Telia Yhteisö
peruuta
Näytä tulokset kohteelle 
Hae sen sijaan kohdetta 
Tarkoititko: 
DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 81 custom-general.kudos
  • 184 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Laajakaistalaskun uudistus

"Uudistamme laajakaistalaskutustamme selkeämmäksi 23.2.2015 alkaen saamiemme asiakaspalautteiden johdosta.

 
Muutoksen jälkeen laskutuskautesi ei ole enää kuukauden alusta kuukauden loppuun (esim. 1.-31.3.), vaan se voi olla esimerkiksi kuukauden puolivälistä seuraavan kuukauden puoliväliin (15.3.-14.4.). Laskutuskauden pituus on edelleen yksi (1) kuukausi. Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta."
 
Tarkoittaako tämä ehkä myös, että laajakaista- ja puhelinlasku eriytetään toisistaan, kun se nyt on tullut kätevästi "yhtenä könttinä"?  Ihmettelen, että asiasta ei erikseen mainita mitään tuossa infossa...
 
Infosta ei myöskään käy ilmi, että miten yksittäisen asiakkaan laskutuskausi säädetään ja millä perusteella...  Yksi hyvä peruste voisi olla säätää laajakaistan laskutuskausi samaksi kuin mikä se on saman henkilön nimissä olevalla puhelinliittymällä(?)
 
 
 
 
41 vastausta
PasiS
Konkari ☆
  • 492 custom-general.kudos
  • 1234 custom-general.replies
  • 60 custom-general.solutions

Kyllä kalenterikuukausi on kaikkein selkein laskutuskausi, eipä tuo ainakaan parannukselta kuulosta. 

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

@DigiHate Yhteislasku tulee jatkossakin kätevästi "yhtenä könttinä" Hymiö Onnellinen eli ei lähdetä eriyttämään laskuja kuitenkaan.

Jatkossa laskun tulkinta tulee olemaan helpompaa, koska nykyiseen systeemiin verrattuna lasku tulee enemmän ajantasaisena, eikä niin jälkikäteen kuin aiemmin.

Lisää uudistuksesta voi lukea täältä Hymiö Onnellinen

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


DigiHate
Vakiokalustoa ☆
  • 81 custom-general.kudos
  • 184 custom-general.replies
  • 1 custom-general.solutions

Vastauksesi ja siinä oleva linkki sisältää samat sepustukset kuin mitä tiivistettynä ekaan ihmettelyyni jo laitoin - niissä ei siis ole mitään lisäinfoa!  

 

Könttilaskun osalta vastaus kuitenkin on selkeä ja ok.

 

 

Näin asiakkaana en ymmärrä selkeämpää laskutusjaksoa kuin kalenterikuukausi - ja lasku sit siinä seuraavan kuun alkupäivinä.  Mikä ihme siis Soneran mielestä on selkeämpää säätää laskutusjaksoksi vaikkapa kuluvan kuun 12 ja seuraavan kuun 11 päivän välinen aika????????????

 

Ainoa järkevä selitys (asiakkaan kannalta) em. tyyliseen jaksotukseen voisi olla tilipäivän ajoittuminen tiettyyn päivään keskellä kuukautta, jolloin olisi kätevää, että laskutusjakso olisi vaikka mainitun esimerkin mukainen - ja laskutus sitten vaikka viikko siitä eteen päin oletetun tilipäivän aikaan.  Tämä siis edellyttäisi, että asiakas saisi itse määrätä sen sen laskutuspäivän.

 

 

 

 

 

 

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

@DigiHate Kävitkös lukaisemassa sieltä linkin takaa löytyvän asiakaskirjeen? Siinä oli tuota luvattua lisäinfoa Hymiö Silmänisku

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


mitenmodeemiauki
Vakiokalustoa ☆☆
  • 23 custom-general.kudos
  • 367 custom-general.replies
  • 2 custom-general.solutions

 

On todella inhottavaa, jos yksittäisiä laskuja tulee keskellä kuuta!

 

Nyt kaikki puhelin-, tv- jne laskut tulevat kolmelta eri firmalta selkeästi kuun lopussa,

jolloin laskut on kerralla helppo muistaa maksaa!

 

Kesken kuukautta olevat eräpäivät ovat kiusantekoa!

Ei tuollaista "uudistusta"!

 

Kiitos!

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

@mitenmodeemiauki Käy lukaisemassa tiedote uudistuksesta Hymiö Onnellinen Siellä on maininta, että eräpäivät tulevat jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta.

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


Windstapper
Vakiokalustoa ☆☆
  • 101 custom-general.kudos
  • 349 custom-general.replies
  • 12 custom-general.solutions

Luulenpa että @mitenmodeemiauki käyttäjää kismittää tässä pikemminkin se että jos lasku tulee vaikka 15 päivä, laskulla on 2 viikkoa maksuaikaa, tulee eräpäivä olemaan juuri sillä hilkulla että sen pystyy jättämään kuun loppuun, kun taas ennen lasku tuli lähempänä kuun loppua niin sen pystyi venyttämään kuun viimiseen päivään.

 

Kopioitu @MiaSL käyttäjän linkkaamasta .pdf tiedostosta:

 

"Laskusi eräpäivä tulee jatkossakin olemaan samoihin aikoihin kuukaudesta", eli ei kai se sitten aiheuta haittaa eräpäivälle luulisin.

 

PS: En ole satavarma nyt olenko oikeilla raiteilla tämän asian kanssa, korjatkaa jos olen väärässä.

MiaSL
Ex-telialainen
Ex-telialainen
  • 113 custom-general.kudos
  • 734 custom-general.replies
  • 49 custom-general.solutions

Eräpäivät tulevat pysymään suurinpiirtein entisillä paikoillaan, eli nou hätä Hymiö Onnellinen

Pongasitko hyvän viestin --> klikkaa "Tykkää"
Saitko avun probleemaasi --> klikkaa "Hyväksy ratkaisuksi"
Omilla Sivuilla hallinnoit liittymiäsi ja palveluitasi milloin tahansa. Chat-yhteys asiakaspalveluumme 24/7


 


pugi87
Kommentaattori
  • 4 custom-general.kudos
  • 21 custom-general.replies
  • 0 custom-general.solutions

Missähän olisi näkyvillä kaikki Soneran liittymien hinnastot. Mulla loppui määräaikainen sopimus tuplanetti plus, oli 34,89€/kk. Nyt tuli lasku pelkästä liikkuvasta netistä 18,04€ 1kk ajalta. Mikähän tuo 100M laajakaistan hinta mahtaa nyt sitten olla? Mistään kun en löydä hintoja tälle sopimukselleni.