Skip to main content

18154iDA88C86ED1F822A7.jpg

Mitä hyötyä sinulle on olla meidän asiakas? Toimivien ja monipuolisten palveluiden lisäksi olet liittymäasiakkaanamme oikeutettu erilaisiin asiakasetuihin. Liittymäasiakkaan edut ovat joko kuukausittaisia ja pysyviä tai kertaluontoisia, aina rahan arvoisia etuja. Liittymäasiakkaanamme saat myös etuosto-oikeuden parhaisiin tarjouksiimme sekä mahdollisuuden ottaa käyttöön tai vaikka kokeiluun uusia palveluita kampanjahinnoin. Asiakaseduillamme haluamme varmistaa, että saat kaikki palvelusi hyvään hintaan ja saman katon alta.

Liittymäasiakkaan etuihin ovat oikeutettuja kaikki Telia Finlandin kuluttaja-asiakkaat, joilla on Telian kuukausilaskutteinen puhelin- tai nettiliittymä. Myös Telia Dot -liittymäasiakkaana hyödyt myös monista Telian asiakaseduista. Etu ei koske Prepaid-liittymiä, yritysliittymiä tai Taloyhtiölaajakaistan perusnopeuksia.

 

Artikkelin sisällysluettelo:

 

Asiakasetuna viihdyttävää katseltavaa


Liittymäasiakkaanamme pääset nauttimaan C Moren sisällöistä pysyvästi edulliseen hintaan. Nämä C More etutuotteet on mahdollistanut meidän ja MTV:n yhteystyö, joka poiki ensimmäiset liittymäasiakkaille suunnatut C More -etutuotteet viime syksynä. C More -suoratoistopalvelun etutuotteiden kautta voit katsoa monipuolista sarja-, elokuva- ja urheilutarjontaa, joten joukosta löytynee katsottavaa jokaiseen makuun.

C Moren suoratoistopalvelun sisältöä voit katsella puhelimella, tabletilla, tietokoneella, älytelevisioiden C More -sovelluksella ja Telia TV digiboksin käyttöliittymän kautta. C Moren etutuotteet eivät ole määräaikaisia, eli halutessasi voit ottaa katseltavaa vain lyhyeksikin aikaa. C Moren etutuotteiden hallinnointi käy helposti  itsepalveluna kirjautumalla Minun Teliaasi.

  • C More Total+ - C Moren kaikki urheilu (mm. F1 ja Liiga), leffat ja sarjat etuhintaan.
  • C More TV - C Moren kaikki sarjat ja leffat. Sisältää muutamia mainoksia.
  • C More - C Moren kaikki sarjat ja leffat. Ei mainoksia.

Itsellä nyt katsannassa uudelleen eloon herätetty dekkarisarja Maria Kallio sekä jännittävä ruotsalainen draamasarja Gåsmamman. Tiesitkö muuten, että useiden C Moren alkuperäissarjojen, kuten Salattujen elämien jaksoja voit katsoa C Moresta ennakkoon?


Liittymäasiakkaan asiakasedut laitteista ja pidennetty takuu


Liittymäasiakkaanamme löydät sivuiltamme viikoittain vaihtuvat laitetarjoukset, jotka olemme neuvotelleet laitevalmistajien kanssa. Tämän lisäksi saat ajoittain henkilökohtaisia tarjouksia koskien laitteita. Edut voivat yhdestä ostoksesta olla hyvinkin merkittäviä.
Puhelimet ja tabletit kannattaa hankkia meiltä, sillä liittymäasiakkaanamme saat niille automaattisesti pidennetyn takuun kolmeksi vuodeksi. Pidennetty takuuaika noudattaa samoja ehtoja kuin valmistajan takuu. Valmistajan takuu kestää tavallisesti yhdestä kahteen vuoteen.
Tabletit mahdollistavat sovelluksien ja verkkopalveluiden käytön helposti ja nopeasti niin vapaa-ajalla kuin työasioissakin. Useimmiten tablettia tavataan käyttää somen selailuun, nettisurffailuun ja viihteen katselemiseen ja tähän tarkoitukseen tabletti on vaivattomin ottaa reissun päälle mukaan.

 

Netti keskittäjähintaan liittymäasiakkaillemme


Mobiilinetillä saat liikkuvan nettiyhteyden reitittimeesi, tietokoneeseesi tai vaikka tablettiin niin, että yhteys on helposti mukana kaikkialla. Liittymäasiakkaanamme olet oikeutettu mobiililaajakaistaan keskittäjähintaan, jonka hinta on pysyvästi tavallista pienempi.

Kiinteälaajakaista tapaa olla mahdollisuuksien mukaan käyttäjillä kodin nettinä pyörittämässä kodin viihdettä ja laitteitta. Kiinteän laajakaistan etuina on sen tasaisuus ja alhaiset latenssiajat, jotka hyödyttävät esimerkiksi pelaamista. Kun sinulla on meiltä kuukausimaksullinen matkapuhelin- tai mobiilinettiliittymä, saat uuden kiinteän laajakaistaliittymän vähintään 72 euroa tavallista edullisemmin, kun teet 24 kuukauden määräaikaisen sopimuksen.


Telia Dot -liittymän asiakasedut

 

Lähes kaikki Yhteys-liittymiimme kuuluvat asiakasedut ovat tarjolla myös Telia Dotin asiakkaillemme. Mikäli sinulla on Telia Dot -liittymä, olet oikeutettu artikkelissa edellä mainittuihin C More etutuotteisiin, kuten C More TV ja C More total + suoratoistopalveluihin etuhintaan.

Telia Dot -asiakkaana olet myös oikeutettu saamaan laajakaistan asiakasetuhintaan kotiisi. Tämän edun voit lunastaa Telian asiakaspalvelusta joko soittamalla tai asiakassivujen kautta chattailemalla. Lisäksi pidennetty kolmen vuoden laitetakuu on saatavilla Telia Dot -asiakkaille Telia Kaupan kautta, kuten myös asiakasetuhintaiset laitteetkin.

 

Markkinointilupa avaa kaistan etuiluun

 

Mikäli sinusta tuntuu, että et ole liittymäasiakkaanamme asiakaseduista kuullutkaan varmistathan, että olet antanut meille luvan sähköiseen markkinointiin.

Kunhan annat meille markkinointiluvat, pidämme huolen siitä, että saat aina parhaat edut ja tarjoukset, jotka ovat sinun tarpeisiisi räätälöidyt. Saat meiltä enintään 5 viestiä viikossa sähköpostilla ja tekstarilla, mutta yleensä määrä jää vähäisemmäksi. Voit antaa myös luvan sijainti- ja välitystietojen käyttöön, jolloin voimme kohdentaa viestit esimerkiksi paikkakuntakohtaisesti. Tällöin voit saada esimerkiksi erikoistarjouksen lähelläsi sijaitsevasta Telia Kaupasta tai kutsun suosikkijoukkueesi matsiin.

Roskapostia tai kolmannen osapuolen mainoksia emme lähetä. Emme myöskään luovuta tietojasi kenellekään Telian ulkopuoliselle toimijalle.

 

Luvat saat helposti päälle ja halutessasi myös pois

 

  1. Lataa Minun Telia –sovellus. Sovelluksen kautta pääset hallinnoimaan liittymiä ja palveluitasi sekä sen lisäksi sallimiasi markkinointilupia. Valitse sovelluksesta ”Oma profiili” -> ”Asiakastiedot” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)".
  2. Klikkaa itsesi osoitteeseen telia.fi ja kirjaudu sisään pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella. Valitse kohta ”Omat tietoni ja asetukset” -> ”Tietoa Telian asiakaseduista (Markkinointilupa)”.
  3. Tavoitat meidät myös soittamalla numeroon 020 690 400, ottamalla yhteyttä chatin kautta tai voit poiketa lähimmässä Telia Kaupassa. Kaikki yhteystiedot löydät täältä.

 

Lue myös:

 

Nämä asiakasedut ovat ongelmallisia. Jos joudut yhden liittymän irtisanomaan tai vaihtamaan operaattoria esim huonon verkon suorituskyvyn vuoksi, menetät kaikki edut ja joudut sitten siirtämään loputkin liittymät muualle. Näin kävi itselleni, Telialta lähti kolme liittymää + Cmore-palvelun lopettaminen etuhinnan loppumisen vuoksi. Onneksi ei ollut takuualaista tuotetta Telialta ostettuna, olisi lisätakuukin samalla varmaan lakannut olemasta. 

Ja tähän ei tarvitse sitten sotkea, että onko asiasta oltu yhteydessä Teliaan, se tie käyty ja halua tilanteen korjaamiseen ei ollut. 


@AsiakasY  Itse näen erilaiset asiakasedut positiivisena asiana. Nykyasiakkaiden eduissa ei olisi mielestäni mitään järkeä, jos voisit ottaa esimerkiksi liittymän hetkeksi käyttöön ja irtisanoa sen jälkeen säilyttäen nykyasiakkaiden asiakasedut voimassa. Se on tietenkin ikävää, jos operaattoria joutuu vaihtamaan esimerkiksi heikon kuuluvuuden takia. Eri asiakaseduissa on tietyt ehdot, jotka tulee täyttyä. Takuun pidennys edellyttää, että jokin alla mainituista sopimuksista on säilynyt katkotta yhtäjaksoisesti laitteen ostosta sen rikkoutumiseen:



•    puhelinliittymä (pois lukien Prepaid-liittymät)
•    mobiililaajakaista (pois lukien Prepaid-liittymät)
•    kodin laajakaista (pois lukien Taloyhtiönetti ilman lisänopeutta)
•    Telia TV digiboksi laajakaistalla


Paras asiakasetu on toimiva ja kattava verkko. Toiseksi paras asiakasetu on osaava ja ymmärtävä asiakaspalve. Sen jälkeen tulee nämä muut edut ja niillä ei voi paikata kohdan 1 ja 2 puutteita. Jokaisella on tietysti erilaiset painotukset, mutta itselleni toimiva verkko on tärkeä, enkä ala kärvistelemään huonon verkon kanssa joidenkin asiakasetujen vuoksi. Ja onhan nuo edut yksi operaattorin keino sitouttaa a(a)siakas, mutta tarkkana pitää olla kokonaiduuden kanssa.


Mielestäni toimiva ja kattava verkko sekä osaava asiakaspalvelu on sellaisia asioita, joita aika moni asiakas varmasti odottaa ja pitää melkeinpä itsestäänselvyytenä. Onko nämä asiat sitten asiakasetuja vai perusolettamuksia? On ymmärrettävää, että tietyissä paikoissa kuuluvuuden kanssa voi olla haasteita ja aina ei välttämättä asioiden hoito ole mennyt aivan jiiriin. Satsaamme kuitenkin näihin asioihin Telialla todella paljon ja toivomme asiakkailtamme palautetta, jotta voimme kehittää palveluamme entistäkin paremmaksi. Teemme myös konkreettisia asioita ja toimenpiteitä saatujen palautteiden perusteella. 


Telia ei halua asiakkailta palautetta, se on tullut selväksi. Ei edes siinä vaiheessakaan, kun asiakas päättää vaihtaa palveluntarjoajaa ja on tehnyt tarvittavat toimepiteet. Ainut mitä tulee on ne itkunsekaiset viestin joissa rukoillaan jäämään ja jatkamaan samaa linssiin viilaamista. 

Ja noista asiakaseduista, en nyt tiedä onko Telian tarjoama  17 M normaalinopeudella toimiva (tai ainakin luvatulla) internetyhteys nyt kovin hyvä asiakasetu. Tuotehan itsessään on surkea kun ajatellaan vuotta 2021. 


Olen kanssasi eri mieltä tässä palautteita koskevassa asiassa. Ulospäin se voi ehkä näyttää siltä ettei palautteille tehdä mitään, mutta kyllä taustalla ja konepellin alla tapahtuu asioita. Usein muutosten tekeminen ei ole aina niin yksinkertaista kuin miltä se voi kuulostaa. Tarkennatko hieman, onko tämä 17M nopeudella toimiva liittymä 4G-yhteys, jonka saa asiakasetuhintaan vai esimerkiksi kiinteä laajakaista, kun puhut siitä asiakasetuna?


Niin tuolla aloituksessahan lukee, että mobiiliasiakkaana saa vähintään 72 euroa edullisemmin kiinteän internetliittymän. Omaa osoitteeseni on tarjolla kaksi erihintaista liittymää : M- ja L-liittymä. Kummallekkin liittymälle luvataan 17 Mbit/s normaalinopeus, eli kyse on 17 M liittymästä. 

Palautteeseen liittyen taitaa se Telian konepelti olevan ruostunut aika lujaan kiinni. Ensimmäiset kuuluvuuspalautteet on tehty jo vuosia sitten, jopa työnantajankin toimesta. Ja mitään ei ole tapahtunut, paitsi että alueelle tullut kuuluvuusparannus on sananmukaisesti päin metsää. Mutta tämäkään ei Teliaa kiinnosta.


Nettiliittymän nopeuteen vaikuttaa monikin asia, ja todellisen nopeuden saa selville liittymää testaamalla. Eli tietoon 17 Mbit/s nopeudesta ei kannata "jumittua", vaan todellinen nopeus voi olla huomattavasti parempikin. 

Ymmärrän mielipiteesi kuuluvuuspalautteesta, jos olet sellaisen tehnyt eikä parannus sinua auttanut. Kuuluvuuden parannuksia tehdessä täytyy ottaa hyvinkin monta asiaa huomioon ja aina suuntausta ei ole mahdollista tehdä juuri sinne minne asiakas sitä eniten odottaa. Se ei tarkoita sitä etteikö toivetta ole otettu huomioon, vaan tässä voi olla tekniset jutut taustalla vaikuttamassa, maaston muodot tms. Syitä on monia, miksi joku asia tehdään niin kuin se tehdään. 


Sori vaan, mutta tuo 17 M nopeus olisi tässä melko realistinen ja ongelmatilanteissa tähän vedottaisiin. Eli tässäkin nousee näiden asiakasetujen huonopuoli - jos mobiililiittymän heikkoon toimintaan olisikin tyytyväinen ei tuota kiinteää yhteyttä ainakaan minun osoitteeseen kannata ottaa. Kilpailijalla saa toimivan yhteyden, vieläpä edullisemmin. Eli hajauttaminen kannattaa eli poimitaan rusinat pullasta. Hajauttaminen taitaa olla myrkkyä operaattoreille. Mutta vaivalla tienatut roposet kuitenkin kannattaa sijoittaa toimiviin palveluihin. Se on sitä tärkeintä asiakkaan kokemaa arvoa.


Vastaa