Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Mobiilivarmenne ei toimi

Minulla on mob.varmenne käytössä, mutta vaihdoin puhelimen ja jouduin uusimaan SIM-korttini pienempään (puhnro sama edelleen). 

Nyt yritettyä kirjautua mob.varmenteella, se ei toimi.

Yritin avata varmennetta sivullanne uudelleen, ohjelma pyytää SIM-kortin vaihtoa.

Miksi?

20 vastausta
kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3722 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

Se on ihan selvä, että tämä pitäisi meillä muistaa aina kysyä ja kartoittaa, joten nyt on sattunut pieni lipsahdus. Uuden SIM-kortin saat tosiaan tilattua kirjautumalla telia.fi sivuille, kuten @kiisseli67 tuossa hyvin ohjeistikin. Toki onnistuu myös noutaa suoraan liikkeestä, mikäli se tuntuu helpoimmalta vaihtoehdolta.

 

Laitan tästä toki nyt palautetta eteenpäin, että jatkossa muistettaisiin skarpata ja kysyä tämä Mobiilivarmenteen tarvekin kaikissa tilanteissa.


Joo minähän sen lipsahduksen taas maksan, uusi korttihan taas veloitetaan. Tiedon kyllä tilauksen helppouden, mutta kortti on vaikea ammattitaidottoman vaihtaa. Senkin tiedän miten se vaihdetaan, mutta kun se tuppaa lipsumaan pois ”keikastaan”.

terv mummo 74v.

 


Hei @RiLa72!

 

Laitoin tästä vielä viestiä Telialle, että voisiko joustaa tuosta uuden eID SIM-kortin vaihto maksusta liikkeessä. Koska olet ilmeisesti maksanut "väärän" SIM-kortin vaihdosta jo.

Kyllä ne aika pieniä kortteja on vaihtaa heppoisiin SIM-kortti kelkkoihin, tarvitaan näppäriä sormia. Olet aivan oikeassa.

 

Terveisin nuorempi mummo vm-67 😉

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Kiitos ja hyvää viikonloppua!

 

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.

RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.

Hyvää viikonloppua sinullekin!

NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Hieno juttu, sieltähän asia hoituu kuntoon ja saadaan SIM-kortti heti paikoilleen. Pyydä myös, että hoitavat Mobiilivarmenteen kuntoon samalla.

 

Mukavaa viikonloppua!

RiLa72
Kommentaattori
  • 5 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.

Hyvää viikonloppua sinullekin!


Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.

Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.

Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.

Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta 🤔.

kiisseli67
Telia 5G lähettiläs 2021
  • 2414 custom-general.kudos
  • 3722 custom-general.replies
  • 333 custom-general.solutions


@RiLa72@  kirjoitti:

@RiLa72@  kirjoitti:

@NikoNo@  kirjoitti:

Tuo @kiisseli67 ajatus kuulostaa hyvältä ja kyllä meillä aina selvät virheet toki korjataan maksutta. Tämän Yhteisön kautta en voi kuitenkaan hyvityksiä luvata, kun en pääse asiakastietoihin käsiksi ja näin merkkaamaan mitään infoja.

 

Voisitko olla @RiLa72 meihin yhteydessä telia.fi sivujen chatin kautta tai laittamalla yhteydenottopyynnön, niin meidän asiakaspalvelu voi katsoa sinun kanssa hommat kuntoon. Toki myös liikkeessä voi asiaa käydä hoitamassa.


Kiitos, mutta menen liikkeeseen, joka on melko lähellä.

Hyvää viikonloppua sinullekin!


Kävin liikkeessä, jossa myyjä (ei kuin aik.) oli huuli pyöreenä ja sanoi ettei ole tiennyt ko asiasta.

Kortti vaihdettiin veloiruksetta, mutta koska ajokortti ei kelvannut (eikä passi mukana) mob.varmennusta ei voitu tehdä.

Olen sen itse hoitanut netissä, eli homma on OK.

Tarviiskohan myyjät lisää koulutusta 🤔.


No hyvä kumminkin että nyt on kaikki OK ja sait mobiilivarmenteen itse aktivoitua eikä tarvinnut maksaa toista kertaa kortin vaihdosta ☺️

 

Tosiaan pitää olla viralliset henkilöpaperit nykyään mobiilivarmennetta varten passi/henkilötodistus kun liikkeessä asioi, olisi pitänyt muistaa mainita. Anteeksi, 🙄

 

Kyllä myyjiä varmaan koulutetaan vähän väliä, luulisin 🤔

#koskamävoin
Stupid is as stupid does - Forrest Gump
NikoNo
Moderaattori
Moderaattori
  • 664 custom-general.kudos
  • 1502 custom-general.replies
  • 95 custom-general.solutions

Kiitos tiedosta @RiLa72 ja hieno juttu, että sinun palvelut on nyt taas kunnossa!

Nämä asiat pitäisi kyllä olla kaikille myyjille selkeitä, mutta toki voi olla kyseessä uudempi myyjä jolloin kaikkia asioita ei välttämättä ole vielä ehtinyt oppimaan. Sehän on inhimillistä, että kaikkien näiden yksityiskohtien oppiminen vie jonkin aikaa. Välitän kuitenkin tämän palautteen eteenpäin huomioitavaksi.

 

Mukavaa viikonloppua sinulle! Hymiö Onnellinen

jorma1940
Uusi jäsen
  • 1 custom-general.kudos
  • 3 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Jos joku sattuu vaihtamaan uuteen DOT liittymään, jota ei kutsuta liittymäksi, niin siinä ei mobiilivarmenne toimi. Se kyllä sanotaan käyttöehdoissa, jos ne huolellisesti lukee. Melkoinen puute uuden ajan liittymälle.

IlariJR
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 485 custom-general.kudos
  • 955 custom-general.replies
  • 126 custom-general.solutions

@jorma1940: Pitää paikkansa, mutta pyrimme siihen, että mobiilivarmenne toimii myös Dotissa viimeistään ensi vuoden puolella.