi. Tokikaan se ei missään nimessä ole sitä millaisena olet sen joutunut kokemaan. Jokainen pikkiriikkinenkin asiakas on meille tärkeä, sillä juurikin yksittäisistä asiakkaista koostuu meidän asiakaskuntamme. 

Vastaa