Verkkokaupan toimitustavat

  • 10 December 2020
  • 7 kommenttia
  • 548 katselukertaa

Olisiki mahdollista lisätä Postin pikkupaketti toimitustapoihin?

 

Paljon on tavaraa myynnissä mikä mahtuu postilaatikkoon, niin ainakin omasta mielestä olisi hyvä olla vaihtoehtona.


7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +19

@Hulkamania@  kirjoitti:

Olisiki mahdollista lisätä Postin pikkupaketti toimitustapoihin?


 


Paljon on tavaraa myynnissä mikä mahtuu postilaatikkoon, niin ainakin omasta mielestä olisi hyvä olla vaihtoehtona.




Kiitokset vinkistä. Laitan tästä toivetta eteenpäin meidän verkkokaupan väelle. Pakettiautomaattiin tai postiin toimitettavissa tilauksissa on toisaalta se etu että  näin pystymme varmistumaan että tilaus menee varmasti perille asiakkaalle itselleen eikä sille pääse esim. tapahtumaan postilaatikossa mitään ikävää. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Tuossa verkkokaupan tiedoissa on hiukan puutteita mikä olisi hyvä tietää. Olen pientä flunssaa vastaan taistellut mutta voitonpuolella ollaan. Päätin aamulla tilata tuotteen verkkokaupasta ja kun oli valittava toimitus tapa katsoin vaihtoehtoja ja huomasin toimitus myymälään oli ilmainen( postiautomaattiin 3,90) ja ei ole hirveän iso ero matkoilla hakea paketti. 

 

Miettisin tietenkin miten pääsen paketin hakemaan jos olen vielä kipeänä mutta onhan siinä 7 päivää aikaa hakea se( näin pakettiautomaatissa+ itse tilauksen saaminen sinne). Arvelin tämän helposti riittävän. Oletin tietenkin saman olevan itse liikkeestä haettaessa., koska tästä ei ollut mitään informaatiota tilauksen vaiheesssa.

 

Nyt sain viestin, että pitää hakea 3 vrk sisällä paketti. Olipa harmi koska voi olla, että pakettia en ehdi hgakemaan ja olen sen kuitenkin maksanut ja haluan tuotteen.

 

Joten olisi hyvä jos tilaus vaiheessa missä valitaan toimitus tapaa olisi tämä 3 pvä sääntö selvillä. Nyt ei ole mitään mainintaa missä ajassa paketti pitää hakea( ei ole edes iso paketti, apple AirPods kuulokkeet). Joten tuli yllätyksenä noin pikainen hakeminen. Tietenkin tuote voi olla kaupassa vähemmän aikaa kuin postin paketti automaatissa, se on täysin telian valinta kuinka kauan tuo paketti säilyy liikkeessä, mutta kun sitä ei mainita tilausvaiheessa vaan vasta kun tulee ilmoitus tilaus haettavissa tekstiviesti,niin tuo on vähän hankala tuossa vaiheessa tehdä muutoksia.

 

Tuo tieto olisi hyvä saada sinne tilauksenteko vaiheeseen jo, eikä vasta tekstiviestiin missä tilaus ilmoitetaan haettavaksi. Myöskin onko tuohon mahdollista hakea jatko aikaa tilauksen säilytykseen liikkeessä. Nyt tuote oli tarjouksessa ja käytin 15% synttärikoodin siihen vielä, joten tuotteen noutamatta jättäminen ja uudestaan tilaus ei ole oikein  mahdollista. PS, onko tuo tekstiviestin ilmoittama 3 vrk laskettavissa niin, että tänään tuli viesti niin olisi MA viimeinen noutopäivä tai lasketaanko tämä päivä yhdeksi päiväksi ja sunnuntai olisi se kolmas päivä. Jos olisi 100% kunnossa kuitenkin jo MA.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@peekotu  kirjoitti:

Tuossa verkkokaupan tiedoissa on hiukan puutteita mikä olisi hyvä tietää. Olen pientä flunssaa vastaan taistellut mutta voitonpuolella ollaan. Päätin aamulla tilata tuotteen verkkokaupasta ja kun oli valittava toimitus tapa katsoin vaihtoehtoja ja huomasin toimitus myymälään oli ilmainen( postiautomaattiin 3,90) ja ei ole hirveän iso ero matkoilla hakea paketti. 


 


Miettisin tietenkin miten pääsen paketin hakemaan jos olen vielä kipeänä mutta onhan siinä 7 päivää aikaa hakea se( näin pakettiautomaatissa+ itse tilauksen saaminen sinne). Arvelin tämän helposti riittävän. Oletin tietenkin saman olevan itse liikkeestä haettaessa., koska tästä ei ollut mitään informaatiota tilauksen vaiheesssa.


 


Nyt sain viestin, että pitää hakea 3 vrk sisällä paketti. Olipa harmi koska voi olla, että pakettia en ehdi hgakemaan ja olen sen kuitenkin maksanut ja haluan tuotteen.


 


Joten olisi hyvä jos tilaus vaiheessa missä valitaan toimitus tapaa olisi tämä 3 pvä sääntö selvillä. Nyt ei ole mitään mainintaa missä ajassa paketti pitää hakea( ei ole edes iso paketti, apple AirPods kuulokkeet). Joten tuli yllätyksenä noin pikainen hakeminen. Tietenkin tuote voi olla kaupassa vähemmän aikaa kuin postin paketti automaatissa, se on täysin telian valinta kuinka kauan tuo paketti säilyy liikkeessä, mutta kun sitä ei mainita tilausvaiheessa vaan vasta kun tulee ilmoitus tilaus haettavissa tekstiviesti,niin tuo on vähän hankala tuossa vaiheessa tehdä muutoksia.


 


Tuo tieto olisi hyvä saada sinne tilauksenteko vaiheeseen jo, eikä vasta tekstiviestiin missä tilaus ilmoitetaan haettavaksi. Myöskin onko tuohon mahdollista hakea jatko aikaa tilauksen säilytykseen liikkeessä. Nyt tuote oli tarjouksessa ja käytin 15% synttärikoodin siihen vielä, joten tuotteen noutamatta jättäminen ja uudestaan tilaus ei ole oikein  mahdollista. PS, onko tuo tekstiviestin ilmoittama 3 vrk laskettavissa niin, että tänään tuli viesti niin olisi MA viimeinen noutopäivä tai lasketaanko tämä päivä yhdeksi päiväksi ja sunnuntai olisi se kolmas päivä. Jos olisi 100% kunnossa kuitenkin jo MA.




Kun teet tilauksen ja valitset toimitustavaksi noudon myymälästä, tilaus käsitellään valitsemassasi Telia Kaupassa. Kun tilaus on otettu vastaan, saat toimintaohjeet tekstiviestinä. Jos et pääse noutamaan laitetta tekstiviestissä mainitussa ajassa, asiasta voi ilmoittaa Telia Kauppojen ja Telia Kauppa Mini -palvelupisteiden valtakunnalliseen numeroo 0200 20010 (mpm/pvm) arkisin kello 9–18.


Nouto pyydetään tekemään kolmen päivän sisällä ja se lasketaan siitä päivästä kun saat tekstiviesti-ilmoituksen ja tilaus on valmiina noudettavaksi. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

 

 

 

En tiedä mistä sinä sait nuo tiedot missä mainitaan 3 päivää hakea tilaus. Ja minun näkymä on myös erillainen tuossa alussa. On vain Toimitus noutopisteesee ja Kotiin kuljetus vaihtoehdot.

 

Kun itse valitsen sitten rasrilla tuon toimitus noutopisteeseen, siihen laitan posti osoitteen ja sieltä valitsen tuon telia skanssi liikkeen, niin kuten näkyy ei siinä mitään tietoja näy ( aivan erillainen näkymä kuin sinun liitteessä) ja kun olen valinnut tuon skanssiin liikkeen ( näkyy liitteessä se valittuna värireunoin, mutta ei siellä ole mitään noita tietoja mitä sinun liitteessä on, vaikka kuinka monta kertaa sitä painelisi) niin painan  vihreää jatka painiketta niin ollaan maksu vaiheessa.

 

Missään kohtaan ei näy ilmoitusta (kuten sinulla) että on vain 3 päivää aikaa hakea tilaus. Joten jossain teidän systeemeissä on vika. Ja ei ole minussa vaikka teidän ohjeet nyt siihen viittaa. Kuten kuvassa näette, ei tuollaista ilmoitusta ole. Joten onko verkkokaupan uudistus vielä kesken ja kaikki ei toimi kuten pitää, välillä näkyy vanha verkkokauppa, välillä uusi ja kaikki ei saa samaa näkymää, aika sekavaa ja epäluotettavaa näköjään. Voiko muka selaimilla olla ero mitä näkyy( ei tietenkään saa olla, minulla edge). No koska vika siellä suunnassa eikä täällä ja neuvo on vain soittaa maksulliseen numeroon( en ala soittaa omaan laskuun teille jos teidän syteemeissä vika ja asiaa ei voi kuin maksullisella numerolla hoitaa niin olkoot ostos).

 

Jotain vikaa siellä nyt on kun ei minun ostostilanne ole sama kuin teidän. Tuosta kuvista selkeästi näette, tein täysin oikein ja tuon näkymän mukaan tilauksen ja te väitätte toista. Kannattaa nyt tuo vika selventää niin voisi ehkä luotta ostaa jotain jatkossa. Nyt jätän ostoksen hakematta ja ostin sen luotolle niin varmistan seuraavasta laskusta että tuote on teille palautunut ja ostosta ei laskuteta. Vaikka olisi kiva olla saanut alnnuksella tuote mutta näin huonosti asia hoidettu niin ostan muualta missä toimii itse ostos tilanne ja jatko neuvot sitten myös ovat auttavia enemmän.

 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@peekotu  kirjoitti:

Missään kohtaan ei näy ilmoitusta (kuten sinulla) että on vain 3 päivää aikaa hakea tilaus. Joten jossain teidän systeemeissä on vika. Ja ei ole minussa vaikka teidän ohjeet nyt siihen viittaa. Kuten kuvassa näette, ei tuollaista ilmoitusta ole. Joten onko verkkokaupan uudistus vielä kesken ja kaikki ei toimi kuten pitää, välillä näkyy vanha verkkokauppa, välillä uusi ja kaikki ei saa samaa näkymää, aika sekavaa ja epäluotettavaa näköjään. Voiko muka selaimilla olla ero mitä näkyy( ei tietenkään saa olla, minulla edge). No koska vika siellä suunnassa eikä täällä ja neuvo on vain soittaa maksulliseen numeroon( en ala soittaa omaan laskuun teille jos teidän syteemeissä vika ja asiaa ei voi kuin maksullisella numerolla hoitaa niin olkoot ostos).


 




Ollaan tehty täällä useamman hengen voimin testitilauksia ja useammalla selaimella eikä toden totta olla myöskään saatu tuota mainintaa 3 vrk noutoajasta esiin nouto myymälästä -vaihtoehtoon. Olen nyt laittanut tästä viestiä eteenpäin meidän verkkokaupasta vastaaville henkilöille.  


 


Suosittelen meidän chat-asiakaspalvelua, kun mainitsit maksullisen numeron. Minun Telian kautta tavoittaa avun kellon ympäri eikä siitä koidu mitään ylimääräisiä kuluja. 

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +10

Myöhäistä, asiakasta ei uskottu ja annettiin olettaa, että kyllä se 3 vrk kautta siellä näkyy ja heidän tiedot oikeat. Sanoin, ettei tuota näy ja teidän vastaus oli kuva missä näkyy joten ei uskottu minun sanaa.Kun olisi lähtenyt toisinpäin selvittämään missä vika ja kuinka tuo palvelu toimii asikkaalle päin. Nykyään se on vaan kaikkialla ensin asiakkaan omaa virhettä ja eikä ajatella , että omat systeemit olisivat virheellisiä.

 

Ohje myöskin vain soittamaan maksulliseen numeroon. Kysyin neuvoa miten tämän kaltainen asia voitaisiin hoitaa, kyllä chatin tunnen on ilmainen mutta kysyin juuri tuohon tilanteeseen olevaa ratkaisua ja annettiin vain maksullinen numero telian liikkeeseen niin silloin oletan tuon olevan vain ainoa keino toimia tässä kyseisessä tilanteessa. Olisi hyvä myös silloin antaa muitakin vaihtoehtoja jos kerran tälläinen chat tapa olisi myös hyväksyttyvää tämän kaltaisessa asiassa. No tilaan jatkossa tuotteen sieltä missä asiakaspalvelu toimii ja asiakas ei ole lähtökohtaisesti väärässä( näitäkin valitettavsti alkaa olemaan vähemmän).

 

No toivottavasti ainakin saitte tästä apua jatkoon ja tuon voitte korjata koska nyt tuolla tavalla palvelu on surkeaa ja asiakas ei tiedä kaikkea toimituksesta ennen kuin toimitus on jo perillä. Jotain hyötyä tänne kirjoituksesta kuitenkin, asiat voidaan korjata ja opitaan kaikki. Ehkä löydän tuotteen muualta samaan hintaan, nyt vain jäi tuo synttärikuponki sitten käyttämättä kun laitoin tuohon tilaukseen sen ja menee hukkaan kun jätän tilauksen noutamatta. No, säästyy rahaa ja joskus toiste ehkä löytyy parempi vaihtoehto.

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +16

@peekotu  kirjoitti:

Myöhäistä, asiakasta ei uskottu ja annettiin olettaa, että kyllä se 3 vrk kautta siellä näkyy ja heidän tiedot oikeat. Sanoin, ettei tuota näy ja teidän vastaus oli kuva missä näkyy joten ei uskottu minun sanaa.Kun olisi lähtenyt toisinpäin selvittämään missä vika ja kuinka tuo palvelu toimii asikkaalle päin. Nykyään se on vaan kaikkialla ensin asiakkaan omaa virhettä ja eikä ajatella , että omat systeemit olisivat virheellisiä.


 


Ohje myöskin vain soittamaan maksulliseen numeroon. Kysyin neuvoa miten tämän kaltainen asia voitaisiin hoitaa, kyllä chatin tunnen on ilmainen mutta kysyin juuri tuohon tilanteeseen olevaa ratkaisua ja annettiin vain maksullinen numero telian liikkeeseen niin silloin oletan tuon olevan vain ainoa keino toimia tässä kyseisessä tilanteessa. Olisi hyvä myös silloin antaa muitakin vaihtoehtoja jos kerran tälläinen chat tapa olisi myös hyväksyttyvää tämän kaltaisessa asiassa. No tilaan jatkossa tuotteen sieltä missä asiakaspalvelu toimii ja asiakas ei ole lähtökohtaisesti väärässä( näitäkin valitettavsti alkaa olemaan vähemmän).


 


No toivottavasti ainakin saitte tästä apua jatkoon ja tuon voitte korjata koska nyt tuolla tavalla palvelu on surkeaa ja asiakas ei tiedä kaikkea toimituksesta ennen kuin toimitus on jo perillä. Jotain hyötyä tänne kirjoituksesta kuitenkin, asiat voidaan korjata ja opitaan kaikki. Ehkä löydän tuotteen muualta samaan hintaan, nyt vain jäi tuo synttärikuponki sitten käyttämättä kun laitoin tuohon tilaukseen sen ja menee hukkaan kun jätän tilauksen noutamatta. No, säästyy rahaa ja joskus toiste ehkä löytyy parempi vaihtoehto.




Harmillista, että näin kävi ja päällimäisenä mieleen jäi kuvaamasi fiilis. Toivottavasti uskot ettei tarkoitus kuitenkaan ole / ole ollut osoittaa asiakkaan olevan asiassaan väärässä. Kiitos, että toit esimerkilläsi tuon 3 vrk: noutoajan esiin😁>

Vastaa