Skip to main content

Yhteisön uutiskirje oli hetken tauolla mutta nyt uutiskirje on täällä taas!! Löydät tuttuun tapaan tietoa siitä mitä tapahtuu ja mitä on tulossa. Yhteisön jäsenenä saat uutiskirjeet jatkossa myös sähköpostiisi.

Merkkasin kirjeen aiheet kirjaimilla A-H ja toivon, että kerrot kommenteissa minkä tai mitkä koit tämän kirjeen mielenkiintoisimmaksi aiheeksi. Tavoitteenamme on tehdä paras uutiskirje, joten kommentoimalla voit vaikuttaa kirjeisiin jatkossa!

Nähdään Yhteisössä!

Tero / yhteisömanageri

 

Toukokuun uutiskirjeen aiheita

  • Yhteisön kuulumiset
    • A) Kilpailu: Etsimme testaajia Xiaomin uusille robotti-imureille!
    • B) Osallistumalla keskusteluihin sinulla on mahdollisuus voittaa maksuttomia kuukausia Telian liittymään tai TV-palveluun!
    • C) Korjasimme kirjautumisen yhteydessä olleen bugin
    • D) Kasasimme Yhteisön ohjeet ja tiedot kattavaksi tietopaketiksi
    • E) Mitä palautetta olemme saaneet ja mihin olemme palautteiden pohjalta ryhtyneet
  • Huhtikuun tilastoja
    • F) Eniten pisteitä keränneet jäsenet top 5
    • G) Pisimmät keskustelut top 5
    • H) Luetuimmat artikkelit top5

 

Yhteisön kuulumiset

 

A) Kilpailu: Etsimme testaajia Xiaomin uusille robotti-imureille!

Xiaomilta on tulossa myyntiin kolme uutta imurimallia. Laitoimme pystyyn kilpailun, jossa etsimme testaajia käyttämään imureita ja kirjoittamaan niistä kokemuksia tänne Yhteisöön.

Lue lisää ja osallistu täällä.

 

B) Osallistumalla keskusteluihin sinulla on mahdollisuus voittaa maksuttomia kuukausia Telian liittymään tai TV-palveluun!

Yhteisössä ratkotaan erilaisia probleemeja, jaetaan vinkkejä sekä kokemuksia. Suositellaan ja opitaan uutta. Olemme palkinneet eniten keskusteluihin osallistuneet erilaisilla palkinnoilla.

Nyt olemme uudistaneet palkinnot ja kasvatimme myös palkittavien määrää: Jatkossa palkitsemme kuukausittain 10 eniten keskusteluihin osallistunutta yhteisöläistä maksuttomalla kuukaudella Telian puhelin- tai nettiliittymästä tai valikoiduista TV-palveluista. Keskustelemisesta Yhteisössä on siis jatkossa ihan konkreettista, rahanarvoista hyötyä!

Lue lisää täältä.

 

C) Korjasimme kirjautumisen yhteydessä olleen bugin

Uudessa Yhteisössä on ollut bugi, johon olet saattanut törmätä, jos olet ollut kirjautuneena Yhteisöön mutta et ole tehnyt hetkeen mitään (ns. maksimi idleaika on tullut täyteen). Näissä tilanteissa yhteisösivusto kirjaa sinut automaattisesti ulos Yhteisöstä.

Tämän jälkeen, kun olet halunnut kirjautua sisään uudelleen, sisäänkirjautuminen on saattanut päätyä virhetilanteeseen. Tämä bugi oli viheliäinen, mutta nyt lopultakin saimme sen korjattua. Nyt automaattinen uloskirjaus ja sen jälkeen myös sisäänkirjaus toimivat kuten pitää.

 

D) Kasasimme Yhteisön ohjeet ja tiedot kattavaksi tietopaketiksi

Miten voit aloittaa uuden keskustelun tai kysymyksen, miten voit käyttää lainauksia, miten voit kerätä pisteitä ja mitä hyötyä niistä on. Muun muassa näihin löydät vastaukset tietopaketista, johon keräsimme aiemmin erillisissä keskusteluissa olleet Yhteisön ohjeet ja tiedot, yhteen ja samaan paikkaan. Teimme myös lisää ohjeita eri tilanteisiin. Näin sinulla on helpompi ottaa Yhteisöstä kaikki irti.

Tietopaketin löydät täältä.

 

E) Mitä palautetta olemme saaneet ja mihin olemme palautteiden pohjalta ryhtyneet

Muun muassa telia.fi-sivustolla sekä täällä Yhteisössä meillä on käytössä kävijäkysely, jolla keräämme tietoa esimerkiksi vierailun syistä sekä löysikö vierailija sen, mitä hän tuli sivuilta hakemaan. Vastaamalla tähän kyselyyn, voit kertoa meille samalla myös mitä voisimme tehdä Telian nettisivuilla sekä Yhteisössä paremmin.

Haluamme näyttää millaista palautetta olemme saaneet ja mitä olemme palautteiden pohjalta tehneet.

Lue lisää täältä.

 

Huhtikuun tilastoja

 

F) Huhtikuun eniten pisteitä keränneet jäsenet top 5

  1. @kiisseli67
  2. @Purnipsi
  3. @Hannele2022
  4. @Yaria
  5. @kustaa1967

 

G) Huhtikuun pisimmät keskustelut top 5

 

H) Huhtikuun luetuimmat artikkelit top 5

 

Kohta C:n korjaus on kyllä yksittäisistä ehkä paras! Kun uutta tehdään, niin voi tulla odottamattomia vaikutuksia, mutta onneksi ne ajan kanssa saadaan korjattua.


Kohta C:n korjaus on kyllä yksittäisistä ehkä paras! Kun uutta tehdään, niin voi tulla odottamattomia vaikutuksia, mutta onneksi ne ajan kanssa saadaan korjattua.

Kieltämättä tosi iso juttu oli juurikin tuo, että saatiin ärsyttävä bugi lopultakin korjattua 😊


Sanoisin yleisen asiakaspalvelun ja läpinäkyvyyden kannalta kohta E. "Haluamme näyttää millaista palautetta olemme saaneet ja mitä olemme palautteiden pohjalta tehneet." 😊👍


Kolme parasta minusta eli B, C ja E ovat varmaan kaikille asiakkaille tärkeimmät kohdat (palkitseminen, toimivuus ja palautteet) 🫶🏻


Hienoa, kiitos myös @Yaria ja @kiisseli67 🤛🙂


B ja D. Näin nopeasti läpi luettuna. 

Täällä on varmasti monella uudella ihmisellä - muillakin kuin minulla- vaikea oppia heti käyttämään tätä yhteisöä. On hienoa, että ohjeet on laitettu yhteen paikkaan ja päivitettynä. Ja jos ei heti niitä löydä niin täällä on ihania ihmisiä jotka neuvovat, kun kysyy.

F oli huhtikuulta kiva, kun siellä oli minun nimimerkki 😉


Kiitos @Hannele2022 😉

Hiljalleen alkaa muodostua suurimmat suosikit ja toisaalta ne, mitä ette koe hyödylliseksi.

Lisää saapi kommentoida 🤓


Mielenkiintoisimpia ovat C, E, sekä tilastot. Perustelen alla lyhyesti jokaista:

  1. Robotti-imurin käyttäminen ei onnistuisi korkeiden kynnysten takia.
  2. Keskustelen mielelläni ilman kannusteitakin. Toki ei siitä haittaakaan ole jos joskus palkinnon voittaisi.
  3. Palveluiden toimivuus on ehdottoman tärkeää.
  4. Nyt on kyllä helposti ohjeet löydettävissä. Aiemminkin olen ne lukenut mutta uudelle käyttäjälle selkeämpi.
  5. Saadusta palutteesta ja tehdyistä toimista kertominen parantaa läpinäkyvyyttä ja luottamusta. Palautteella voi saada myös tietoa sellaisista ongelmista/kehityskohteista jotka ei muuten välttämättä tulisi kunnolla ilmi.
  6. , G., H., Tilastoja on aina mielenkiintoista katsoa vaikkei niistä syvempää analyysiä tekisikään. Voisiko tilastoja olla mahdollisesti tulevaisuudessa enemmänkin esillä?

No nyt, väkevää @kjar00 , väkevää. Kiitos paljon.

Mielelläni teen tilastoja, jos koet ja koette hyödylliseksi. Oliko jotain tiettyä mielessä; mitä tilastoja ja kuinka usein?


No nyt, väkevää @kjar00 , väkevää. Kiitos paljon.

Mielelläni teen tilastoja, jos koet ja koette hyödylliseksi. Oliko jotain tiettyä mielessä; mitä tilastoja ja kuinka usein?

Tilastoiden tekemiseen vaikuttaa tietenkin paljon Yhteisön alustan tarjoama data. Käyttäjänähän minä en tiedä että minkälaista dataa alustalta saa ulos, minkälaisessa muodossa se on, tai mitä Telia sallii julkaistavan. Mieleeni tuli, että olisiko jokin hieman laajempi tilastopostaus mahdollista toteuttaa. Siihen vaikuttaisi tietenkin edellä mainitsemani seikat, sekä mm. aikaväli (viikko, kuukausi) että olisiko datan määrä liian suuri. Toki myös tilaston tekoon käytettävä aika.

Tämä nyt oli tälläinen pohdinta, mutta ehkä siitä voi saada ideaa mitä voisi ehkä kokeilla. Ja toki laajempaa tilastoa ei joka viikko/kuuakusi ehkä kannata tehdä. Mielenkiintoista se varmasti olisi.


Lähtökohtaisesti minulla ei ole mitään avoimuutta vastaan, mutta toki on asioita, joita emme halua kertoa ulospäin. Tämä huomioiden meillä on silti iso repertuaari dataa, joista saa vaikka minkälaista tilastoa.

Muutamia esimerkkejä, heittelen tässä laidasta laitaan:

  • Kuukauden aktiivisimmat keskusteluosiot
  • Kävijäkyselystä saamme mm. tilastoja kuinka moni kävijä (%) löytää Yhteisöstä itselleen apua
  • Kuinka monta ideaa tai palautetta Yhteisöstä on napattu talteen (tämä varauksella)

Nuo siis sen lisäksi, että saadaan tosiaan tilastoja mm. luetuimmista aiheista, aktiivisimmista jäsenistä, eniten ratkaisuja keränneistä jäsenistä yms.

Ennen kuin uutiskirje jäi tauolle niin tässä viimeisin uutiskirje ennen sitä. Siellä on myös vähän enemmän noita yleisiä tilastoja.

Paljon on kyllä mahdollisuuksia, ja mielelläni lähden näitä kanssamme miettimään tarkemmin 😊


Vastaa