Skip to main content

Täällä voidaan keskustella porukalla keskustelun tasosta täällä Yhteisössä. Tässä muutamia näkökulmia, joiden kautta voidaan esimerkiksi käydä keskustelua:

Millaisena sinä koet keskustelun täällä, hyvässä tai pahassa. Koetko, että uskaltaa kysyä vapaasti vähän kenties tyhmiäkin kysymyksiä tai uskaltaako täällä tuoda oman näkemyksensä esille, ilman että sinut teilataan. Ollaanko täällä ystävällisiä. Arvostetaanko täällä kaikkia näkemyksiä, vaikka ne kenties olisivatkin erilaisia kuin muilla. Ymmärrämmekö, että se mikä sopii minulle ei välttämättä sovi sinulle. Ja toisinpäin.

Inspiraation tälle keskustelulle sain tästä alla olevasta palautteesta, jonka saimme hiljattain Yhteisön kävijäkyselyyn:

 

Keskustelun taso lähentelee tyypillistä keskustelufoorumeitten tasoa, joka on itsekeskeinen, töykeä, epäystävällinen ja muita aliarvioiva. Ei houkuttele osallistumaan.

 

En jaa tässä nyt linkkiä, minkä keskustelun yhteydessä palaute on annettu, koska en halua lähteä leimaamaan ketään keskustelijoita.

Toivon avointa ja rehellistä keskustelua tässä ketjussa, kuten muuallakin 😊

Sana on vapaa.

keskimääräisesti nämä operaattori keskustelupalstat ovat olleet parempia tasoltaan kuin keksiverto keskustelupalstat. ja olen ollut huonommissa, ehkäpä reilustikin.

 

mutta tämä on hyvä hetki muistuttaa että en ole puolueeton, ja olen kommentoimassa omana itsenään ja joskus kommentit ei ole neutraaleja tai keskivertoja. tosin, en ole mainostamassa operaattoreita, ellei ole jotain merkittävää asiaa.

 

minulla muuten on joitakin selkeitä mielipiteitä, mutta näillä operaattoripalstoilla olen vältellyt niitä pitääkseen tietyn rauhallisuuden.

 


Kyllähän foorumin/yhteisön jäsenet ovat aina johonkin kallellaan. Se on se syy kuulua porukkaan, olla mukana. Fanitetaan jotain puhelin- tai autovalmistajaa, operaattoria tai jotain muuta firmaa. Tai jos ei kirjaimellisesti ihan faniteta niin ainakin tykätään. 

Ja on ymmärrättävää, että sitä omaa suosikkia puolustellaan tai ainakin siitä kirjoitetaan neutraalisti. Kun sitten niistä muista kirjoitetaan usein vähän kärkkäämmin, tai värikkäämmin, tunteikkaammin ja niin edelleen. Tämä on ihan normaalia.

Myös vahvat mielipiteet kuuluvat foorumeille. Ehdottomasti. Kunhan ne vain eivät mene yli. Ettei kirjoittelija koe, että se on absoluuttinen totuus ja että kaikki ajattelevat/kokevat samoin. Yritettäisiin ymmärtää kaikkia osapuolia. Kaikkea ei tarvitse hyväksyä mutta olisi hyvä ymmärtää toista.

En siis sano, että nuo yllä mainitsemani olisivat ongelmia täällä. Kirjoittelin vain jotain tajunnan virtaa kommenttisi pohjalta mitä mieleen tuli 😀

Mainitsemasi rauhallisuus on hyvä, sitä on hyvä tavoitella ja ylläpitää.


Aina on ihmisiä mukana, jotka saavat tuntemaan itseni tosi tyhmäksi. Mutta onneksi täällä ei minua vastaan ole tullut paljoa. Ei ole siis ongelma. Täällä on tosi paljon ihania ihmisiä. Olen usein saanut apua täällä ongelmiini ja vastauksia kysymyksiin.

Se on enemmänkin ongelma, kun jotkut Telian työntekijät antavat minulle ohjeita, jotka eivät ole oikeita. Ei niin isoja asioita, että kannattaa siitä meteliä nostaa. Ja sitten tulee jostain "tekniseltä" puolelta työntekijä joka kiittää minua siitä mitä olen ilmoittanut ja kumoaa toisten sanomiset. 

Pitää silleen vähän miettiä, että mitä kirjoittelen tänne, kun ei aina tiedä, että syytetäänkö vai kiitetäänkö siitä. Minulla kun tulee kaikkia ongelmia Telia Playn kanssa niin olen alkanut vähän toppuuttelemaan mitä niistä tänne kirjoittelen. 

 


Kyllähän foorumin/yhteisön jäsenet ovat aina johonkin kallellaan. Se on se syy kuulua porukkaan, olla mukana. Fanitetaan jotain puhelin- tai autovalmistajaa, operaattoria tai jotain muuta firmaa. Tai jos ei kirjaimellisesti ihan faniteta niin ainakin tykätään.

Tämä perustuu päätöksen vahvistamiseen, siihen että se on varmasti oikea. Kuka haluaa mainostaa, että pihalla seisova auto, johon on upottannut 50k €, on täysi romu 😂. Ehkä teleoperaattori päätöstä on helpompi arvostella negatiivisesti. Rahaa ei pala kovin paljoa, ja operaattorin vaihto käy silmänräpäyksessä.

Itse olen volkkarimies. Kun myyjä tietää sen, saan takkia, lakkia ja pipoa, oletuksena että ryhdyn ilmaiseksi mainostolpaksi. Odotetaan että kaverini huomaa volkkarivaatetukseni ja asia tulee puheeksi, jolloin kehun suu vaahdossa volkkaria. Siis teoriassa… Myyjä ei tiedä, että volkkari on minulle vain auto, ja saadut vermeet lahjoitan pois.

“itsekeskeinen, töykeä, epäystävällinen ja muita aliarvioiva. Ei houkuttele osallistumaan”.

Olen ollut joissain foorumeissa lähinnä lukupiiriläisenä. Yleinen arvioni on, että laumaihmisinä näihin muodostuu aika usein “sisäpiiri”, johtajineen. Foorumi toimii sitten johtajan johdolla, hännystelijöineen.

Laumalle tulee usein tarve häätää tietoisesti tai tiedostamatta tulokkaat, jotka tunkeutuvat sen reviirille.

Aika kesy tämä yhteisö on, enkä välttämättä allekirjoita aloitukseen johtanutta lausuntoa. Mutta jokainen näkee asian omalta kantiltaan, joten sitä ei pidä tuomita.


Se on enemmänkin ongelma, kun jotkut Telian työntekijät antavat minulle ohjeita, jotka eivät ole oikeita. Ei niin isoja asioita, että kannattaa siitä meteliä nostaa. Ja sitten tulee jostain "tekniseltä" puolelta työntekijä joka kiittää minua siitä mitä olen ilmoittanut ja kumoaa toisten sanomiset. 

Pitää silleen vähän miettiä, että mitä kirjoittelen tänne, kun ei aina tiedä, että syytetäänkö vai kiitetäänkö siitä. Minulla kun tulee kaikkia ongelmia Telia Playn kanssa niin olen alkanut vähän toppuuttelemaan mitä niistä tänne kirjoittelen.

Olisi tosi hienoa jos viitsit laittaa tähän keskusteluita joissa olet kokenut, että mitenhän tämä meni? Voit laittaa halutessasi niitä minulle myös privaan, sekin sopii. Voin toki kaivella aiempia keskusteluita mutta voin vain yrittää arvailla miltä sinulta on niissä tuntunut.

Älä missään nimessä toppuuttele kirjoittelua koska kaikki, mitä saadaan sinulta ja muiltakin kysymyksiä ja keskustelua tänne, auttaa meitä ymmärtämään missä menemme asiakaskokemuksen suhteen. Aina emme voi ratkoa kaikkia pulmia, ainakaan suoriltaan, mutta keskustelut ovat meille arvokasta palautetta. Älä siis himmaa kiitos 😊


“itsekeskeinen, töykeä, epäystävällinen ja muita aliarvioiva. Ei houkuttele osallistumaan”.

Olen ollut joissain foorumeissa lähinnä lukupiiriläisenä. Yleinen arvioni on, että laumaihmisinä näihin muodostuu aika usein “sisäpiiri”, johtajineen. Foorumi toimii sitten johtajan johdolla, hännystelijöineen.

Laumalle tulee usein tarve häätää tietoisesti tai tiedostamatta tulokkaat, jotka tunkeutuvat sen reviirille.

Aika kesy tämä yhteisö on, enkä välttämättä allekirjoita aloitukseen johtanutta lausuntoa. Mutta jokainen näkee asian omalta kantiltaan, joten sitä ei pidä tuomita.

Tässäkin on varmasti poikkeuksia mutta uudet jäsenet ja uudet näkökulmat ovat hyvä asia ja laumasta tulee aina vain vahvempi. Mutta tämä vain, jos kaikki jäsenet noudattavat yhteisiä sääntöjä ja toimivat yhteisen hyvän eteen. Oman edun tavoittelijat eivät kovin hyvin istu tähän yhtälöön.

Jonkin hyvin niche aiheen ympärille kokoontuneesta laumasta voi tulla tuollainen sisäänpäin lämpeävä, ehkä jopa uusia jäseniä syrjivä lauma. Siihen on vaikea päästä mukaan, vaatii paljon töitä ja pitkiä hermoja ja moni ei ole halukas sitä työtä tekemään. Vain, jos siellä laumassa on jotain todella erityistä, mistä pääsisi oikeasti hyötymään jos pääsisi mukaan, toimii motiivina yrittää päästä laumaan mukaan.

Vaikea uskoa, että operaattorien palstasta muodostuisi tuollaista. Mutta kuten kirjoitat niin jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja siksipä perustin tämän ketjun, että jokainen voi huoleti kertoa miten kokee asiat 😊


Kyllähän foorumin/yhteisön jäsenet ovat aina johonkin kallellaan. Se on se syy kuulua porukkaan, olla mukana. Fanitetaan jotain puhelin- tai autovalmistajaa, operaattoria tai jotain muuta firmaa. Tai jos ei kirjaimellisesti ihan faniteta niin ainakin tykätään.

“itsekeskeinen, töykeä, epäystävällinen ja muita aliarvioiva. Ei houkuttele osallistumaan”.

Olen ollut joissain foorumeissa lähinnä lukupiiriläisenä. Yleinen arvioni on, että laumaihmisinä näihin muodostuu aika usein “sisäpiiri”, johtajineen. Foorumi toimii sitten johtajan johdolla, hännystelijöineen.

Laumalle tulee usein tarve häätää tietoisesti tai tiedostamatta tulokkaat, jotka tunkeutuvat sen reviirille.

Aika kesy tämä yhteisö on, enkä välttämättä allekirjoita aloitukseen johtanutta lausuntoa. Mutta jokainen näkee asian omalta kantiltaan, joten sitä ei pidä tuomita.

Itse olen pyörinyt täällä Yhteisössä kuin myös muissa foorumeissa jo useita vuosia. Toivottavasti en ole ollut tulokkaita tyrmäävä tai lyttäävä, en ainakaan tietoisesti pyri häätämään ketään täältä. On hienoa, että täällä on tullut enemmän keskustelua ja uusia tai vähemmän kommentoineita on aktivoitunut kommentoimaan. Täältä löytyy varmasti apua moneen probleemaan ja pääsääntöisesti kyllä keskustelu on ollut ystävällistä. Eri mielipiteitä ja ja näkökantoa kyllä siedetään ja täällä niistä keskustellaan.


Itse olen pyörinyt täällä Yhteisössä kuin myös muissa foorumeissa jo useita vuosia. Toivottavasti en ole ollut tulokkaita tyrmäävä tai lyttäävä, en ainakaan tietoisesti pyri häätämään ketään täältä.

Jostain syystä ihmisistä on tullut herkkähipisiä, eikä perC kestä merivettä. Olisiko somen kasvottomuus syynä, vaiko lukutaidottomuus. Puskasta on helppo huudella, mutta kun sinne puskaan heittää kiven, niin johan se huutelu loppuu. Joskus pieni ojentava toimenpide saattaa olla tarpeen, kunhan ei mennä henkilökohtaisuuksiin, eikä kiusata.

Itse olen sen verran polkenut pyörää, että tiedän aika usein missä mennään. Joskus saattaa ajaa ojaan, kun ote herpaantuu. Silloinkin on haavat nuoltava itse 😂


Vastaa