Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
tiktaktok
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Tarpeettoman littymän peruminen erikoistapauksessa

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Aikuinen tyttäreni on autisti ja huhtikuun alusta muutti uuteen asuntoon. Telian puhelinmyyjä soitti hänelle maaliskuussa ja sai myytyä hänelle Telian laajakaistaliittymän tähän uuteen asuntoon. Hän ei tarvitse liittymää koska käyttää - Telian - mobiililaajakaistaa joka on minun sopimuksellani eli nimissäni. Tulimme hänen äitinsä kanssa asiasta tietosiksi toukokuun lopulla ja aloimme selvitellä asiaa. 

 

Tyttäreni on tehnyt minulle valtakirjan hoitaa hänen asioitaan. Soitin Telian asiakaspalveluun josta vastattiin että minä en voi välittää valtakirjaa heille koska he eivät anna sähköpostiosoitteitaan (esim. Fortumin aspa antoi). Asiakaspalvelun henkilö sanoi että asia olisi hoidettava Telian myymälässä paperisen valtakirjan kanssa. Menin seuraavana päivänä Telian myymälään valtakirjan kanssa ja selostin asian: autistiselle tyttärelleni on myyty määräaikainen laajakaista jota hän ei tarvitse eikä ymmärtänyt asiaa kun se hänelle puhelimessa selostettiin joten voisiko liittymän katkaista ilman, että koko sopimuskauden, 24 kk, loppusumma lankeaa maksettavaksi, eli ns. ilman kuluja. 

 

Telian myymälässä minulle sanottiin että paperisella valtakirjalla ei tee mitään, vaan että valtuutus on annettava digitaalisesti omien sivujen kautta. Sen jälkeen minä voisin kirjoittaa reklamaatiolomakkeen jossa selostan asiani. Eikä heillä myymälässä olisi ollut oikeutta katkaista liittymää muutenkaan. 

 

Seuraavana päivänä kirjauduimme tyttäreni pankkitunnuksilla hänen Telia -omille sivuilleen ja aloin etsiä tapaa 1) tallentaa valtakirja portaaliin ja 2) tehdä reklamaatio. Valtakirjan suhteen hyvin sekavien ohjeiden joukosta en löytänyt muuta kuin maininnan että sikäli kuin valtakirjalla on jotain merkitystä jonkin suhteen, se olisi lähetettävä postitse paperisena Vaasaan. Siis sekä Telian aspa että myymälä johtivat harhaan; ensimmäinen ei suostunut ottamaan vastaan sähköpostin liitetiedostoa ja jälkimmäinen väitti että jonkinlainen digitaalinen valtuutuskäytäntö olisi olemassa. 

 

Seuraavaksi aloin etsiä reklamaatiolomaketta, mistä myymälän mies puhui. Ei sellaista ole. On vain yhteisössä annettuja neuvoja siitä että Facebookin kautta tehdyt reklamaatiot "etenevät nopeiten". Tässä tapauksessa rohkenen epäillä koska asia on mutkikas ja jonkinlainen umpisolmu: minun ei oleteta voivan hoitaa asioita valtakirjalla koska en ole tyttäreni laillinen ns. edunvalvoja (eikä varmaan sittenkään), eikä hän itse osaa hoitaa asiaa. 

 

Kirjauduin omille Telian omille sivuilleni ja aloin kirjoittaa tätä viestiä. Kyseessä on erikoistapaus jossa vetoan tyttäreni autismiin. Telian asiakaspalvelusta laajasti olen jo sitä mieltä, ettei yhtiön asiakaspalvelu perustu haluun ymmärtää asiakasta. 

 

Toivon mukaan tämä yhteisöön kirjoittaminen voisi avata yhteyden Telian henkilöön, joka voisi ottaa asian käsiteltäväksi.

12 vastausta
HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 141 custom-general.kudos
  • 540 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tiktaktok  kirjoitti:

Asia ei ole tullut hoidetuksi 22.7., vaan tyttäreni sai tänään uuden samaan asiaan liittyvän perintäkirjeen Sergel-perintäyhtiöltä. Viimeksi Telian aspaan soittaessani palveluhenkilö sanoi ettei Sergelin laskuista pidä välittää vaan että ne tulevat nollatuiksi siinä samalla. Eivät ole tulleet; entäpä sitten seuraava askel, ulosottaja? Milloinkahan hän ottaa yhteyttä. 

 

Nyt olemme tilanteessa että tämä ei jää enää tähän. TELIAN ASIAKASPALVELUSSA KUKAAN EI OTA MISTÄÄN VASTUUTA EIKÄ MYÖSKÄÄN OSAA MITÄÄN. 

 

Perästä kuuluu.


No nyt ei kyllä kuulosta ihan normaalilta, jos tyttäresi on saanut perintäkirjeen kyseisen liittymän osalta, vaikka asian piti olla kunnossa ja laskutuksen päättyä. Tämän Yhteisön kautta on vaikea sanoa, mitä tässä on tapahtunut ja mistä syystä näin on käynyt. Pahoittelut puolestani, että sinulla on tuollainen mielikuva asiakaspalvelustamme. Ehdottomasti haluamme kyllä selvittää asiat asiakkaan kanssa, jos jotain epäselvyyttä tai sekaannusta on tapahtunut. Voisitko vielä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, niin saadaan tämä asia selvitettyä. 

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

tiktaktok
Uusi keskustelija
  • 6 custom-general.kudos
  • 7 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

Soitin suoraan perintäfirmaan missä sanottiin että Telian peruutus on "jonossa" minkä perusteella perintäfirman edustaja sanoi katkaisevansa perinnän siltä seisomalta. 

HannaMarikaL
Moderaattori
Moderaattori
  • 141 custom-general.kudos
  • 540 custom-general.replies
  • 24 custom-general.solutions

Ylläpito on lukinnut tämän ketjun. Uusia kommentteja ei voi kirjoittaa

@tiktaktok  kirjoitti:

Soitin suoraan perintäfirmaan missä sanottiin että Telian peruutus on "jonossa" minkä perusteella perintäfirman edustaja sanoi katkaisevansa perinnän siltä seisomalta. 


Vaikuttaisi siltä, että tuolloin parisen viikkoa sitten meidän asiakaspalvelun kautta on tehty laskutuksen osalta perinnän poistopyyntö, mutta sen käsittelyssä on kestänyt, jonka vuoksi tuo uusi perintäkirje on saapunut. Toki tämä on vain arvailua, mutta näin voisin tässä kuvitella käyneen. Hieno kuitenkin kuulla, että perintä on nyt katkaistu ja nyt varmastikin tämän osalta asia on saatu päätökseen. Vielä kerran pahoittelut puolestani, että asian selvitykseen on mennyt aikaa ja ihan mutkitta tämä ei ole mennyt. Toivon, ettei tästä jää ikävää kuvaa sinulle tai tyttärellesi, ja voitte jatkossakin asioida kanssamme.

| Telia Yhteisön moderaattori | iPhone 12 | Sarjat | Musiikki | Kaikkea maan ja taivaan väliltä |

Tämän osion uusimmat keskustelut