Muutimme samassa talossa toiseen asuntoon, kummassakin Telian taloyhtiölaajakaista. Edellisessä asunnossa nettiyhteys ei kertaakaan edes pätkinyt, uudessa tietokone ilmoittaa jatkuvasti "ei internetyhteyttä, tee vianmääritys". Sitten yhteys löytyy. Mistä tämä voi johtua?
Eteisessä atk-kaappi, jossa nettiyhteys. Sen voi jakaa neljään eri huoneeseen. Miten se käytännössä tehdään? Yritin jakaa kahteen huoneeseen niin sanotun "haaroittimen" avulla, toimi hetken, sittemmin ei ole toiminut. Kokeilin laittaa reitittimen seinän ja pöytäkoneen väliin, jotta olisin saanut langattoman verkon pojan pleikkaa varten. Ei edes yhteyttä. Edellisessä asunnossa oli kaksi laajakaistaa (taloteknisesti kyse oli kahdesta asunnosta) ja langaton yhteys pelitti myös hyvin.
Pitääkö reititin sijoittaa sinne atk-kaappiin eli taloyhtiön verkkokaapeli reitittimeen ja siitä kaapelit kahteen rasiaan (esimerkiksi huone 1 ja huone 2)? Vastauksista olen kiitollinen. Pahoittelen jos käyttämäni termit ovat hassuja. Jykä
EDIT: Otsikkoa muokattu