Skip to main content
Meillä on ollut tuo tv vuoden alusta alkaen ja se on aivan surkea. Kun yrittää laittaa ohjelman tallennukseen ja selaa ohjelmaopasta, niin siinä pääsee vain muutaman tunnin eteenpäin ja sitten tyssää. Pahimmillaan ohjelmaoppaassa siirtyy eteenpäin 15 minuuttia kerrallaan ja jos yrittää esim. ylihuomisen kohdalle siirtyä niin siinä kestää iäisyys (paitsi että siihen ylihuomisen kohdalle ei pääse kun selaaminen stoppaa sen parin tunnin jälkeen).

Tämä aiheuttaa sen ongelman että jos haluaa taaperolle jotain nauhoittaa niin ei pysty selaamaan esim. viikkoa eteenpäin ja klikkailemaan kaikki pikkukakkoset, muumit ym. matkan varrelta tallennettavaksi vaan täytyy käyttää sitä haku-toimintoa ja yrittää muistella mitä lastenohjelmia sitä onkaan olemassa ja koittaa onneaan.

Paitsi että haku-toimintokin toimii vain joskus ja jouluna. Tiedän esimerkiksi että sunnuntaisin tulee kosto ja olipa kerran. Mutta haku-toiminto ei löydä niitä, jotain muita ohjelmia kyllä löytyy joissa esiintyy nuo sanat. Ja sitten jos se joskus löytääkin jotain muumi-hakusanalla ja siihen tulee pitkä lista joista valita, niin siinäkin on kiva arpoa että mitähän se nyt suostuisi tallentamaan, onko sellainen kanava jota voi tallentaa. Helpottais tässäkin asiassa jos näkis sen kanavan siinä vieressä niin ei edes yrittäisi tallentaa vääriltä kanavilta.

Sitten kun on saanut sen muumin jopa tallennettua ja yrittää laittaa sen pyörimään sille taaperolle, niin se täytyy ensin kelata oikeaan kohtaan koska ei sillä ole kärsivällisyyttä katsoa ensin edellisen ohjelman lopputekstejä, mutta kun ei tämäkään onnistu. Ensin kelaa jotain puoli minuuttia ja aloittaa kelaamisen alusta uudestaan ja uudestaan ja lopulta se on niin seko että koko ohjelma on muka sen puoliminuuttia kestoltaan. Juuri äskenkin tappelin sen kanssa vartin ja koko ajan taapero huutaa vieressä muumia ja vauva ruokaa, se siitä rauhallisesta hetkestä.

Sitten kun on saanut lapset nukkumaan ja olisi tunti aikaa surffailla netissä niin netti on tietenkin taas katki. Siinä sitten vaan resetoi laitteita ja rukoilee, lopulta menee kännykän netillä hoitaan ne pankkiasiat, se ainakin toimii.

Eli tv on ainakin todella surkea, tallennan ohjelmani vanhalla digiboxilla niin ei mene ainakaan hermo.
Hei ela,

Ikävä kuulla, että palvelussa on noin paljon ongelmia. Vilkaisin tuossa liittymäsi tilannetta ja verkkoon päin siellä ei mitään ihmeellistä ole havaittavissa. Nopeus näytti normaalilta eikä virheilyäkään näkynyt. Niitä vasten kuvailemasi ongelmat kuullostavat todella kummallisilta. Kerroit viestissäsi resetoineesi laitteita mutta ajattelin varmistaa että puhutaan samasta asiasta.

Thomsonin palvelureitittimen resetointi tapahtuu laitteen oikeassa kyljessä sijaitsevasta pienen pienestä nappulasta, jota täytyy painaa hammastikulla tai vastaavalla noin 30 sekunnin ajan tai kunnes virtavalo muuttuu oranssiksi (toimenpide palauttaa tehdasasetukset). Tämän toimenpiteen aikana kannattaa digiboksista olla kokonaan virta pois.

Digiboksin resetoimiseen löydät ohjeet Sonera Viihteen ongelmatilanteet -ohjesivulta. Tarvitset tähän toimenpiteeseen käyttäjätunnuksen ja salasanan, joten ne on hyvä pitää saatavilla.

Jos olet noiden ohjeiden mukaan toiminut, suosittelen ehdottomasti vikapalveluun soittamista vikailmoituksen merkeissä. Vikapalvelun tavoitata numerosta 020690101 (mpm/pvm).
Juu, noiden ohjeiden mukaan on resetoitu. Mutta nyt on käynyt pariin kertaan jo niin ettei televisiosta näy muuta kuin mustaa vaikka kaikki laitteet ovat päällä ja johdot kiinni. Menee aikaa (vartti?) ja sitten televisioon tuleekin yhtäkkiä kuva ja äänet täysillä. Eli taitaa digiboksi olla hajoomaisillaan ja yhteys vikapalveluun.

Vastaa