Yhteisö

Lueskele, kysy neuvoa, keskustele, opi uutta ja liity mukaan!
Jäseniä 64285
Kirjoituksia 174862

Minun Telia - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat



Highlighted

Minun Telia - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

Moderaattori
Viestejä 523 kpl

Minun Telia - Uudet ominaisuudet, palautteet ja kehitysideat

1/33

Telia asiakassivut.jpg

 

Minun Telia, eli aiemmin Omat sivut tai Telia.fi asiakassivut ovat varmasti monille tuttu paikka omaan asiakkuuteen liittyvien asioiden hoitamisessa. 

 

Minun Teliaa on ahkerasti päivitetty vuosien kuluessa, ja uusia toiminnallisuuksia tuodaan sivustolle helpottamaan ja nopeuttamaan asiointia kanssamme. 

 

Tähän liittyen laitoinkin tämän keskustelun pystyyn! Hymiö Onnellinen

 

Haluaisimme kuulla teidän Yhteisöläisten palautteita ja kehitystoiveita liittyen asiakassivuihin ja niiden käyttöön. Niin risut kuin ruusutkin ovat tervetulleita, toiveena olisi saada sivuihin liittyen vapaata keskustelua aikaisiksi puolin ja toisin.

Ketjussa on mukana omien sivujen asiantuntija, ja niiden parissa kehitystyötä tekevä @KalleMic. Hän tulee myös tähän keskusteluun kertomaan tehdyistä uudistuksista ja päivityksistä, sekä myös kyselemään teidän mielipiteitä mahdollisista suunnitelmissa olevista uusista toiminnallisuuksista. 

 

Tervetuloa mukaan keskustelemaan, sana on vapaa!

 

Päivitetty 10/2020 aloitukseen maininnat sivujen nimestä nykyisin Minun Teliana.

32 vastausta
Highlighted

Telialainen
Viestejä 8 kpl

21/33

@irritus  kirjoitti:

Tuo 1. Liittymien irtisanominen itsepalveluna on ehdottoman tarpeellinen muutos. Asiakaspalvelulla tuntuu olevan niin paljon töitä, että osa tilauksista hukkuu kokonaan ja osa menee sarjassa pieleen. Heidän kuormaansa tulisi ehdottomasti keventää parantamalla Omien sivujen itsepalvelutyökaluja.

 

Tässä yksi esimerkki nykytilanteesta:

 

Keväällä taloyhtiö uusi laajakaistasopimuksensa, eikä sen päivittäminen onnistu Omilla sivuilla. Noh, tämänhän pitäisi onnistua chatissa, joten ei kun chat auki ja päivittämään. Liittymän päivityksestä sopiminen onnistui kyllä, mutta loppujen lopuksi mitään ei tapahtunut. Liittymä jatkoi toimintaansa vanhalla vuoden 2016 sopimuksella.

 

Sitten tuli tarve vaihtaa osoitetta. Olisin mieluiten avannut uuteen osoitteeseen kokonaan uuden liittymän ja irtisanonut vanhan hieman myöhemmin. Ensiksi mainittu olisi onnistunut Telian sivustolla mutta jälkimmäinen ei.

 

Näin ollen muutin sitten suunnitelmaa ja päätin yrittää siirtää liittymän chatissä uuteen osoitteeseen. Kuten viimeksikin, itse tilauksen jättäminen onnistui kyllä.

 

Kun liittymä sitten siirtyi, nopeus ja huoneistonumero olivat menneet sekaisin. Liittymä oli kytketty yläkerran naapurille. Ei muuta kuin chat auki. Korjauksessa menisi kuulemma päivä, mutta tekstiviesti liittymän uudelleensiirrosta tulikin jo parissa tunnissa.

 

Jännityksellä kytkin reitittimen päälle uudessa osoitteessa. Ainakin linkkivalo syttyi, antaen toivoa jonkinlaisesta yhteydestä.

 

Saatuani tietokoneenkin johdot paikoilleen, paljastui että liittymässä on vanha vuoden 2016 sopimuksen mukainen nopeusprofiili, jollaista tähän osoitteeseen ei pitäisi olla tarjollakaan.

 

Liittymän käyttö alkoi siis vikailmoituksen tekemisellä. Tästä seuraavana päivänä liittymä korjattiin ja se toimii vihdoin tilatun mukaisesti.

 

Että sillä tavalla. Jos Omilla sivuilla voisi oikeasti hoitaa liittymäasiansa, asiakaspalvelun aikaa olisi säästynyt neljän yhteydenoton verran.


Pahoittelut hitaasta reagoinnista, eli tosiaan mikäli taloyhtiö jossa sulla on laajakaista vaihtaa sopimuksiaan niin Omilla Sivuilla pitäisi onnistua päivittää uuteen hinnoitteluun ja vaihtaa myös liittymän nopeutta. Muistan tosin historiasta, että päivänä jolloin sopimukset päivittyvät niin Omat Sivut eivät vielä ihan ekoina päivinä saa tietoa taustajärjestelmästä tästä vaan tosiaan menee hetki, että taloyhtiön uuden sopimuksen tiedot valuu tuonne.

 

Toistaiseksi laajakaistan siirto toiseen osoitteeseen ei ole mahdollista tehdä itsepalveluna, mutta tätä aihetta tutkitaan tälläkin hetkellä, mutta ainakin toistaiseksi vaatii tosiaan kontaktin asiakaspalveluun.

0 tykkäystä
Highlighted

Telialainen
Viestejä 8 kpl

22/33

@Sekunti  kirjoitti:

En voinut olla huomaamatta Omilla Sivuilla sopimuksen irtisanomisen linkkiä, jota ei ole vielä Minun Telia - sovelluksessa. Kiitos tästä toivotusta ominaisuudesta vaikka en ole liittymiä irtisanomassa lähiaikoina! Hymiö Erittäin onnellinen

 

Screenshot_20191120_114717_com.android.chrome.jpg

 


Mietinkin, että ehtiiköhän joku bongaamaan kyseisen ominaisuuden ennen kuin ehdin tulla kirjoittelemaan!

 

Eli tosiaan keskiviikkona julkaistiin tämä täälläkin puhututtanut ominaisuus, eli jatkossa mobiililiittymät voi irtisanoa itsepalveluna. Irtisanomisputken yhteydessä on vielä mahdollisuus ottaa yhteys asiakaspalveluun chatin kautta mikäli haluaa keskustella vielä irtisanomisesta. Yksi iso syy myös miksi itsepalveluun tätä on ollut haaste tuoda on se, että liittymän irtisanominen voi mahdollisesti vaikuttaa jonkin toisen tuotteen hinnoitteluun mikäli asiakkaalla on esim Yhteys mukaan keskittäjälle paketti tai lisäpalveluun, kuten Spotifyyn jolloin tili muuttuu Freeksi jne.

 

Tätä tehdessä pyrittiin ottamaan kaikki tällaiset asiat huomioon ja sivulla nostetaankin erilaisilla notifikaatioilla esiin asioita mihin irtisanominen mahdollisesti vaikuttaa, eli jos asiakas ei halua keskustella asiakaspalvelijan kanssa ennen irtisanomista niin hän saa kuitenkin tiedon mikäli irtisanomisella on jotain vaikutuksia. Mutta tosiaan, nyt on ainakin yksi kaivattu ominaisuus julkaistu! Hymiö Onnellinen

Highlighted

Telialainen
Viestejä 8 kpl

23/33

Ja taas tapahtuu Omilla Sivuilla! Julkaistiin uusi kanavapaketti-näkymä, eli jatkossa kanavapakettien tilaukset hoidetaan kaikille TV-tyypeille yhden putken kautta (pl. kaapelikortti). Tiivistettynä isoimmat muutokset mitä tapahtui:

 

 

  1. Jatkossa yksi putki minne mennä, eli dashboardilta Minun Tilaukseni kortti. Ennestään dashboardilla oli Kaikki kanavapaketit ja Liiga-kortit, ne on nyt poistettu ja lisäksi TV-korttien takaa on poistettu kanavapaketit välilehdet.
  2. Uusi putki menee sisältö edellä, eli ensin valitaan sisältö mitä halutaan katsoa ja sen jälkeen TV-tekniikka missä sitä halutaan katsoa.
  3. Useiden muutosten tekeminen kerralla on nyt mahdollista, ennen oli mahdollista tehdä yksi muutos kanavapakettiin kerrallaan, mutta nyt tosiaan on tuotu ostoskori-toiminne myös Omien Sivujen sisälle.
  4. Jatkossa mikäli sinulla on Telia TV digiboksi ja sovellus molemmat ja olet tilaamassa digiboksille sisältöä niin tämän ostoputken aikana tarjotaan peilaus Telia TV Sovellukselle, eli ei tarvitse käydä uudelleen samaa flowta tuon sovellukselle lisäämisen suhteen.
  5. Kanavapakettien irtisanomisaika on nyt 30 päivää (pl. kokeilujaksot), eli jatkossa irtisanomiset menevät 30 päivää tulevaisuuteen.
  6. Tallennuspalvelu Telia TV sovelluksella ei ole enää kanavapakettien joukossa Omilla Sivuilla, vaan harmonisoitiin tämä muiden TV-tyyppien kanssa. Eli jatkossa se löytyy myös Telia TV sovellukselle TV-kortin takaa ja Tallennuspalvelu-välilehdeltä.

Näyttökuva 2019-12-5 kello 12.34.36.png

 

Highlighted

Poistettu käyttäjä
 
Viestejä 0 kpl

24/33

Hieno juttu, että edistystä tapahtuu! Tosin tällä nyt ainakin varmistitte ettei ainakaan tänne tule enää kanavapaketteja teiltä.


@KalleMic  kirjoitti:
Kanavapakettien irtisanomisaika on nyt 30 päivää (pl. kokeilujaksot), eli jatkossa irtisanomiset menevät 30 päivää tulevaisuuteen.

 

 


Nykyaikaa on, että sisältötilauksen saa poikki kun tahtoo.

Highlighted

Vakiokalustoa
Viestejä 189 kpl

25/33

Samaa mieltä. Jos kerran on lähdetty kanava bisnekseen puhelin puolelta,niin luulisi haluavan olevan yhtä hyvä palvelu kuin muilla,mutta mennään hankalamman kautta.

 

Tarkoittaako tämä sitä,että aikaisemmin tilauksen lopetus päättyi saman tien,mutta nyt jos menee lopettamaan tilauksen se menee 30 siitä hetkestä eteenpäin.

 

Jatkossa kun tilaa niin samalla kirjautumisella sitten lopetaa tilauksen niin tulee se 30,tai eikö tässä ole jokin aikaraja ollut,että sitä ei voinut samalla lopetaa kun ei kirjautunut niin nopeasti. Eli pitää mennä uudelleen kirjautumaan jonkin ajan kuluttua jotta saisi sen 30 päivää. Jos taas ei heti muista mennä irtisanomaan samana päivänä niin silloin ei saa 30 päivää tilausta vaan tulee aina ylimääräisiä päiviä laskulle kuinka monta päivää unhotaa peruuttaa tilauksen. Kun muilla sentään loppuu aina tilauksen loppuun niin ei tule ylimääräsitä laskua. Teillä pitää muistaa laskea tarkasti 30 päivää tilauksen loppuun ja muistaa sinä päivänä sitten katkaista,hankalaa.

 

Pitää jatkossa pysyä erossa tuolta tilaamista omasta puolesta.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 931 kpl

26/33

@peekotu  kirjoitti:

 

Tarkoittaako tämä sitä,että aikaisemmin tilauksen lopetus päättyi saman tien,mutta nyt jos menee lopettamaan tilauksen se menee 30 siitä hetkestä eteenpäin.

 

Jatkossa kun tilaa niin samalla kirjautumisella sitten lopetaa tilauksen niin tulee se 30,tai eikö tässä ole jokin aikaraja ollut,että sitä ei voinut samalla lopetaa kun ei kirjautunut niin nopeasti. Eli pitää mennä uudelleen kirjautumaan jonkin ajan kuluttua jotta saisi sen 30 päivää. Jos taas ei heti muista mennä irtisanomaan samana päivänä niin silloin ei saa 30 päivää tilausta vaan tulee aina ylimääräisiä päiviä laskulle kuinka monta päivää unhotaa peruuttaa tilauksen. Kun muilla sentään loppuu aina tilauksen loppuun niin ei tule ylimääräsitä laskua. Teillä pitää muistaa laskea tarkasti 30 päivää tilauksen loppuun ja muistaa sinä päivänä sitten katkaista,hankalaa.


Aiemmin kun irtisanomisen teki Omien Sivujen kautta, irtisanoutui paketti heti. Niin myös nyt, jos kyseessä on niin sanottu "maistiaistarjous", eli maksuton kokeilu. Tällöin paketti irtisanoutuu heti kun käyt lopettamassa tilauksen ilmaisjakson aikana. 

Jos kyseessä on normaali kanavapakettitilaus, on irtisanomisaika tuon 30 päivää. Tilaaminen ja irtisanominen ei onnistu yhtä aikaa, kuten tuossa muistelitkin. Sinun on siis ensin odotettava että tilaus on kytketty ja sen jälkeen voit mennä irtisanomaan paketin. Tämä onnistuu kyllä saman päivän aikana, yleensä tilaus menee läpi suht nopsasti. Jos kanavapakettitilaus on määräaikainen, irtisanoutuu paketti määräaikaisuuden loppuun. Toivottavasti tämä selvensi asiaa.  

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

27/33

Hei. Olen yrittänyt kirjautua vanhoilla tunnuksilla ja luoda uusia tunnuksia ja vaikka mitä, mutta kirjautuminen ei vaan onnistu. Tämä yhteisö on ainoa mihin pääsen. On puhelinliittymä ja pari laajakaistaliittymää ja nyt pitäisi saada yritykselle puhelinliittymä, mutta ei vaan onnistu...onko tähän jotain ratkaisua?

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 7 kpl

28/33

Moi @cliotta,

 

oliko kyseessä Yritysportaaliin kirjautuminen? Täältä linkistä pääset kirjautumaan Yritysportaaliin. Mikäli et muista salasanaasi, saat sen tilattua "unohtuiko salasana" nappulasta tekstiviestinä.

Mikäli tarvitset apua, meiltä löytyy myös chat-palvelu sivuiltammeHymiö Onnellinen

0 tykkäystä
Highlighted

Uusi keskustelija
Viestejä 5 kpl

29/33

Hei. Sain tunnukset vihdoinkin toimimaan, mutta enhän voi käyttää niitä yrityspuolella? Kun yritän luoda sinne yritystunnukset niin se vaatii mm puhelinnumerona, mutta sellaista minulla ei ole, koska sitähän minä juuri olen yrittämässä hankkia. Kyseessä uusi yritys, joten vanhaa numeroa ei ole.

0 tykkäystä
Highlighted

Moderaattori
Viestejä 7 kpl

30/33

Moi @cliotta,

 

kannattaa olla suoraan puhelimitse yhteydessä yritysasiakaspalveluun, joka palvelee arkisin klo 8-17 numerossa 020 355 800. Sitä kautta saat avattua yrityksellesi tarvittavat liittymät ja palvelut, sekä luodaan tunnukset tuonne Yritysportaaliin.

0 tykkäystä
Haluatko lisätä keskusteluun jotain, tai kysyä lisää? Kirjaudu sisään tai liity jäseneksi osallistuaksesi keskusteluun. Löydät linkit myös sivun yläreunasta.