Moi,
Kaapelimodeemi ollut yön yli päällä ja kytkettynä kaapeliverkkoon. Online-valo ei ole palanut, vain vilkkunut modeemia käynnistettäessä. DS- ja US-valot vilkkuvat. Tarkistatteko, että yhteys on jo avattu, ja jos on, niin saisinko uusimman päivitysversion firmwaresta.
-Ville
Sivu 1 / 1
Hei Ville82L,
Vilkaisin tietojasi ja modeemiasi ei vielä verkossa ole näkynyt. Valtuutin sen nyt uudestaan joten yhteyden tulisi alkaa nyt illan aikana toimimaan. Mikäli ongelma jatkuu ja vanha yhteytesi lopettaa myös toimimasta, ilmoita tänne asiasta uudestaan niin tutkitaan lisää!
Vilkaisin tietojasi ja modeemiasi ei vielä verkossa ole näkynyt. Valtuutin sen nyt uudestaan joten yhteyden tulisi alkaa nyt illan aikana toimimaan. Mikäli ongelma jatkuu ja vanha yhteytesi lopettaa myös toimimasta, ilmoita tänne asiasta uudestaan niin tutkitaan lisää!
Nyt on kaapelimodeemi saavuttanut internetyhteyden. Laitteen WLANilla saavuttaa parhaimmillaan vain n. 20 Mbps nopeuksia. Mitä suojausasetuksia suosittelette, jotta vauhti nousisi lähemmäs 100 Mbps? Langallisella yhteydellä nopeus on n. 90-100 Mbps.
WLAN on nyt Mixed-moodissa (näyttää 802.11n), WPA-Personal + AES.
Edit: 6kk ilmaiseen Spotify Premiumiin liittyvää sähköpostia ei ole vieläkään saapunut, tarkistaisitteko tämänkin.
WLAN on nyt Mixed-moodissa (näyttää 802.11n), WPA-Personal + AES.
Edit: 6kk ilmaiseen Spotify Premiumiin liittyvää sähköpostia ei ole vieläkään saapunut, tarkistaisitteko tämänkin.
Hei Ville82L,
Tuon langattoman verkon nopeus riippuu vastaanottavan laitteesi verkkokortista. Mikäli sinulla on käytössä g-luokan wlan-kortti, jää nopeudet silloin n. 20mbit tuntumaan. Jos sinulla on uudempi N-luokan wlan-kortti, nopeuden tulisi olla jotain 30mbit-80mbit väliltä. Kortin mallin voit varmistaa esim. laitevalmistajasi nettisivuilta.
Jos laitteessasi on N-luokan kortti ja nopeudet on silti hitaat, voit koittaa pakottaa pelkän N-tilan päälle modeemin hallinnasta (mixed-moden tilalle). Suojaustaso WPA on ihan riittävä eikä tulisi enää hidastaa yhteyttä paljoakaan.
Tuon spotifyn aktivointilinkin tulisi saapua sinulle 22.3 kun tuo vanha laajakaistasi sopimus loppuu. Tarkista postisi sitten uudestaan!
Tuon langattoman verkon nopeus riippuu vastaanottavan laitteesi verkkokortista. Mikäli sinulla on käytössä g-luokan wlan-kortti, jää nopeudet silloin n. 20mbit tuntumaan. Jos sinulla on uudempi N-luokan wlan-kortti, nopeuden tulisi olla jotain 30mbit-80mbit väliltä. Kortin mallin voit varmistaa esim. laitevalmistajasi nettisivuilta.
Jos laitteessasi on N-luokan kortti ja nopeudet on silti hitaat, voit koittaa pakottaa pelkän N-tilan päälle modeemin hallinnasta (mixed-moden tilalle). Suojaustaso WPA on ihan riittävä eikä tulisi enää hidastaa yhteyttä paljoakaan.
Tuon spotifyn aktivointilinkin tulisi saapua sinulle 22.3 kun tuo vanha laajakaistasi sopimus loppuu. Tarkista postisi sitten uudestaan!
Wlan-nopeudet nousi huimasti, kun laitoin modeemin siltaavaan moodiin ja perään wlan-reitittimen. Mutta nyt ongelmana on tiheään tahtiin pätkivä kaapeliyhteys. Näettekö logeistanne, että onko eilisen ja tämän aamun aikana yhteyden signaalitasot oikeasti heitelleet ylös alas, vai voiko ongelma kenties johtua modeemin huonosti toimivasti siltaus-moodista?
Hei Ville82L,
Pätkimistä ei kyllä tännepäin näy verkon ja modeemin välillä. Oletko huomannut jotain ongelmia kaapeliTV-lähetyksissä? (pikselöintiä, mustaa kuvaa, pätkimistä).
Oletko varma että kaapeliyhteys pätkii? Sen voisi varmistaa parhaiten liittämällä tietokoneen kiinni suoraan kaapelimodeemiin verkkokaapelilla. Jos tämän jälkeen jokin langaton yhteys alkaa pätkimään, varmistaa että pätkiikö yhteys myös koneella joka on kaapelilla kiinni modeemissa.
Pätkimistä ei kyllä tännepäin näy verkon ja modeemin välillä. Oletko huomannut jotain ongelmia kaapeliTV-lähetyksissä? (pikselöintiä, mustaa kuvaa, pätkimistä).
Oletko varma että kaapeliyhteys pätkii? Sen voisi varmistaa parhaiten liittämällä tietokoneen kiinni suoraan kaapelimodeemiin verkkokaapelilla. Jos tämän jälkeen jokin langaton yhteys alkaa pätkimään, varmistaa että pätkiikö yhteys myös koneella joka on kaapelilla kiinni modeemissa.
Ittellä olisi sama ongelma kuin aloittajallakin. Eli sain uuden kaapelimodeemin kun vanha otti ja hajosi ja nyt kytkettyäni modeemin DS ja US valo vilkkuvat eikä modeemi yhdistä nettiin. Tarkistin Omilta Sivuilta niin uuden modeemin MAC oli jo päivittynyt sinne kuitenkin.
Hei Wilssi,
Modeemisi oli valtuutettu tänään uudelleen. Testailethan lähtikö sillä toimimaan vai vieläkö ongelma jatkuu.
Modeemisi oli valtuutettu tänään uudelleen. Testailethan lähtikö sillä toimimaan vai vieläkö ongelma jatkuu.
Moi, vaihdoin eilen vanhan epc3000 modeemin tähän epc3825 modeemiin, mutta ei toimi. MAC osoite on vaihdettu uuteen. Modeemi ollut kiinni nyt 12 tuntia.
Terveisin, Kalle
Terveisin, Kalle
Moi kosaa,
Valtuuttelin modeemin nyt uudestaan verkkoon joten katso lähteekö yhteys nyt parin tunnin sisällä toimimaan. Olithan ilmoittanut nyt uuden MAC osoitteen modeemin pohjasta kohdasta CM MAC ? USB MAC ja WAN MAC ovat vääriä mutta ovat melkein samanlaiset CM MACin kanssa.
Valtuuttelin modeemin nyt uudestaan verkkoon joten katso lähteekö yhteys nyt parin tunnin sisällä toimimaan. Olithan ilmoittanut nyt uuden MAC osoitteen modeemin pohjasta kohdasta CM MAC ? USB MAC ja WAN MAC ovat vääriä mutta ovat melkein samanlaiset CM MACin kanssa.
Ville82L kirjoitti: Moi,
Kaapelimodeemi ollut yön yli päällä ja kytkettynä kaapeliverkkoon. Online-valo ei ole palanut, vain vilkkunut modeemia käynnistettäessä. DS- ja US-valot vilkkuvat. Tarkistatteko, että yhteys on jo avattu, ja jos on, niin saisinko uusimman päivitysversion firmwaresta.
-Ville
Minullakin täysin sama ongelma, eli kokeilin kaikki tavat kytkeä. Yön yli jne. Modeemin logeista näkyy timeouttia jos jonkinlaista. Mac-osoite näyttää täsmäävän.
Moi mcelaus!
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan tapausta.
Lisäätkö asiakasnumeron käyttäjätunnuksen profiiliin (Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero) niin pääsen tutkimaan tapausta.
Tere! Laitoin vikailmoituksen kautta jonkinlaista vuodatusta, laskua ei ole vielä tullu mistä näkyisi asiakastunnusta ja täl puhelimella selaillessa en näe sellaista kohtaa omista tiedoista. Tietenkin on voinut silmät harottaa jossain vaiheessa
Hei mcelaus,
Asia selviää myös tuon vikailmoituksen kautta Pääasia että asia on nyt etenemässä! Omilla sivuilla asiakasnumeron tulisi löytyä Omilta sivuilta kirjautuessasi sisään Sonera Tunnuksilla. Yläreunasta löytyy kohta "asiakkuuteni" jossa näkyy tiedot.
Asia selviää myös tuon vikailmoituksen kautta Pääasia että asia on nyt etenemässä! Omilla sivuilla asiakasnumeron tulisi löytyä Omilta sivuilta kirjautuessasi sisään Sonera Tunnuksilla. Yläreunasta löytyy kohta "asiakkuuteni" jossa näkyy tiedot.
Juu asia selvisi yhden työpäivän sisällä mikä oli kiitettävä suoritus, eli kiitokset! Olisin varmaan jostain tilausvahvistuksestakin voinut bongata kyseinen numero, mutta lojui jossain muuttolaatikossa "tallessa".
I have the same problem as the poster above. My EPC3825 8x4 DOCSIS Wireless Residential Gateway cannot connect to the Internet. It keeps on cycling with the green LEDs (Power, DS, US and Online) blinking one after the other and when they all are on, they start blinking all together and next everything flashes orange and the whole cycle starts all over again.
I have done all the proposed tests. The cable connection is definitely active. The modem is on right now. I propose Sonera tries to have it connect.
I have done all the proposed tests. The cable connection is definitely active. The modem is on right now. I propose Sonera tries to have it connect.
Hi paaskynen,
Can you fill in your customer number to your user account so I could check this problem from here?
You should find this setting from your profile :(Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero)
If the connection doesn't start to work in 24h, I would recommend that you contact our technical support 0206 90101 and resolve the problem with them.
Can you fill in your customer number to your user account so I could check this problem from here?
You should find this setting from your profile :(Omat asetukset -> Profiili -> Asiakasnumero)
If the connection doesn't start to work in 24h, I would recommend that you contact our technical support 0206 90101 and resolve the problem with them.
Hi Antti,
I have been told my customer number is on my bill, but obviously I haven't received any bill yet, because I only just got the modem. I cannot find a customer number on my contract, nor on the papers that came with the modem.
However, you should be able to find my customer number using my name. I don't think there are many Nijbakker in Finland. Or do you need my henkilötunnus?
And I have been trying to have the modem connect to the internet for two days already...
I have been told my customer number is on my bill, but obviously I haven't received any bill yet, because I only just got the modem. I cannot find a customer number on my contract, nor on the papers that came with the modem.
However, you should be able to find my customer number using my name. I don't think there are many Nijbakker in Finland. Or do you need my henkilötunnus?
And I have been trying to have the modem connect to the internet for two days already...
Hi paaskynen!
If you have Finnish online bank account and any kind of connection available you can create Sonera account with them. And from there you can add your modems mac number or verify is it right. If you dont have Finnish online bank account or any kind of internet connection at the moment you can call our technical customer care and they can check it for you.
If you have Finnish online bank account and any kind of connection available you can create Sonera account with them. And from there you can add your modems mac number or verify is it right. If you dont have Finnish online bank account or any kind of internet connection at the moment you can call our technical customer care and they can check it for you.
Hello Joonas,
I have now been trying to get an Internet connection for over a week. I had to go to the Sonera store to get my customer number. They reconfirmed the connection for the modem's CM MAC number. It did not work. I called technical support and spoke to Mikko, who told me they would call me back before I had even stated my problem. They did not call back, so I called them again and spoke to Toni who told me he would enable the connection and that, if it did not start to work in two hours, I would have to go and have my modem tested (he said two hours, so that the problem would be moved to the next day).
The next day I went to the Sonera store again. They gave me a test modem and confirmed the connection for that one. It did not work. Then they gave me my orignal modem back and a vika number to send as an SMS. I sent the SMS in the store and got the following message:
"Kiitos ilmoituksestanne. Varmistettahan, että laitteenne ovat kytkettynä verkkoon ja laitteissa on virta päällä. tämä helpottaa vianselvitystä. T. Sonera"
Before I got home to connect my original modem I got the following messages:
"Palvelua ei löytynyt. Tarkista viestisi ja käyttamasi palvelunumero ja yritä uudelleen."
"Palvelupyyn nöstänne on kirjattu vikailmoitus. Varmistakaa että modeeminne on päällä. Ilmoitamme kun vikakorjaus etenee. T. sonera vikapalvelu."
So, I got home and connected the modem again and send the vika message again. All I got was a repeat of the first message. and when I tried again I got:
"Hei, vikailmoituksesi on siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn. Varmistathan että modeemi on päällä ja kytketty seinärasiaan. Voit antaa lisätietoja viastalä hettämällä tekstiviestin "Häiriö xxxxxxx + lisätiedot" numeroon xxxxx. T. Sonera.
No matter what lisätiedot I gave, the answer was every time the same message. All I know is that the modems I have tried (with two different splitters provided by Sonera) could not connect to the internet via a cable that is definitely live (at least I get cable TV over it).
I have now been trying to get an Internet connection for over a week. I had to go to the Sonera store to get my customer number. They reconfirmed the connection for the modem's CM MAC number. It did not work. I called technical support and spoke to Mikko, who told me they would call me back before I had even stated my problem. They did not call back, so I called them again and spoke to Toni who told me he would enable the connection and that, if it did not start to work in two hours, I would have to go and have my modem tested (he said two hours, so that the problem would be moved to the next day).
The next day I went to the Sonera store again. They gave me a test modem and confirmed the connection for that one. It did not work. Then they gave me my orignal modem back and a vika number to send as an SMS. I sent the SMS in the store and got the following message:
"Kiitos ilmoituksestanne. Varmistettahan, että laitteenne ovat kytkettynä verkkoon ja laitteissa on virta päällä. tämä helpottaa vianselvitystä. T. Sonera"
Before I got home to connect my original modem I got the following messages:
"Palvelua ei löytynyt. Tarkista viestisi ja käyttamasi palvelunumero ja yritä uudelleen."
"Palvelupyyn nöstänne on kirjattu vikailmoitus. Varmistakaa että modeeminne on päällä. Ilmoitamme kun vikakorjaus etenee. T. sonera vikapalvelu."
So, I got home and connected the modem again and send the vika message again. All I got was a repeat of the first message. and when I tried again I got:
"Hei, vikailmoituksesi on siirtynyt asiantuntijamme käsittelyyn. Varmistathan että modeemi on päällä ja kytketty seinärasiaan. Voit antaa lisätietoja viastalä hettämällä tekstiviestin "Häiriö xxxxxxx + lisätiedot" numeroon xxxxx. T. Sonera.
No matter what lisätiedot I gave, the answer was every time the same message. All I know is that the modems I have tried (with two different splitters provided by Sonera) could not connect to the internet via a cable that is definitely live (at least I get cable TV over it).
And the latest chapter in this comedy of errors:
A short while ago I got a phone call from some Sonera guy who said he was standing outside my door and wanted to check my connection. I mean what the...! Of course I was not at home (I cannot work from home without an Internet connection) and I can't just drop everything and run from my office. Why can't Sonera send a message in advance if and when they are coming for a house visit?
When my wife got home 20 minutes later, the guy was gone (no note about if and when he is coming back) and we still have no Internet...
It would be funny if it wasn't so exasperating.
A short while ago I got a phone call from some Sonera guy who said he was standing outside my door and wanted to check my connection. I mean what the...! Of course I was not at home (I cannot work from home without an Internet connection) and I can't just drop everything and run from my office. Why can't Sonera send a message in advance if and when they are coming for a house visit?
When my wife got home 20 minutes later, the guy was gone (no note about if and when he is coming back) and we still have no Internet...
It would be funny if it wasn't so exasperating.
Hey paaskynen!
I managed to check the incident ticket now. Technician has been sent to solve this problem and you get a message when the technician starts to work with the problem. Unfortunately in this case the sms has been sent in finnish. I'll change the language to english into your info.
I managed to check the incident ticket now. Technician has been sent to solve this problem and you get a message when the technician starts to work with the problem. Unfortunately in this case the sms has been sent in finnish. I'll change the language to english into your info.
Hi Joonas,
No message was sent to me with a date and time, but yesterday the technicain called in advance so that I could make sure someone was at home. It took him over 2 hours to get the modem to connect. Now I am afraid to switch it off, but at least we have an Internet connection now.
Thanks,
P.
No message was sent to me with a date and time, but yesterday the technicain called in advance so that I could make sure someone was at home. It took him over 2 hours to get the modem to connect. Now I am afraid to switch it off, but at least we have an Internet connection now.
Thanks,
P.
Vastaa
Rekisteröidy
Onko sinulla jo tili? Kirjaudu sisään
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.