Skip to main content

Jätin yli viikko sitten yhteydenottopyynnön telian sivuilla koskien ongelmaa liittymän rekisteröinnissä, mutta minua ei ole vieläkään tavoiteltu telian suunnalta. Onko pyyntöni yksinkertaisesti sivuutettu? Onko tosiaan niin, että köyhän opiskelijan tulee maksaa mahdollisesti kymmeniä euroja puhelusta suoraan asiakaspalveluun, jotta saisin asiani hoidettua ja käyttööni liittymän, joka kuuluisi käyttööni vuokrasopimuksen mukaan ilmaiseksi?

Yhteydenottopyyntöön reagoidaan normaalisti 48 tunnin sisään, eli jotain kummallista tuossa on sattunut. Asiakaspalveluun soittaminen maksaa paikallisverkkomaksun/matkapuhelinmaksun verran eli noin 0,09 euroa minuutti riippuen hieman liittymästäsi. Asiakaspalvelun tavoitat numerosta 020690400 ma-pe kello 8-18.



 



Mikäli sinulta löytyy meiltä jo jotain palveluita, kirjaudu pankkitunnuksilla osoitteeseen telia.fi. Sitä kautta pääset käsiksi asiakaspalveluumme chatin välityksellä 24/7!


Yhteystietosivulla puhelun hinnaksi on ilmoitettu 2,50 €/puhelu + 2,50 €/alkava min + mpm/pvm, kiitos selvennyksestä! 


Aivan nyt on varmaan mennyt sekaisin Telia Helppi ja Asiakaspalvelu. Helppi auttaa erilaisten laitepulmien kanssa ja esimerkiksi uuden tietokoneen käyttöönotossa, jotka eivät välttämättä liity liittymäasioihin.


Yhteydenottopyyntö jätetty kolme päivää sitten, ei vastausta. Chatin kautta yritin samaa asiaa kysyä, ei osattu vastata, luvattiin soittaa myöhemmin, eivät soittaneet. Mikä on paras tapa saada yhteys asiakaspalveluun?



@Jessika50  kirjoitti:


Yhteydenottopyyntö jätetty kolme päivää sitten, ei vastausta. Chatin kautta yritin samaa asiaa kysyä, ei osattu vastata, luvattiin soittaa myöhemmin, eivät soittaneet. Mikä on paras tapa saada yhteys asiakaspalveluun?






Yhteydenottolomakkeella lähetetyissä viesteissä on tosiaan tällä hetkellä ruuhkaa, eli tuo arvioitu kaksi arkipäivää ei pidä tässä kohtaa paikkaansa. Uskoisin viestisi tulevan viimeistään ensi viikon alkupuolella käsittelyvuoroon.



 



Luvatut soitot pitäisi tietenkin aina hoitaa, pystytkö tässä avaamaan tarkemmin mistä asiassa oli kysymys? Mietin että jos sen hoitoon tarvitaan avuksi jotakin toista tahoa, voi hyvinkin olla että menee muutama päivä asian ratkaisuun. Vai oliko puhetta asiakaspalvelijan kanssa tarkemmin että milloin hän sinulle soittaisi takaisin?


Chatista kertoi tarkan päivän koska soittaa, ei soittanut. Tänään tuli sinänsä vastaus yhteydenottopyyntöön, mutta itse asia ei ratkennut. Pyydettiin edelleen olemaan yhteydessä chattiin. (hymiö).

 

Haluaisin vuorata Telian X2 reitittimet, mutta jostain syystä aiheuttaa isoja vaikeuksia asiakaspalvelulle:

 

https://yhteiso.telia.fi/t5/Kiinteat-nettiyhteydet-ja/telia-x2-technicolor-dga4330-modeemin-kokonaishinta/td-p/235403

 

Vaikuttaa siltä että asiakaspalvelussa ei tästä kyseisen laitteen vuokrauksessa ei tiedetä mitään. Tein uuden yhteydenottopyynnön, katsotaan nyt tuleeko joku vastaus aiheeseen.

 

 

 

 

 



@Jessika50  kirjoitti:


 



Haluaisin vuorata Telian X2 reitittimet, mutta jostain syystä aiheuttaa isoja vaikeuksia asiakaspalvelulle:



 



Vaikuttaa siltä että asiakaspalvelussa ei tästä kyseisen laitteen vuokrauksessa ei tiedetä mitään. Tein uuden yhteydenottopyynnön, katsotaan nyt tuleeko joku vastaus aiheeseen.



 






Aivan, eli Telia Smart -modeemia tarkoitat. Sen pääset tilamaan kirjautumalla Minun Teliaan. Mene siellä laajakaistasi tietoihin ja valitse Laitetiedot.



Osana Telia TV digiboksi laajakaistalla -palvelua modeemi kuuluu palvelun kuukausihintaan. Jos käytössäsi on pelkkä laajakaista, voit tilata Telia Smart -modeemin kuukausiveloituksella. 
 



Telia Smart -modeemi on käytettävissä ADSL/VDSL-, Ethernet- ja valokuitukohteissa.


Ok, asia alkaa selvitä. Ongelma on että kyseessä on Telia Hybrid Zone liittymä ja kyseinen mukana tullut reititin on vain yksinkertaisesti kelvoton. Käytän liittymää normaalina ADSL-liittymänä vanhalla modeemilla ja asiakaspalvelu väittää että liittymä toimii vain Hybrid Zone reitittimellä (ei pidä paikkansa).

 

Eli ilmeisesti pitäisi vaihtaa koko liittymätyyppi virallisesti ADSL-liittyväksi jotta tuo Telian X2 reititin irtoaisi. Onhan tuo monimutkaista, mutta hyvä kun alkaa kuvio selvitä. Asiakaspalvelu ei osannut asiaa selventää.



@Jessika50  kirjoitti:


 



Eli ilmeisesti pitäisi vaihtaa koko liittymätyyppi virallisesti ADSL-liittyväksi jotta tuo Telian X2 reititin irtoaisi. Onhan tuo monimutkaista, mutta hyvä kun alkaa kuvio selvitä. Asiakaspalvelu ei osannut asiaa selventää.






Hyvä, että kuvio alkaa seljetä😁>



 



Haluatko avata tuota kelvottomuutta vielä, että mikä hybridireitittimen toimivuudessa mättää?


Kyseisestä laitteesta on jo useampi ongelmaketju täällä, viittaan niihin. Vikailmoitukset eivät johda mihinkään ja Telia ei julkaise enää päivityksiä. Ei ole julkaissut aikoihin.



@Jessika50  kirjoitti:


Kyseisestä laitteesta on jo useampi ongelmaketju täällä, viittaan niihin. Vikailmoitukset eivät johda mihinkään ja Telia ei julkaise enää päivityksiä. Ei ole julkaissut aikoihin.






Hybrid-modeemeihin on viimeksi tänään julkaistu järjestelmäpäivitys (ajetaan tällä viikolla laitteille), eli en osaa sanoa, mistä on sellainen mielikuva syntynyt, että laitteita ei enää päivitettäisi. Uusmyynti on toki lopetettu, mutta päivityksiä edelleen toki tulee. Eli haluaisitko kertoa, minkälaista ongelmaa tuon kanssa on ollut?


Sitä samaa pätkimista ja laitteen kaatumista mitä muutkin ovat täällä vuosien aikana valittaneet. Ongelma on kyseisessä laitteessa, ei missään muualla. Luvattua WPA3-päivitystä ei ikinä näkynyt.

 

Kolme vikailmoituksta ja ei mitään ratkaisua, niin eiköhän se kerro että tukea ei enää anneta. Homma ratkeaisi jos saisi tuon Telian X2-reitittimen tilalle, mutta kuten tässä nyt on selvinnyt, niin sitä ei periaatesyistä haluta vaihtaa koska sopimus on tehty hybridilaajakaistalle.

 

Melko joustamatonta, mutta näillä mennään kunhan sopimus päättyy.

 

 

 

 

 

 



@Jessika50  kirjoitti:


Sitä samaa pätkimista ja laitteen kaatumista mitä muutkin ovat täällä vuosien aikana valittaneet. Ongelma on kyseisessä laitteessa, ei missään muualla. Luvattua WPA3-päivitystä ei ikinä näkynyt.



 



Kolme vikailmoituksta ja ei mitään ratkaisua, niin eiköhän se kerro että tukea ei enää anneta. Homma ratkeaisi jos saisi tuon Telian X2-reitittimen tilalle, mutta kuten tässä nyt on selvinnyt, niin sitä ei periaatesyistä haluta vaihtaa koska sopimus on tehty hybridilaajakaistalle.



 



Melko joustamatonta, mutta näillä mennään kunhan sopimus päättyy.



 



 



 



 



 



 






Oletko testannut jo toista laitetta? Kun olet tehnyt nämä kolme ilmoitusta meille, niin oletko milloin ne tehnyt ja mitä kautta? 


Vuoden sisään on kolme vikailmoitusta tehty ja viimeisimpään ei ikinä mitään vastattu. Kahdessa ensimmäisessä oltiin samaa mieltä siitä että linja on kunnossa, eivät vain halunneet uskoa että vika on hybridireitittimessä ja sen ”ominaisuuksissa”.

 

On toinen eri tekniikalla laite käytössä ja toimii hyvin, olisi vain ollut mukavampaa saada virallisen tuen piirissä oleva X2 tilalle. Tämä ei kuitenkaan periaatesyistä ilmeisesti onnistu, niin odotetaan että sopimus päättyy ja sitten operaattorin vaihto.



@Jessika50  kirjoitti:


Vuoden sisään on kolme vikailmoitusta tehty ja viimeisimpään ei ikinä mitään vastattu. Kahdessa ensimmäisessä oltiin samaa mieltä siitä että linja on kunnossa, eivät vain halunneet uskoa että vika on hybridireitittimessä ja sen ”ominaisuuksissa”.



 



On toinen eri tekniikalla laite käytössä ja toimii hyvin, olisi vain ollut mukavampaa saada virallisen tuen piirissä oleva X2 tilalle. Tämä ei kuitenkaan periaatesyistä ilmeisesti onnistu, niin odotetaan että sopimus päättyy ja sitten operaattorin vaihto.






Hybridi-reitittimen tilalle ei voida X2-reititintä toimittaa liittymälle, mikä käyttää hybrid-yhteyttä. Mikäli haluat, että hybrid-laitteesi pätkimiset tutkitaan uudelleen, niin silloin voit tehdä Minun Telia -sivuston kautta häiriöilmoituksen tutkittavaksi. 


Vastaa