Telia Prepaid – vinkkejä liittymän hallintaan ja saldon lataukseen

  • 3 October 2018
  • 2 kommenttia
  • 488 katselukertaa



Prepaid-liittymille on tarjolla useita erilaisia mahdollisuuksia saldon lataukselle. Paketteja on erilaisia ja lataus onnistuu useasta eri paikasta. Tässä käymme läpi vinkkejä sekä ohjeita prepaid-liittymien hallintaan ja saldon lataukseen.

Voit ladata lisää saldoa, nettipaketteja ja Telia Prepaid -paketteja (sis. puhetta, viestejä ja nettikäyttöä) seuraavissa paikoissa:
-    Telian nettisivuilta
-    Telia Prepaid / Telia Helppo –lataussovelluksella
-    R-kioskilla
-    Ostamalla latauslipukkeen lähimmältä Telian jälleenmyyjältä

Itsepalvelussa latausta tehdessä on kuitenkin tärkeää tietää, että mikä prepaid-liittymä -käytössäsi on.
Telia Prepaid –lataussovelluksella voit ladata ja tarkistella Telialta ostettujen prepaid-liittymien lisäksi Soneran vanhoja Prepaid-, Prepaid Netti- ja Easy Prepaid -liittymiä.
Telia Helppo Prepaid -sovelluksella tsekkaat vanhan Tele Finland Prepaid -liittymäsi, eli nykyisen Telia Helppo Prepaidin, saldon ja lataat sitä lisää. (HUOM! Telia Helppo Prepaid-sovellus lopetettu ja Helppo-liittymät muutettu Telia Prepaid-liittymiksi 4.6.2019.)


Telian nettisivuilla saldoa ladattaessa valitaan myös ensin käytössä oleva liittymätyyppi:



 







Telia Prepaid-lataussovellus



Kielenä toimii suomi, ruotsi tai englanti (voidaan vaihtaa sovelluksessa) ja maksutapana luottokortti (eurooppalaiset Visa, Mastercard debit / credit). Sovellukseen voi asettaa myös tallennetulla maksukortilla automaattisen latauksen 31pv välein helpottamaan arkea. 
Lataussovellus on asennettavissa kaikkiin kotimaisiin matkapuhelinliittymiin, mutta saldoa voi ladata ainoastaan Telia  Prepaid –liittymiin. Mikäli Telia Prepaid -liittymän saldo on loppu, on Lataussovelluksen vaatima datakäyttö Lataussovelluksen suuntaan tällöin maksutonta – saldon latauksen voi siis tehdä mobiilisovelluksella, vaikka saldo olisi loppu.



Sovelluksesta näet:
-    Prepaid-liittymän viimeisen voimassaolopäivän
-    Paljonko saldoa on jäljellä
-    Kuinka paljon bonussaldoa on jäljellä (tarjousetu tai ensilataajan etuna saatu saldo)
-    Prepaid Paketin viimeinen voimassaolopäivä
-    Paljonko Pakettia on jäljellä (esikeen minuutit, viestit, data)
-    Nettipaketin (rajaton 7pv/31pv) viimeinen voimassaolopäivä


Telia Prepaid Perhe



Sovellukseen kuuluvaan Telia Prepaid Perheeseen voi määritellä enintään neljä Telian prepaid-numeroa. Telia Prepaid Perhe -palvelun avulla voi helposti ladata saldoa, nettiaikaa tai yhdistelmäpaketteja läheistensä (esim. lasten) Telian prepaid -liittymiin, tai asettaa automaattisen latauksen näihin liittymiin. Nähtävillä on myös näiden liittymien saldotiedot ja lataushistoria.


 


Liitettävä numero saa tekstiviestin, jossa kerrotaan numeron yhdistämisestä Telia Prepaid Perheeseen ja pyydetään vahvistamaan yhdistäminen erillisellä tekstiviestillä.
Kun liitettävä numero on kuitannut kutsun viestillä, liittymänumero liitetään Telia Perheeseen.


Telia Prepaid-lataussovelluksen käyttöönotto:





Prepaid-liittymien hallinnointi onnistuu tarvittaessa ilman mobiilisovellustakin nettiselaimella. Myös prepaid-liittymään on saatavilla sähköinen henkilöllisyystodistus eli mobiilivarmenne. Tämän kytkentä onnistuu Telia Kaupassa.


 


Ota siis vinkit haltuun ja hallinnoi prepaid-liittymiäsi jatkossa entistä helpommin!


 


2 kommenttia

Minulla on prepaid-liittymä koirani GPS-vastaanottimessa. Koetan ladata siihen saldoa puhelimeeni asennetun sovelluksen kautta. Maksukorttia lisättäessä, minulta kysytään PIN-koodia. Minkä PIN-koodin sovellus haluaa? Sovellukseen soisi myös liitettävän jonkin tasoisen ohjeistuksen; nyt näiden tietojen hakeminen on aivan hakuammuntaa.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +19

Hei @NiiloNoheva !


 


Tarkoittaa ehkä sovelluksen 4- numeroista salasanaa (PIN koodi tavallaan sekin), ihan varma en ole mutta kokeile käykö se.

Vastaa